IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Obscura {Progressieve Duitse Death/Black} Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-02-2009 11:49 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

De Apocrypha invloeden liggen er (vooral in het eerste nummer) best wel dik bovenop eigenlijk. Niks mis mee verder hoor, berevette plaat!

spelfout weggehaald...

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-02-2009 13:00 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zusje van Soundwave op Choir of Spirits?

Net het album aangeslingerd, bevalt best goed! Zeker voor technische DM.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 07-02-2009 0:16 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

Net het album voor $11 bij Willowtip besteld.

MH
Usericon van MH
Posted 07-02-2009 15:38 by MH Wijzig reactieProfiel van MHQuote dit bericht

Recensie op Sputnikmusic.com:

Summary: 2009's greatest M3TAL record bar none. German bred tech death stalwarts Obscura conjure the spirits of Death, Opeth, Cynic, and Necrophagist to create an early contender for best M3TAL record of 2009.

Forming a tech metal band with two former members of Necrophagist and one of Pestilence is a sure fire way to develop a high profile in the metal community. And that is exactly what Obscura have done. The band formed in Germany around 2002 with a desire to play technical death metal. Other than this quaint little piece of information I found off of lastfm, the only other thing I know about the band is that they were thrust into the limelight at a very early age providing direct support for Suffocation. After their latest gem of an album “Cosmogenesis” Obscura pretty much deserve everything and anything thrown in their way.

Do you like Symbolic era Death? Necrophagist? Opeth perhaps? Would you also like a smidgeon of Cynic thrown in the pot for good measure? If this sounds like a pretty potent mix then look no further. Picture the speed of Necrophagist blending with the precision of Death, the weirdness of Cynic, and the progressive rock element of Opeth. The influence of these bands is too uncanny for my incompetence to try and explain. However, Obscura are far more than just a rip-off of the greats. They are a highly creative outfit that brings a whole new meaning to technical death metal. This album features a great usage of dynamics often shifting between slow, spacey instrumentals to rapid fire blast beating in a moments flat. Time signatures run the course between unpredictable and uneasy never giving the listener too much time to sit back and relax. Guttural vocals soon enter with some jazzy bass tapping providing backup before erupting into a serene Opethian like interlude. And I’m only starting to chip away at the surface folks. If you like what you see, keep on reading. This means you Gerard Butler.

Considering this was my first experience to Obscura I didn’t know what to expect from the musicianship. What I learned is that Obscura want to throw everything in your face, yet remaining cohesive. Starting with guitars. Christian Muenzner, ex Necrophagist fame, delivers a calculated six stringing assault to the senses shifting between Shuldiner inspired riffing and the Necrophgaist brand of shred. I must say his abilities as a guitar player are not to be underestimated. It’s clear he understands the importance of strong song writing because his performance never stops at one particular format, he keeps on bringing new ideas to the mix. He’ll give you some shredding solos, some tech riffing so catchy it should be a crime, some killer harmonies and hell, the track Orbital Elements is basically driven by acoustic guitar and off kilter bass line. Which brings to mind my next point. Jeroen Paul Thesseling, ex Pestilence, is a dynamic bass player that excels at manipulating tempo changes with creativity. His presence is quite prominent and at times dominating the guitar in terms of explosiveness. The vocals, a shade less creative than bass and guitar respectively are still handled relatively well by Steffen Kummerer. He seems to favor the lower pitched death growl as his weapon of choice yet never hesitant to reach the higher strain. Both sound great, especially the lower pitched growls because they don’t reach the obnoxiousness or lameness of “cough” Deicide cough” Six Feet’ Under. I shouldn’t have been surprised but damn it I was completely caught off guard by the vocoder in Noospheres. The opening just screams Cynic so fail on my part. Drumming, handled by another ex Necrophagist legion in Hannes Grossmann fills the skinsman role effectively and professionally. His blast beating technique is so nimble and so punishing I feel like a hammer is being taken to my skull and bashed in repeatedly there is nothing left but a soggy mass of brain matter. The double bass and drum fills leave a similar effect.

Songwriting is extremely varied in scope and displays what Obscura is best at. Binding different elements and a mix of genres together is a tricky thing to pull off but Obscura have proved they are talented and experienced enough to make it all come together in a cohesive structure. Stand out tracks are plenty, and it’s hard to pick out my favorites from the ten impressive offerings displayed but I will have to go with “Incarnated” and the epic closing track “Centric Flow” as my top choices. As for the album, I personally see no flaws with it although perfection in itself is an impossibility. Regardless, this album has the appeal and the sonic power to garner a large fan base on sputnik. So to those who like technical death metal, Opeth, Cynic, and Cynic, I urge you to give this a spin. This is my favorite album of 2009 hands down and I would be hard-pressed to find any other metal record just as or even more impressive after this.

Score 4,5 out of 5 - Sputnikmusic.com

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-02-2009 23:14 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 januari 2009 15:58 schreef spectre het volgende:
Tis net CHD met deze cijfers

Bronnen?

Ontopic: ik denk dat dit wel een aanschaffert wordt
Waar tikt men deze cd het goedkoopst op 't koppie?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 07-02-2009 23:15]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

spectre
Usericon van spectre
Posted 08-02-2009 0:12 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik had niet meer verwacht dat je zou happen

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 08-02-2009 0:14 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Heerlijke herrie. Zeker een cd'tje om aan te schaffen.

the only pleasure is pain

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 08-02-2009 1:12 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Check de nieuwe vid! (myspace!)

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 08-02-2009 1:31 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 08-02-2009 1:39 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2009 23:14 schreef Mutilator het volgende:Ontopic: ik denk dat dit wel een aanschaffert wordt
Waar tikt men deze cd het goedkoopst op 't koppie?

quote:
Op 7 februari 2009 0:16 schreef VM Saldiac het volgende:
Net het album voor $11 bij Willowtip besteld.

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 08-02-2009 2:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hmm ik koop liever zo min mogelijk internationaal.

quote:
Op 8 februari 2009 0:12 schreef spectre het volgende:
Ik had niet meer verwacht dat je zou happen

Stiekem had je dan dus wél die erkenning..sterkte dude!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 08-02-2009 2:11]

VM Saldiac
lulhannes
Usericon van VM Saldiac
Posted 08-02-2009 2:16 by VM Saldiac Wijzig reactieProfiel van VM SaldiacQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2009 2:11 schreef Mutilator het volgende:

Zo goedkoop zul je 'm in NL niet vinden.

JPT
Usericon van JPT
Posted 08-02-2009 3:25 by JPT Wijzig reactieProfiel van JPTQuote dit bericht

Thanks FRNK!

Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 08-02-2009 10:56 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Tering, Jeroen, wat een onmeunig gave cd hebben jullie gemaakt.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. De promo draait hier overuren.

Heads I win, tails you lose

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-02-2009 11:24 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Binnenkort maar even aanschaffen, vond het nummer van de video erg lekker.

Boeiender

nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 08-02-2009 17:23 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Ik hou helemaal niet van die techniesche deathmetal maar dit is wel erg gaan zeg

Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....

spectre
Usericon van spectre
Posted 08-02-2009 17:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2009 2:11 schreef Mutilator het volgende:

Stiekem had je dan dus wél die erkenning..sterkte dude!

El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 08-02-2009 18:07 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Net even geluisterd en ik ben zeer onder de indruk! Technisch, maar toch catchy. Het doet me aan Necrophagist en soms Death denken, maar met soms wat meer sfeervolle blackmetal passages.

Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 08-02-2009 18:09 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 februari 2009 17:54 schreef spectre het volgende:

Wederom een futiele poging tot humor dus..doe eens wat beter je best

Ontopic: goed nummer & clipje! Blij dat technische deathmetal heropleeft de laatste afgelopen tijden!!

spectre
Usericon van spectre
Posted 08-02-2009 19:15 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik was doodserieus.

Gister gedowned, gewoon om de hype te snappen, maar het lukt me nog niet

Mutilator
Usericon van Mutilator
Posted 08-02-2009 22:02 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 8 februari 2009 19:15 schreef spectre het volgende:
Ik was doodserieus.

Ok, daar ging ik ook vanuit en vroeg daarom naar bronnen, aangezien ik alleen de Aardschok recensie ken en die gaf geloof ik maar 74 punten.

quote:

Is technische deathmetal wel een stijl naar jouw smaak dan?

Ik heb Cosmogenesis eindelijk in z'n geheel beluisterd en hij 's idd fijn!! Het nummer Incarnated is een erg toffe Death rip-off!! Baslijnslides a la Individual thought patterns met galopperende drums a la Sound of Perserverance met riffs die neigen naar Human; meer van dit aub hehe

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 11-02-2009 22:22]

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-02-2009 22:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2009 22:02 schreef Mutilator het volgende:
Ok, daar ging ik ook vanuit en vroeg daarom naar bronnen, aangezien ik alleen de Aardschok recensie ken en die gaf geloof ik maar 74 punten.

Dit is denk ik topic 438 waarin die recensie wordt aangehaald, wat een ellende.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-02-2009 22:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2009 19:15 schreef spectre het volgende:

De hype snap ik ook niet, hoewel ik het een best goede CD vind vind ik de gegeven cijfers overal wat aan de hoge kant.

negert
Usericon van negert
Posted 09-02-2009 1:56 by negert Wijzig reactieProfiel van negertQuote dit berichthttp://-

quote:
Op 8 februari 2009 18:07 schreef El Chulo het volgende:
Net even geluisterd en ik ben zeer onder de indruk! Technisch, maar toch catchy. Het doet me aan Necrophagist en soms Death denken, maar met soms wat meer sfeervolle blackmetal passages.

Heb Cosmogenesis nu inmiddels zo'n tien keer beluisterd.
Wat is dit een waanzinnig en VET album!

spectre
Usericon van spectre
Posted 09-02-2009 11:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2009 22:02 schreef Mutilator het volgende:
Een hele betrouwbare bron is dat dat er nog mensen zijn die dat blad lezen, maar er is een ander topic voor, die zou je er op na kunnen slaan.
Edit: of dit topic

quote:

Is technische deathmetal wel een stijl naar jouw smaak dan?
Stijlen boeien me niet, het moet mij gewoon wat doen en dat doet dit niet. Ik heb tegelijk met deze The Faceless gedowned op aanraden en dat doet me echt wel wat. Spul als BtheBaM doet me ook vrij weinig. Dat komt net als Obscura hier door de in mijn ogen niet spannende riffs. Het is technish ja, maar dat zoek ik niet in muziek.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 09-02-2009 11:55]

Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com