IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : teveel releases Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-02-2002 15:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Zijn jullie het met het volgende eens?

Er worden veel te veel cd's uitgebracht. Veel van de releases zijn cd's van bands die clones zijn van een succesvol voorbeeld. Dit komt vooral door platenmaatschappijen die ook zo een goed verkopende band in hun stal willen hebben.
Hiermee de markt wordt overspoeld met veel tweederangsmateriaal en zal tezijnertijd voor dat genre de cd-markt ineenstorten waarbij alleen enkele echte goed verkopende groepen zullen overblijven.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-02-2002 15:52 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Liever veel bands en veel releases, dan een paar hele goeie bands.

Het maakt mij ook niet uit of een band goed verkoopt, zolang de bnad blijft staan en CD's uitbrengt vind ik het goed... ( maar ja, dan zullen ze toch aardig moeten verkopen)

Ik begrijp je argument dat het de 'schuld' is van platenmaatschappijen die een goed verkopende band willen. Als ik een bandje begin en ik vind Morbid Angel heel goed, zal ik toch proberen dat soort muziek te maken, maar dat wil niet zeggen dat ik daardoor bij een grote platenmaatschappij terecht kom. Dan moet er ECHT een wonder gebeuren

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 17-02-2002 15:57]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-02-2002 15:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

maar dat kan toch niet eeuwig door blijven gaan? een cd maken kost geld, iets wat je maar een keer kunt uitgeven. Tgenover die uitgaven moeten wel inkomsten staan. Ik vrees dat veel kleinere platenmaatschappijen over de kop zullen gaan indien zij door blijven gaan met het uitgeven van kwantiteit.


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 17-02-2002 15:58 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

elke band is gebonden aan een platenlabel (al dan niet groot), zij moeten luisteren naar die labels anders worden ze gekickt, en als het label zegt dat ze een nieuwe cd moeten maken dan moeten ze die maken, anders vliegen ze.

Voor die platenmaatschappijen draait het al lang niet meer voor de muziek, maar voor het geld, en dat zal idd hun ondergang betekenen.


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-02-2002 16:00 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

o


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 17-02-2002 16:01 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2002 16:00 schreef aerodis het volgende:
o


ik vind dit ook


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-02-2002 20:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Toffe topics trouwens, attila! Meer van dit... Hier houd ik van.

quote:
Op 17 februari 2002 15:49 schreef attila_de_hun het volgende:
Er worden veel te veel cd's uitgebracht. Veel van de releases zijn cd's van bands die clones zijn van een succesvol voorbeeld. Dit komt vooral door platenmaatschappijen die ook zo een goed verkopende band in hun stal willen hebben.

Fuckin' A. Helemaal waar. De CD-markt van de afgelopen jaren is voor mij toch al steeds meer gaan lijken op een woestijn. Het is altijd zo geweest dat de mainstream uiteindelijk iets oppikt wat uit de underground komt. Tussen die twee momenten zat altijd een paar jaar. Alleen is nu door het media-tijdperk deze tijd steeds korter geworden. Nooit gedacht dat iets als black metal *zo snel* toegeëigend zou worden door de image-builders. Natuurlijk is het niet zo groot als geile Britney, maar dat is de wet van de wel heel grote getallen natuurlijk.

Door nieuwe media als Internet en combinatie daarvan met TV en mobiele telefonie (verzoekclipjes doorSMS-en en dan 10 mins later je naam op TV zien staan! YAY!! NIEMAND WIL DAT NIET!!) is de nadruk meer en meer komen te liggen op uiterlijkheden en image. Tevens hebben 'jongeren' meer centen te besteden dan in de jaren '60 en '70 dus is de popcultuur meer op hun gericht (je gaat me niet vertellen dat bij Led Zeppelin concerten in de jaren 70 (heheh, toen ik er nog niet was) de gemiddelde leeftijd van het publiek 15 was!) en dus meer op vluchtigheid en trends. En OMDAT er meer geld te besteden is, is er ruimte voor meer plaatjes en 'artiesten'.

Als deze wereld op deze manier blijft doordraaien zal het niet over de kop gaan want er komt meer en meer geld. De kleine labels zijn het slachtoffer. Je ziet het al in de houding van metalheads: CD's zijn te duur, ik mp3 wel. Natuurlijk zijn veel metalheads straatarm, hell, ik ben het ook, maar ja ik weiger te conformeren aan de grootste gemene deler. Steun de underground!

Overigens geloof ik niet dat de wereld op deze manier blijft doordraaien. Een symptoom is 11 september. De boel wordt steeds gekker. Op een dag gaat het mis en zullen wij allen naakt op het offer-altaar liggen terwijl de priester het mes heft. Ook jij, lezer, zal daar bij zijn.

(voor de minder cerebralen onder ons: dat was dus een METAFOOR. Je mag zelf uitzoeken waarvoor).


darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 17-02-2002 21:01 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

het zou zo maar kunnen dat in het algemeen teveel uitkomt in mijn stijl komt er de laatste tijd belachelijk weinig uit, het is zo erg dat ik maar wat true black metal ben gaan luisteren maar dat is ook allemaal dezelfde ruisbak met kut zang en andere mislukte pubbers die hun instrument staan te veneuken


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 17-02-2002 21:41 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 17 februari 2002 20:48 schreef Dwaallicht het volgende:

Overigens geloof ik niet dat de wereld op deze manier blijft doordraaien. Een symptoom is 11 september. De boel wordt steeds gekker. Op een dag gaat het mis en zullen wij allen naakt op het offer-altaar liggen terwijl de priester het mes heft. Ook jij, lezer, zal daar bij zijn.

(voor de minder cerebralen onder ons: dat was dus een METAFOOR. Je mag zelf uitzoeken waarvoor).


APPLAUS


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 17-02-2002 23:31 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

dwaallicht op zijn best, hier hou ik van

[Dit bericht is gewijzigd door lord abortion op 17-02-2002 23:33]


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-02-2002 10:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zo veel toffe cd's, zo weinig geld

Ik vind het eerlijk gezegd nogal meevallen.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 18-02-2002 12:32 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik ben het er 100 % mee eens. Ik moet echt veel bands laten vallen, want anders wil ik ook dáár weer cd's van (en dat laat mijn portemonnee niet toe ).

Bij mij staat kwaliteit nog altijd op nr.1, en originaliteit, tjah.... niet zo heel belangrijk meer (tenzij het gewoon een parodie wordt).

Waar ik helemaal gek van word zijn de RE-RELEASES!! Moet elke CD die nog geen eens 2 jaar oud is al meteen ge RE-RELEASED worden ? Voorbeeld is dat alle Gamma Ray CD's binnekort weer in de re-release gaan. En dan proberen ze de portemonnee van de fan leeg te rukken door een wat mooier hoesje en een of ander gaar bonus nummer. DOOD AAN RERELEASES!!!!! De ouwe CD's stralen gewoon veel meer sfeer uit..........


Ik, Wil Schuurman


Mordheim
No rest for the wicked
Usericon van Mordheim
Posted 18-02-2002 13:16 by Mordheim Wijzig reactieProfiel van MordheimQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2002 12:32 schreef Snagger het volgende:
Waar ik helemaal gek van word zijn de RE-RELEASES!! Moet elke CD die nog geen eens 2 jaar oud is al meteen ge RE-RELEASED worden ? Voorbeeld is dat alle Gamma Ray CD's binnekort weer in de re-release gaan. En dan proberen ze de portemonnee van de fan leeg te rukken door een wat mooier hoesje en een of ander gaar bonus nummer. DOOD AAN RERELEASES!!!!! De ouwe CD's stralen gewoon veel meer sfeer uit..........

de re-releases zijn wel handig om mensen die die groep kennen maar er geen cd's meer van vinden (door out of print of dergelijke) wel de kans te geven om het oudere werk te kunnen kopen


"The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will."


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-02-2002 13:18 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Yep, ik ben dan ook als een kind zo blij met m'n Atheist en Cryptopsy re-releases! Die shit was echt niet meer te krijgen, origineel.

Maar inderdaad, in het geval van Gammaray of zo is het wel ernstig.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 18-02-2002 14:03 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Er komt gewoonweg teveel uit.
Vooral veel matige dingen. Probleem is dat je niet meet op een cd zit te wachten van een bepaalde band, en echte knallers zijn er ook niet meer.

Bands die totaal nog niet "rijp" zijn voor een contract c.q. cd-release krijgen nu veel te snel een kans om iets uit te brengen. Niet dat ik bands die kans niet gun, maar soms zou net dat anderhalf jaar verder oefenen net dat beetje verschil maken. Daarnaast krijgen sommige projecten van de wat bekendere figuren ook wel heel snel een contract alleen al omdat die ene figuur er in speelt.

Re-releases...ja en nee. Zoals al eerder aangegeven sommige zijn heel handig. Bijvoorbeeld het debuut van Grave! Een rerelease van een cd die ook net uit is met een 1 of ander bonus-cd erbij waar je rooie vlekken van krijg...dat gebeurt iets te vaak.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-02-2002 17:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

die gelikte zakenlui die zo een re release (met extra materiaal) plannen net nadat een cd een jaartje uit is moeten ze stokslagen geven. Ik heb daar zo een ongelooflijke hekel aan, dat is niet meer normaal

dan ben ik toch blij met mp3-s (om maar eens een brug naar een andere topic te maken)


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 18-02-2002 19:56 by lord abortion Wijzig reactieProfiel van lord abortionQuote dit bericht

ik zocht al een tijdje naar for all tid, maar vondt hem niet, was in Parijs en vondt een re-release, vond dat wel aardig leuk. (heb hem dus niet gecopieerd )


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 18-02-2002 20:50 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

En toch zit ik nog wel eens te twijfelen om zo'n re-release te kopen.

Maar nu niet....


Ik, Wil Schuurman


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-02-2002 21:26 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Te veel releases... nee hoor, hoe meer keuze hoe beter. Je moet alleen wel het goeie spul kopen.

re-releases... zijn alleen zinvol als het origineel echt niet meer aan te komen is. Waar ik me vooral aan ergerde zijn die re-releases van Emperor. Ik bedoel, Anthems to the Welkin at Dusk is van '97 en dan een jaar of anderhalf (?) daarna een re-release?

Maar 1 re-release is nog lang niet zo erg als meerdere re-releases: Ik heb hier bijvoorbeeld een CDtje van Celtic Frost, Emperor's Return en Morbid Tales op 1 CD van Noise. Maar er zijn geloof ik nog 2 versies van op andere labels. Zelfde verhaal met veel oud Black Sabbath materiaal...

Om gek van te worden!



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-02-2002 21:28 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 18 februari 2002 19:56 schreef lord abortion het volgende:
ik zocht al een tijdje naar for all tid, maar vondt hem niet, was in Parijs en vondt een re-release, vond dat wel aardig leuk. (heb hem dus niet gecopieerd )
Bedoel je de re-release op CD of de re-release op vinyl?

Sorry, ik ben bang dat ik na dit topic nachtmerries over re-releases ga krijgen...



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-02-2002 21:39 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Rereleases... Als materiaal ECHT niet meer te vinden is (en dat is dus niet al zodra de cd niet meer bij Displeased of Nuclear BLast te bestellen is!) dan is een rerelease wel ok! Dit geeft mensen alsnog de kans om de muziek in handen te krijgen, en wanneer de rerelease er niet zou zijn dan zou dit alleen maar meer copieen en uiteindelijk waarschijnlijk een bootleg veroorzaken, waardoor het geld de verkeerde kant op gaat.

Over rereleases om een betere productie te krijgen kan ik kort zijn: KUT! .. Hier zit ik totaal niet op te wachten.. Nou lijkt het of ik zeik, omdat je uiteindelijk zelf de keuze hebt welke versie je koopt, maar vergeet niet dat zeer veel cd's 'out of print' gaan zodra de rerelease in de winkel ligt...

Meerdere rereleases zijn ook klote, je weet niet meer wat het verschil is tussen welke release en zoekt je een ongeluk naar degene die jij wilt hebben, als die nog te vinden is.

Iets algemeens: Erg vervelend is dat bij rereleases vaak slecht is aangegeven wat er precies verandert is.. De ene keer wordt de cd al geremasterd genoemd terwijl er alleen een bonustrack bij staat, de andere keer wordt er vrijwel niets bijvermeld en is de hele sfeer uit een cd gezogen.. Ook artwork wordt vaak verandert, iets waar ik ook niet op zit te wachten..


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-02-2002 21:40 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2002 21:28 schreef Vargen666 het volgende:
Bedoel je de re-release op CD of de re-release op vinyl?

Sorry, ik ben bang dat ik na dit topic nachtmerries over re-releases ga krijgen...


Het naarste van die Dimmu Rerelease is dat de artwork gruwelijk verneukt is...

(zwartwit naar afschuwelijk oranje/paars)


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 18-02-2002 22:04 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 18 februari 2002 21:40 schreef Valorian666 het volgende:
Het naarste van die Dimmu Rerelease is dat de artwork gruwelijk verneukt is...

(zwartwit naar afschuwelijk oranje/paars)
Die re-release op vinyl is nog in z/w. Maar die kleuren vind ik nog wel leuk eigenlijk. Zo'n cool plaatje is het nou ook weer niet, en die kleurtjes maken het tenminste wat VROLIJKER (hahaha!).



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-02-2002 22:27 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Er mogen wel meer releases uitkomen:

Nl.: Verzamelcd's met exclusieve Japanse bonustrx!!!

De mensen die het meeste last van de meuk hebben zijn de recensenten. Respect Ricardo!!! Wat jij allemaal aan prut cd's moet doorstaan om ons voor miskopen te behoeden...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 18-02-2002 22:28]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 19-02-2002 10:49 by Vampire Ricardo Wijzig reactieProfiel van Vampire RicardoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vampiremagazine

quote:
Op 18 februari 2002 22:27 schreef Mutilator het volgende:
De mensen die het meeste last van de meuk hebben zijn de recensenten. Respect Ricardo!!! Wat jij allemaal aan prut cd's moet doorstaan om ons voor miskopen te behoeden...


It's a dirty job...but somebody has got to do it!

[Dit bericht is gewijzigd door Vampire Ricardo op 19-02-2002 10:50]



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-12-2009 15:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




het gaat terug de goeie kant op


signature


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen