IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : metal voor beginners/beginnertjes Vorige pagina | Volgende pagina
Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 11-01-2007 8:18 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Je kan hem ook eerst verplicht rockzone op mtv laten kijken elke woensdag!


Het is de lichtinval ;')


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2007 8:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2007 8:18 schreef Kimmey het volgende:
Je kan hem ook eerst verplicht rockzone op mtv laten kijken elke woensdag!
Ja, want die laten de goede metal zien.

Laat em verschillende stijlen horen, laat em lekker zelf kiezen, laat em lekker zelf bepalen of en welke metal hij wil luisteren.

Zo lang ie maar geen frans bauer koopt ..


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 11-01-2007 9:12 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2007 8:36 schreef Jenje het volgende:
Zo lang ie maar geen frans bauer koopt ..



linea recta het huis uit!


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-01-2007 9:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hehehe mijn eventuele kids mogen alles luisteren, behalve palingpop en van die britney spears meuk

Oh en R&B, als ik iets denigrerende muziek vind is dat het wel.


Ach, ze worden dan toch dagelijks gebombardeerd met intens lage tonen, dus aan de doom gaan ze toch

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 11-01-2007 9:26]


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 11-01-2007 9:53 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

Als je gitaar wilt leren spelen moet je je op de gitaar richten, niet op metal an sich. De meeste metalgitaristen luisteren ook naar prog, klassiek en oude bluesrock, is mijn indruk. Je moet als gitarist vanuit de traditie die metal voortbracht op zoek gaan naar de metal voor de toekomst. Metallica, Slayer c.s. maken mooie muziek, maar om daar nu gitaar mee te leren spelen? Lijkt me een te smalle basis. Te beperkt, qua geluid, qua composities en qua techniek. Probeer eens Blues, Black Sabbath, Iron Maiden en AC/DC (of wat nieuwers zoals Nirvana), dan weet je tenminste wat de basis inhoudt. Oude Eric Clapton, dat is de basis voor Eddie Van Halen, dat is weer de basis voor luitjes als Paul Gilbert en Trey Azagthoth. Lees hun biografiën maar. Als je toch helemaal leip bent van Metallica, begin dan eens bij Diamondhead! Ik bedoel, al je kunstschilder wilt zijn en je voorbeeld is mondriaan, bedenk dan dat Mondriaan in zijn beginjaren "gewoon" schilderde en een enorme ontwikkeling doormaakte. Als je een held hebt, probeer daar dan naast te gaan staan en onderzoek wie zijn of haar invloeden waren, zo ontdek je de muziek in een breder perspectief. Nog beter is dat bij alle helden te doen, natuurlijk. En o ja, begin simpel. Slayer? Kan altijd nog, eerst maar eens Nirvana of zo.


Only sick music makes money today - Nietsche.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-01-2007 9:55 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2007 9:25 schreef Jenje het volgende:
Oh en R&B, als ik iets denigrerende muziek vind is dat het wel.

Wat is er in godsnaam nou weer denigrerend aan R&B? Denigrerend voor wie?

Volgens mij bedoel je rap/hip-hop.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 11-01-2007 10:00 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Waarom zou je nu weer willen dat je kind metal gaat luisteren?



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-01-2007 10:02 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Je kan nooit vroeg genoeg beginnen met het uitleggen hoe Satan je later gaat pakken.


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 11-01-2007 10:17 by ThaTyger Wijzig reactieProfiel van ThaTygerQuote dit bericht

Veel goede suggesties. Probeer Iron Maiden inderdaad eens!

Je kunt ook de power/epic kant op gaan zoeken, dat is allemaal betrekkelijk easy-listening. Denk aan bands als:

Hammerfall
Kamelot
Lacuna Coil
Nightwish
Rhapsody

Of een andere suggestie is:

Disturbed

Dat schijnt wel leuk te zijn om te spelen.

Waneer komen er videos op youtube?


kwaliteit > kwantiteit


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 11-01-2007 11:06 by Rensykdom Wijzig reactieProfiel van RensykdomQuote dit berichthttp://rensyk.hyves.nl/

quote:
Op 11 januari 2007 10:17 schreef ThaTyger het volgende:
Veel goede suggesties. Probeer Iron Maiden inderdaad eens!

Je kunt ook de power/epic kant op gaan zoeken, dat is allemaal betrekkelijk easy-listening. Denk aan bands als:

Hammerfall
Kamelot
Lacuna Coil
Nightwish
Rhapsody




Dan stuur je meteen ook zn sexualiteit de verkeerde kant op


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 11-01-2007 11:53 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Judas Priest al aan het ventje laten horen?


I am the 1%.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-01-2007 12:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Leer hem eerst accoustisch spelen voor hij zijn 1e electrische gitaar krijgt.

Zou jammer zijn als het zo'n mannetje wordt wat wegdrijft op een enorme bak effecten. Daar hebben we in dit topic al genoeg voorbeelden van gezien.

Waar blijven namen als Django Reinhardt en Paco de Lucia?

Owja, en zoek een goede gitaarleraar voor die kleine.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 11-01-2007 13:17 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

tnx allen!

we zijn naarstig aan het downloaden en mijn ouwe metalcollectie aan het doorspitten (huh-huh iron maiden huh-huh)!

de kleine *kuch* (kop groter dan ik--> yeah i know dasniezomoeluk) heeft sinds paar maanden gitaarles (electrisch). Met akoustisch is zijn tijdspanne zodanig dat hij er allang mee was gestopt. Nu hij metallica mag spelen als oefeningen gaat hij lekker grondig aan de slag en een goeie leraar heeft hij ook

we hebben hem gelukkig niets hoeven opdringen: hij is vanzelf van 2unlimited en k3 overgestapt op metallica

dus: tnx!


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-01-2007 14:25 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2007 10:17 schreef ThaTyger het volgende:
Je kunt ook de power/epic kant op gaan zoeken, dat is allemaal betrekkelijk easy-listening. Denk aan bands als:

Lacuna Coil


lol, ja vet epic je weet.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-01-2007 14:29 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Tip van de dag: Black Sabbath.



Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 11-01-2007 16:07 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

Mijn eerste nummer wat ik leerde bij gitaarles was A whole lotta rosie van AC/DC, das wel een lekker nummer, en niet te ingewikkeld.

Verder is killing in the name of van RATM ook wel lekker om te spelen als beginner.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 11-01-2007 16:32 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2007 9:53 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
En o ja, begin simpel. Slayer? Kan altijd nog, eerst maar eens Nirvana of zo.
Volgens mij maakt de moeilijkheid niet eens zoveel uit. Ikzelf was dusdanig onder de indruk van het nummer Lack of Comprehension van Death toen ik dat voor het eerst luisterde op een Vuurwerk 50 bandje van mijn broer op twaalfjarige leeftijd, dat ik daarna menig maal naar de plaatselijke platenboer ben gegaan om het desbetreffende album te luisteren alvorens ik kapitaalkrachtig genoeg was het ding te kopen.
Ik raad dus aan:

Human - Death
Primus - Frizzle Fry
Cynic - Focus



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-01-2007 17:14 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Pantera idd



drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 11-01-2007 17:23 by drdennuz Wijzig reactieProfiel van drdennuzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 11 januari 2007 9:53 schreef Dick Wolkendeck het volgende:
Metallica, Slayer c.s. maken mooie muziek, maar om daar nu gitaar mee te leren spelen? Lijkt me een te smalle basis. Te beperkt, qua geluid, qua composities en qua techniek. Probeer eens Blues, Black Sabbath, Iron Maiden en AC/DC (of wat nieuwers zoals Nirvana), dan weet je tenminste wat de basis inhoudt.


dus metallica & slayer zit qua composities niet zo goed in elkaar als nirvana?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 11-01-2007 17:25 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 11 januari 2007 17:23 schreef drdennuz het volgende:
dus metallica & slayer zit qua composities niet zo goed in elkaar als nirvana?


Hehehe, dat bedoeld hij niet....hij bedoelt dat je terug naar de basis moet gaan om breder georienteerd gitaar te spelen. Het is net als een piramidespel, brede basis, en naar boven steeds minder, maar wel moeilijker



Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 11-01-2007 17:31 by Sargatanas Wijzig reactieProfiel van SargatanasQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2007 16:32 schreef BARABAS het volgende:


Human - Death
Primus - Frizzle Fry
Cynic - Focus




+1!!



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 11-01-2007 17:42 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik vind persoonlijk cynic niet echt geschikt voor beginners.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Sargatanas
Usericon van Sargatanas
Posted 11-01-2007 17:44 by Sargatanas Wijzig reactieProfiel van SargatanasQuote dit bericht

Als je begint moet je ook gelijk goed beginnen!



arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 11-01-2007 17:54 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2007 17:44 schreef Sargatanas het volgende:
Als je begint moet je ook gelijk goed beginnen!

Ja joh hem meteen noise laten luisteren


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 11-01-2007 17:59 by ThaTyger Wijzig reactieProfiel van ThaTygerQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2007 14:25 schreef Schaep het volgende:
lol, ja vet epic je weet.


*kuch* power/epic....

Metal indelen in hokjes is zowiezo al erg lastig aangezien iedereen zo weer zijn mening heeft over wat waarbij hoort (gewoon niet doen dus stiekem )

Pantera en ACDC zijn inderdaad ook goed om mee te beginnen


kwaliteit > kwantiteit


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen