IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : [posers] Waarom? Vorige pagina | Volgende pagina
Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-08-2002 14:18 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Enneh, Herr Voleg, forummen is een eeuwige oorlog, dat weet je toch?
Zeker, en daarom zit ik hier ook nog steeds lekker mee te doen, want oorlog is onafwendbaar. Ik vind alleen dat oorlog niet zou moeten lijken op herkauwen. "De geschiedenis herhaalt zich niet, de mens herhaalt de geschiedenis."

PS: die heb ik zelf bedacht


Touché, pussycat!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-08-2002 14:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:15 schreef Slechtheid het volgende:
Dat heet mierenneuken.
Achter alles zit in een of ander geloof wel iets, maar wat? En is het van toepassing?
Jah!!! Wat voor de een 'gewoon een plaatje' is (= dom) kan voor de ander daadwerkelijk iets waardevols/symbolisch zijn met een bepaalde betekenis.

Niet dat je nu aan ALLES je hele levensfilosofie op moet hangen, natuurlijk niet, je moet het wel in perspectief blijven zien. Dus niet gaan lullen over het transcendente karakter van je user icon Maar een meer bewuste omgang met symbolen zou niet verkeerd zijn nee. Bewustzijn en intentie zijn belangrijke woorden hier, denk ik.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-08-2002 14:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:18 schreef Sporty Voleg het volgende:
Zeker, en daarom zit ik hier ook nog steeds lekker mee te doen, want oorlog is onafwendbaar. Ik vind alleen dat oorlog niet zou moeten lijken op herkauwen. "De geschiedenis herhaalt zich niet, de mens herhaalt de geschiedenis."

PS: die heb ik zelf bedacht
Van het concert des levens heeft niemand een program


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-08-2002 14:21 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

waarom bestaat dit topic nog? Iedereen heeft gewoon zijn eigen visie op dingen en je kan er toch niemand van overtuigen dat jou visie klopt en zijne niet. (niet iedereen trouwens, de massa heeft de visie van hun beste vriend natuurlijk ) Iedereen luister ook muziek op een andere manier, en vindt het om iets anders mooi dan de ander...en ieder heeft ook zijn eigen dingetjes erbij...maar nogmaals...je kan er toch niemand van overtuigen dat jouw visie goed is en zijne niet...dat gaat gewoon niet. Maar je moet wel ieder zijn visie respecteren. Je moet niet gaan zeggen dat bij dat en dat je perse dit moet doen...dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.

Ik heb gesproken



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-08-2002 14:21 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:15 schreef Slechtheid het volgende:
Dat heet mierenneuken.
Achter alles zit in een of ander geloof wel iets, maar wat? En is het van toepassing?
Natuurlijk is het van toepassing, want er werd botweg gesteld dat een draak nergens voor staat, terwijl de draak symbool staat voor van alles en nog wat. Dat kun je dus als ornament maar ook als statement dragen. En dat was volgens mij één van de dingen waar het in dit topic om ging.


Touché, pussycat!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-08-2002 14:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:21 schreef Kramy het volgende:
Iedereen heeft gewoon zijn eigen visie op dingen
En de ene visie is beter dan de andere.
quote:
Maar je moet wel ieder zijn visie respecteren.

Antwoord 1. Waarom?
Antwoord 2. Dat maak ik zelf wel uit of ik dat moet.
quote:
Je moet niet gaan zeggen dat bij dat en dat je perse dit moet doen...
Maar DAT is heel wat anders, en heeft geen relatie met het 'respect-issue'.

*edit* trouwens je spreekt jezelf behoorlijk tegen hier

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 09-08-2002 14:24]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-08-2002 14:23 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:21 schreef Sporty Voleg het volgende:
Natuurlijk is het van toepassing, want er werd botweg gesteld dat een draak nergens voor staat, terwijl de draak symbool staat voor van alles en nog wat.


Een magnetron staat voor hittegolven.
Maar waar staat een draak dan voor?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 09-08-2002 14:25 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Van het concert des levens heeft niemand een program
Jawel hoor,

opstaan
vrete
werken/uit mn neus vreten/muziek luisteren
bier zuipe
slape


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-08-2002 14:28 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:21 schreef Kramy het volgende:
Maar je moet wel ieder zijn visie respecteren.


Stel: Jij bent 30, getrouwd met een turkse vrouw die 2 oudere broers heeft.
Op een familiefeest maakt je vrouw een vreemde opmerking tegen haar vader [je schoonvader]. Haar oudste broer slaat haar!
Iets wat voor sommige moslims doodgewoon is [net zoals iemand die recht is niet met links z'n reet afveegt].


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-08-2002 14:30 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 augustus 2002 14:23 schreef Dwaallicht het volgende:
En de ene visie is beter dan de andere.

Onzin.

Antwoord 1. Waarom?
Antwoord 2. Dat maak ik zelf wel uit of ik dat moet.

Je hoeft het natuurlijk niet, het is geen wet ofzo, maar als je dat niet doet hoef je niet meer te zeggen dat je zo open minded bent en de rest van de wereld zo kortzichtig.(trouwens, ook heel veel mensen hier op dit forum die volgens hen zo open minded zijn zijn zelf zo bekrompen als de pest als je ze zo hoort over bijvoorbeeld nu-metal enz...)

Maar DAT is heel wat anders, en heeft geen relatie met het 'respect-issue'.

Heb ik gezegt dat het gerealteerd was met respect?

*edit* trouwens je spreekt jezelf behoorlijk tegen hier

Waar spreek ik mezelf tegen dan




Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-08-2002 14:33 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 augustus 2002 14:28 schreef Slechtheid het volgende:
Stel: Jij bent 30, getrouwd met een turkse vrouw die 2 oudere broers heeft.
Op een familiefeest maakt je vrouw een vreemde opmerking tegen haar vader [je schoonvader]. Haar oudste broer slaat haar!
Iets wat voor sommige moslims doodgewoon is [net zoals iemand die recht is niet met links z'n reet afveegt].


juist, dat is dus ook de reden waarom ik vind dat culturen zich beter niet kunnen mengen...of men moet zich heel goed kunnen aanpassen...



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-08-2002 14:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:30 schreef Kramy het volgende:
En de ene visie is beter dan de andere.

Onzin.
Waarom?

quote:
Antwoord 1. Waarom?
Antwoord 2. Dat maak ik zelf wel uit of ik dat moet.


Je hoeft het natuurlijk niet, het is geen wet ofzo, maar als je dat niet doet hoef je niet meer te zeggen dat je zo open minded bent en de rest van de wereld zo kortzichtig.(trouwens, ook heel veel mensen hier op dit forum die volgens hen zo open minded zijn zijn zelf zo bekrompen als de pest als je ze zo hoort over bijvoorbeeld nu- metal enz...)

Veel mensen zeggen dat ik 'open-minded' ben omdat ik naar zaken luister van Autechre-bliepjesmuziek tot Beethoven en van Fields of the Nephilim tot Darktroon, en van Pink Floyd tot Immolation.
Ik haat dat woord. Het impliceert dat je datgene moet tolereren wat dom, minderwaardig etc. is. Ik ben helemaal niet 'open-minded'. Ik heb respect voor verrassend weinig zaken en probeer alleen datgene toe te laten waar ik zelf voor kies (ipv 'open-minded' te zijn en alles op me af te laten komen).

quote:
*edit* trouwens je spreekt jezelf behoorlijk tegen hier

Waar spreek ik mezelf tegen dan

Wel, als je zegt dat anderen niet moeten zeggen wat 'men wel en niet moet doen', maar vlak daarvoor nog zelf aankomt met 'je moet iedereen respecteren'..... ik dacht dat het wel duidelijk was?

Probleem: Wat doe je als je alles wil 'tolereren' (je bent immers 'open-minded'?) en er komt iets intolerants op je weg? Hoe ben je 'open-minded' naar iemand die 'close-minded' is?

Oplossing: tolerant en 'open-minded' zijn lege, paradoxale begrippen. In de ovens ermee!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-08-2002 14:45 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:23 schreef Slechtheid het volgende:
Een magnetron staat voor hittegolven.
Maar waar staat een draak dan voor?


Een magnetron is een gebruiksvoorwerp dat gebruik maakt van hittegolven. Dat heeft mijns inziens niet veel te maken met symboliek of levensbeschouwing.

Waar de draak voor staat, ga ik hier niet volledig lopen uitleggen, omdat dat verhaal vrij lang zou kunnen worden en ik bovendien eerst nog het nodige leeswerk zou moeten verrichten om het niet incompleet te laten zijn (zelfs ik weet niet alles).


Touché, pussycat!


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-08-2002 14:49 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 augustus 2002 14:38 schreef Dwaallicht het volgende:
Waarom?


Omdat iedereen voor zichzelf zijn beste visie gecreerd heeft, jij vind de jouwe misschien wel beter dan de mijne maar ik vind jouwe misschien ook gewoon bras.


quote:
Veel mensen zeggen dat ik 'open-minded' ben omdat ik naar zaken luister van Autechre-bliepjesmuziek tot Beethoven en van Fields of the Nephilim tot Darktroon, en van Pink Floyd tot Immolation.
Ik haat dat woord. Het impliceert dat je datgene moet tolereren wat dom, minderwaardig etc. is. Ik ben helemaal niet 'open-minded'. Ik heb respect voor verrassend weinig zaken en probeer alleen datgene toe te laten waar ik zelf voor kies (ipv 'open-minded' te zijn en alles op me af te laten komen).


Okay, maar dan moet je ook niet over andere mensen zeiken dat ze zo bekrompen zijn...als jij hen niet respecteert om hun smaak enz dan hoeven ze dat bij jou ook niet...

quote:
Wel, als je zegt dat anderen niet moeten zeggen wat 'men wel en niet moet doen', maar vlak daarvoor nog zelf aankomt met 'je moet iedereen respecteren'..... ik dacht dat het wel duidelijk was?


Ja, ik spreek me hier helemaal niet tegen ik zeg alleen dat men niet allemaal hun visie moeten prediken, want je kan toch niemand (behalve massa-schapen) overhalen.

quote:
Probleem: Wat doe je als je alles wil 'tolereren' (je bent immers 'open-minded'?) en er komt iets intolerants op je weg? Hoe ben je 'open-minded' naar iemand die 'close-minded' is?


hmz als je openminded bent wil dat niet zeggen dat je alles moet toestaan. Ik durf van mezelf bijvoorbeeld te zeggen dat ik open-minded ben, maar ik kan de visie van pedo sexuelen niet respecteren en tolereren. En over dat open minded naar close minded...als iemand mij niet respecteert om mijn visie/smaak enz dan hoef ik hem ook niet te respecteren...

quote:
Oplossing: tolerant en 'open-minded' zijn lege, paradoxale begrippen. In de ovens ermee!


Is jouw mening...maar lees bovenstaande...



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-08-2002 14:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:49 schreef Kramy het volgende:
Omdat iedereen voor zichzelf zijn beste visie gecreerd heeft, jij vind de jouwe misschien wel beter dan de mijne maar ik vind jouwe misschien ook gewoon bras.
Tuurlijk, maar waarom geeft dan niemand toe dat-ie ten aanzien van zichzelf en z'n visie fascist is? Dat is nl. het geval. Het niet toegeven dat je dat bent opent zelfs slinkse achterdeuren om je op te dringen zoals 'respect' en 'tolerantie'.
quote:
Okay, maar dan moet je ook niet over andere mensen zeiken dat ze zo bekrompen zijn...als jij hen niet respecteert om hun smaak enz dan hoeven ze dat bij jou ook niet...

Ik vraag nergens om.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 09-08-2002 14:52]


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-08-2002 14:56 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 augustus 2002 14:51 schreef Dwaallicht het volgende:
Tuurlijk, maar waarom geeft dan niemand toe dat-ie ten aanzien van zichzelf en z'n visie fascist is? Dat is nl. het geval. Het niet toegeven dat je dat bent opent zelfs slinkse achterdeuren om je op te dringen zoals 'respect' en 'tolerantie'.


dit snap ik even niet helemaal...uitleg

quote:
Ik vraag nergens om.


Neej, je vraagt er natuurlijk niet om of een willekeurig iemand op straat zijn mening over jou wil geven, maar nu-metal mensen bijvroobeeld vragen er toch ook niet om of jullie ze ff met zijn allen willen gaan afzeiken of wel? Je bent zelf net zo bekrompen als andere, en als jij je mening over iemand uit dan mag hij dat ook bij jou doen vind ik.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-08-2002 14:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou, ik vind dat ik wel genoeg heb uitgelegd eigenlijk. Uiteindelijk moet ook blijken dat er een zeker inzicht in dit soort zaken is, en als dat er niet is zal het ook nooit gebeuren. Dus, we wachten af.

Oh en trouwens: meningen boeien niet. Zodra men überhaupt begint over meningen is wat mij betreft de discussie afgelopen en is het tijd om bier (or whatever floats your boat) te gaan drinken.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 09-08-2002 15:01 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 9 augustus 2002 14:58 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, ik vind dat ik wel genoeg heb uitgelegd eigenlijk. Uiteindelijk moet ook blijken dat er een zeker inzicht in dit soort zaken is, en als dat er niet is zal het ook nooit gebeuren. Dus, we wachten af.

Oh en trouwens: meningen boeien niet. Zodra men überhaupt begint over meningen is wat mij betreft de discussie afgelopen en is het tijd om bier (or whatever floats your boat) te gaan drinken.


meningen ------>



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-08-2002 15:10 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:45 schreef Sporty Voleg het volgende:
Een magnetron is een gebruiksvoorwerp dat gebruik maakt van hittegolven. Dat heeft mijns inziens niet veel te maken met symboliek of levensbeschouwing.


Nee, maar een magnetron roept wel beelden op van hittegolven.
Met andere woorden, achter alles zit een betekenis, echter niet altijd relevant.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-08-2002 15:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zelfhulpboek symboliek met Slegthyd de kat en Vuurstorm de hittegolf


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-08-2002 15:12 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 15:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Zelfhulpboek symboliek met Slegthyd de kat en Vuurstorm de hittegolf


Zie je. Zelfs het woord Vuurstorm roept een beeld op met iets heets erin.


FOL
Usericon van FOL
Posted 09-08-2002 15:29 by FOL Wijzig reactieProfiel van FOLQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 14:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Ow ik had het niet over aftroeven.... maar over het bekende schaap-gebeuren dat een ieders neus dezelfde kant op wijst en iedereen elkaar nablaat (datgene waar Retribution het ook over had).


aja, maar de kooplust 'omdat een ander iets heeft' is hetzelfde in het schaapgebeuren en het aftroevinggsgebeuren (pffft :p)


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 09-08-2002 15:49 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 9 augustus 2002 14:14 schreef Sporty Voleg het volgende:
Een draakje staat wel degelijk ergens voor. Verdiep je bijvoorbeeld maar eens wat in de oosterse 'astrologie.'


Ik wil me daar niet in verdiepen, het interesseert me namelijk niet. Die draak kan daar in het oosten nog zo veel betekenen, maar wat heb ik daar mee te maken?


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-08-2002 14:04 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2002 15:49 schreef BurZum het volgende:
Ik wil me daar niet in verdiepen, het interesseert me namelijk niet. Die draak kan daar in het oosten nog zo veel betekenen, maar wat heb ik daar mee te maken?
Geen reet als je dat niet wil, maar dat betekent niet dat een draak nergens voor staat. Dat is waar het mij om ging.


Touché, pussycat!


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 17-08-2002 18:29 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2002 15:52 schreef Retribution het volgende:
Ik heb eens dit forum goed bekeken en voor ik eraan begon dacht ik dat er eindelijk eens wat serieus gepraat ging worden over ockulte zaken. Maar jammer genoeg moest ik vaststellen dat de meerderheid er niks van kent en ignorant wat onnozel doet over dit alles.

Als er enkelen zijn die ECHT geinteresseerd zijn. Laat het maar weten dan...



ME ME ME!!! Ik zit het te besterven in m'n eigen topic hehehe. Kijk maar naar het volgende dat illustreert mijn gevoel goed:




Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen