IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Metalcore/Hardcore/sXe Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-05-2003 11:45 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Is er hier dan helemaal niemand die de felle kracht, pure agressie en kwaadheid van old school hardcore kan waarderen?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-05-2003 11:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 26 mei 2003 11:28 schreef XnegativeX het volgende:
Het schijnt dat de eerste cd van All out war veel te veel op Kreator lijkt. Ik ga er ook gewoon vanuit dat jij For those who where crucified op hebt staan?
Jep. Wil die eeerste toch best nog wel een keer horen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-05-2003 13:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 26 mei 2003 11:45 schreef XnegativeX het volgende:
Is er hier dan helemaal niemand die de felle kracht, pure agressie en kwaadheid van old school hardcore kan waarderen?


Ja, ik natuurlijk. ik vind zelfs de oudste albums en bands vaak het beste. Bijvoorbeeld: de eerste van Suicidal, agnostic front etc. maar ook oude bands als Minor threat, BGK etc etc rossen er nog veel bands uit. maar gelukkig zijne r ook veel goede nieuwe bands.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-05-2003 13:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Heb er behoorlijk wat naar geluisterd, maar ik mis dus juist wat agressie in die muziek, ik vind bands als Integrity/Ringworm/Hatebreed een overtreffende trap als het op aggressie en emotie aan komt.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-05-2003 15:26 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik kan wel een paar goeie oldschool bands aanraden. Deze zijn wat meer van de laatste tijd.

- Holding on
- Dead serious
- Intensity
- Embrace today
- Give up the ghost (hete eerder American nightmare)
- Terror
- Count me out
- No turning back
- The butcher

Nou ja, you get the point.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

HOPPETEE


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-05-2003 22:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 29 mei 2003 22:15 schreef Jenje het volgende:
HOPPETEE


nieuwe hardcore band???


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:24 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Oh je cd is bijna klaar, heb nog ff snel Systems Overload van Integrity gescoord (thanks to Neggie)

Het allerbeste album van ze

Nog wensen voor opvulling ?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-05-2003 22:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 29 mei 2003 22:24 schreef Jenje het volgende:
Oh je cd is bijna klaar, heb nog ff snel Systems Overload van Integrity gescoord (thanks to Neggie)

Het allerbeste album van ze

Nog wensen voor opvulling ?


Ik laat de eer van het opvullen geheel aan u over.surprise me!!! heb je al wat keuzes aan mij doorgemaild?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nee nog niet, ik heb de lijst oko ff ana mijn vriendin gestuurd, even zien wat zij er wel van wil hebben


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-05-2003 22:28 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 29 mei 2003 22:27 schreef Jenje het volgende:
Nee nog niet, ik heb de lijst oko ff ana mijn vriendin gestuurd, even zien wat zij er wel van wil hebben


okee, ik zie het wel verschijnen!.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zijn er dingen waar je een hekel aan hebt?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-05-2003 22:32 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Goed, ik stuur nu een nummer van Holding on aan Jenje door en straks nog wat van No turning back. Laat in dit topic je licht maar even schijnen over die muziek Jen-mans.

En knal ze dan meteen even op die cd met Integrity.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 22:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Holding On .. hmm tja ...

Old school is niet zo mijn ding.
Het klinkt wel geinig .. maar originaliteit is ver te zoeken ...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-05-2003 22:49 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Tsja, bij old school draait het meer om de energie dan om het spel. De meeste bands zijn niet bijster origineel. Maar bij een band als Holding on (en die andere bands die ik al eerder noemde) spat de energie en agressie er gewoon vanaf.

Ik mis trouwens de laatste paar jaar bands die wat te vertellen hebben. Een scene als de hardcore en punk scene worden de laatste jaren steeds vlakker qua teksten. Hoewel vroeger het hele genre in het teken stond van anarcie en rebelie hoor ik nu steeds vaker teksten over persoonlijke problemen en liefde etc. Vriendschap is gelukkig nogsteeds een grote inspiratie bron. Verder heb ik hier geen problemen mee maar ik mis de felheid van bands als Minor threat, Slapshot en Judge toch wel een beetje.

Zoals NOFX op hun laatste plaat zegt:
stop singing songs about girls and love... i want the scene to represent, out hatred of authority

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 29-05-2003 22:51]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-05-2003 23:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

hmm NOFX zong ook ooit : if I lay on top of you I can;t touch the matrass. Dus die vlieger gaat niet op!

Energie en intensiteit is allemaal heel leuk, maar als je dat keer na keer hoort, en gewoon met dezelfde riffs en solostukken, zelfde soort vocalen, zelfde tekstonderwerpen, dan verliest het toch een flinke lading kracht bij mij.

Daarom zijn bands als Bloodlet en Integrity bij mij favoriet, geheel eigen stijl.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-05-2003 23:49 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 29 mei 2003 23:43 schreef Jenje het volgende:
hmm NOFX zong ook ooit : if I lay on top of you I can;t touch the matrass. Dus die vlieger gaat niet op!



Dat heb ik ook al gezegd tegen XposX (dat is de NOFX fan) maar in dit geval gaat het me om de tekst. Niet om wie het heeft gezongen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-05-2003 11:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Enne .. Nofx is punk/rock geen hardcore


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-05-2003 11:12 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Grapjurk, lolsok, moptrui, geinbroek.

Heb je No turning back al geluisterd?

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 30-05-2003 11:13]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-05-2003 11:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Neen

Niet in hardcore bui vandaag .. te warm voor


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 30-05-2003 16:42 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 30 mei 2003 11:09 schreef Jenje het volgende:
Enne .. Nofx is punk/rock geen hardcore

Over punkrock gesproken...
Heeft iemand de nieuwe Lagwagon al gehoord??!
Geweldige plaat!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-05-2003 17:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 29 mei 2003 22:28 schreef Jenje het volgende:
Zijn er dingen waar je een hekel aan hebt?


green day
metallica -(re)load

en zowat alle nu metal. de standaard dingen dus.


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 30-05-2003 17:18 by Voice Of Doom Profiel van Voice Of Doom

quote:
Op 30 mei 2003 11:22 schreef Jenje het volgende:
Neen

Niet in hardcore bui vandaag .. te warm voor
Mietjuh! In de zomer is het warm...


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-05-2003 17:23 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 30 mei 2003 16:42 schreef NecRobert het volgende:
Over punkrock gesproken...
Heeft iemand de nieuwe Lagwagon al gehoord??!
Geweldige plaat!



Ik heb hem gehoord ja. Klinkt zeker lekker. Ga Bad astronaut ook maar eens luisteren. Dat is het experimentele project van de zanger van Lagwagon.

Nog een goeie hardcore/punk release die eraan zit te komen is de nieuwe Good riddance


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 02-06-2003 19:56 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ben op dit moment Above this world aan het rippen. Dat is een soort Hatebreed achtige metalcore maar dan met lekker veel tempo. Die zal ik wel eens naar je toe sturen Jenje.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen