IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : [posers] Waarom? Vorige pagina | Volgende pagina
Retribution
Usericon van Retribution
Posted 04-08-2002 16:29 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Arie, hehe...dat over deicide klopt wel.
Die teksten zijn natuurlijk geschreven om chockerend te zijn. Maar die zijn ook meer anti kristelijk en niet direkt satanisch. Nu, het heeft ook wel een effekt als een kristen dat leest. Soms nog meer in het begin dan een moeilijker tekst.


ArieDeKnaller
Hit a girl
Usericon van ArieDeKnaller
Posted 04-08-2002 16:29 by ArieDeKnaller Wijzig reactieProfiel van ArieDeKnallerQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 16:27 schreef Retribution het volgende:
Nee serieus, ik had toch gedacht dat er enkelen geinteresseerd zouden zijn om over deze dingen serieus te diskussieren. Aangezien er een heel forum aan gewijd is...

Dit forum is, mijns inziens, gewijd aan metal in al (?) zijn hoedanigheden... niet alleen het occulte/satanistische deelaspect hiervan


Dolf Brouwers - another dead hero


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 04-08-2002 16:32 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 4 augustus 2002 16:27 schreef Retribution het volgende:
Het lijkt erop dat ik misschien beter een ander forum zou zoeken waar toch tenminste EEN iemand mij verstaat, haha.

Nee serieus, ik had toch gedacht dat er enkelen geinteresseerd zouden zijn om over deze dingen serieus te diskussieren. Aangezien er een heel forum aan gewijd is...


Als dat jou levensstijl is lijkt het me zinloos om erover te discussieren. Ik veroordeel je niet net zo min als jij mij veroordeelt (mag ik aannemen), maar ik hou gewoon niet zo van dat gepreek. Ik vind je houding desondanks wel interessant en vraag me nog steeds af waarom je God bijvoorbeeld 'haat'. Leg me dat eens uit.


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 04-08-2002 16:33 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Slechtheid...

Ik dacht echt aan wat meer details. Bijvoorbeeld de clavicula solomonis. Het werk van Eliphas Levi, Necronomicon.

Ik heb natuurlijk al gezien dat mensen hierover gepraat hebben...maar het is eerder oppervlakkig. En het is zo dat het meestal erop neerkomt dat enkelen zeggen dat ze erin geloven, enkelen dat ze het niet doen en de rest kan het niets schelen.

Ik had gewoon gedacht dat de merendeel achter die zaken ging staan en erover ging praten..

Nu, het is natuurlijk nog altijd een algemeen metalforum en misschien heb ik er iets teveel van verwacht.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 04-08-2002 16:35 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 16:33 schreef Retribution het volgende:
Ik heb natuurlijk al gezien dat mensen hierover gepraat hebben...maar het is eerder oppervlakkig. En het is zo dat het meestal erop neerkomt dat enkelen zeggen dat ze erin geloven, enkelen dat ze het niet doen en de rest kan het niets schelen.



Ik behoor tot de laatste groep.
Daarom heb ik niet echt iets nuttigs meer toe te voegen aan deze diskussie [en zal dat dus ook niet meer doen].


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 04-08-2002 16:39 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 4 augustus 2002 16:33 schreef Retribution het volgende:
Nu, het is natuurlijk nog altijd een algemeen metalforum en misschien heb ik er iets teveel van verwacht.


Het is idd een algemeen metalforum en je moet je realiseren dat "echte" blackies om het zo maar te noemen eigenlijk vrij zeldzaam zijn, zelfs op dit forum. Bovendien is de discussie al een aantal keer flink heftig uitgevochten en zijn de meeste users het daarom een beetje zat.



Retribution
Usericon van Retribution
Posted 04-08-2002 16:50 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

DMTR...

ik veroordeel je niet...en ik respekteer je interesse tenminste!

Waarom ik 'God' haat??? En vooral die religie??? Dit is niet volledig rationeel te verklaren, zoals je misschien wel kan begrijpen? Waarom houd je bijvoorbeeld van die band en die andere niet???

Ik kan zeggen dat ik redelijk veel ockulte dingen gelezen hen en wel wat inzicht heb in dit onderwerp. Ik ben redelijk misantropisch ingesteld en dit zeg ik nu niet om wat stoer over te komen, het is zo...

Verdomme, het is zo moeilijk om dit op deze manier te verklaren. Geschreven bedoel ik...het is veel makkelijker om te spreken.

Ik kan gewoon zeggen dat ik redelijk walg als ik maar een kristelijke mis zie. Het is gewoon een gevoel. Het kristelijke is zo hypokriet en zwak.
Duisternis IS veel sterker...kijk maar wat er overheerst in de wereld. Goede daden of oorlogen en haat. En Chaos is vooruitgang.

Maar los daarvan is dat satanisme ongelooflijk diep. Ik wil hier eigenlijk niet echt over spreken aangezien het toch mijn zaak is en anderen hier er weer over zullen zagen. Maar door bepaalde 'riten', geen sensatieriten uit de media kan je echt in kontakt komen met 'duisternis'. Psychologisch gezien, en ik heb dit hier ergens anders geschreven, zijn deze riten een beinvloeding van het brein. Door bepaalde (meditatieve) methodes (dit is slechts een voorbeeld van hoe satanisme anders kan) kan men een bepaald duister pad kiezen door zijn eigen psyche. Dit is meestal gevaarlijk aangezien men met zijn eigen 'ziel' speelt en de hersenen toch wel lichaamsfunkties regelen. Als men dus bijvoorbeeld 'visies' krijgt zijn dat niet zomaar dromen aangezien men wakker en bewust is. Maar toch zit men 'gevangen' als men niet oplet. Nu, die visies die men krijgt zijn zaken uit het onderbewuste en die zijn dan 'echt' voor de persoon in kwestie. Je bent volledig bewust en je ziet, voelt, hoort,...het. En dat makt die beleving wel redelijk echt, zelfs als velen dit als hokus pokus afdoen.

Ik kan dit alles niet echt precies uitleggen, niet op deze manier en het is zeer gekompliceerd maar ik hoop dat enkelen er iets van begrepen hebben.





Retribution
Usericon van Retribution
Posted 04-08-2002 16:53 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

elessar...kommer du från sverige???
jag bara undrade eftersom det stod
'förbjuden väg är ofta hårt sliten' under ditt namn???


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 04-08-2002 16:58 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Ik moet zeggen dat het lang geleden is dat er iemand iets interessants over het onderwerp te zeggen had dus .
Zelf laat ik me meestal niet zo uit over mijn "misanthropische" opvattingen, omdat ik het te moeilijk vind om te beschrijven en omdat het te persoonlijk is. Waarschijnlijk weten maar weinig mensen hier hoe ik er echt over denk.

edit: nej, jag är inte Svensk, men jag har bott i Sverige några månader (det är faktiskt tio år sen)

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 04-08-2002 16:59]



Retribution
Usericon van Retribution
Posted 04-08-2002 17:04 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Jaså?? Då kan vi ta det på svenska, eller hur? Haha, eller inte... så de andra fattar vad vi snackar om. Men var bodde du någonstans i Sverige?

Goed dat je het interessant vond. De meesten begrepen me wel echt niet. Maar ik zei het ook zelf. Het is zo moeilijk om dit uit te leggen op deze manier. En ik wijd er niet echt al te veel over uit. Precies zoals je zei...het is eerder persoonlijk.


[Dit bericht is gewijzigd door Retribution op 04-08-2002 17:12]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-08-2002 17:06 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 4 augustus 2002 16:02 schreef Retribution het volgende:
Slechtheid..ok!!! Dit kan ik begrijpen...maar ik begrijp geen mensen die bijvoorbeeld echt rondlopen met pentagrammen(als halsketting dan!) en dan later zeggen dat ze daar in het geheel niet in geloven. Draag het niet dan!!!


Ik heb een draakje om mijn nek hangen, maar daar geloof ik ook niet in. Het is en blijft een versiering.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Retribution
Usericon van Retribution
Posted 04-08-2002 17:11 by Retribution Wijzig reactieProfiel van RetributionQuote dit berichthttp://hem.passagen.se/dark_ages

Pfff...ik heb er genoeg over gezegd nu. Ik ben het toch wat beu om steeds mezelf te moeten herhalen. Laten we het erbij houden dat ik mijn ideologie heb en anderen hier hun eigen.

En als kompromis en teken van verzoening zal ik een smiley gebruiken, hehe.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 04-08-2002 17:17 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 4 augustus 2002 17:06 schreef Claw het volgende:
Ik heb een draakje om mijn nek hangen, maar daar geloof ik ook niet in. Het is en blijft een versiering.


Ben ik niet met je eens. Een pentagram is een symbool wat duidelijk ergens voor staat, een draakje niet.



[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 04-08-2002 17:17]


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 04-08-2002 17:25 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Kijk, nou begin ik je houding tenminste meer te begrijpen. Geloof me, ik zal de laatste zijn die met het vingertje gaat wijzen.

Ik ben het volledig met je eens wat betreft de hypocrisie in de kerk. Ik ben jaren gedwongen meegegaan en heb op die manier wel objectief kunnen kijken naar de dingen die zich daar afspeelden. Je wil niet weten wat voor een onchristelijke dingen zich daar afspeelden. Om die reden veracht ik de mensen die daaraan deelnemen en daarom draag ik een omgekeerd kruis om m'n nek om ze gelijk te laten zien hoe ik erover denk.
Aangezien daarop geen patent is aangevraagd geef ik mijn eigen betekenis daaraan...

En ik kan mezelf wel in je verplaatsen op het oorspronkelijke topic van 'Posen'. Ik kan me ook doodergeren aan mensen die stoer denken te zijn door hun CU2 site vol te gooien met pentagrammen en beweren één van Satan's kwade heksen te zijn...you know who





You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


FOL
Usericon van FOL
Posted 04-08-2002 17:28 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

ik ben 'tegen' geloof, dus ook 'tegen' satanisme....dat wil niet zeggen dat ik meteen de bijbel zou lezen. HEt is toch interessant om een boek te lezen wat door zoveel mensen wordt aanbeden (en misbruik/gebruik van wordt gemaakt).
Dus waarom zou ik niet naar black metal mogen luisteren, als ik er niet mee eens ben, maar het wel interessant vind?!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-08-2002 17:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik luister ALLEEN naar een band als hun muziek mij aanspreekt. of ze over joden, jesus christus, naaktslakken,satan, of wat danook zingen boeit me eerlijk gezegd niet. ik ben geen tekstenlezer. en al die randverschijnselen boeien me nog veel minder.

helaas vinden sommigen de randverschijselen belangrijker en dat kan dus tot extreme dingen lijden zoals het doodsteken van euronymus. nou, wat heeft dat veel opgeleverd. twee zeer talentvolle muzikanten die niet of amper meer fatsoenlijke muziek kunnen maken.


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 04-08-2002 17:52 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Ik vind teksten WEL zeer belangrijk. Vaak stikt het van de prachtige metaforen en symbolen, en dat apprecieer ik juist zo in de metal.
Wat betreft Satanisme, ik denk dat mensen
OF het te letterlijk nemen
OF alleen als zeer belachelijk zien.

Satan is een metafoor. God bestaat niet, de Duivel ook niet. Er is niks wat het bestaan van deze bewijst. Kom eerst maar eens met bewijzen dat God (en Satan) bestaat.
En mochten er echte bewijzen zijn, (onmogelijk als je het mij vraagt) dan verklaar ik de oorlog aan God.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-08-2002 17:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 17:52 schreef Trotz het volgende:
Ik vind teksten WEL zeer belangrijk. Vaak stikt het van de prachtige metaforen en symbolen, en dat apprecieer ik juist zo in de metal.



dat is toch prima? iedereen beleeft plezier aan de muziek op zijn/haar eigen manier. zolang we dat maar beseffen en tolereren is het toch okee? teksten boeien mij niet maar zoals jij het beschrijft kan ik het mij wel voorstellen dat het wel belangrijk is. maar ik heb liever een cd met briljante muziek en domme teksten dan anderson.


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 04-08-2002 18:17 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 17:56 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is toch prima? iedereen beleeft plezier aan de muziek op zijn/haar eigen manier. zolang we dat maar beseffen en tolereren is het toch okee? teksten boeien mij niet maar zoals jij het beschrijft kan ik het mij wel voorstellen dat het wel belangrijk is. maar ik heb liever een cd met briljante muziek en domme teksten dan anderson.

Ja dat is zeker prima. En ik denk dat de muziek zelf ook "the main thing" moet zijn, anders ga ik wel poëzie lezen.
Maar het ultieme voor mij is briljante muziek met diepgaande lyrics.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 04-08-2002 18:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Je hebt ook nog zoiets als esthetica; je kan de symbolen ook gewoon mooi vinden; waarom zou je altijd iets moeten dragen waarvan je achter de eventuele betekenis staat?

Pretentieus om te denken overal een betekenis aan te moeten hangen; dát is juist poser!

Is omgekeerd kruis meer satanisch of meer antichristelijk? Ben benieuwd naar je argumentatie.

Persoonlijk vind ik die hele symboliek uitgekauwd en al dat domme satanische gelul ermee; de intelligentere banadering op psychologisch niveau dat Mayhem nú heeft is veel boeiender (want opbouwend ipv alleen destructief) dan het platte en domme 'roei christenen uit; zit ze dwars waar je kan' etc.



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 04-08-2002 18:29 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Teksten zijn er niet voor de gein erbij gedaan, anders hadden ze wel een vollopende pispot op de achtergrond er door kunnen mixen. Ik vind het ignorant als je daar niet naar luistert.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 04-08-2002 18:39 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

hmmz is het wel eens bij iemand opgekomen dat je (black)metal gewoon kan luisteren omdat je het mooie muziek vind



sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 04-08-2002 18:42 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 15:52 schreef Retribution het volgende:
Ik heb eens dit forum goed bekeken en voor ik eraan begon dacht ik dat er eindelijk eens wat serieus gepraat ging worden over ockulte zaken. Maar jammer genoeg moest ik vaststellen dat de meerderheid er niks van kent en ignorant wat onnozel doet over dit alles.

Als er enkelen zijn die ECHT geinteresseerd zijn. Laat het maar weten dan...

Waarom gebruiken jullie die dit belachelijk vinden dan die Satanische symbolen als jullie er toch helemaal niet in geloven?! Dit is het toppunt van poser zijn! Je anders voordoen dan je bent. Alleen maar om bij de rest van het gezellige groepje te kunnen horen dat een deel van de scene geworden is. Pathetisch! Sta voor wat je bent! Of verlaat de scene...nog beter. Dit zal toch gebeuren met de meesten. Binnen enkele jaren hebben ze dan ook een leuk gezinnetje, een grote auto en een mooi huis. Dan zullen ze wat neerlatend doen over hun vroegere gedrag.

En wat doen al die smileys daar? Echt black metal...hahaha!
[posers] aan topictitel toegevoegd


Misschien zijn die mensen die satanische symbolen gebruiken wel bezig alles te ontdekken. Praten die mee in de discussies die jij ook wilt, maar komen dom over omdat ze het nog WILLEN leren.

En wat is er mis met de smilys ? ohja, dat was niet blackmetal he

Naja, voor de rest zal ik me er maar niet meebemoeien want ik luister toch grotendeels geen black metal


zo, dat was mijn beurt dan weer


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 04-08-2002 18:46 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 16:50 schreef Retribution het volgende:
Waarom ik 'God' haat??? En vooral die religie??? Dit is niet volledig rationeel te verklaren, zoals je misschien wel kan begrijpen? Waarom houd je bijvoorbeeld van die band en die andere niet???
als je een band niks vind kun je óók zeggen waarom, dus als je god haat kun je ook zeggen waarom.





zo, dat was mijn beurt dan weer


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 04-08-2002 18:50 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 4 augustus 2002 18:39 schreef Kramy het volgende:
hmmz is het wel eens bij iemand opgekomen dat je (black)metal gewoon kan luisteren omdat je het mooie muziek vind



Ik denk dat jij in de war bent met "melodieuze blackmetal".

[sickheaddread, zou je voortaan de editknop willen gebruiken ipv twee keer achterelkaar te posten? tnx]



Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen