IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Receptentopic Vorige pagina
Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 17-07-2007 12:10 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2007 21:15 schreef Wansmaak het volgende:
Jamaar...

Als je al druiven hebt, dan kun je punt 1 t/m 4 toch overslaan? Toch?




ehh...

daar heb je wel een punt natuurlijk.

Ik zal eens beraden of dit recept eenvoudiger kan.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 17-07-2007 20:49 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Lekker voor het warme weer:

1 citroen wassen en in plakjes snijden
1 liter water koken
plakjes citroen in een kan gooien
3 scheppen suiker (of meer als je liever zoet hebt) over de citroen gooien
kokend water erover gieten
paar uur laten koelen in de koelkast



Ook lekker is limoen en citroen bij elkaar indonderen, zelfde werkwijze verder. (scheutje vodka kan er ook bij in)


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 17-07-2007 20:50 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 17 juli 2007 12:10 schreef Brujo het volgende:
ehh...

daar heb je wel een punt natuurlijk.

Ik zal eens beraden of dit recept eenvoudiger kan.






“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-07-2007 17:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Lamsrack voor 2 personen

Doe de voorbereiding een dag van te voren, dat komt de smaak ten goede.

Benodigdheden:
1 lamsrack (zo één van een cm. of 15 breed)
Paar handjes verse kruiden: rozemarijn, thijm, oregano
2 a 3 teentjes knoflook, geperst
olijfolie
roomboter

Als je de blaadjes van de kruiden geplukt hebt, kneus ze dan een beetje in een vijzel (of met de bolle kant van een lepel op een snijplank). Wrijf het rack in met de knoflookprut en de verse kruiden. Zorg ervoor dat het meeste erop blijft zitten. Zet op regelmatige afstand een paar kleine sneetjes in het vlees en doe daar ook wat knoflook in en wat rozemarijn. Leg het rack in een schaal en overgiet het met olijfolie (aan beide kanten). Dek de schaal af en zet hem in de koelkast.
De volgende dag:
Haal het rack een half uurtje tot een uur van te voren uit de koelkast zodat het wat op kamertemperatuur kan komen. Zorg voor een oven voorverwarmd op ca. 150 graden Celcius en een ingevette ovenschaal.
Zet een koekepan op het vuur met wat roomboter. Laat de pan goed heet worden. Haal intussen de kruidenprut van het lamsrack af. Als de pan goed heet is, leg dan het lamsrack in de pan. De pan moet zo heet zijn dat het vlees bijna onmiddellijk dichtschroeit (daarom moet je ook de kruidenprut ervan afhalen, anders wordt dat helemaal zwart en vies). Schroei het rack aan beide kanten dicht; het hoeft maar heel even in de pan! Een mooi goudbruin kleurtje is voldoende.
Leg het rack in de ingevette ovenschaal (als het rack plat ligt, moeten de randen van de schaal er het liefst net boven uit komen). Misschien is het een idee om de kruidenpunt eroverheen/erin te draperen zodat die aroma’s ook lekker meekomen (heb dit niet zelf gedaan, doe ik een volgende keer). Dek de schaal af met aluminiumfolie en zet dit ongeveer een half uurtje in de oven (bij 150 graden dus).
Haal het rack eruit, snij het in boutjes, KLAAR!! Als je het goed gedaan hebt, heeft het vlees een mooi goudbruin korstje en is het van binnen mals en sappig met een rosé kleurtje.

(peper en zout? zonde! ik zou het niet doen iig, lamsvlees heeft al een heerlijke sterke smaak van zichzelf)

Serveer dit met bv. (verse) pasta + verse pesto voor over de pasta en wat schaaltjes groenten die je kort opgebakken/geblancheerd hebt en aangemaakt met wat olijfolie, citroensap en wat knoflook.



[Dit bericht is gewijzigd door M. op 19-07-2007 17:50]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 19-07-2007 17:52 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2007 17:48 schreef M. het volgende:
Lamsrack voor 2 personen





godverrrr



er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 19-07-2007 18:21 by Krulspeld Wijzig reactieProfiel van KrulspeldQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2007 17:48 schreef M. het volgende:
Lamsrack voor 2 personen

Doe de voorbereiding een dag van te voren, dat komt de smaak ten goede.

Benodigdheden:
1 lamsrack (zo één van een cm. of 15 breed)
Paar handjes verse kruiden: rozemarijn, thijm, oregano
2 a 3 teentjes knoflook, geperst
olijfolie
roomboter

Als je de blaadjes van de kruiden geplukt hebt, kneus ze dan een beetje in een vijzel (of met de bolle kant van een lepel op een snijplank). Wrijf het rack in met de knoflookprut en de verse kruiden. Zorg ervoor dat het meeste erop blijft zitten. Zet op regelmatige afstand een paar kleine sneetjes in het vlees en doe daar ook wat knoflook in en wat rozemarijn. Leg het rack in een schaal en overgiet het met olijfolie (aan beide kanten). Dek de schaal af en zet hem in de koelkast.
De volgende dag:
Haal het rack een half uurtje tot een uur van te voren uit de koelkast zodat het wat op kamertemperatuur kan komen. Zorg voor een oven voorverwarmd op ca. 150 graden Celcius en een ingevette ovenschaal.
Zet een koekepan op het vuur met wat roomboter. Laat de pan goed heet worden. Haal intussen de kruidenprut van het lamsrack af. Als de pan goed heet is, leg dan het lamsrack in de pan. De pan moet zo heet zijn dat het vlees bijna onmiddellijk dichtschroeit (daarom moet je ook de kruidenprut ervan afhalen, anders wordt dat helemaal zwart en vies). Schroei het rack aan beide kanten dicht; het hoeft maar heel even in de pan! Een mooi goudbruin kleurtje is voldoende.
Leg het rack in de ingevette ovenschaal (als het rack plat ligt, moeten de randen van de schaal er het liefst net boven uit komen). Misschien is het een idee om de kruidenpunt eroverheen/erin te draperen zodat die aroma’s ook lekker meekomen (heb dit niet zelf gedaan, doe ik een volgende keer). Dek de schaal af met aluminiumfolie en zet dit ongeveer een half uurtje in de oven (bij 150 graden dus).
Haal het rack eruit, snij het in boutjes, KLAAR!! Als je het goed gedaan hebt, heeft het vlees een mooi goudbruin korstje en is het van binnen mals en sappig met een rosé kleurtje.

(peper en zout? zonde! ik zou het niet doen iig, lamsvlees heeft al een heerlijke sterke smaak van zichzelf)

Serveer dit met bv. (verse) pasta + verse pesto voor over de pasta en wat schaaltjes groenten die je kort opgebakken/geblancheerd hebt en aangemaakt met wat olijfolie, citroensap en wat knoflook.




hoe laat eten we?


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-08-2007 15:46 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

TIPS GEZOCHT!


Voor na een Italiaans voor- en hoofdgerecht zoek ik een passend toetje. Ik heb wel een site met goeie shit, maar die zijn me veelal iets te vullend.

http://www.pastasite.nl/keuken2.php?categorie=toetjes

Wat mij wel aantrekt, is iets simpels als dit:
http://www.pastasite.nl/keuken3.php?ID=1050&categorie=toetjes

Maar zou zoiets ook met een andere vrucht dan citroen kunnen? Iemand enig idee?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 02-08-2007 15:51 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2007 15:46 schreef WhiteRider het volgende:
TIPS GEZOCHT!


Voor na een Italiaans voor- en hoofdgerecht zoek ik een passend toetje. Ik heb wel een site met goeie shit, maar die zijn me veelal iets te vullend.

[...]

Iemand enig idee?

Een goede Espresso.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 02-08-2007 15:51 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Zij hoort toch te koken?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-08-2007 15:52 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2007 15:51 schreef Jällö het volgende:
Een goede Espresso.

Ja, dat komt dan weer ná het toetje.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-08-2007 16:04 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik weet niet wat je als voor- en hoofdgerecht doet, maar al een Italiaans kaasplankje overwogen? Dat kan je zo gek maken als je zelf wilt.

Als je het simpel wilt houden: 2-3 lekkere stukjes kaas, een lekker stuk brood erbij met een glaasje desertwijn, rode port, of misschien zelfs stevige rode wijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 02-08-2007 16:05]


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 02-08-2007 16:07 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ik vind toetjes culinair echt niet gerechtvaardig. Heb je net de kruidige smaaksensatie van een fatsoenlijke maaltijd achter de rug wordt alles verpest door veel te simpel zoet ijs & fruit.
Is m.i. een beetje als K3 draaien na een knettergoed metalconcert.
Echte mannen skippen toetjes.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-08-2007 16:11 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2007 16:04 schreef Snaack het volgende:
Ik weet niet wat je als voor- en hoofdgerecht doet, maar al een Italiaans kaasplankje overwogen? Dat kan je zo gek maken als je zelf wilt.

Als je het simpel wilt houden: 2-3 lekkere stukjes kaas, een lekker stuk brood erbij met een glaasje desertwijn, rode port, of misschien zelfs stevige rode wijn.

Dat kan natuurlijk ook altijd, ware het niet dat ik - in tegenstelling tot Jällö - een voorstander ben van fruit of ijs (of een combinatie daarvan) na het eten, om het allemaal even te laten zakken. Waar ik dan weer niet op zit te wachten, is iets een überliché 'aardbei-op-vannille-ijs'-toetje.

Dus, nog suggesties?

Als voorgerecht heb ik overigens meloen met prosciutto, al vervang ik dat laatste wellicht door zalm. Hoofdgerecht ben ik nog niet helemaal uit.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-08-2007 16:14 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Gevulde zoete punt paprika's

Simpel en lekkah!

Je doet een beetje goede olijfolie in een schaaltje, doet daar een paar scheppen kruidenkaas bij en prakt daar een beetje gesneden bacon bij. Vervolgens meng je de boel en doe je er kruiden naar smaak bij (knoflook, vers gemalen peper enz).

Je maakt de paprika schoon, haalt de bovenkant eraf en zorgt dat de zaadjes eruit zijn. Vervolgens prop je het mengseltje in de paprika en wikkelt deze in aluminium folie en je pleurt het pakketje hopsa op de BBQ. Niet vergeten het pakketje van de BBQ af te vissen


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-08-2007 16:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2007 16:11 schreef WhiteRider het volgende:
überliché
vannille

Dus, nog suggesties?




Ja, een toetje zonder typfouten?



:')


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-08-2007 16:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2007 16:11 schreef WhiteRider het volgende:
Dat kan natuurlijk ook altijd, ware het niet dat ik - in tegenstelling tot Jällö - een voorstander ben van fruit of ijs (of een combinatie daarvan) na het eten, om het allemaal even te laten zakken. Waar ik dan weer niet op zit te wachten, is iets een überliché 'aardbei-op-vannille-ijs'-toetje.

Dus, nog suggesties?


Haal écht ijs ipv die supermarkt-meuk. Vers Italiaans schepijs. Een bolletje vanilleijs en chocoladeijs met een kopje espresso is heerlijk.

Beter nog:: maak het zelf!!

quote:

Als voorgerecht heb ik overigens meloen met prosciutto, al vervang ik dat laatste wellicht door zalm.


Ha, dat heb je al eerder gemaakt uh. Beetje een jaren 70 voorafje dude

quote:

Hoofdgerecht ben ik nog niet helemaal uit.


Pizza shoarma.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 02-08-2007 16:18]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-08-2007 16:51 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2007 16:17 schreef Snaack het volgende:
Haal écht ijs ipv die supermarkt-meuk. Vers Italiaans schepijs. Een bolletje vanilleijs en chocoladeijs met een kopje espresso is heerlijk.

Beter nog:: maak het zelf!!



Ha, dat heb je al eerder gemaakt uh. Beetje een jaren 70 voorafje dude



Pizza shoarma.

Haha, ik zal eens kijken.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 02-08-2007 17:11 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Gewoon het achterkantje van het doosje lezen, werkt prima. Ik maak dan ook geen ingewikkelde dingen, veels te duur en duurt me veels te lang.


Against God and Government


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-08-2007 14:43 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2007 16:11 schreef WhiteRider het volgende:
Dus, nog suggesties?

Voor wrsch. de volgende keer: maak tiramisu.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 22-03-2008 13:34 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

Heersch scrambled egg á la LL:

Nodig:
-3 eieren
-50gr. geraspte oude kaas
-verse dille +/- 2 takjes
-half Klein uitje
-paprikapoeder
-peper
-tomaat
-rode paprika

snijd eerst je halve uitje, tomaat (ongeveer de helft was genoeg voor mij) en een kwart rode paprika in fijne stukjes.
Gooi 2 eieren in een kom, doe daar al je ingredienten bij behalve 1 ei. Doe wat olijfolie in de pan, laat die heet worden en als het zover is gooi je je prutje in de koekenpan. Haal met de spatel het ei heen en weer zodat je ei in stukjes brokkelt. Wanneer de stukjes ei stevig beginnen te worden gooi je het 3e ei bij de pan in. Die mix je met de rest van je ei wat al in de pan lag en je spateld dit net zo lang heen en weer totdat het hele ei goed gaar is. Aan het eind het vuur nog eventjes hard aanzetten zodat je nog een licht knapperig tintje krijgt.

Gooi het op n bord en eet smakelijk!

Evt. nog een klein teentje knoflook... Die heb ik bij deze weggelaten. Ook in combinatie met hardgebakken spekjes vind ik het goed te doen maar ook deze heb ik vandaag weggelaten.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen