IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Borknagar / Vintersorg Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-11-2002 12:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het eerste album van Borknagar is echt wel goed zeg!! (kom er weer eens achter... na wat nrs. gehoord te hebben vond ik het wel goed, maar jaren laten liggen die hap...)

Damn, wat een *prachtige* nummers.



[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 23-11-2002 12:29]


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 23-11-2002 12:33 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

heb alleen Empiricism...vind t wel leuk,maar niet echt super. Ik moet de andere cd ook maar s halen


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Meulen35
Vic Rattlehead
Usericon van Meulen35
Posted 23-11-2002 12:51 by Meulen35 Wijzig reactieProfiel van Meulen35Quote dit berichthttp://www.chat4all.nl/members/strangewings

Geweldige bands ! heb een paar cd's er van. Ik ken ze nog maar net maar ik moet zeggen dat ik metteen verkocht was !


The military intelligence, Two words combined that can\'t make sense


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 23-11-2002 13:32 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Borknagar is Vooral hun eerste 3 albums.Alleen jammer dat Oystein precies doet wat de platenmaatschappij wil en niet wat de band wil.Daarom is Eric destijds ook vertrokken.Er is namelijk letterlijk gezegd dat ze een meer gepolijster geluid en iets commercielere muziek moesten maken om ver te komen in het metalwereldje.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-11-2002 13:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Damn, en dat nog wel door Century Media dan! (toch?)

Sell-outs....

Anyway, 'Borknagar' en 'The Olden Domain' mogen wat mij betreft blijven . Die 3e heb ik ook wel eens gehoord, klonk wel okay maar liet geen blijvende indruk achter.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 23-11-2002 13:36 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2002 13:35 schreef Dwaallicht het volgende:
Damn, en dat nog wel door Century Media dan! (toch?)

Sell-outs....

Anyway, 'Borknagar' en 'The Olden Domain' mogen wat mij betreft blijven . Die 3e heb ik ook wel eens gehoord, klonk wel okay maar liet geen blijvende indruk achter.

Inderdaad,sell outs.Helaas want vooral hun eerste cd is extreem goed


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-11-2002 13:39 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Borknagar heerst nog steeds en van vintersorg moet ik nog meer cd's hebben, maar wat ik er tot nu toe van heb, heerscht ook.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 23-11-2002 13:42 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

Vintersorg is
Echt hele brute muziek


"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Child of bodom_PU
Usericon van Child of bodom_PU
Posted 23-11-2002 15:38 by Child of bodom_PU Wijzig reactieProfiel van Child of bodom_PUQuote dit bericht

Ik luister momenteel hele veel naar Vintersorg en ook steeds meer naar Borknagar. Echt de betere muziek. beide bands kan ik vooral goed waarderen omdat ik redelijk fan ben van Sonata Arctica ,en deze muziek een beetje dezelfde stijl hebben. Top!


Wrath, hate, pain and death. The code we live by. It's in our souls. Metal is the way!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-11-2002 15:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Luister maar eens naar de oude Borknagar, dan zullen jullie zeepfreaks nog eens lelijk op jullie neus kijken .

Overigens vind ik in het oude werk veel meer emotie en kracht zitten dan in het latere werk (veel gemaakter en gepolijster).


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 23-11-2002 15:59 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Beide bands zijn inderdaad wat minder dan vroeger vooral Vintersorg. Ik vond "Till Fjälls" en "ödemarkens son" echt heel cool. Die laatste twee cd's zijn aanmerkelijk minder.
Borknagar vind ik vooral sterk op "Borknagar" (eerste cd) en "Quintessence" (een na laatste cd). Laatste cd vind ik bij beide bands het minste wat ze tot nu toe gemaakt hebben.


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 23-11-2002 16:06 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Bij Vintersorg vind im de wat nieuwere gang van zaken zeer goed! Zowel oud als nieuw kan mij heel erg boeien! Wat betreft Borknagar luister ik liever naar de wat oudere CD's, maar de nieuwste mag er ook wel zijn.


ilyc
Usericon van ilyc
Posted 23-11-2002 18:58 by ilyc Wijzig reactieProfiel van ilycQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2002 15:42 schreef Dwaallicht het volgende:
Luister maar eens naar de oude Borknagar, dan zullen jullie zeepfreaks nog eens lelijk op jullie neus kijken .

Overigens vind ik in het oude werk veel meer emotie en kracht zitten dan in het latere werk (veel gemaakter en gepolijster).


Inderdaad, de toevoeging van Vintersorg heeft de band dan ook steeds meer een verlies van eigen identiteit gegeven. Alhoewel ik groot fan ben van Vintersorg moet Borknagar proberen zich te blijven onderscheiden. Please Borknagar, ga jezelf nou niet in de voeten schieten, want jullie oude werk was o zo goed, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het nieuwe werk dat niet is, maar het is weinig origineel meer op deze manier. Toch enigszins jammer


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-11-2002 20:35 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Norway's BORKNAGAR will enter the studio early next year to begin recording the follow-up to "Empiricism". "We estimate to use about 4-6 months to record the album, as we want to use the time needed to get the album as close to perfection as possible," mastermind Oystein G. Brun said in a statement. "The album will be recorded in the same recording facilities as last time (Fagerborg and Toproom Studios) with Børge Finstad behind the desk. Musically the album will be a continuation of 'Empiricism'. Apart from that, we deem the right to keep the rest as a secret... he,he.... As of yet, there is no title for the album, but some song titles are ready: 'Cyclus', 'The Inner Ocean Hypothesis', 'The Wonder', 'Quintessence', 'Future Reminiscence' and 'Relate (Dialogo)'.”

In other news, Brun and BORKNAGAR frontman Vintersorg have announced the formation of a new musical project called ION.

"ION has been an idea of ours for quite some years now," Vintersorg said. "In spite of our involvements in respective band/bands, there is still some undiscovered musical fields that we would like to discover through this co-existence. The project is solely rooted in our heartfelt excitement of creating and constructing music. Our musical expression thereof.

"An album is roughly planned to be recorded/released during 2003. At this point ION is not contracted to any label so any interested party should contact us on the following address for further information: ion_project@hotmail.com

Source: blabbermouth.net



Mr Vintersorg krijgt er steeds meer side-projects bij.
Was hij maar gewoon bij de oude vintersorg en otyg gebleven

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 27-11-2002 20:36]


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 20:51 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Borknagar heeft haar identiteit verloren met de komst van Vintersorg en Vintersorg (de band)vind ik tegenwoordig ook niks meer.Zijn demo en eerste cd zijn maar daarna heeft ook Vintersorg haar identiteit verloren.Ben benieuwd hoe het met Otyg gaat aflopen(als hij daar nog wel tijd voor heeft).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 27-11-2002 20:51 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

hmm die laatste Borkontgar is wel tof om zonuendan weer eens uit de kast te plukken, lekkere muziek om ff geen harde zooi aan je hoofd te hebben... Vintersorg vind ik ook tof, behalve die laatste


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 27-11-2002 20:53 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Dorknagger vind ik een slappe hap.
Het heeft me nooit kunnen boeien en hetgeen ik heb gehoord (omdat ik mij erdoor heen heb gesleept) vind ik veel te fragmentarisch. Hak-en-plak werk alom; riedeltje hier, stemmetje daar (al dan niet vrouwelijk)...pfff Betere naam: Vikings on LSD.

Vintersorg vind ik t/m Oedemarkens Son zeer goed te pruimen. Daarna ging het snel bergafwaarts.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-11-2002 20:55 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 20:51 schreef Hub de Gallier het volgende:
Borknagar heeft haar identiteit verloren met de komst van Vintersorg en Vintersorg (de band)vind ik tegenwoordig ook niks meer.Zijn demo en eerste cd zijn maar daarna heeft ook Vintersorg haar identiteit verloren.Ben benieuwd hoe het met Otyg gaat aflopen(als hij daar nog wel tijd voor heeft).
Otyg is al pleite.
En storm is ook al rip.
Maarja je hebt lumsk nog.
Als je dat niet kent moet je het is even checken!

[Dit bericht is gewijzigd door wladimir op 27-11-2002 20:55]


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 27-11-2002 20:57 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

hmmm, lumsk klinkt stom, maar je hebt m'n intresse te pakken, wat kan ik verwachten?


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 27-11-2002 21:03 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 20:57 schreef Wishmaster het volgende:
hmmm, lumsk klinkt stom, maar je hebt m'n intresse te pakken, wat kan ik verwachten?
De naam klinkt stom, maar het zal wel een betekening hebben.

Wat je kan verwachten nou zeer goede folk.
Otyg fans vinden deze bands meestal zeer goed, dus ik raad je aan om even op hun site te kijken.
www.lumsk.com
Anders start ik even een topic erover


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 21:08 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Lumsk,nog nooit van gehoord maar ben benieuwd


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 27-11-2002 21:11 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 27 november 2002 21:03 schreef wladimir het volgende:
De naam klinkt stom, maar het zal wel een betekening hebben.

Wat je kan verwachten nou zeer goede folk.
Otyg fans vinden deze bands meestal zeer goed, dus ik raad je aan om even op hun site te kijken.
www.lumsk.com
Anders start ik even een topic erover


Volledig waar


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


valdrgalga
Usericon van valdrgalga
Posted 28-11-2002 22:44 by valdrgalga Wijzig reactieProfiel van valdrgalgaQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 20:51 schreef Hub de Gallier het volgende:
Zijn demo en eerste cd zijn maar daarna heeft ook Vintersorg haar identiteit verloren..


Misschien heeft hij nu pas zijn identiteit ontdekt After all, het is hij die de muziek maakt, niet wij. Beetje stom om als buitenstaander te gaan bepalen hoe hij zou moeten klinken om in orde te zijn met z'n 'identiteit'.

Alleszins, van Vintersorg ken ik niet genoeg om oud en nieuw te vergelijken (hoewel het oude werk mij op het eerste zicht meer aanspreekt). Borknagar vind ik wel zeer goed, oud én nieuw. Toen ik Empricism voor het eerst te horen kreeg moest ik wel effe slikken, maar nu vind ik het echt wel een goede schijf! En ja, ze klinken gepolijster, maar of ze nu ook commerciëler geworden zijn? Daar heb ik m'n twijfels over, als je al jaren bezig bent heeft dat nu eenmaal als gevolg dat je aan bekendheid wint...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 29-11-2002 17:52 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2002 22:44 schreef valdrgalga het volgende:
Misschien heeft hij nu pas zijn identiteit ontdekt After all, het is hij die de muziek maakt, niet wij. Beetje stom om als buitenstaander te gaan bepalen hoe hij zou moeten klinken om in orde te zijn met z'n 'identiteit'.

Alleszins, van Vintersorg ken ik niet genoeg om oud en nieuw te vergelijken (hoewel het oude werk mij op het eerste zicht meer aanspreekt). Borknagar vind ik wel zeer goed, oud én nieuw. Toen ik Empricism voor het eerst te horen kreeg moest ik wel effe slikken, maar nu vind ik het echt wel een goede schijf! En ja, ze klinken gepolijster, maar of ze nu ook commerciëler geworden zijn? Daar heb ik m'n twijfels over, als je al jaren bezig bent heeft dat nu eenmaal als gevolg dat je aan bekendheid wint...

OK,bands die er hard voor werken verdienen alle aandacht.Maar om als band je eigen geluid te gaan veranderen om meer te kunnen verkopen(op aanraden van hun label) vind ik dat toch wat ver gaan.Is natuurlijk hun keuze welke ik respecteer alleen voor mij hoeft het niet meer met die band.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Child of bodom_PU
Usericon van Child of bodom_PU
Posted 29-11-2002 18:35 by Child of bodom_PU Wijzig reactieProfiel van Child of bodom_PUQuote dit bericht

Ik heb gisteren de cd Visoins from the spiral generatios van Vintersorg gekocht. Mooi album


Wrath, hate, pain and death. The code we live by. It's in our souls. Metal is the way!


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen