IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Herhaalt de geschiedenis zich? (De wederopstanding van de Machtsblokken) Vorige pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-08-2002 0:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik heb het idee dat er zich meerdere blokken aan het vormen zijn:

arm vs rijk
geloven tegen elkaar en tegen ongelovigen

het probleem bij het laatste is vooral dat deze zich niet aan landsgrenzen houden en het probleem alleen nog maar ingewikkelder maakt.

zoiets als bij de koude oorlog zie ik zelf niet komen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-08-2002 3:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 augustus 2002 0:35 schreef attila_de_hun het volgende:
...
zoiets als bij de koude oorlog zie ik zelf niet komen.


Niet met Rusland in ieder geval nu iedereen weet hoe zwak die zijn. China zou kunnen; blok met middenoosten zit er ook in; ben benieuwd hoe dat gaat met de olietoevoer waar het westen op drijft; gaan ze het westen boycotten op olie? Als het daarbij blijft zou ik het toejuichen; meteen een goede reden eens op te schieten met die natuurlijke energiebronnen.

Verder heeft Nederland zichzelf al op militair gebied afhankelijk gemaakt van Amerika door mee te gaan in de Joint strike fighter en aangezien Amerika's credo op oorlogspad is 'If you are not with us you're against us' wordt dat dus meevechten in de frontlinies met die vliegtuigen ipv relaxed mijnenvegen...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-08-2002 13:33 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Om nog even antwoord te geven op je vraag aan het begin: ja er is duidelijk sprake van een patroon. Of de geschiedenis zich herhaalt, heb ik m'n twijfels bij. Met in het achterhoofd dat we alles al eens hebben zien gebeuren en dat we daar zogenaamd van geleerd zouden hebben, zou ik eerder zeggen dat we de geschiedenis op repeat hebben gezet.


Touché, pussycat!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-08-2002 14:23 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Uitsteken niet-metalsch onderwerp Dargull!

Ik prefereer te denken dat het in de mens zit om de geschiedenis te laten herhalen.
Sterker nog: de mensheid ontkomt er niet aan.
De trends zijn allemaal uit te zetten op een grafiek en dan zien ze eruit als sinus-golven.

Een paar SIMPELE (dus niet doordachte) voorbeelden:
Links heeft niet gewerkt dan maar rechts (en vice-versa): Communisme heeft niet gewerkt (misschien omdat de machthebbers corrupt werden van macht en weelde) dan maar democratie.
Democratie heeft niet gewerkt (misschien omdat de machthebbers corrupt werden van macht en weelde) dan maar een dictatuur.
Dictatuur heeft niet gewerkt (misschien omdat de machthebbers corrupt werden van macht en weelde) dan maar communisme.
Wat is de constante?
De mens. Althans zijn "zwakte" (dat maakt ons toch juist MENS?). *m'n hoofd draait*

En aangezien een theoretisch "sterke" minderheid weinig uithaalt tegen een niet-verder-nadenkend zwakke meerderheid wordt er per saldo weinig beter.

Mijn motto: De mens ontkomt niet aan z'n eigen.
We bezitten over net genoeg intelligentie om onzelf uit te roeien maar niet om onszelf te redden (Weet je wel: we denken dat we intelligent zijn. En zijn we dat daadwerkelijk als we absolute intelligentie niet eens kunnen definieren? ).


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 16-08-2002 15:40 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 14:23 schreef MBMarduk het volgende:
Uitsteken niet-metalsch onderwerp Dargull!


Dank! Ik heb zo m'n momente zo heel af en toe

quote:
We bezitten over net genoeg intelligentie om onzelf uit te roeien maar niet om onszelf te redden (Weet je wel: we denken dat we intelligent zijn. En zijn we dat daadwerkelijk als we absolute intelligentie niet eens kunnen definieren? ).


Dat is idd een goeie, wat is eigenlijk de defenitie van intelligentie?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2002 15:41 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 15:40 schreef Dargull het volgende:
Dat is idd een goeie, wat is eigenlijk de defenitie van intelligentie?


Over een uitgebreide kennis beschikken.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2002 15:46 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Het woordenboek geeft het volgende:

Intelligen'tie v verstand, schranderheid.

Schrander bn & bw scherpzinnig.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-08-2002 15:47 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 augustus 2002 15:41 schreef Slechtheid het volgende:
Over een uitgebreide kennis beschikken.
Wat is kennis? Wat is uitgebreid? Die definitie is wel erg kort door de bocht.

quote:
Op 16 augustus 2002 15:46 schreef Slechtheid het volgende:
Het woordenboek geeft het volgende:

Een woordenboek geeft geen definities..

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 16-08-2002 15:48]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-08-2002 15:51 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2002 15:47 schreef helmet het volgende:
Een woordenboek geeft geen definities..


Wat geeft een woordeboek dan? Naast correcte spelling, geslacht enzovoorts.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-08-2002 15:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Intelligentie heeft niets met kennis te maken; een debiel kan van alles en nog wat weten, het gaat erom wat je ermee doet.

Intelligentie is ook een super breed begrip, je hebt 'logische intelligentie' (logische vraagstukken kunnen oplossen), 'boek intelligentie' (hoe makkelijk je informatie opneemt), intelligentie die ervoor zorgt dat je goed op situaties kunt reageren/inspelen etc. etc. een stel verschillende mentale vaardigheden die niet onder één noemer te gooien zijn.

Een 'goede intelligentie' is hetzelfde als zeggen 'een goede gereedschapskist'; leuk, maar het vertelt niets over verdere functionaliteit.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 16-08-2002 15:52]


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 16-08-2002 15:53 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Ik zo eerder iets in trend van

"Het zelfstandig in staat zijn om nog niet eerder voorgekomen problemen in onbekende
situaties op te lossen"

Maar dat dekt ook maar 'n gedeelte van de lading.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-08-2002 19:51 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 15 augustus 2002 17:10 schreef Dargull het volgende:
dan ben ik mezelf daarvan onbewust...

...explain yourself...


ik bedoel daarmee dat nationalisme in verband wordt gebracht met gevaar. nationalisme opzich heeft nix ermee te maken, evenals democratie en communisme. pas als het muteerd in een andere vorm (met nationalisme als basis) kan ik me voorstellen dat het gevaarlijk is. maar in dat geval is er dus geen sprake meer van nationalisme maar een andere vorm.


Je moeder.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 17-08-2002 22:22 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

globalisering en "projecten" zoals de EU zijn onstaan en leven voort uit economischebelangen. wanneer globalisering van uit een socialer denkgoed zou voorkomen, zelfde geld voor de EU dan zal de binding tussen de betrokken landen anders zijn. geld bind mensen alleen op een oppervlakkige wijze. geld weg binding weg.
er moet meer contact komen tussen mensen, tussen maatschappijen, tussen sociale groepen etc.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen