IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Hypothermia Vorige pagina | Volgende pagina
Northward
Usericon van Northward
Posted 11-02-2010 21:19 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Uitstekend nummer weer. Alleen ik mis wat vocalen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-05-2010 1:17 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Mythics? Wat zijn albums die de moeite waard zijn?


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-05-2010 1:27 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Oude stijl

- "Lead Yourself to Failure" split
- "Veins" album (aanrader!)
- "Köld" album

Nieuwe stijl

- "Gråtoner" EP (aanrader!)



Met aanrader bedoel ik "dat moet je sowieso eens luisteren". Betreffende ander werk, als je "Gråtoner" goed vind (ongetwijfeld) zul je de split met Black Howling en de "Kaffe & Blod" demo ook wel waarderen.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-05-2010 1:30 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ok ik ga aan het neerladen.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 15-05-2010 7:23 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Hier ook, ik ken alleen Köld en Rakbladsvalsen.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-05-2010 10:14 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Rakbladsvalsen vind ik wat minder. Misschien omdat de lengte van de nummers wat vaag verdeeld is met een eerste (uiterst monotoon) nummer van 34:25 en vervolgens twee onder de tien minuten, maar het trekt mij toch iets minder. Niet dat ik het slecht vind, maar ik prefereer de andere twee albums.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 15-05-2010 10:15]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


LEchappee
Usericon van LEchappee
Posted 15-05-2010 11:06 by LEchappee Wijzig reactieProfiel van LEchappeeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/LEchappee

goeie band. maar toen ik ze live in Gent zag werd het toch wel wat saai, door de langdradige nummers.



Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-05-2010 12:06 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

@ Helvete & slechtheid: download anders meteen "Life is Pain - Bloody Melancholy" eens. Band met 1 demo met Kim op vocalen.

@ LEchappee: ik houd wel van die langdradige monotonie (dubbelop? )

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 15-05-2010 12:06]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-05-2010 12:13 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Hehe, die Life is Pain is nu net bijna afgelopen hier.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-05-2010 12:14 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Geweldige muziek is dat


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 15-05-2010 12:15 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2010 12:06 schreef Mythics het volgende:
@ Helvete & slechtheid: download anders meteen "Life is Pain - Bloody Melancholy" eens. Band met 1 demo met Kim op vocalen.
Die ken ik ja, wel heel erg slechte productie.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-05-2010 12:15 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ja, jammer is dat.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-05-2010 12:26 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Vind het best meevallen.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-05-2010 12:27 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ja, maar jij bent ook getraind in dat soort producties.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-05-2010 9:42 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Wat schiet deze muziek enorm niet op zeg. Het klinkt wel lekker, maar is zo traag! Misschien moet ik 't eens opzetten om bij is slaap te vallen...


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 25-05-2010 20:51 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Die traagheid is eerlijk vind ik

Overigens, probeer anders "Trist - Zrcadlení melancholie", dat is wat sneller maar het idee is hetzelfde

Deze:
http://metal-archives.com/release.php?id=156510

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 25-05-2010 20:52]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 31-05-2011 0:31 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2010 7:23 schreef Helvete het volgende:
Hier ook, ik ken alleen Köld en Rakbladsvalsen.
De rest is ook mooi. Vooral Veins luister ik vaak.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-05-2014 1:40 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Er is een nieuwe demo: Självdestruktivitet född av monotona tankegångar IV: Warakumbla



Meer in de stijl van Skogens Hjärta en niet zozeer in de stijl van de vorige Självdestruktivitet-demo's. Ik vind het een van de beste uitgaven van dit jaar. Duurde wel even voordat het goed bleef hangen, maar na twintig keer luisteren kan ik het dromen.

ZM-recensie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/28848/
Ik wist niet dat die man van Trancelike Void / Kilte nu ook in Hypothermia speelt.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 02-05-2014 1:47]


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 02-05-2014 8:54 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 1:40 schreef Helvete het volgende:
Er is een nieuwe demo: Självdestruktivitet född av monotona tankegångar IV: Warakumbla



Meer in de stijl van Skogens Hjärta en niet zozeer in de stijl van de vorige Självdestruktivitet-demo's. Ik vind het een van de beste uitgaven van dit jaar. Duurde wel even voordat het goed bleef hangen, maar na twintig keer luisteren kan ik het dromen.

ZM-recensie: http://www.zwaremetalen.com/recensie/28848/
Ik wist niet dat die man van Trancelike Void / Kilte nu ook in Hypothermia speelt.


Prachtig nummer idd!!!


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 02-05-2014 22:14 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Hoewel Hypothermia eigenlijk altijd wel (zeer) degelijk tot goed materiaal geschreven heeft merk ik wel een beetje (en dat is puur persoonlijk), dat het steeds meer een soort 'act' begint te worden van Kim Carlsson. Oké, het is nog geen Niklas Kvarforth, maar gezien beide samen op behoorlijk gênante professionele foto's staan (klik) zegt het wel het een en ander natuurlijk.

Sowieso ook het imago van 'zelfbeschadiging' bij deze band; juist door het binnen hun optredens of (oude) bandfoto's in contact te brengen met (oa.) depressies slaat de plank mijns inziens volledig mis. Zelfbeschadiging gebeurd in dergelijke situaties in eenzaamheid en desolatie (dissociatie & psychose daargelaten), niet voor een groot publiek om vervolgens dansend (Lifelover) je punt over te brengen. Nogal idioot en bovenal duidelijk dat het meer imago-gebaseerd is dan wat dan ook. Zie Trist; iemand welke de muziek voor zich laat spreken in plaats van zichzelf. Leuk contrast ook in Essen toentertijd (Autumn Depression); Trist geeft een introverte maar simpelweg briljante en adembenemende show weg waarna Kim op een zeker moment gastvocalen komt doen, maar niet voordat hij even theatraal zijn t-shirt uitgetrokken heeft vooraan op het podium. Littekens en alles worden meer een soort statussymbool dan een teken van (langdurig) psychisch lijden. Nu ken ik Kim verder ook niet natuurlijk, maar de theatrale uiting van bepaalde zaken vind ik veelal eerder storend dan dat het op welke manier dan ook bijdraagt.

Live zijn ze verder wel oké, maar het duurt veelal wel te lang. Teveel nadruk op improvisatie terwijl ik het idee heb dat de band dit niet heel erg goed beheerst. In Oberhausen de laatste keer was ik het al snel beu; dat halfuurtje in Essen overigens werkte perfect met een korte en energieke show waar iedereen duidelijk van genoot.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 02-05-2014 22:36]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-05-2014 23:38 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 22:14 schreef Mythics het volgende:
Hoewel Hypothermia eigenlijk altijd wel (zeer) degelijk tot goed materiaal geschreven heeft merk ik wel een beetje (en dat is puur persoonlijk), dat het steeds meer een soort 'act' begint te worden van Kim Carlsson. Oké, het is nog geen Niklas Kvarforth, maar gezien beide samen op behoorlijk gênante professionele foto's staan (klik) zegt het wel het een en ander natuurlijk.

Sowieso ook het imago van 'zelfbeschadiging' bij deze band; juist door het binnen hun optredens of (oude) bandfoto's in contact te brengen met (oa.) depressies slaat de plank mijns inziens volledig mis. Zelfbeschadiging gebeurd in dergelijke situaties in eenzaamheid en desolatie (dissociatie & psychose daargelaten), niet voor een groot publiek om vervolgens dansend (Lifelover) je punt over te brengen. Nogal idioot en bovenal duidelijk dat het meer imago-gebaseerd is dan wat dan ook. Zie Trist; iemand welke de muziek voor zich laat spreken in plaats van zichzelf. Leuk contrast ook in Essen toentertijd (Autumn Depression); Trist geeft een introverte maar simpelweg briljante en adembenemende show weg waarna Kim op een zeker moment gastvocalen komt doen, maar niet voordat hij even theatraal zijn t-shirt uitgetrokken heeft vooraan op het podium. Littekens en alles worden meer een soort statussymbool dan een teken van (langdurig) psychisch lijden. Nu ken ik Kim verder ook niet natuurlijk, maar de theatrale uiting van bepaalde zaken vind ik veelal eerder storend dan dat het op welke manier dan ook bijdraagt.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, al ben ik niet bekend met de optredens. Wat bedoel je er mee dat zelfbeschadiging in desolatie gebeurt en niet voor een groot publiek? Blijkbaar ook voor een groot publiek. Ik betwijfel of het slechts om imago gaat (/ pretentieus is), want ik kan me best voorstellen dat een optreden ook als een speciale gelegenheid wordt gezien, vooral als je niet veel optreedt. Dansend automutileren kan ik me eigenlijk ook nog wel iets bij voorstellen, bij een band als Lifelover.

Trist laat ook niet enkel de muziek spreken. Ook hij wil zijn zelfbeschadiging naar zijn publiek uiten. Misschien niet tijdens optredens(?), maar wel door middel van foto's waarven sommige zelfs op albumhoezen verschijnen. Hij heeft ook best wat info over zijn persoonlijke leven naar buiten, in verband met zijn muziek, gebracht.

Ik vind het allemaal wel best zolang beide bands mooie muziek blijven maken. Voor mij doen ze dat in ieder geval wel.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 03-05-2014 18:31 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 23:38 schreef Helvete het volgende:
Ik begrijp wel wat je bedoelt, al ben ik niet bekend met de optredens. Wat bedoel je er mee dat zelfbeschadiging in desolatie gebeurt en niet voor een groot publiek? Blijkbaar ook voor een groot publiek. Ik betwijfel of het slechts om imago gaat (/ pretentieus is), want ik kan me best voorstellen dat een optreden ook als een speciale gelegenheid wordt gezien, vooral als je niet veel optreedt. Dansend automutileren kan ik me eigenlijk ook nog wel iets bij voorstellen, bij een band als Lifelover.


Het is natuurlijk evident dat het gebeurd, ik ben er zelf ook bij geweest doorheen de tijd; het gaat meer om de reden die erachter zit in relatie tot de manier hoe het naar buiten gebracht wordt. Als iemand welke zelf langdurige ervaringen met de psychiatrie heeft merk ik dat zelfbeschadiging ten gevolgde van mentaal lijden iets is dat plaatsvind op een moment van eenzaamheid; zij het 'rationeel' of in een staat van dissociatie bijvoorbeeld, normaliter gebeurd zoiets niet en plein public. Zeker niet als het bewust gedaan wordt, zoals in dit geval tijdens een optreden. In dat geval is het meer het opwekken van een imago (onder invloed van drank of drugs) dan dat het puur depressie-gericht is. Nu spelen er sowieso psychologische factoren mee, maar ik krijg het idee dat het nu vooral een combinatie van aandacht en het creëren van een soort adoratie-factor is dan dat er een oprechte boodschap achter zit. Wat je al stelde, 'het is een speciale aangelegenheid'. Nu moeten mensen zelf weten wat ze op het podium doen, maar ik vind het jammer dat de band er een imago van depressie en eenzaamheid bij gooien terwijl je ondertussen vrolijk biertjes drinkt en tussen fans je muziek ten tonele kan brengen. Zeker bij Kvarforth krijg ik altijd het idee dat het bij hem een uit de hand gelopen act is ten gevolge van allerhande substantie-gebruik. Natuurlijk zitten er dan psychologische factoren achter, maar andere dan waarmee hij zich in verband lijkt te willen brengen. Idem voor Kim mijns inziens; geweldige muziek kan die jongen schrijven en ik schoffeer nergens problematiek die hij heeft, maar ik twijfel alleen aan bepaalde live-elementen.


quote:
Op 2 mei 2014 23:38 schreef Helvete het volgende:Trist laat ook niet enkel de muziek spreken. Ook hij wil zijn zelfbeschadiging naar zijn publiek uiten. Misschien niet tijdens optredens(?), maar wel door middel van foto's waarven sommige zelfs op albumhoezen verschijnen. Hij heeft ook best wat info over zijn persoonlijke leven naar buiten, in verband met zijn muziek, gebracht.


Daar heb je absoluut gelijk in, hoewel die mening momenteel sterk bijgedraaid is; zeker gezien het artwork dat tegenwoordig gebruikt wordt. Uit een interview (2007):

quote:
Yes, I placed it in my music as you can see on the photos, booklets etc. because I was a blind and selfish whore. Now, kids are trying to imitate me in this way and it‘s bad.


Het is zeker niet iets waar hij tegenwoordig achterstaat in ieder geval. Ik refereerde dan ook naar hoe Trist tegenwoordig hierin staat; mijn excuses als ik dit onduidelijk formuleerde


quote:
Op 2 mei 2014 23:38 schreef Helvete het volgende:Ik vind het allemaal wel best zolang beide bands mooie muziek blijven maken. Voor mij doen ze dat in ieder geval wel.


Dat sowieso, nieuw materiaal van beide is zeer zeker welkom

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 03-05-2014 18:34]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 03-05-2014 18:31 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Verder ben ik een beetje aan het zeuren, dat weet ik, maar toen het topic opeens bovenaan stond moest ik hieraan denken


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hanging garden
Usericon van Hanging garden
Posted 26-09-2014 16:01 by Hanging garden Wijzig reactieProfiel van Hanging gardenQuote dit bericht


De nieuwe demo (Självdestruktivitet född av monotona tankegångar III) van 20 september kan je luisteren op hun facebook en is verkrijgbaar via bandcamp.

[Dit bericht is gewijzigd door Hanging garden op 26-09-2014 16:01]


Northward
Usericon van Northward
Posted 26-09-2014 19:20 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Weinig interessant, IV is veel beter.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen