IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Vinterland Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-03-2007 17:20 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

ff een nieuw topic, anders lullen we het Sacramentum topic vol met Vinterland gebrabbel...

Wie kent deze heerschende Zweedse black/death metal band? Ze hebben maar 1 album op hun naam staan dat is Welcome to my Last Chapter (1996) maar dat is meteen een hele sterke!



Ik ben ff wezen googelen en nu zie ik tot mijn verbazing dat er zelfs een Myspace site is van dit gezelschap: http://www.myspace.com/vinterland en dat er tot mijn nog grotere verbazing op staat dat ze met nieuw materiaal bezig zijn!!

Ben erg benieuwd wat ze gaan doen



[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 08-03-2007 17:45]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 08-03-2007 17:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Inderdaad, ik zie het net ook op:

http://www.metal-archives.com/band.php?id=1403

Lijkt me zeer gaaf als dit echt weer wat gaat worden.

Ik vond hun stijl redelijk uniek met slepende haast aan doom verwante epische black/death.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-03-2007 17:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

heb ik ook liggen thuis

zeer correcte plaat ja


signature


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 27-08-2014 12:23 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 17:20 schreef NecRobert het volgende:
Wie kent deze heerschende Zweedse black/death metal band?


Ik nu ook

Welcome My Last Chapter is deze zomer uitgekomen op vinyl. Alleen nu nog via het label in Spanje te verkrijgen lijkt het wel. Hopelijk snel ook ergens dichterbij.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 27-08-2014 15:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Wow! Toen opende ik nog wel eens een bandtopic


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


FrenkieB
Usericon van FrenkieB
Posted 27-08-2014 21:45 by FrenkieB Wijzig reactieProfiel van FrenkieBQuote dit bericht

Ik heb in April het label Templeofdarkness even gevraagd wat een LP zou gaan kosten. Dat kwam toen neer op:

23,90 EUR + postage
Postage is 11,00 eur regular, or 15,00 eur registered.

Wordt me iets te duur voor 1 LP.


Now that is ridiculous, Dude. No one is going to cut your dick off.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 28-08-2014 7:22 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2014 21:45 schreef FrenkieB het volgende:
Ik heb in April het label Templeofdarkness even gevraagd wat een LP zou gaan kosten. Dat kwam toen neer op:

23,90 EUR + postage
Postage is 11,00 eur regular, or 15,00 eur registered.

Wordt me iets te duur voor 1 LP.


Pff. Ja voor 2 platen worden de verzendkosten al €18


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-09-2014 0:12 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Samen met eerste van Naglfar de enige écht goeie Dissection-ripoff.

Sacramentum, Dawn,...daar moet over gezwegen worden.


En nu gaan we vegen


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 18-09-2014 1:37 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Dissection rip off?
Ik vind dat alle zweedse melodic death/black bands veelste simpel afgedaan worden as dissection rip off. Zeker gezien Dissection niet echt eerder bezig was en veel meer traditionele heavy metal elementen heeft.
Vinterland lijkt sowieso meer op ragnarok dan Dissection.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 18-09-2014 1:47 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2014 1:37 schreef tomcat ha het volgende:
Dissection rip off?
Ik vind dat alle zweedse melodic death/black bands veelste simpel afgedaan worden as dissection rip off. Zeker gezien Dissection niet echt eerder bezig was en veel meer traditionele heavy metal elementen heeft.
Vinterland lijkt sowieso meer op ragnarok dan Dissection.


Je begrijpt dat je reageert op iemand die in zo'n beetje elk topic aangeeft geen enkele kijk te hebben op metal?

En het is nog een Belg ook.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 18-09-2014 23:34 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik denk dat ik wel een goeie kijk op die periode heb omdat ik ze simpelweg zelf heb meegemaakt. Ben nu 31, heb The Somberlain nog weten uitkomen.

Die ganse kliek werd toen zowat naar analogie met NWOBHM "New Wave Of Swedish Death Metal" genoemd.
Ga dus lekker een beschuitje eten.

Ragnarok kwam met zijn eerste rond '96, met een hoes die té lachwekkend was en dreef mee met de Noorse vloot, met hier en daar wat melodie (fluit). Vanaf hun tweede begonnen ze een eigen gezich te krijgen.



En nu gaan we vegen


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-09-2014 0:14 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Lekker weer vandaag hè.


Boeiender


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-09-2014 10:33 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Toen the Somberlain uitkwam luisterde ik naar Dr. Alban en toen ik 10 was wist ik niet eens wat muziek was en speelde ik alleen maar met Lego.



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-09-2014 11:48 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik ben 32, heb The Somberlain weten uitkomen en wil de groeten doen aan mijn mama.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-09-2014 13:44 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik ben 35 en toen The Somberlain uitkwam had ik het te druk met het ontdekken van mijn ontluikende homoseksuele gevoelens.

Daarom doe ik de groeten aan de papa van Count Usher.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 19-09-2014 14:07 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ik ben 46 en toen The Somberlain uitkwam nam ik kinderen die toen tien waren helemaal niet serieus als het op muziek aankwam.

En ik doe de groeten aan OWW en Count Usher.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 19-09-2014 15:12 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ik was toen nog niet eens geboren en ik wou dat jullie allemaal mijn papa's waren.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 19-09-2014 15:22 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Ik ben 33 en toen The Somberlain uitkwam, was ik fan van alles wat uitkwam op Nuclear Blast...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-09-2014 15:24 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2014 15:22 schreef mikkasscar het volgende:
Ik ben 33 en toen The Somberlain uitkwam, was ik fan van alles wat uitkwam op Nuclear Blast...


Maar No Fashion vond je kut?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 19-09-2014 15:45 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

toen the somberlain uitkwam luisterde ik naar dolcie de dino.



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 19-09-2014 15:52 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2014 15:24 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar No Fashion vond je kut?


De No Fashion releases leerde ik kennen via de Nuclear Blast mailorder catalogus die ik met de post kreeg thuisgestuurd


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 19-09-2014 16:10 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 19 september 2014 15:12 schreef bokkie666 het volgende:
Ik was toen nog niet eens geboren en ik wou dat jullie allemaal mijn papa's waren.
We kunnen we even naar het gemeentehuis om je te adopteren hoor.



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 19-09-2014 16:18 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2014 15:52 schreef mikkasscar het volgende:
De No Fashion releases leerde ik kennen via de Nuclear Blast mailorder catalogus die ik met de post kreeg thuisgestuurd


Dat waren nog eens tijden. Van die op goedkoop papier gedrukte mailorders doorbladeren en op basis van beschrijvingen van 1 zin nieuwe dingen ontdekken. En dan maar hopen dat het niet tegenviel als je bestelling arriveerde...



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-09-2014 18:13 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2014 15:52 schreef mikkasscar het volgende:
De No Fashion releases leerde ik kennen via de Nuclear Blast mailorder catalogus die ik met de post kreeg thuisgestuurd


Godver, heb je je daar even scherp uitgeluld.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 19-09-2014 21:28 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Via de Large zeker?


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 19-09-2014 21:31 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Enige lullige, was dat ik nog te jong was om naar de Biebob-show te gaan van Satyricon én Dissection, resp. Nemesis en Storm uit.
Moet legendarisch geweest zijn.

Die Graspop-sessies van Satyricon in het post-Rebel tijdperk, kan je evengoed naar Tien Om Te Zien gaan.


En nu gaan we vegen


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen