IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Enya Volgende pagina
Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 16-02-2007 17:44 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Enya (17 mei 1961) is een Ierse zangeres. De gelijknamige groep Enya bestaat eigenlijk uit drie mensen: Enya zelf (Eithne Ní Bhráonain), Roma Ryan die de teksten schrijft en Nicky Ryan die de albums produceert. Enya Brennan is een fonetische benadering van hoe haar Keltische naam Eithne Ni Bhraonain moet worden uitgesproken.

Eithne werd lid van de groep Clannad in 1980, andere leden waren onder andere haar zus Máire Brennan, tegenwoordig Moya Brennan, en broers Pól en Ciarán Brennan. Ze verliet de band kort voordat Clannad faam verwierf met Theme from Harry's Game in 1982. Haar eigen grote doorbraak kwam in 1988 met de hit Orinoco Flow.

Ze gebruikt een aantal talen in haar muziek, waaronder Iers, Spaans, Latijn en Engels. Hoewel ze een Grammy heeft gewonnen voor haar album in de categorie New Age, refereert ze zelf niet met deze term naar haar muziek.

Enya zong in 2001 het lied May it be, dat speciaal gemaakt is voor de aftiteling van de film The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring. In 2006 kwam Enya naar Nederland om op te treden in het tv-programma MAX & Catherine voor MAX, alwaar ze een award kreeg, omdat ze 1 miljoen cd's heeft verkocht in Nederland.

Wereldwijd heeft Enya meer dan 50 miljoen platen verkocht.

http://www.enya.com

Meer mensen die haar muziek mooi vinden??


Het is de lichtinval ;')


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 16-02-2007 17:46 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Vette shit! Heerlijk om even op adem te komen, dit soort muziek.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 16-02-2007 17:47 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Opzich mooie muziek maar een hele cd luisteren is toch iets te saai.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 16-02-2007 17:48 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Ligt er ook wel een beetje aan welk album want Watermark kan echt uren opstaan.


Het is de lichtinval ;')


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 16-02-2007 17:51 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2007 17:48 schreef Kimmey het volgende:
Ligt er ook wel een beetje aan welk album want Watermark kan echt uren opstaan.


LOL dat is precies die cd die ik gehoord heb van hun.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 16-02-2007 17:54 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

hahaha

Nouja ik heb op dit moment 5 cd's op repeat staan en tot nu toe verveeld het me NOG niet haha


Het is de lichtinval ;')


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-02-2007 18:12 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Enya-style music: Take a look, take a look, take a look above the sky; come and fly, take a ride...
Stan: This music is terrible! It's cheesy but lame, and eerily soothing at the same time!
Grandpa: Now you know what's it's like to be old!


Zenial


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 16-02-2007 18:14 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Enya heerscht, heb bijna alles van haar , vind pêrsoonlijk The Celts en Watermark haar beste werken The Memory of Trees is ook een overheerlijke cd


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 16-02-2007 18:16 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2007 18:14 schreef Beli Mawr het volgende:
Enya heerscht, heb bijna alles van haar , vind pêrsoonlijk The Celts en Watermark haar beste werken The Memory of Trees is ook een overheerlijke cd


Ik heb zo'n idee dat je Enya wel aardige muziek vind.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-02-2007 3:02 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-09-2020 8:51]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Argh
Usericon van Argh
Posted 17-02-2007 3:09 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

M'n pa wil dit nog wel eens draaien... ik word er erg depri van... wat een kerstmuziek meuk... Derhalve heb ik een gruwelijke hekel aan al die celtische / mythologische rotzooi...


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 25-02-2007 11:59 by ThaTyger Wijzig reactieProfiel van ThaTygerQuote dit bericht

Prima muziek naar mijn idee


kwaliteit > kwantiteit


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 25-02-2007 12:10 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Wie Enya graag hoort moet zeker ook eens de band van de rest van haar familie uitchecken, Clannad nl. Meer folky en o zo goed Een paar jaar terug de eer en het genoegen gehad om de zus van Enya, Moya Brennan live te zien op folkwoods. Damn, kippevel van begin tot einde van dat concert, neem daar nog bij dat het regende wat het concert nog een heerlijke toets gaf


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Lindapinda
Usericon van Lindapinda
Posted 26-02-2007 20:20 by Lindapinda Wijzig reactieProfiel van LindapindaQuote dit bericht

Clannad is super voor lange autoritten 's nachts, als je niet van die herrie aan je hoofd moet hebben... of voor op de achtergrond wanneer je je ff moet concentreren. Ik ben niet zo'n actieve luisteraar als 't Enya betreft maar zeker voor rust is 't prima muziek!


Dear Humanity. Quit it. -- God


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 26-02-2007 20:21 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 25 februari 2007 12:10 schreef Beli Mawr het volgende:
Wie Enya graag hoort moet zeker ook eens de band van de rest van haar familie uitchecken, Clannad nl. Meer folky en o zo goed Een paar jaar terug de eer en het genoegen gehad om de zus van Enya, Moya Brennan live te zien op folkwoods. Damn, kippevel van begin tot einde van dat concert, neem daar nog bij dat het regende wat het concert nog een heerlijke toets gaf

Ik heb Moya Brennan afgelopen kerstvakantie nog in Leeuwarden gezien. Ook een boel muziek van Clannad kwam voorbij. Ongelooflijk hoe mooi



zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 26-02-2007 20:24 by zakkenvuller Wijzig reactieProfiel van zakkenvullerQuote dit bericht

Zaaddodend saaie hippieshit voor volledig verveelde idioten.


Nog zo stoere internet warrior.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 26-02-2007 20:25 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 26 februari 2007 20:21 schreef Skyggesang het volgende:
Ik heb Moya Brennan afgelopen kerstvakantie nog in Leeuwarden gezien. Ook een boel muziek van Clannad kwam voorbij. Ongelooflijk hoe mooi

Het live horen van de Clannad nummers was ook echt megasuper op folkwoods, tijdens veel van die nummers stonden de tranen in mijn ogen


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 26-02-2007 20:26 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2007 18:12 schreef Zenial het volgende:
Enya-style music: Take a look, take a look, take a look above the sky; come and fly, take a ride...
Stan: This music is terrible! It's cheesy but lame, and eerily soothing at the same time!
Grandpa: Now you know what's it's like to be old!


South Park rules!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-02-2007 20:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

enya heeft een lekkere pijpmond


signature


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-02-2007 20:56 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hmmm wat is er gayer... dit of het britpop topic?


Zenial


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-02-2007 20:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zie mijn vorige post


signature


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 26-02-2007 21:03 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2007 20:56 schreef Zenial het volgende:
Hmmm wat is er gayer... dit of het britpop topic?



deze natuurlijk!

Maarre, een topic over the Cats is niet gewenscht begrijp ik?

[Dit bericht is gewijzigd door broer konijn op 26-02-2007 21:04]


Herman van de bakker


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 26-02-2007 21:06 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

en da, gingen we ontopic


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 26-02-2007 21:36 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 26 februari 2007 20:24 schreef zakkenvuller het volgende:
Zaaddodend saaie hippieshit voor volledig verveelde idioten.

Is jouw mening

[Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 26-02-2007 21:36]



Sdonasa
Usericon van Sdonasa
Posted 27-02-2007 9:43 by Sdonasa Wijzig reactieProfiel van SdonasaQuote dit bericht

Enya is prachtig. Mooi als je net wakker bent en naar school moet fietsen. Of als je moet nadenken


You're running in circles


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 27-02-2007 10:13 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Huhuh, het is geen metal dus niet stoer, laten we het afzeiken!

Ik heb een best of cd, die ik altijd draai als ik achtergrondmuziek wil hebben die niet te aanwezig is.


Life doesn't get much better than this!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen