IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : Borknagar / Vintersorg Vorige pagina | Volgende pagina
valdrgalga
Usericon van valdrgalga
Posted 30-11-2002 21:10 by valdrgalga Wijzig reactieProfiel van valdrgalgaQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2002 17:52 schreef Hub de Gallier het volgende:
OK,bands die er hard voor werken verdienen alle aandacht.Maar om als band je eigen geluid te gaan veranderen om meer te kunnen verkopen(op aanraden van hun label) vind ik dat toch wat ver gaan.Is natuurlijk hun keuze welke ik respecteer alleen voor mij hoeft het niet meer met die band.


Mja, das waar, maar van waar komt dit gerucht dan eigenlijk??? Want ik kan mij echt niet inbeelden dat een van de groepsleden of het label zelf dit in de pers zouden gaan vertellen... t' Is maar, 'via-via' hoorje tegenwoordig zoveel


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 01-12-2002 10:55 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2002 21:10 schreef valdrgalga het volgende:
Mja, das waar, maar van waar komt dit gerucht dan eigenlijk??? Want ik kan mij echt niet inbeelden dat een van de groepsleden of het label zelf dit in de pers zouden gaan vertellen... t' Is maar, 'via-via' hoorje tegenwoordig zoveel

Dit is geen gerucht.Erik,de eerste drummer van Borknagar(op eerste drie cd's) was een kameraad van mij en hij heeft mij direct na zijn vertrek verteld waarom hij weg is gegaan bij Borknagar.Century Media hebben aan Oystein gevraagd om de muziek gepolijster en melodieuzer te maken om zo meer mensen te bereiken dan alleen het vaste blackmetal publiek dat de band tot die tijd aantrok.Zo moest er ook meer cleane zang en minder instrumentale tussenstukjes op cd komen.Oystein is hier mee akkoord gegaan maar Erik daarentegen wilde de reeds bekende Borknagar stijl behouden zoals die was.Met als gevolg dat Erik wegging daar Borknagar de band van Oystein is en hij de beslissingen nam/neemt.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


valdrgalga
Usericon van valdrgalga
Posted 01-12-2002 12:37 by valdrgalga Wijzig reactieProfiel van valdrgalgaQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2002 10:55 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dit is geen gerucht.Erik,de eerste drummer van Borknagar(op eerste drie cd's) was een kameraad van mij en hij heeft mij direct na zijn vertrek verteld waarom hij weg is gegaan bij Borknagar.Century Media hebben aan Oystein gevraagd om de muziek gepolijster en melodieuzer te maken om zo meer mensen te bereiken dan alleen het vaste blackmetal publiek dat de band tot die tijd aantrok.Zo moest er ook meer cleane zang en minder instrumentale tussenstukjes op cd komen.Oystein is hier mee akkoord gegaan maar Erik daarentegen wilde de reeds bekende Borknagar stijl behouden zoals die was.Met als gevolg dat Erik wegging daar Borknagar de band van Oystein is en hij de beslissingen nam/neemt.


eh, heheh, good point Dat is idd niet echt koosjer, maarbon, gelukkig bevalt de nieuwe stijl me wel


Hamer
Nog liever
Usericon van Hamer
Posted 28-08-2005 13:39 by Hamer Wijzig reactieProfiel van HamerQuote dit berichthttp://www.HammerArts.cjb.net

Nouja ik spam het hier maar in:

Welke cd van Borknagar vind u het gaafst?

naar mijn mening:

Borknagar <---- Erg lekker!!!

The Olden Domain <---- mwoah redelijk, niet uitzonderlijk

The Archaic Course <---- Heersch!!!

Quintessence <---- OMG anders! Erg appart erg lekkah!!!

Empiricism <---- tja vintersorg en borknagar...

Epic <---- niet de moeite genomen om te luisteren.

De beste is dan naar mijn mening toch: The Archaic Course (maarja de eerste en Quintessence zijn ook geil!)



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-08-2005 13:45 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Mijn favoriet is The Olden Domain. Daar krijg ik nog steeds kippenvel van!

Lijstje:

1. The Olden Domain
2. Borknagar
3. The Archaic Course en Quintessence (kan niet kiezen, beide erg goeie platen! )
5. Empyricism en Epic (kan ook niet kiezen, beide niet ect geweldig, vooral idd door de zang van Vintersorg). Ik wil Vortex terug


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 28-08-2005 14:07 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Ik blijf het album Borknagar toch wel echt de beste vinden. Welke volgorde de rest krijgt ben ik nog niet echt over uit.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-08-2005 16:35 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Vintersorg heerscht bij Borknagar, ik vind zijn stemgeluid er uistekend bij passen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-08-2005 16:49 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik heb 'The Olden Domain' nog te koop/te ruil..

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 28-08-2005 16:51]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 28-08-2005 16:52 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

Toen blackmetal nog niet sneu was kreeg ik die eerste als promootje, hele goeie plaat waar je het (nog steeds) koud van krijgt en je tussen een stel stinkende noormannen op een bevroren meer ofzo waant, hele goeie plaat



Henke
Left Henk Path
Usericon van Henke
Posted 28-08-2005 17:00 by Henke Wijzig reactieProfiel van HenkeQuote dit berichthttp://entrapment2.bandcamp.com/

quote:
Op 28 augustus 2005 13:45 schreef NecRobert het volgende:

Lijstje:

1. The Olden Domain
2. Borknagar
3. The Archaic Course en Quintessence (kan niet kiezen, beide erg goeie platen! )
5. Empyricism en Epic (kan ook niet kiezen, beide niet ect geweldig, vooral idd door de zang van Vintersorg). Ik wil Vortex terug


Precies dezelfde volgorde



B-O-L-D-E-Y
Schaamlappen: 1 verse kut, beetje peper, bakken...
Usericon van B-O-L-D-E-Y
Posted 28-08-2005 17:02 by B-O-L-D-E-Y Wijzig reactieProfiel van B-O-L-D-E-YQuote dit berichthttp://www.grinroth.nl

The Olden Domain heb ik ook zag ik... mwoa... die heb ik een of twee keer gedraaid, best grappig, irriteerde me alleen aan het zware dreunende intro met die iele muziek er achteraan, maar goed dat komt door de productie...



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-08-2005 17:11 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2005 16:52 schreef B-O-L-D-E-Y het volgende:
Toen blackmetal nog niet sneu was kreeg ik die eerste als promootje, hele goeie plaat waar je het (nog steeds) koud van krijgt en je tussen een stel stinkende noormannen op een bevroren meer ofzo waant, hele goeie plaat


Inderdaad, de intro van The Winterway komt over alsof de tenen van je voeten vriezen. heel goed gedaan


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 28-08-2005 17:47 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

Quintessence en The Olden Domain zijn voor mij de beste Borknagar schijven.
Epic is niet slecht, maar haalt ,t kwalitatief lange na niet het niveau van de eerst genoemden.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 01-09-2005 15:09 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

http://wixx.org/%7Ehebbe/borknagarlive.mpg

Nog een video van Borknagar op Wacken 2002


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-09-2005 16:14 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik vind zelf dat Empiricism op zich heel sterke nummers bevat. Alleen jammer van die k*t-productie. Vandaar dat ik 'm tot nu toe niet gekocht heb.

Ik heb momenteel The Archaic Course en Epic origineel. De eerste is gaaf, de tweede heb ik eigenlijk nog nauwelijks geluisterd. Moet ik toch maar eens doen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 13-09-2006 13:02 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Net die nieuwe een paar keer beluisterd. Ik weet het toch zo niet met die akoestische aanpak. Het lijkt wel een plaat vol afgekeurde intro's.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2006 13:17 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Als ie maar niet helemaal volgeblérd wordt door de heer Vintersorg.
Ik luisterde laatst trouwens weer eens naar Epic en toen wist ik het:

Vintersorg z'n stem lijkt een beetje op die van Siep van De Kast!! (ja lach maar) Dezelfde soort geforceerde keelzang. Nee, ik kan er nog steeds niet aan wennen.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-09-2006 13:22 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik vind zijn zang ook niet best bij Borknagar. Het vreemde is echter dat ik het op de eerste twee Vintersorg platen en bij Otyg nooit heel storend vond. Misschien komt het doordat hij nu in het Engels zingt dat het mij zo irriteert. In ieder geval hou ik maar gewoon bij de eerste twee platen en af en toe Quintessence, de rest kan mij niet meer boeien.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2006 13:27 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2005 17:00 schreef Henke het volgende:
Precies dezelfde volgorde
Gefeliciteerd! Dat getuigt van smaak!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 13-09-2006 13:40 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Ik heb alleen Quintessence en Epic geluisterd. Vortex heeft gewoon een prachtstem en Vintersorg... niet
Ik heb de eerste 2 albums blijkbaar nogal gemist; volgens mij wel aan te raden om die te gaan luisteren?

[Dit bericht is gewijzigd door Skyggesang op 13-09-2006 13:40]



NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2006 13:45 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

The Olden Domain is hun meesterwerk. Ook weer met een andere zanger (Garm), maar qua nummers en sfeer hun beste plaat imho.

Het daaropvolgende The Archaic Course is met Vortex op zang en is muzikaal over het geheel iets minder dan TOD maar nog steeds erg sterk. Er staan helaas 1 of 2 mindere nummers op.

En als je van rauw houdt dan moet je hun debuut aanschaffen. Ook een wereldplaat!

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 13-09-2006 13:47]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-09-2006 13:48 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik vind eigenlijk het Debuut nog steeds het beste. Vette sfeer, goede nummers, passende zang. Productie is wel wat snerpend hier en daar, maar nog wel goed aan te horen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-09-2006 13:51 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ja die productie is heerlijk! Zo hoor je ze niet vaak meer tegenwoordig! En dan die ultieme stoere vikingzang eroverheen


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 13-09-2006 14:13 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ben hem nu maar weer eens aan het luisteren, maar die riffs en inderdaad de zang blijven toch verschrikkelijk gaaf. Stiekem is het toch wel een beetje jammer dat Garm a.k.a. Trickster G. geen black metal meer doet, hoe gaaf zijn huidige muziek ook is.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 08-10-2006 11:34 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 13 september 2006 14:13 schreef Vlkodlak het volgende:
Ben hem nu maar weer eens aan het luisteren, maar die riffs en inderdaad de zang blijven toch verschrikkelijk gaaf. Stiekem is het toch wel een beetje jammer dat Garm a.k.a. Trickster G. geen black metal meer doet, hoe gaaf zijn huidige muziek ook is.

+1


Ik vind die nieuwe to-taal niet te pruimen, soort Bokmal-Clannad deluxe of zo, en dan extra kut. Wie dat op zijn kerfstok heeft...

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 08-10-2006 11:35]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen