IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Libertarisme Volgende pagina
daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 1:28 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Wat vind jij ervan?

www.libertarian.nl
www.meervrijheid.nl

daVid


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 29-07-2002 1:35 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

hmm klinkt leuk.. maar volgens hun schaad je niemand met drugsgebruik dus mag je het doen.. nou dat zien we...



daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 2:14 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Hoe bedoel je dat??

Met drugsgebruik op zich schaad je toch ook alleen jezelf?

Drugsoverlast, dat is wat anders.


daVid


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 29-07-2002 11:10 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Staar je niet blind op dat woordje 'vrijheid' (een concept dat door zo veel mensen krom begrepen wordt). Het begint bij libertarisme (een kapitalistische anarchie imo) en het eindigt bij facisme. De VS werkt met dit fantastisch model, dus dat zegt genoeg.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 11:11 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

David Dylan ook hier? (offtopic)


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 29-07-2002 11:14 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Tsja, het klinkt weer zo romantisch en idealistisch he.

Met andere woorden: Iets wat nooit gematerialiseerd kan worden.


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:02 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Nee,

daVid K. Hier.


D. Dylan heeft mij inderdaad bekend gemaakt met deze materie

Hoe kan vrijheid nou eindigen in fascisme?
Daar wil ik dan nog bij kwijt dat Amerika helemaal geen vrij land is. In ieder geval niet naar mening van Libertarians. Neem bijvoorbeeld hun (soft)drugs beleid. Een man met kanker, is naar canada gevlucht, omdat hij in Amerika tussen de 8 en 10 jaar cel krijgt. Waarom? Hij heeft wiet geteeld, zodat hij z'n pijn kan verlichten. (kanker!)
Een linkse regering, die meer macht wil, minder privacy en meer diefstal (belasting).

Heb je er wel eens over nagedacht in hoeverre we nu al fasistisch zijn?

daVid

[Dit bericht is gewijzigd door daVid op 29-07-2002 13:06]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-07-2002 13:06 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

in hoeverre "we" ??

uhum, maar leg maar eens uit dan. Ik ben benieuwd.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-07-2002 13:08 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 11:10 schreef mislyd het volgende:
Staar je niet blind op dat woordje 'vrijheid' (een concept dat door zo veel mensen krom begrepen wordt). Het begint bij libertarisme (een kapitalistische anarchie imo) en het eindigt bij facisme. De VS werkt met dit fantastisch model, dus dat zegt genoeg.


gaat wel erg ver hoor...


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 13:09 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Iemand is afgekeurd en vindt dat de gemeenschap moet opdraaien voor de kosten. Mensen vinden dat ze recht hebben op huursubsidie omdat ze geen mooie huurwoning kunnen betalen (stukje van meervrijheid.nl)

Ik ben afgekeurd en ontvang idd een uitkering van 700 euro per maand.Wat wil je dan? Dat ik ga bedelen? En ja ik krijg ook huursubsidie.Niet omdat ik zo'n mooie huurwoning heb maar omdat 700 euro te weinig is om een maand lang en mezelf en m'n kind en alle vaste lasten te betalen.

Wat nou liberaal?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-07-2002 13:12 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:09 schreef Vampie het volgende:
Iemand is afgekeurd en vindt dat de gemeenschap moet opdraaien voor de kosten. Mensen vinden dat ze recht hebben op huursubsidie omdat ze geen mooie huurwoning kunnen betalen (stukje van meervrijheid.nl)

Ik ben afgekeurd en ontvang idd een uitkering van 700 euro per maand.Wat wil je dan? Dat ik ga bedelen? En ja ik krijg ook huursubsidie.Niet omdat ik zo'n mooie huurwoning heb maar omdat 700 euro te weinig is om een maand lang en mezelf en m'n kind en alle vaste lasten te betalen.

Wat nou liberaal?


^Mee Eens^

Er staat inderdaad nogal wat onzin op die site idd, vol met drogredenen en circel-beredeneringen


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-07-2002 13:12 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Libertarisme...
Meer vrijheid voor zwijnen-bedrijven ja.
Olie-kartels, Platenmaatschappij-kartels, Verzekeraars en bankiers.
Word eens wakker man! Libertarisme betekent voor het volk de vrijheid om in te leveren.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:13 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Wat dacht je ervan als jij opeens 40 % meer loon krijgt?
Wat dacht je ervan als je huiseigenaar, geen ontroerend zaak belasting meer hoefde te betalen? (wel eens gekeken hoeveel een 2de huis kost?)

Huurprobleem opgelost?

daVid


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 13:15 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik wil je nog wel 'ns horen als je opeens arbeidsongeschikt raakt en je huis en je gezin niet meer kunt onderhouden.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-07-2002 13:16 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:13 schreef daVid het volgende:
Wat dacht je ervan als jij opeens 40 % meer loon krijgt?
Wat dacht je ervan als je huiseigenaar, geen ontroerend zaak belasting meer hoefde te betalen? (wel eens gekeken hoeveel een 2de huis kost?)

Huurprobleem opgelost?

daVid


En lees je ons je ons dan voor uit de Fabeltjeskrant?
Jaja, uit de Fabeltjeskrant.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:17 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Kartels zullen juist veel beter tegen te gaan zijn.

Door veel minder rompslomp en belastingen zal het makkelijker zijn om te concureren.Als er ergens geld te verdienen valt dan denk ik dat de vrije markt hier heel snel in zal kunnen springen.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-07-2002 13:18 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 29 juli 2002 13:13 schreef daVid het volgende:
Wat dacht je ervan als jij opeens 40 % meer loon krijgt?
Wat dacht je ervan als je huiseigenaar, geen ontroerend zaak belasting meer hoefde te betalen? (wel eens gekeken hoeveel een 2de huis kost?)

Huurprobleem opgelost?

daVid

Dat is wel erg naief. Als dit soort problemen zo makkelijk opgelost kunnen worden, dan zo dat ook zo gedaan worden.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-07-2002 13:19 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:13 schreef daVid het volgende:
Wat dacht je ervan als jij opeens 40 % meer loon krijgt?
Wat dacht je ervan als je huiseigenaar, geen ontroerend zaak belasting meer hoefde te betalen? (wel eens gekeken hoeveel een 2de huis kost?)

Huurprobleem opgelost?

daVid


ik denk dat, dat klinkt als te mooi om waar te zijn, en het dus hoogstwaarschijnlijk ook niet is, zo leert de ervaring mij.

En nee dat lost geen huurprobleem op ik betwijfel of meneer de huis eigenaar uit de goedheid van zijn hart de huur om laag doet, ik denk dat ie 'n grotere bmw gaat kopen. En ik betwijfel of m'n baas m'n loon 40% omhoog doet ik denk dat ie ook 'n bmw gaat kopen en de rest gewoon weer in de zaak investeert.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 13:19 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Heb je misschien ook een ractie op mijn situatie? of weet je daar geen minder geldverslindende oplossing voor?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:20 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Altijd jammer dat mensen niet op de theorie ingaan, en daar gegrond kritiek op uiten. Maar dat ze aankomen met ingewikkelde woorden als cirkelredeneringen of makkelijkere woorden: fabeltjeskrant.

daVid


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 29-07-2002 13:21 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Het doet me echt een beetje pijn als ik mensen zo dom zie lullen.
Fuck economische belangen, fuck bedrijven, fuck het hele kanker-jodensysteem. Het gaat hardstikke fout op deze planeet. En je gaat over economische vrijheid lullen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 29-07-2002 13:23 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Nee dus.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-07-2002 13:23 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 29 juli 2002 13:20 schreef daVid het volgende:
Altijd jammer dat mensen niet op de theorie ingaan, en daar gegrond kritiek op uiten. Maar dat ze aankomen met ingewikkelde woorden als cirkelredeneringen of makkelijkere woorden: fabeltjeskrant.

daVid


amaai,dus we mogen geen moeilijkwoorden gebruiken, maar ook geen makkelijke woorden. Ik geef het op.



daVid
Usericon van daVid
Posted 29-07-2002 13:24 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2002 13:15 schreef Vampie het volgende:
Ik wil je nog wel 'ns horen als je opeens arbeidsongeschikt raakt en je huis en je gezin niet meer kunt onderhouden.


Nu krijg je toch dat geld van de overheid? Waarom had je je daarvoor niet kunnen verzekeren? Als de overheid het kan, dan kan een bedrijf het zeker. En nog goedkoper en beter ook.

Een bedrijf heeft als doelstelling winst te maken en heeft dus een enorme prikkeling om een zo goed mogelijk product aan te bieden. En dat tegen een zo laag mogelijke prijs.
De overheid daarentegen....





helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 29-07-2002 13:25 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 juli 2002 13:17 schreef daVid het volgende:
Kartels zullen juist veel beter tegen te gaan zijn. Door veel minder rompslomp en belastingen zal het makkelijker zijn om te concureren.Als er ergens geld te verdienen valt dan denk ik dat de vrije markt hier heel snel in zal kunnen springen.
*proest* Denk eens na voor je blind ergens in gelooft... ook die bedrijven met een kartelpositie hebben lagere kosten door minder 'rompslomp'. Het komt dus alleen neer op de directe produktiekosten en naamsbekendheid en daar heeft het kartel ALTIJD voordeel bij vanwege schaalvoordelen. De enige manier om zonder overheidsinterventie een kartel omver te werpen is via anarchistische principes en wat daar de problemen mee zijn moge duidelijk zijn.

40% meer loon? Ja heel leuk, maar die belastingcenten zijn ook nog eens ergens goed voor. En ja, ik mag dan niet altijd eens zijn met het uitgavepatroon van de overheid, over het algemeen komt dat geld wel op een goeie plaats terecht. Zo'n smerig liberalistisch stelsel werkt op het gebied van milieu de hele aarde binnen no-time naar de klote, de rijken zullen alleen maar rijker worden (survival of the fittest) en alles wat nu voor je gedaan wordt zul je zelf moeten doen omdat geen hond het meer voor je doet.



I'm not being rude. You're just insignificant.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 29-07-2002 13:26 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 29 juli 2002 13:24 schreef daVid het volgende:
Nu krijg je toch dat geld van de overheid? Waarom had je je daarvoor niet kunnen verzekeren? Als de overheid het kan, dan kan een bedrijf het zeker. En nog goedkoper en beter ook.

Een bedrijf heeft als doelstelling winst te maken en heeft dus een enorme prikkeling om een zo goed mogelijk product aan te bieden. En dat tegen een zo laag mogelijke prijs.
De overheid daarentegen....






ehmz zie je een bedrijf al iemand vrijwillig uitbetalen omdat het "zo'n goeie arbeider was" (of bedoel je dat niet?)



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen