IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gekeken Films Deel XVI Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-04-2007 9:55 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Owja, en ook '300'. Toch een betere film. Zo over de top dat het gaaf is.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 03-04-2007 10:15 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 3 april 2007 8:54 schreef Mark Z het volgende:
Damn krijg smaak, zeer boeiende film. Prachtig gefilmd ook.
+1. Vooral dat stuk als hij met dat kind van de trap loopt. "HOLD YOUR FIRE!" en dan die ijzige stilte...kippenvel!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 03-04-2007 10:15 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 3 april 2007 9:55 schreef kwelgeest het volgende:
Owja, en ook '300'. Toch een betere film. Zo over de top dat het gaaf is.
Die ga ik donderdag bekijken


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-04-2007 11:10 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 april 2007 10:15 schreef NecRobert het volgende:
Die ga ik donderdag bekijken
Ik ga volgende week, oid, nog een keer.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 03-04-2007 14:33 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

88 Minutes.

Aanrader.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 03-04-2007 14:38 by Tenderstrike Profiel van Tenderstrike

Happy Feet, één van de saaiere animatiefilms die ik gezien heb. Er zaten wel grappig stukjes in, maar het hele verhaal duurde echt te lang (110 minuten ong.).

Freedom Writers, in de bios gezien. Hele gave film. Af en toe een beetje té Amerikaans (ontroerend moment, dramatisch muziekje eronder. Dat werk, en dan 8 keer tijdens de film). Je zou het kunnen zien als een drama-versie van School Of Rock/Sister Act. Enorm genoten van deze film, het verhaal gaat een stuk dieper dan de meeste films met deze insteek
http://www.imdb.com/title/tt0463998/





blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-04-2007 19:13 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Straks naar 300.. maar eigenlijk is dat dus offtopic..



murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 03-04-2007 22:51 by murtcelP Profiel van murtcelPhttp://www.libithum.nl

United 93, aangrijpend.



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-04-2007 8:44 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 3 april 2007 19:13 schreef blonde rockgod het volgende:
Straks naar 300.. maar eigenlijk is dat dus offtopic..


Dussssss, 300 gezien, wel leuke vechtscenes, weinig verhaal, mooi geschoten plaatjes, homo-erotisch een dikke 10 denk ik zo.....

Mwoa, ik had er meer van verwacht. Matige film.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-04-2007 9:30 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

300 was VET.

Vette actie, megavet eind, mooi geschoten, grotendeels sterk geacteerd. Net genoeg diepgang in het verhaal om boven een gemiddelde epische/actie film uit te stijgen zonder dat de diepere dingen meteen overdreven duidelijk werden uitgelegd. Vleugje humor, toffe lui.

Heersch = 8.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 04-04-2007 9:31]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-04-2007 9:41 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 4 april 2007 9:30 schreef ZelThoR het volgende:
300 was VET.

Vette actie, megavet eind, mooi geschoten, grotendeels sterk geacteerd. Net genoeg diepgang in het verhaal om boven een gemiddelde epische/actie film uit te stijgen zonder dat de diepere dingen meteen overdreven duidelijk werden uitgelegd. Vleugje humor, toffe lui.

Heersch = 8.


Heb jij dezelfde 300 als ik gezien? Sterk geacteerd? In welk stuk dan?

6je dus.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-04-2007 9:57 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

PAS OP SPOILERS!!PAS OP SPOILERS!!PAS OP SPOILERS!!PAS OP SPOILERS!!PAS OP SPOILERS!!PAS OP SPOILERS!!PAS OP SPOILERS!!PAS OP SPOILERS!!PAS OP SPOILERS!!PAS OP SPOILERS!!

quote:
Op 4 april 2007 9:41 schreef blonde rockgod het volgende:
Heb jij dezelfde 300 als ik gezien? Sterk geacteerd? In welk stuk dan?

6je dus.

Alleen al de manier waarop de totale sfeer wordt neergezet en hoe de suspension of disbelief wordt vastgehouden maakt de film geweldig! Dat is ook grotendeels te danken aan de acteurs overtuigend spelen. Misschien soms erg over de top, maar wél overtuigend. En dat heb je nodig bij dit soort films, zeker als het ook nog eens een stripboekverfilming is.

Ik vind daarnaast echt dat 300 zeer goed in elkaar steekt, de opbouw van de film is gewoon af. De manier waarop het verhaal aan elkaar gepraat wordt, et cetera.

Nou ja, globaal hebben we aan de ene kant de politieke strijd en aan de andere kant de fysieke strijd. De politieke strijd werd wat mij betreft goed neergezet. De fysieke strijd zelf werd ook prima neergezet (ook dat is acteren ), alleen bij de dingen eromheen soms wat minder. Overwegend vond ik het nog steeds goed. Uitblinker was David Wenham (Dilios), alleen dat accent al Sterke scene was de uitwisseling 's avonds tussen de kapitein en de koning nadat de zoon van de kapitein onthoofd was.

En die Rodrigo Santoro hebben ze ook flink onder handen genomen zeg Normaal ziet die er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders uit.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 04-04-2007 10:11]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-04-2007 10:05 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 4 april 2007 9:57 schreef ZelThoR het volgende:
Alleen al de manier waarop de totale sfeer wordt neergezet en hoe de suspension of disbelief wordt vastgehouden maakt de film geweldig! Dat is ook grotendeels te danken aan de acteurs overtuigend spelen. Misschien soms erg over de top, maar wél overtuigend. En dat heb je nodig bij dit soort films, zeker als het ook nog eens een stripboekverfilming is.

Ik vind daarnaast echt dat 300 zeer goed in elkaar steekt, de opbouw van de film is gewoon af. De manier waarop het verhaal aan elkaar gepraat wordt, et cetera.

Nou ja, globaal hebben we aan de ene kant de politieke strijd en aan de andere kant de fysieke strijd. De politieke strijd werd wat mij betreft goed neergezet. De fysieke strijd zelf werd ook prima neergezet (ook dat is acteren ), alleen bij de dingen eromheen soms wat minder. Overwegend vond ik het nog steeds goed. Uitblinker was David Wenham (Dilios), alleen dat accent al Sterke scene was de uitwisseling 's avonds tussen de kapitein en de koning nadat de zoon van de kapitein onthoofd was.

En die Rodrigo Santoro hebben ze ook flink onder handen genomen zeg Normaal ziet die er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders uit.


Hmmmmmmmmm, ik vond juist dat stuk met die kapitein tenenkrommend slecht in het hele verhaal passen (vals sentiment ten top). En de plaatjes waren mooi, maar die koning acteert erg slecht. En dan het hortende en stotende verhaal.... Zoals de verkrachting van de koningin, en de daaropvolgende uiteenzetting in de raad.. Mwa, nee, kan veel beter. De vechtscenes waren wel erg okay, en als je een avond entertaint wil worden moet men ook zeker naar die film gaan (wel in de bios, want de geluidseffecten waren wel subliem).



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-04-2007 10:10 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 4 april 2007 10:05 schreef blonde rockgod het volgende:
Hmmmmmmmmm, ik vond juist dat stuk met die kapitein tenenkrommend slecht in het hele verhaal passen (vals sentiment ten top). En de plaatjes waren mooi, maar die koning acteert erg slecht. En dan het hortende en stotende verhaal.... [spoiler ], en de daaropvolgende uiteenzetting in de raad.. Mwa, nee, kan veel beter. De vechtscenes waren wel erg okay, en als je een avond entertaint wil worden moet men ook zeker naar die film gaan (wel in de bios, want de geluidseffecten waren wel subliem).

Hmm, vals sentiment? Na ongeveer 10 sec bedroefd te zijn (in beeldtijd dan ) sloeg de kapiteit al snel om qua emoties. De bedroefdheid vond ik goed en zeker niet overdreven gespeeld, de omslag ook. Waar zag jij het valse sentiment?

De koning is een madman, Butler zet dat prima neer. Wat vind jij er slecht aan?

Ik vind zelf dat het verhaal wel lekker doorloopt, al is soms de connectie tussen het politieke en militaire gedeelte wat zwakjes. Al wordt dat op het eind meer dan goedgemaakt. Wat vind jij horten en stoten aan de twee genoemde zaken met de koningin (zal de spoiler niet erger maken ). De uiteenzetting in de raad maakte het eerder genoemde op een mooie manier af. Daarbij kreeg ik van het eerder genoemde een prettig Griekse tragedie sfeertje.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 04-04-2007 10:23 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 4 april 2007 10:10 schreef ZelThoR het volgende:
Hmm, vals sentiment? Na ongeveer 10 sec bedroefd te zijn (in beeldtijd dan ) sloeg de kapiteit al snel om qua emoties. De bedroefdheid vond ik goed en zeker niet overdreven gespeeld, de omslag ook. Waar zag jij het valse sentiment?

Vals sentiment ja.. eerst krijg je te horen dat er niets mooier is dan te sterven op het slagveld, en dan gebeurt dat (happyhappyjoyjoy), en dan is pa in 1 keer verdrietig... Mwa... krom.
quote:

De koning is een madman, Butler zet dat prima neer. Wat vind jij er slecht aan?

Hij doet teveel aan overacting vind ik, en vooral dat stuk voor de slag, met de koningin in bed is erg slecht geacteerd, zo'n gemaakte bezorgde kop.
quote:

Ik vind zelf dat het verhaal wel lekker doorloopt, al is soms de connectie tussen het politieke en militaire gedeelte wat zwakjes. Al wordt dat op het eind meer dan goedgemaakt. Wat vind jij horten en stoten aan de twee genoemde zaken met de koningin (zal de spoiler niet erger maken ). De uiteenzetting in de raad maakte het eerder genoemde op een mooie manier af. Daarbij kreeg ik van het eerder genoemde een prettig Griekse tragedie sfeertje.


Nou, lekker makkelijk gedaan vind ik. Valt de ene, vallen er goudstukken... blablabla... je komt nooit te weten wat de bewegredenen van diegene zijn, wat toch best een belangrijk punt is. Had wel iets meer uitgediept kunnen worden, je ziet hem in 1 keer bovenop de berg (ook zoiets, de koning moet fokking veel moeite doen om erbovenop te komen, staat hij daar met een vijand later...), met de vijand... (zo algemeen genoeg zonder spoilers?)..

Ik verwacht ook geen hoogstaand acteerwerk van een film als dit hoor.. het is een vermakelijke actiefilm, maar geen hoogstaande film whatsoever qua acteren e.d.



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-04-2007 10:25 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

- Charlotte Grey
- Wallace & Gromit



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-04-2007 10:53 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

PAS OP SPOILERS!!! PAS OP SPOILERS!!! PAS OP SPOILERS!!! PAS OP SPOILERS!!! PAS OP SPOILERS!!! PAS OP SPOILERS!!! PAS OP SPOILERS!!! PAS OP SPOILERS!!! PAS OP SPOILERS!!!

quote:
Op 4 april 2007 10:23 schreef blonde rockgod het volgende:
Vals sentiment ja.. eerst krijg je te horen dat er niets mooier is dan te sterven op het slagveld, en dan gebeurt dat (happyhappyjoyjoy), en dan is pa in 1 keer verdrietig... Mwa... krom.

Vals sentiment omdat pa in een keer verdrietig is? Dat soort scenes zitten er juist in om aan te geven dat het allemaal niet zo makkelijk gaat. Om ook kritiek te geven op het systeem wat de Spartanen hanteerden. Evenals dat de toevoeging van Ephialtes kritiek op dat systeem is.

Je kunt je karakters wel later zeggen dat er niets mooiers is dan sterven op het slagveld, maar dat altijd door iedereen laten volhouden is mijns inziens valser en minder realistisch (maar dat maakt minder uit ). Zeker als het zoals in dit geval om een zoon gaat.
quote:
Hij doet teveel aan overacting vind ik, en vooral dat stuk voor de slag, met de koningin in bed is erg slecht geacteerd, zo'n gemaakte bezorgde kop.

Dat kun je vinden, ik vond het in ieder geval gepast
quote:
Nou, lekker makkelijk gedaan vind ik.

Dat vond ik zelf ook makkelijk, ging mij ook meer om de actie van de koningin vlák voor het vallen. Desalniettemin moeten dit soort zaken wel kunnen, ook dit past in het plaatje van een Griekse tragedie
quote:
Valt de ene, vallen er goudstukken... blablabla... je komt nooit te weten wat de bewegredenen van diegene zijn, wat toch best een belangrijk punt is.

Dat was toch vrij duidelijk: het goud. Eventueel als aanklacht op of constatering van mensen/groepen/landen die hun idealen opzij zetten of verraad plegen voor (geldelijk) gewin. Dat was zelfs een centraal middel van de Perzen, die hebben zo'n beetje iedereen ofwel proberen te intimideren ofwel proberen om te kopen vóór ze aanvielen. Zie je ook terug in de manier waarop Xerxes zijn volk eronder houdt: intimidatie door zichzelf te vergoddelijken, binding door ze van alles aan te bieden.
quote:
Had wel iets meer uitgediept kunnen worden, je ziet hem in 1 keer bovenop de berg (ook zoiets, de koning moet fokking veel moeite doen om erbovenop te komen, staat hij daar met een vijand later...), met de vijand... (zo algemeen genoeg zonder spoilers?)..

Dat uitdiepen had wel gekund, was niet echt nodig. Mij was het in ieder geval duidelijk (zie hiervoor) en ik vind ook niet dat je alles helemaal moet uitleggen.

Dat ze zo snel op de berg stonden was wel vaag. Maar we hebben het hier wel over het volk wat een gigantische troon door een half leger op hun rug laat dragen, misschien hebben die een grote hoop gemaakt zodat ze zo naar boven konden
quote:
Ik verwacht ook geen hoogstaand acteerwerk van een film als dit hoor.. het is een vermakelijke actiefilm, maar geen hoogstaande film whatsoever qua acteren e.d.

Voor een film als deze was het in ieder geval hoogstaand En los daarvan vond ik het bij vlagen écht hoogstaand.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 04-04-2007 13:11 by madeline usher Profiel van madeline usher

Epic Movie (leuk voor een avondje hersenloos amusement)
Bela Lugosi's Dracula (charmante film uit de jaren '30)
Metal, a headbanger's journey (absolute aanrader)


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Herr von Wolfenstein
Mweh!..
Usericon van Herr von Wolfenstein
Posted 04-04-2007 13:27 by Herr von Wolfenstein Profiel van Herr von Wolfensteinhttp://www.cultesdesgoules.nl.nu/

quote:
Op 4 april 2007 9:41 schreef blonde rockgod het volgende:
Heb jij dezelfde 300 als ik gezien? Sterk geacteerd? In welk stuk dan?

6je dus.


smaken verschillen



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 04-04-2007 14:14 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

300 is nergens hoogstaand, het enige wat de film goed deed was de complete CG set. Verder is alles cliche in de film. De gevechtscenes zijn maar matig, overmatig gebruik van slo-mo's. De liefdes scenes waren nogal overbodig en kwamen ook niet goed over. Het acteer werk was redelijk.
Wat je overhoudt is een matige film die enigzins weet te boeien door een hoop actie.



"This one is older than shit, heavier than time!"


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 04-04-2007 14:19 by Heiden Profiel van Heiden

Cumguzzling Fucksluts VII. Was wel aardig. Mooie fotografie ook.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 04-04-2007 14:21 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 4 april 2007 13:11 schreef madeline usher het volgende:
Metal, a headbanger's journey (absolute aanrader)



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-04-2007 14:50 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 4 april 2007 14:14 schreef 0Tolerence het volgende:
300 is nergens hoogstaand, het enige wat de film goed deed was de complete CG set. Verder is alles cliche in de film. De gevechtscenes zijn maar matig, overmatig gebruik van slo-mo's. De liefdes scenes waren nogal overbodig en kwamen ook niet goed over. Het acteer werk was redelijk.
Wat je overhoudt is een matige film die enigzins weet te boeien door een hoop actie.



Nou ja, om nog een keer hetzelfde te zeggen als ik tegen BRG heb gezegd is een beetje loos, dus lees dat maar na

Wat ik wil toevoegen: dit soort films ontstijgen het actiefilm predicaat primair door de manier waarop de sfeer wordt neergezet en of je daarin mee kan leven of niet. 300 slaagt daar (bij mij) zeer goed in, ik kon er in meeleven, ik 'voelde' het als het ware. Zodra je dat niet hebt omdat je ofwel uberhaupt dat inlevingsvermogen niet hebt ofwel het op dat moment niet kan opbrengen (wegens moeheid, weet ik veel) gaat het dus ook mis en ga je dat wijten aan van alles en nog wat. Dat kan allemaal terecht zijn, daar niet van, maar als je het wél meekrijgt denk je ongeveer het tegenovergestelde


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 04-04-2007 14:52 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik vond 300 een ongelofelijke pulp film, die me nergens echt wist te boeien.
Mooi gefilmd, dat wel, af en toe ook wel vette actiescenes, maar ieder shot druipt van de testosteron, en nagenoeg iedereen spreekt in slechte one-liners. Beetje jammer allemaal, maar ik had ook geen hoogstaande film verwacht.

Verder heb ik gisteren ex-drummer gezien, een verfilming van het boek van Brusselmans.
Zeer vulgair, net als het boek, op zich wel vermakelijk, maar het gaat allemaal net iets te lang door.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 04-04-2007 15:18 by Smoochy Profiel van Smoochy

Als ik dit zo lees, wacht ik wel tot 300 in de huur ligt..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen