IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Herhaalt de geschiedenis zich? (De wederopstanding van de Machtsblokken) Volgende pagina
Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 15-08-2002 13:59 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Ik begin de laaste paar maanden iets te merken op het nieuws en in de media, steeds vaker lees ik hoe de EU regelrecht tegen over de VS staat en om gekeerd.

Ondertussen valt het me ook op dat Rusland langzaam maar zeker steeds vaker naar de EU kijkt voor steun, dan naar de VS, maar ondertussen banger zijn van de EU dan voor de VS, want de EU is een bedreiging voor de territoriale "soevereiniteit" van Rusland met het oog op uitbreidingen van de EU in de nabije toekomst.

Ik begin om me heen ook steeds meer anti-amerikaanse geluiden te horen onder m'n vrienden en kenissen, maar ondertussen worden o.a. Moslim Landen, China en nog immer rusland even zwart gemaakt als altijd in de media idem.

Nu bedacht ik me opeens een minuut of 15 geleden ofzo dat dat eigenlijk heel veel op de situatie aan het eind van de 18e eeuw lijkt toen de grote machts blokken begonnen te onstaan in Europa die tot 1918 de wereld domineerden. So does history repeat it self?

Patriotisme krijgt weer, meer en meer de overhand, kijk maar naar de Ver-rechtsing in de europeese politiek, het is nergens facistisch te noemen maar patriotisch durf ik het vaak toch wel te noemen. Is er een bewegin aan de gang die in het gezicht van de globaliseering, waardoor mensen steeds meer hun nationale identiteit willen gaan beschermen? vraag ik me dan af...



IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 15-08-2002 14:04 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Ik zou het echt niet weten vent...


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 15-08-2002 14:06 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

moah...ga me dr niet druk om maken ofzo..


Suck my piss


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-08-2002 15:22 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik heb het idee dat het niet zo erg kan zijn, want we hebben nu de VN, dus andere landen aanvallen is wel heel erg moeilijk.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 15-08-2002 15:30 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 15:22 schreef Misanthrope het volgende:
Ik heb het idee dat het niet zo erg kan zijn, want we hebben nu de VN, dus andere landen aanvallen is wel heel erg moeilijk.


Maar niet onmogelijk helaas...


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-08-2002 15:39 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 15:22 schreef Misanthrope het volgende:
Ik heb het idee dat het niet zo erg kan zijn, want we hebben nu de VN, dus andere landen aanvallen is wel heel erg moeilijk.
De grip van de VN op de bondgenoten begint ook al af te nemen hoor. Het zou mij niet verbazen als de VN over 15 a 20 jaar niet meer bestaat (zoals die nu in ieder geval is).


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-08-2002 15:41 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Het viel me ook op. Couldn't care less.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 15-08-2002 15:55 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 15 augustus 2002 15:41 schreef Slechtheid het volgende:
Het viel me ook op. Couldn't care less.
Tuurlijk... ver van je bed... raakt jou toch niet... Wie maker er het meeste media-ophef? Oh, dan stem je daar toch op?

En iedereen zich maar afvragen hoe het toch komt dat de wereld in deze staat terecht komt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 15-08-2002 16:00 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 15:55 schreef helmet het volgende:
Tuurlijk... ver van je bed... raakt jou toch niet... Wie maker er het meeste media-ophef? Oh, dan stem je daar toch op?

En iedereen zich maar afvragen hoe het toch komt dat de wereld in deze staat terecht komt.




PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 15-08-2002 16:05 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

ik heb het nooit gesnapt dat voor of tegen amerika ik bedoel we leven in een wereld met elkaar dus waarom moeilijk doen laat iedereen lekker zijn/haar gang gaan



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-08-2002 16:06 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 16:05 schreef PsYcHo het volgende:
laat iedereen lekker zijn/haar gang gaan


Anarchie?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 15-08-2002 16:07 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 15 augustus 2002 13:59 schreef Dargull het volgende:
Is er een bewegin aan de gang die in het gezicht van de globaliseering, waardoor mensen steeds meer hun nationale identiteit willen gaan beschermen? vraag ik me dan af...

Goeie vraag. Ik denk dat een groot deel van het rechtse klimaat dat op dit moment in Europa hangt veroorzaakt is door het, in de ogen van het plebs , falen van het overheersend linkse bewind in de voorgaande jaren. Of dat te koppelen is aan de opkomende globalisering zou ik niet weten.. is inderdaad een leuk discussiepunt.

Voor mezelf geldt dat ik absoluut geen tegenstander ben van globalisering.. maar dan moet het wel met redelijke (lees: in mijn ogen juiste, maar ik zie mezelf nog altijd als uiterst redelijk) afspraken en niet opgedrongen door een land als Amerika wat toevallig dertig jaar geleden nog met recht de dienst uit maakte, terwijl nu lijkt alsof hun denkbeelden achterhaald zijn.
Het is bij mij dus niet zo zeer een anti-globaliseringsinstelling, maar wel een anti-overheersing van een land of cultuur.

In denk dat over het algemeen alles veel te snel gaat. Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken deel uit te maken van een land met een Amerikaanse of een Islamitische of een Franse instelling.. maar dat komt neem ik aan voornamelijk puur door de enorme (cultuur)verschillen die er tussen de landen zijn.


I'm not being rude. You're just insignificant.


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 15-08-2002 16:08 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

quote:
Op 15 augustus 2002 16:06 schreef Slechtheid het volgende:
Anarchie?

nee wereldvrede



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-08-2002 16:11 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 15 augustus 2002 16:07 schreef helmet het volgende:
Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken deel uit te maken van een land met een Amerikaanse of een Islamitische of een Franse instelling.. maar dat komt neem ik aan voornamelijk puur door de enorme (cultuur)verschillen die er tussen de landen zijn.


inderdaad, sommige culturen hebben al eeuwen lang vetes (kijk bijvoorbeeld in voormalig Joegoslaviƫ) die niet makkelijk op te lossen zijn. niet tussen alle landen is dit het geval maar zie het als een groep mensen bij elkaar, dat gaat lang niet altijd goed.


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-08-2002 16:13 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

-edit: dit ging weer gruwelijk nergens over -

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 15-08-2002 17:00]


Je moeder.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 15-08-2002 16:23 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 16:07 schreef helmet het volgende:
Goeie vraag. Ik denk dat een groot deel van het rechtse klimaat dat op dit moment in Europa hangt veroorzaakt is door het, in de ogen van het plebs , falen van het overheersend linkse bewind in de voorgaande jaren. Of dat te koppelen is aan de opkomende globalisering zou ik niet weten.. is inderdaad een leuk discussiepunt.


Het is eigenlijk heel veel vreemd, rechts is de drijvende kracht achter de globalisering maar het kwam tot stan onder links in het afgelopen decenium.

quote:
Voor mezelf geldt dat ik absoluut geen tegenstander ben van globalisering.. maar dan moet het wel met redelijke (lees: in mijn ogen juiste, maar ik zie mezelf nog altijd als uiterst redelijk) afspraken en niet opgedrongen door een land als Amerika wat toevallig dertig jaar geleden nog met recht de dienst uit maakte, terwijl nu lijkt alsof hun denkbeelden achterhaald zijn.
Het is bij mij dus niet zo zeer een anti-globaliseringsinstelling, maar wel een anti-overheersing van een land of cultuur.

In denk dat over het algemeen alles veel te snel gaat. Ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken deel uit te maken van een land met een Amerikaanse of een Islamitische of een Franse instelling.. maar dat komt neem ik aan voornamelijk puur door de enorme (cultuur)verschillen die er tussen de landen zijn.


Te snel gaat het allemaal idd, ik denk ook dat dat nu juist de reden is dat het patriotisme weer de kop op begint te steken het gaat sneller dan mensen zich er aan kunnen aanpassen, waardoor er een tege reactie ontstaat.

Ik ben trouwens niet per defenitie tegen globaliseering ik vind dat er echter eerst lokaal een boel problemen moeten worden aangepakt. Ik bedoel bijv. als we in nederland al niet met een multi-culturele samenleving overweg kunnen hoe moet dat dan globaal wel niet?

En daarbuiten ben ik bang dat het gat tussen arm en rijk steeds groter zal worden (zowel nationaal ALS internationaal), je zal 'n soort globale aristocratie van naties krijgen, waarbinnen een aantal landen de ultieme macht hebben, 'n overtreffende trap van de G7 zeg maar.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 15-08-2002 16:27 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Verwar patriotisme ook niet met chauvinisme.
Maar de EU opereert wel als een Unie, maar voelt niet als een Unie [vind ik].
Want ik zie Duitsland nog steeds als Duitsland, en niet als EU-bondgenoot.
Daarnaast denk ik dat veel EU-landen eieren voor hun geld kiezen en achter de VS gaan staan.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 15-08-2002 16:33 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 16:27 schreef Slechtheid het volgende:
Verwar patriotisme ook niet met chauvinisme.

dat doe ik ook niet, het is bijna het zelfde, en als het fout gaat resulteerst het in veel gevaarlijker nationalisme.

quote:
Maar de EU opereert wel als een Unie, maar voelt niet als een Unie [vind ik].
Want ik zie Duitsland nog steeds als Duitsland, en niet als EU-bondgenoot.
Daarnaast denk ik dat veel EU-landen eieren voor hun geld kiezen en achter de VS gaan staan.


Das is nou juist het rare, dat gebeurt niet, en de VS schijnt daar vet geaggiteerd over te zijn, zoals bijvoorbeeld het internationaal strafhof in den haag, de hele EU is daar als een blok achter gaan staan, lijnrecht tegenover de VS. Daarbuiten hoezo eieren voor je geld kwa economische macht is de EU sinds de Euro groter dan de VS. 50.000.000. euro p/j +/-.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-08-2002 16:38 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Nee, de EU-landen hebben besloten om eerst een leden-vergadering af te wachten en dan pas te beslissen of ze akkoord gaan met Amerika, waar ik dus eigenlijk niet op hoop.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 15-08-2002 16:42 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 16:38 schreef Iskariot het volgende:
Nee, de EU-landen hebben besloten om eerst een leden-vergadering af te wachten en dan pas te beslissen of ze akkoord gaan met Amerika, waar ik dus eigenlijk niet op hoop.


eh andersom de eu-ministers van buitenlandse zaken beslissen de 17e, en de eu heeft gevraag aan de kandidaat leden zoals polen om die beslissing af te wachten. Maar het is al 99.9% zeker dat de eu-minsters VOOR het strafhof zullen zijn, dat was al zo goed als duidelijk toen kandidaat lid roemenie de kabt van de vs koos en zo'n beetje de hele eu over z'n dak kreeg... dus maak je geen zorgen...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-08-2002 16:49 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 16:42 schreef Dargull het volgende:
eh andersom de eu-ministers van buitenlandse zaken beslissen de 17e, en de eu heeft gevraag aan de kandidaat leden zoals polen om die beslissing af te wachten. Maar het is al 99.9% zeker dat de eu-minsters VOOR het strafhof zullen zijn, dat was al zo goed als duidelijk toen kandidaat lid roemenie de kabt van de vs koos en zo'n beetje de hele eu over z'n dak kreeg... dus maak je geen zorgen...

Ik bedoel eigenlijk precies het zelfde, maar dat het ICC komt staat al vast. De vergadering gaat over of de EU-landen een verdrag moeten gaan sluiten met VS zodat er geen Amerikaanse soldaten voor het tribunaal kunnen verschijnen.


joeri
Usericon van joeri
Posted 15-08-2002 16:56 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

en dan ook nog die stomme wet dat amerika nederland mag binnenvallen. als klein jongetje vond ik Amerika altijd geweldig. dat kwam door de films waarin ze zich altijd de hemel in prijzen. nu ik over amerika ga nadenken vind ik het maar het arrogant kutland. die eikels denken dat ze alles kunnen maken, ik vind dus dat europa altijd kritisch moet blijven ten opzichte van amerika.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-08-2002 17:01 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 15 augustus 2002 16:33 schreef Dargull het volgende:
dat doe ik ook niet, het is bijna het zelfde, en als het fout gaat resulteerst het in veel gevaarlijker nationalisme.



*zucht* vooroordelen zijn weer eens snel gemaakt zie ik


Je moeder.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 15-08-2002 17:10 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 17:01 schreef karnivoor het volgende:
*zucht* vooroordelen zijn weer eens snel gemaakt zie ik


dan ben ik mezelf daarvan onbewust...

...explain yourself...


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 15-08-2002 19:15 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2002 16:08 schreef PsYcHo het volgende:
nee wereldvrede




over utopie gesproken...


No meat is sweater


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-08-2002 0:28 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Toch zou ik het wel leuk vinden als het eindigt in iedereen tegen Amerika, maar dat gebeurt toch jammer genoeg niet.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen