IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Vampire Magazine verandert in Archaic Magazine! Vorige pagina
mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-01-2009 0:17 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2009 15:49 schreef Jenje het volgende:
Veel mensen beseffen niet hoe moeilijk het is om een e-zine draaiende te houden.
Nou, vertel eens...waar loop je zoal tegenaan dan ? ( geen trol vraag hehe )je hebt tijd te over op je werk,aan je posts te zien, dus over een gebrek aan tijd hoef je het niet te hebben he.


Fuck the world and fuck you


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-01-2009 1:29 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Alleen al labels bereid krijgen om regelmatig promo's op te sturen lijkt me al een flinke taak, nog afgezien van het up-to-date blijven met nieuwste releases en reviewers achter de todden aan zitten om materiaal (op tijd) aan te blijven leveren. Zelf totaal geen ervaring met dit soort zaken, maar ik kan me levendig voorstellen dat het geen sinecure is als je er een beetje serieus mee probeert te zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 24-01-2009 1:29]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2009 8:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

true


en regelmatig contacten onderhouden,
de verdeling op tijd laten gebeuren, alle deadlines in de gaten houden, alle medewerkers kontschoppen indien nodig (vrij pijnlijk soms ) ...


signature


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-01-2009 12:15 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Inderdaad medewerkers op tijd hun materiaal aan te laten leveren is een groot punt. Contacten met labels onderhouden is belangrijk en ook daar kan veel tijd in gaan zitten. Je moet verder een constante kwaliteit blijven leveren aangezien de concurrentie moordend is want iedereen die maar iets met computers kan begint tegenwoordig al zijn eigen e-zine (waarvan wel 95% niks voorsteld haha). Al met al vreet het behoorlijk veel tijd.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2009 12:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

serieus?

welke webzines ken je nog, naast Metalfan en LoM en Deathmetal.be?

blastbeat vinnek nog behoorlijk trouwens


signature


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-01-2009 13:05 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Dat promo gedoe heb ik nooit gesnapt.. zat fanzines die zelf de cds kopen / van bands krijgen...fuck promo's.


Fuck the world and fuck you


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-01-2009 13:17 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2009 12:53 schreef Hypnos het volgende:
serieus?

welke webzines ken je nog, naast Metalfan en LoM en Deathmetal.be?

blastbeat vinnek nog behoorlijk trouwens
De underground webzines zijn talloos. Net zoals vroeger toen iedereen een eigen zelf-gekopieerd fanzine uitbracht


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 24-01-2009 13:20 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2009 13:17 schreef Hub de Gallier het volgende:
De underground webzines zijn talloos. Net zoals vroeger toen iedereen een eigen zelf-gekopieerd fanzine uitbracht
dat waren de dagen....die ouwe zines blijven echt vet.


Fuck the world and fuck you


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-01-2009 13:29 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik lees best vaak nog eens zo'n oud blaadje....nostalgie


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 24-01-2009 14:28 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2009 17:45 schreef Vampire John het volgende:
Nou, echt bloot is het niet, maar ik zie weer twee pluspunten, en dat is een begin.

Ik ben één van die schrijvers die is weggeggaan, en mijn redenen daarvoor zijn bij Saldiac bekend. Ik zit nu prima bij Lords of Metal, maar in deze (voor anderen leuke) discussie moeten mij wel een paar dingen van het hart:

1 - Marcel was inderdaad één van de besten, zeker gezien zijn visie en contacten in de wereld; veel had er niet op Vampire gestaan als Marcel het niet had aangedragen. Dat Jenje begint over 'cult' beschouw ik als een geintje, want als Marcel ergens weinig om geeft is het cult of niet.
2 - Aanrommelen in de marge moet je niet te lang doen: het stikt de moord van de webzines, en slechts enkelen hebben de steun van de serieuze labels. Die steun is AM voor een groot gedeelte kwijt, en dat zie ik NIET met leedvermaak aan al ben ik weg
3 - Eigenlijk heeft AM niets meer met VM te maken; het is een heel ander webzine geworden met een heel andere invalshoek. Zelf mis ik gewoon de sterke black metal delegatie die VM had, en die ik nog nergens in zo'n vorm ergens anders heb gezien

En voor de rest hou ik mijn commentaar voor me tot ik Ron of Tim eens face to face zie, niet via dit forum...


Punt 1 (gedeeltelijk) en 3 ben ik met je eens John, maar over punt 2 denk ik anders. Je hebt dus alleen bestaanrecht als zine als je 'de beste' bent en de meeste contacten hebt? Vind ik onzin, VM was ook ooit op papier begonnen en heeft stap voor stap een reputatie opgebouwd. Dit is helaas door omstandigheden in elkaar gezakt. Je hebt gelijk, AM is geen VM meer en moet dus ook als anders beschouwd worden. Als men blijft vergelijken, wat jij en Marcel doen, met het oude VM dan kan het nooit meer wat worden idd. Eigenlijk zeggen jullie nu; "pleur die site van het net af, want het is niks meer". Dat vind ik persoonlijk erg jammer. Als je stopt met het vergelijken van vroeger en nu en het bekijkt vanuit een beginnend, relatief nieuw zine, dan besef je ook dat elk nieuw zine problemen heeft met personeel ronselen en kwaliteit vormen en behouden...De vraag of het ooit weer 'wat wordt', kan ik ook niet beantwoorden, we kunnen alleen maar ons best doen. En daar kunnen we altijd steun bij gebruiken.

Maar goed, genoeg gezeiverd weer, ik ga verder. Eerst een poepluier verschonen en daarna doe ik misschien eens gek en ga een recensie schrijven.


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 24-01-2009 14:41 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Als je je wilt profileren als nieuw e-zine en niet meer geassocieerd wilt worden met VM, moet je ook alle oude artikelen wegdoen en écht opnieuw beginnen. In elk ander geval hou je de link met VM, al is het alleen maar door de lay-out.

[typo]

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 24-01-2009 20:17]


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-01-2009 20:13 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2009 14:28 schreef Ghislain Lambert het volgende:
Als men blijft vergelijken, wat jij en Marcel doen, met het oude VM dan kan het nooit meer wat worden idd. Eigenlijk zeggen jullie nu; "pleur die site van het net af, want het is niks meer". Dat vind ik persoonlijk erg jammer.
Effe voor de duidelijkheid; jullie hebben mijn steun en ik zal de laatste zijn die zegt dat jullie uit de lucht moeten gaan. Er zitten genoeg ervaren mensen bij AM die wel degelijk een webzine kunnen dragen. Maar zoals Robin ook zegt, als jullie jezelf als totaal nieuw beschouwen dan haal alle oude shit van de site af want op deze manier blijft de link met VM wel aan jullie hangen. En helaas op een negatieve manier aangezien nog altijd veel artikelen foute album hoezen of interview fotoos in de artikelen hebben want ronduit onprofessioneel overkomt. Uit de twee opties is er voor de derde gekozen en da's jammer. Je kan:
1. Helemaal opnieuw beginnen of 2. Het oude VM voortzetten en volgens jouw reactie is het optie 1 geworden. De realiteit leert dat het zowel optie 1 als 2 is geworden.

Maar goed, da's mijn persoonlijke mening en ook al ben ik de grote zeikerd (zoals altijd al haha) jullie hebben evengoed mijn support en steun ook al ben ik wel zo eerlijk om te zeggen dat de kwaliteit ver te zoeken is.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-01-2009 20:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

als er iets was wat ik apprecieerde aan VM dan was het de sterke kwaliteit van het Engels en het feit dat er bands aan bod kwamen (reviews en interviews), zeker black, die nergens anders te vinden waren (of het waren zeeer obscure Franse zinekens)


edit: wat gebeurt er met "het archief"?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 24-01-2009 20:44]


signature


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 24-01-2009 21:04 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Tim,

Ik zeg zeker niet van het net af, maar laat ik dan, als je het zo zegt het iets directer zeggen op een publiek forum. Ik zie de achteruitgang met lede ogen aan, en dat is geen fijn gevoel. Verder ben ik al door enkele mensen aangeschoten met de vraag wat er toch met AM aan de hand is, bijvoorbeeld over voortgang van promo's (dit gebeurde zo begin december), en de kreet "bleeding label support' viel. Als die klachten al bij mij terecht komen (met vragen), terwijl men weet dat ik bij Vampire Magazine weg ben gegaan, dan zal Ron op die punten toch echt iets naar de labels moeten doen.
Zeker met, zoals Robin fijntjes aankaart, nog het oude magazine op archief zullen mensen het met de voorganger blijven vergelijken.

Nogmaals, ik wens jou en de club echt alle succes, en dat weet je, maar een paar verbeterpunten naar met name naar buiten toe zijn best urgent...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen