IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Werk/opleiding deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-11-2017 21:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

lijkverzorger is toch ook lekker rustig.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-11-2017 21:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Eg nie


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 19-11-2017 21:58 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Kan bij tijd en wijlen ook erg druk zijn.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-11-2017 0:35 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Lijkverzorger........ wijlen.

Gevat, Wim.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 20-11-2017 1:06 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2017 21:02 schreef F.Jacobse het volgende:
Maar betaald dat de hypotheek?



Hehehe, nope.

Mag met de uitkering sowieso maar 25% houden. En 25% van bijna niks is... niks?

Maar dat is niet de drijfveer om het te gaan doen.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 20-11-2017 8:02 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Goed bezig gast!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-11-2017 9:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe godver 25% echte stimulans om te gaan dan, lekker systeem in NL, de hoop regels en administratieve rompslomp die je erbij krijgt is ook niet niks toch?

Maar goed dat je toch bezig blijft, want werken doe je niet alleen voor je portomonee


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 20-11-2017 9:25 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2017 8:02 schreef bokkie666 het volgende:
Goed bezig gast!

quote:
Op 20 november 2017 9:14 schreef ElitE het volgende:
Hehe godver 25% echte stimulans om te gaan dan, lekker systeem in NL, de hoop regels en administratieve rompslomp die je erbij krijgt is ook niet niks toch?

Maar goed dat je toch bezig blijft, want werken doe je niet alleen voor je portomonee
Die administratieve rompslomp koop ik af voor ongeveer 115 euro per maand, dus geen flauw idee eigenlijk.

Als ik mensen vertel dat ik 6 dagen in de week om 03:00 op sta, en er financieel nagenoeg niet op vooruit ga.... af en toe best grappige reacties.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-11-2017 9:31 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2017 8:02 schreef bokkie666 het volgende:
Goed bezig gast!


Inderdaad.

En daarbij, zo'n hypotheek voelt voor veel mensen toch als een soort molensteen om hun nek en veroorzaakt stress. En laat dat nou volksziekte nummer 1 zijn, hmm..

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 20-11-2017 9:32]


... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-11-2017 9:34 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Kom ik aan met mijn 3 hypotheken


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-11-2017 9:35 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 20 november 2017 1:06 schreef Tommeh het volgende:
Hehehe, nope.

Mag met de uitkering sowieso maar 25% houden. En 25% van bijna niks is... niks?

Maar dat is niet de drijfveer om het te gaan doen.
Zeker goed bezig!


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-11-2017 9:41 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2017 9:34 schreef Fusion het volgende:
Kom ik aan met mijn 3 hypotheken




... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-11-2017 9:49 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2017 9:31 schreef faalhaas het volgende:
Inderdaad.

En daarbij, zo'n hypotheek voelt voor veel mensen toch als een soort molensteen om hun nek en veroorzaakt stress. En laat dat nou volksziekte nummer 1 zijn, hmm..

Yep. Als je dan ook nog een baan hebt die niet bevalt en toch voor die vaste lasten krom moet liggen. Wat een ellende.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 20-11-2017 9:50]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-11-2017 9:53 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2017 9:14 schreef ElitE het volgende:
Hehe godver 25% echte stimulans om te gaan dan, lekker systeem in NL, de hoop regels en administratieve rompslomp die je erbij krijgt is ook niet niks toch?


Nouja een bijstandsuitkering is normaliter een aanvulling tot het minimum. Dan is deze regeling al iets schappelijker.

Wat echt stimulerend werkt is volgens mij het basisinkomen. En ben je ook meteen van alle regeltjes en administratieve rompslomp af.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-11-2017 10:05 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2017 9:49 schreef bastianus het volgende:
Yep. Als je dan ook nog een baan hebt die niet bevalt en toch voor die vaste lasten krom moet liggen. Wat een ellende.


Ik zie het genoeg in mijn omgeving. Slaven van het systeem.


... hoe de hazen lopen ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 20-11-2017 10:42 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Zelf geniet ik iedere dag van mijn werk. Maar misschien een beetje te, ik vind het maar moeilijk om maat te houden en niet dubbele uren (vrijwillig) te draaien. Er is in de zorg sowieso zo weinig budget voor extra's, dat doen we hier allemaal vrijwillig. Maar in zo'n werkcultuur loopt de stress ook op, hoe leuk het werk ook is.

Ik ben wel eens benieuwd of zo een basisinkomen zou werken. Misschien dat basiswerk beter past, dus dat er fulltime salarissen staan voor parttime banen. Dat was toch eigenlijk de bedoeling? De industrialisering gebruiken om zelf minder uren met werk bezig te zijn, zonder er financieel op achteruit te gaan?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-11-2017 10:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 20 november 2017 9:41 schreef faalhaas het volgende:

Nee sorry 4 eigenlijk (zit ook een toekomstig huis bij waar we gaan wonen, wat nog in aanbouw is, en waar we ons nu al blauw voor betalen).


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-11-2017 11:33 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2017 10:42 schreef Silence het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd of zo een basisinkomen zou werken. Misschien dat basiswerk beter past, dus dat er fulltime salarissen staan voor parttime banen. Dat was toch eigenlijk de bedoeling? De industrialisering gebruiken om zelf minder uren met werk bezig te zijn, zonder er financieel op achteruit te gaan?


Door verdere automatisering en robotisering zal er in de toekomst idd steeds minder werk zijn voor mensen. Het recht om een deel van het werk te mogen doen zorgt dan voor een eerlijke verdeling. Daar zou ik zeker voorstander van zijn.

Maar ik denk dat een basisinkomen ook al zorgt voor een eerlijkere verdeling. Mensen die nu fulltime werken kunnen het iets rustiger aan gaan doen. Die uren die daarmee vrij komen kunnen (zonder belemmerende regeltjes) opgevuld worden door mensen die nu geen werk hebben.

Of het ook echt zo positief uitpakt weet ik niet, maar is wel het proberen waard vind ik. Nadeel van een basisinkomen zal waarschijnlijk stijgende inflatie zijn. Bij basiswerk net zo, parttimers verdienen volledig salaris en geven dus meer uit.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 20-11-2017 11:34]


... hoe de hazen lopen ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 20-11-2017 11:38 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ja, ik zie zowel een berg voordelen als een berg nadelen. Ergaat nu een aanvraag rond voor een proef basisinkomen voor 55+ers, aangezien zij moeilijk aan werk komen en het een mooie kans is te zien wat het doet. Hoe denk jij daar over?

@ Fusion: Huidige huis, nieuwe huis...en die andere twee?

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 20-11-2017 11:40]


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 20-11-2017 11:50 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Werk is voor mij echt niks anders dan een manier om te voorzien in het stuk leven wat me wel boeit.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het erg naar mn zin met dit werk, maar als ik iets anders moet gaan doen, ook best. Ik heb hier al eens geroepen dat ik hier niet kom omdat ik iedereen zpo tof vind, maar alleen omdat ze elke maand betalen, vonden ze maar raar.

Nee, om 16.00 knal ik de deur hier dicht en dan begint mn eigen leven, met dingen die ik wel interessant vind enzo De volgende dag om 7.00 denk ik wel weer aan mn werk.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 20-11-2017 11:57 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2017 11:38 schreef Silence het volgende:
Ja, ik zie zowel een berg voordelen als een berg nadelen. Ergaat nu een aanvraag rond voor een proef basisinkomen voor 55+ers, aangezien zij moeilijk aan werk komen en het een mooie kans is te zien wat het doet. Hoe denk jij daar over?



Sowieso altijd goed dit soort experimenten. Maar ik zou het nog liever op één lokaal gebied zien ipv één specifieke doelgroep. Dat geeft meer realistische resultaten. Lijkt me zeer interessant wanneer een gemeente het eens een jaartje aandurft.



... hoe de hazen lopen ...


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-11-2017 12:02 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 20 november 2017 11:38 schreef Silence het volgende:
@ Fusion: Huidige huis, nieuwe huis...en die andere twee?
Die worden verhuurd. En wellicht over 16 jaar geschikt voor dochterlief en een studiegenoot/vriendin oid.


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-11-2017 12:20 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 20 november 2017 11:50 schreef Deceptikoen het volgende:
Werk is voor mij echt niks anders dan een manier om te voorzien in het stuk leven wat me wel boeit.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb het erg naar mn zin met dit werk, maar als ik iets anders moet gaan doen, ook best. Ik heb hier al eens geroepen dat ik hier niet kom omdat ik iedereen zpo tof vind, maar alleen omdat ze elke maand betalen, vonden ze maar raar.

Nee, om 16.00 knal ik de deur hier dicht en dan begint mn eigen leven, met dingen die ik wel interessant vind enzo De volgende dag om 7.00 denk ik wel weer aan mn werk.


Juistem. Iets met werken om te leven en leven om te werken, met de nadruk op het eerste gedeelte.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-11-2017 12:22 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 20 november 2017 9:31 schreef faalhaas het volgende:
Inderdaad.

En daarbij, zo'n hypotheek voelt voor veel mensen toch als een soort molensteen om hun nek en veroorzaakt stress. En laat dat nou volksziekte nummer 1 zijn, hmm..


We hebben hier een heel lief hypotheekje, heel klein molensteentje. Dat is wel lekker, hoor. Ipv een sky high huurbedrag elke maand ophoesten.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Deceptikoen
Usericon van Deceptikoen
Posted 20-11-2017 12:28 by Deceptikoen Wijzig reactieProfiel van DeceptikoenQuote dit bericht

Gewoon niet te hoge hypotheek nemen. Wij hadden vorig jaar geluk met de aankoop van een nieuwe woning, die molensteen was toch al kleiner en minder belemmerend dan de vorige hypotheek


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen