IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Hypothermia Vorige pagina
Mythics
Usericon van Mythics
Posted 26-09-2014 20:54 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2014 19:20 schreef Northward het volgende:
Weinig interessant, IV is veel beter.


Tja, het is, zoals verwacht wel mijns inziens, weer oud materiaal van tig jaar geleden om alsnog uitgebracht te worden. Buiten nummer IV van deze composities is alles sinds 2014 volgens mij wel pre-2010 qua schrijven en opnemen inmiddels.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 26-09-2014 20:54]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Northward
Usericon van Northward
Posted 26-09-2014 22:23 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Is IV eigenlijk uitgebracht, of zit dit er nog eens aan te komen? Over Skogens Hjärta lees ik alleen iets over een zeer beperkte oplage tapes, zou mooi zijn als die ook nog eens op vinyl kwam.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 26-09-2014 22:44 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2014 22:23 schreef Northward het volgende:
zou mooi zijn als die ook nog eens op vinyl kwam.




[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 26-09-2014 22:44]


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 27-09-2014 0:56 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2014 22:23 schreef Northward het volgende:
Is IV eigenlijk uitgebracht, of zit dit er nog eens aan te komen? Over Skogens Hjärta lees ik alleen iets over een zeer beperkte oplage tapes, zou mooi zijn als die ook nog eens op vinyl kwam.


IV is inmiddels in een tweetal cassette-oplages uitgebracht, waarvan een in een soort 'unieke' oplage van 11 voor €50,00 per stuk... van Skogens Hjärta hoort er nog eens een dubbel-elpee uit te komen maar geen idee wat Kim/Hypothermia allemaal aan het doen is de laatste tijd.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Northward
Usericon van Northward
Posted 27-09-2014 14:50 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

De 'normale' uitvoering van die IV tape is zeker ook al uitverkocht of kan ik die nog ergens krijgen?


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 27-09-2014 18:49 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2014 22:14 schreef Mythics het volgende:
Hoewel Hypothermia eigenlijk altijd wel (zeer) degelijk tot goed materiaal geschreven heeft merk ik wel een beetje (en dat is puur persoonlijk), dat het steeds meer een soort 'act' begint te worden van Kim Carlsson. Oké, het is nog geen Niklas Kvarforth, maar gezien beide samen op behoorlijk gênante professionele foto's staan (klik) zegt het wel het een en ander natuurlijk.

Sowieso ook het imago van 'zelfbeschadiging' bij deze band; juist door het binnen hun optredens of (oude) bandfoto's in contact te brengen met (oa.) depressies slaat de plank mijns inziens volledig mis. Zelfbeschadiging gebeurd in dergelijke situaties in eenzaamheid en desolatie (dissociatie & psychose daargelaten), niet voor een groot publiek om vervolgens dansend (Lifelover) je punt over te brengen. Nogal idioot en bovenal duidelijk dat het meer imago-gebaseerd is dan wat dan ook. Zie Trist; iemand welke de muziek voor zich laat spreken in plaats van zichzelf. Leuk contrast ook in Essen toentertijd (Autumn Depression); Trist geeft een introverte maar simpelweg briljante en adembenemende show weg waarna Kim op een zeker moment gastvocalen komt doen, maar niet voordat hij even theatraal zijn t-shirt uitgetrokken heeft vooraan op het podium. Littekens en alles worden meer een soort statussymbool dan een teken van (langdurig) psychisch lijden. Nu ken ik Kim verder ook niet natuurlijk, maar de theatrale uiting van bepaalde zaken vind ik veelal eerder storend dan dat het op welke manier dan ook bijdraagt.

Live zijn ze verder wel oké, maar het duurt veelal wel te lang. Teveel nadruk op improvisatie terwijl ik het idee heb dat de band dit niet heel erg goed beheerst. In Oberhausen de laatste keer was ik het al snel beu; dat halfuurtje in Essen overigens werkte perfect met een korte en energieke show waar iedereen duidelijk van genoot.


Agree.

Laatste materieel van Trist is ook het enige wat ik van dat type muziek dig.
De foto's van Trist zijn wellicht ook authentiek.

Automutilatie op een podium, is net hetzelfde lijk grieten, een schreeuw om waandacht.
Lijk grieten dus.
Ik moet daar allemaal nie veel van weten. Hypothermia dus.


En nu gaan we vegen


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 28-09-2014 18:48 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2014 14:50 schreef Northward het volgende:
De 'normale' uitvoering van die IV tape is zeker ook al uitverkocht of kan ik die nog ergens krijgen?


Volgens mij is de 'normale' uitvoering niet daadwerkelijk uitgebracht in de van een label of een e-mailadres waarheen een bestelling gestuurd kan worden maar worden er telkens een aantal exemplaren gedrukt om tijdens optredens verkocht te worden, waarna hetgeen dat overblijft via Facebook aangeboden wordt. Het is vooral deze website in de gaten houden of een concert bezoeken dus. Ik heb de tape zelf eveneens niet overigens, doch de interesse is er wel


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Northward
Usericon van Northward
Posted 28-09-2014 20:13 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ok! Thanks


Northward
Usericon van Northward
Posted 05-07-2015 14:12 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Mythics / mikkasscar, jullie die pre-order van Svartkonst al in huis?


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 05-07-2015 16:08 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2015 14:12 schreef Northward het volgende:
Mythics / mikkasscar, jullie die pre-order van Svartkonst al in huis?

Nee! Er scheen vertraging te zijn met het drukken een tijdje geleden. Zie net dat iemand op Facebook aangeeft het album 3 juli te hebben ontvangen, dus ik ga er vanuit dat het deze week binnenkomt

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 05-07-2015 16:09]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Northward
Usericon van Northward
Posted 05-07-2015 19:45 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Thanks, hopelijk deze week dan idd.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 15-07-2015 15:08 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 5 juli 2015 19:45 schreef Northward het volgende:
Thanks, hopelijk deze week dan idd.

Heb vandaag een e-mail gehad van Agonia Records dat mijn bestelling verzonden is


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 16-07-2015 2:19 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Even snel als de muziek.


En nu gaan we vegen


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 28-12-2016 13:19 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Consider Suicide is een nieuw nevenproject van Kim. Traag, atmosferisch, wazig en zonder vocalen. Voor velen zal het wel allemaal wel wat te vaag zijn, maar mij raakt het wel...

https://considersuicide.bandcamp.com/album/vartofta

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 28-12-2016 13:19]


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 28-12-2016 15:21 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2016 13:19 schreef mikkasscar het volgende:
Consider Suicide is een nieuw nevenproject van Kim. Traag, atmosferisch, wazig en zonder vocalen. Voor velen zal het wel allemaal wel wat te vaag zijn, maar mij raakt het wel...

https://considersuicide.bandcamp.com/album/vartofta


Losstaand van de muziek is de naam bijzonder kansloos.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 29-12-2016 9:30 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2016 15:21 schreef Mythics het volgende:
Losstaand van de muziek is de naam bijzonder kansloos.


Klopt, lijkt dertien-in-een-dozijn DSBM, maar muzikaal is het dat absoluut niet. In feite zou Hypothermia hier perfect als naam bij passen.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 27-12-2017 10:34 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik ben Consider suicide eindelijk eens beginnen beluisteren. Vooral Nattmelankoli vind ik zeer goed. De overige 2 albums lukt het maar bij momenten om de juiste sfeer neer te zetten.



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen