IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : ZM Jaarlijst 2008 Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 12-12-2008 12:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Waarom het volgens sommige mensen genre specifiek moet zijn is mij dan weer een raadsel.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-12-2008 12:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

toch mooi dat er zoveel lijsten gepost worden


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-12-2008 13:27 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Zo, zelfs ik kom net aan de 10!

1.Cult Of Luna – Eternal Kingdom
2.Opeth - Watershed
3.Sigur Ros - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust
4.Audry Horne – Le Fol
5.Textures – Silhouettes
6.The Mars Volta – The Bedlam in Goliath
7.Dismember – Dismember
8.Mogwai – The Hawk is Howling
9.Meshuggah – ObZen
10.Anathema – Hindsight


Boeiender


Maledictus XVI
Usericon van Maledictus XVI
Posted 12-12-2008 14:06 by Maledictus XVI Wijzig reactieProfiel van Maledictus XVIQuote dit bericht

alstublieft!

1. Moonsorrow - Tulimyrsky
2. Sombres Forêts - Royaumes de Glace
3. Methadrone - sterility
4. Coldworld - Melancholie²
5. Emancer - twilight and randomness
6. Lugubrum - albino de congo
7. Root - Daemon Viam Invenient
8. Leviathan - massive conspiracy against life
9. Heimat - Sibbevader
10. Trancelike Void - destroying something beautiful
11. Nachtmystium - Assassins: Black Meddle Part I
12. The Reckoning - Counterblast
13. Septic flesh - Communion
14. Infinity - The arcane wisdom of shadows
15. Theudho - Cult of Wuotan
16. Sigur Ros - Með suð í eyrum við spilum endalaust
17. Kludde - In de vergetelheid
18. IXXI - Assorted Armament
19. Gorath - Misotheism
20. Poisonblack - dead heavy day


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-12-2008 14:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Methadrone gaat bij mij ook hoog eindigen ja .. topplaat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-12-2008 14:09 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 14:06 schreef Maledictus XVI het volgende:
alstublieft!

1. Moonsorrow - Tulimyrsky

= EP


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Maledictus XVI
Usericon van Maledictus XVI
Posted 12-12-2008 14:26 by Maledictus XVI Wijzig reactieProfiel van Maledictus XVIQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 14:09 schreef NecRobert het volgende:
= EP


oeps! die mag dan weg en alles eentje naar omhoog.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 12-12-2008 14:39 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Ik heb vorig jaar ook mijn metal only lijst ingestuurd... mijn metal lijst verschilt wel redelijk van de normale eigenlijk...


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 12-12-2008 15:26 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Ik maak gewoon 1 overkoepelende lijst en gebruik die voor al mijn schrijf-outlets. Daar staat dan zowel metal als non-metal in. Overigens is mijn top 10 dit jaar een stuk steviger dan de afgelopen jaren. Motorpsycho, Meshuggah, Verse, Underground Railroad, The Gaslight Anthem, TSTGU en Marnie Stern is toch allemaal behoorlijk gitaargericht.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-12-2008 15:47 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 12 december 2008 14:09 schreef NecRobert het volgende:
= EP

WTF??? Waarom als ik vragen mag? Alleen maar omdat het op de hoes geschreven is?
Aan de lengte van de schijf kan het niet liggen. Of zijn cds waar ook wat covers op staan nu ook al in de ban gedaan?


Zenial


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-12-2008 15:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

geen idee eigenlijk

hoe lang duurt die "EP"


signature


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-12-2008 15:58 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ja dik een uur duurt-ie, maar dat maakt het nog geen volledig album.

Een EP (Extended Play) is eigenlijk een single, maar dan aangevuld met extra materiaal, zoals covers. Op Wikipedia staat ie zelfs als voorbeeld genoemd:

The 5 track "Tulimyrsky EP" by Finnish Viking Metal band Moonsorrow is counted as an EP even though it clocks in at 1:08:18 (the title track alone is 30 minutes long) simply because it contains two cover versions; "For Whom The Bell Tolls" by Metallica and "Back To North" by Merciless.

En ja, als de band het zelf ook een EP noemt, dan is mijn conclusie snel getrokken.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-12-2008 15:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Anders zou zowat elke hardcore cd niet mee mogen doen, die klokken geregeld onder het half uur ..


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-12-2008 16:00 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 december 2008 15:58 schreef NecRobert het volgende:
Ja dik een uur duurt-ie, maar dat maakt het nog geen volledig album.

Een EP (Extended Play) is eigenlijk een single, maar dan aangevuld met extra materiaal, zoals covers. Op Wikipedia staat ie zelfs als voorbeeld genoemd:

The 5 track "Tulimyrsky EP" by Finnish Viking Metal band Moonsorrow is counted as an EP even though it clocks in at 1:08:18 (the title track alone is 30 minutes long) simply because it contains two cover versions; "For Whom The Bell Tolls" by Metallica and "Back To North" by Merciless.

En ja, als de band het zelf ook een EP noemt, dan is mijn conclusie snel getrokken.



En mini-cd's dan?


Boeiender


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 12-12-2008 16:13 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 11:49 schreef Ralph het volgende:
Wie zegt dat het per se metal moet zijn? "...zijn/haar definitieve album jaarlijst 2008..." betekent voor mij gewoon de beste platen van 2008, ongeacht het genre.


check that;

oude:

1. Gojira - The Way Of All Flesh
2. Burst - Lazarus Bird
3. Winds Of Plague - Decimate The Weak
4. Nachtmystium - Assassins: Black Meddle Pt. 1
5. Cryptopsy - The Unspoken King
6. Asva - What You Don't Know Is Frontier
7. Amenra - Mass IIII
8. Satyricon - The Age Of Nero
9. Protest The Hero - Fortress
11. Enslaved - Vertebrae
10. Genghis Tron - Board Up the House

nieuwe lijst:

1. White Denim - Workout Holiday
2. Gojira - The Way Of All Flesh
3. Burst - Lazarus Bird
4. Black Mountain - In The Future
5. Timesbold - I'll Seen I'll Sung
6. MGMT - Oracular Spectacular
7. Winds Of Plague - Decimate The Weak
8. Nachtmystium - Assassins: Black Meddle Pt. 1
9. Man Man - Rabbit Habits
10. Portishead - Third
11. Mr. Oizo - Lambs Anger
13. These Arms Are Snakes - Tail Swallower And Dove
12. Cryptopsy - The Unspoken King
14. Asva - What You Don't Know Is Frontier
15. Amenra - Mass IIII
16. Lulu Rouge - Bless You
17. Satyricon - The Age Of Nero
18. Protest The Hero - Fortress
19. Enslaved - Vertebrae
20. Genghis Tron - Board Up the House


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 12-12-2008 16:15 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 12:54 schreef spectre het volgende:
Waarom het volgens sommige mensen genre specifiek moet zijn is mij dan weer een raadsel.


zwaremetalen.com - de hangplek voor metalliefhebbers



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-12-2008 16:16 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 15:47 schreef Zenial het volgende:
WTF??? Waarom als ik vragen mag? Alleen maar omdat het op de hoes geschreven is?
Aan de lengte van de schijf kan het niet liggen. Of zijn cds waar ook wat covers op staan nu ook al in de ban gedaan?
Jonge, dan ga je toch lekker underground en maak je je eigen "Grote Zenial Jaarlijst 2008, Nu Inclusief EP's Want Zonder EP's Kan Ik Niet Leven" topic.

Necrobert is zo aardig om het voor onze lol allemaal te verzamelen en doet dat zonder EP's. Lekker belangrijk allemaal.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-12-2008 16:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 16:15 schreef Spirit In Black het volgende:
zwaremetalen.com - de hangplek voor metalliefhebbers


Dat is een lijn voor 14jarigen die enkel dat luisteren


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 12-12-2008 16:40 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 12 december 2008 15:58 schreef NecRobert het volgende:
Ja dik een uur duurt-ie, maar dat maakt het nog geen volledig album.

Een EP (Extended Play) is eigenlijk een single, maar dan aangevuld met extra materiaal, zoals covers. Op Wikipedia staat ie zelfs als voorbeeld genoemd:

The 5 track "Tulimyrsky EP" by Finnish Viking Metal band Moonsorrow is counted as an EP even though it clocks in at 1:08:18 (the title track alone is 30 minutes long) simply because it contains two cover versions; "For Whom The Bell Tolls" by Metallica and "Back To North" by Merciless.

En ja, als de band het zelf ook een EP noemt, dan is mijn conclusie snel getrokken.


- Alleen al de titeltrack duurt langer dan menig full-length cd
- Als de titeltrack dit een single zou maken, dan zijn diverse andere cds (Edge of Sanity's 'Crimson', Green Carnation's "Light of Day, Day of Darkness", alle Monolithe releases) ook singletjes
- De cd bevat geen nummers die in deze vorm eerder verschenen zijn, dus een full-length met alleen maar nieuw materiaal

Je zegt zelf dat over twijfelgevallen niet moeilijk gedaan wordt. Maar als je over zo'n topreleases al moeilijk gaat doen, laat dan die hele lijst zitten. Bespaart iedereen een hoop moeite.

MTrollHap> Mijn mooie Zenial jaarlijst heb ik natuurlijk al, en daar bovenaan prijken mooi een livecd en deze zogenaamde ep


Zenial


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-12-2008 16:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 16:40 schreef Zenial het volgende:
- Alleen al de titeltrack duurt langer dan menig full-length cd
- Als de titeltrack dit een single zou maken, dan zijn diverse andere cds (Edge of Sanity's 'Crimson', Green Carnation's "Light of Day, Day of Darkness", alle Monolithe releases) ook singletjes
- De cd bevat geen nummers die in deze vorm eerder verschenen zijn, dus een full-length met alleen maar nieuw materiaal

Je zegt zelf dat over twijfelgevallen niet moeilijk gedaan wordt. Maar als je over zo'n topreleases al moeilijk gaat doen, laat dan die hele lijst zitten. Bespaart iedereen een hoop moeite.

MTrollHap> Mijn mooie Zenial jaarlijst heb ik natuurlijk al, en daar bovenaan prijken mooi een livecd en deze zogenaamde ep

De band / het label noemt het een EP, toch? Dan is het een EP, klaar.

edit: en live-CD's mogen wel
edit2: en nu niet meer discussieren in dit topic, daar is het tup-topic godverredomme voor!
edit3: @edit1: woeps, die mochten dus

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 12-12-2008 16:46]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-12-2008 16:44 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 december 2008 16:41 schreef ZelThoR het volgende:
De band / het label noemt het een EP, toch? Dan is het een EP, klaar.

edit: en live-CD's mogen wel
edit2: en nu niet meer discussieren in dit topic, daar is het tup-topic godverredomme voor!

quote:
Op 10 december 2008 16:03 schreef NecRobert het volgende:
Ik heb er eens over nagedacht en ik vind het eigenlijk ook maar niks. En aangezien ik het gewoon bepaal , bij deze dus GEEN live albums. Alleen volledige, officieel uitgebrachte albums.

Jammer voor My Dying Bride dus.


:')


Boeiender


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-12-2008 16:46 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 16:44 schreef MR. N het volgende:
:')

woeps, die mochten dus
quote:
Op 12 december 2008 16:41 schreef ZelThoR het volgende:
edit2: en nu niet meer discussieren in dit topic, daar is het tup-topic godverredomme voor!



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-12-2008 17:00 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 16:40 schreef Zenial het volgende:
Je zegt zelf dat over twijfelgevallen niet moeilijk gedaan wordt. Maar als je over zo'n topreleases al moeilijk gaat doen, laat dan die hele lijst zitten. Bespaart iedereen een hoop moeite.


Dit is geen twijfelgeval. Het staat notabene op de hoes zelf vermeld. Als je in hoger beroep wil gaan op deze beslissing, dan meldt je je maar bij de altijd objectieve ZM-wel-of-geen-volledig-album-commissie.

Anyway, veel ge , weinig lijstjes.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 12-12-2008 17:04 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Wat een gezeik van sommigen die per sé een live album of EP in hun lijst willen. Er zijn regels opgesteld, hou je daar dan aan. Vind je het onzin dat je geen EP in je lijst mag zetten lever dan gewoon geen lijst in maar ga hier niet als een kleuter lopen janken.

En ja, ook een EP die langer dan 1 uur duurt is gewoon een EP!!!

Zo, einde discussie. Nu allemaal OF gewoon je lijstje volgens de regeltjes inleveren OF je levert helemaal niks in en gaat op je slaapkamertje fijn uithuilen omdat je een EP'tje niet mocht toevoegen.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 12-12-2008 17:07 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht



Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen