IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Pick-up troubles Volgende pagina
madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 18-08-2002 19:52 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Voor de mensen die een beetje verstand hebben van pick-ups : er is duidelijk iets mis met de stroboscopische schijf.Als ik de platenspeler aanzet,duurt het minstens 30 seconden eer de schijf op de volle 33 toeren draait.Heel irritant als je dan een goeie plaat onder de naald hebt steken Wat moet ik ermee doen?Kan dit nog gerepareerd worden of is-ie nu rijp voor het stort?


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-08-2002 19:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2002 19:52 schreef madeline usher het volgende:
Voor de mensen die een beetje verstand hebben van pick-ups : er is duidelijk iets mis met de stroboscopische schijf.Als ik de platenspeler aanzet,duurt het minstens 30 seconden eer de schijf op de volle 33 toeren draait.Heel irritant als je dan een goeie plaat onder de naald hebt steken Wat moet ik ermee doen?Kan dit nog gerepareerd worden of is-ie nu rijp voor het stort?


Is het een dure pickup?? Zo niet (als het bijv gewoon zo'n ding is op een mini-setje) dan zou ik gewoon een nieuwe kopen. Voor 25 tot 50 GULDEN heb je al een nieuwe pick-up nl. (2e hands uiteraard_)


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 18-08-2002 19:56 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ja,hij heeft toch redelijk wat gekost,maar hij is minstens 20 jaar oud,dussss...het verwondert me niet dat hij nu stukgaat.


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Thelema
Usericon van Thelema
Posted 18-08-2002 20:12 by Thelema Wijzig reactieProfiel van ThelemaQuote dit bericht

ik denk dat de riem die de schijf aandrijft niet goed grip meer heeft of te ver is uitgerekt.. ik denk niet dat je nog zoiets kan vinden.... zou dus 2e hands een goeie pickup kopen


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 18-08-2002 20:15 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

ik weet ook niet of die aandrijf snaren universeel zijn eigenlijk, het zou wel eens afhankelijk van het merk kunnen zijn


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-08-2002 20:18 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2002 20:12 schreef Thelema het volgende:
ik denk dat de riem die de schijf aandrijft niet goed grip meer heeft of te ver is uitgerekt.. ik denk niet dat je nog zoiets kan vinden.... zou dus 2e hands een goeie pickup kopen


http://www.marktplaats.nl/print.php3?g=audio&u=platenspelers


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 18-08-2002 20:18 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Een Philips uit de late jaren '70-


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-08-2007 0:42 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik heb nu ook een probleem, ineens draait m'n platenspeler op pak 'm beet 28/30 toeren, en dat is natuurlijk geen gehoor.

Is er nóóit een simpele oplossing voor dat probleem?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-08-2007 1:33 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Soms is er wel een éénvoudige oplossing.
Sommige (betere) platenspelers hebben de mogelijkheid je snelheid iets bij te regelen.

Heb je al eens gekeken of dat bij die van jou kan?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-08-2007 1:36 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Helaas, 33 en 45...meer smaken heeft ie niet. Ik heb geen zin een nieuwe te halen, ook al kosten ze maar 2 tientjes, deze werkt perféct!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-08-2007 1:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Bijna perféct!


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 30-08-2007 1:41 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ja, ok, werkte. Wrijf het er nog eens lekker in. :')


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-10-2007 16:18 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht



Ik keek net in het Blokker krantje (ja, zeg het maar..) en zag tot mijn grote verbazing deze te koop staan voor pak em beet 60 pleuro. Zou het iets zijn? Kocht laatst ééntje voor een paar euro, maar die is niet in orde. Ik zoek nu iets anders, zou dit iets zijn?


spelfout weggehaald...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-10-2007 16:19 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2007 16:18 schreef varanus het volgende:


Ik keek net in het Blokker krantje (ja, zeg het maar..)

Oké:
homo


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 08-10-2007 16:19 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht



spelfout weggehaald...


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 08-10-2007 16:35 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 30 augustus 2007 0:42 schreef WhiteRider het volgende:
Ik heb nu ook een probleem, ineens draait m'n platenspeler op pak 'm beet 28/30 toeren, en dat is natuurlijk geen gehoor.

Is er nóóit een simpele oplossing voor dat probleem?


Wat al eerder gezegd is, je aandrijfsnaar is waarschijnlijk op.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


watery black
Usericon van watery black
Posted 08-10-2007 16:37 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

ik dacht even dat dit topic over kansloze mannen ging...



"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 08-10-2007 16:49 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 8 oktober 2007 16:37 schreef watery black het volgende:
ik dacht even dat dit topic over kansloze mannen ging...


Wat doet zo'n meisje als jij in zo'n topic als dit?



watery black
Usericon van watery black
Posted 08-10-2007 16:49 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2007 16:49 schreef Audiophile het volgende:
Wat doet zo'n meisje als jij in zo'n topic als dit?


*rrrrrrrrrrrrrr*


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 08-10-2007 19:24 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 8 oktober 2007 16:18 schreef varanus het volgende:


Ik keek net in het Blokker krantje (ja, zeg het maar..) en zag tot mijn grote verbazing deze te koop staan voor pak em beet 60 pleuro. Zou het iets zijn? Kocht laatst ééntje voor een paar euro, maar die is niet in orde. Ik zoek nu iets anders, zou dit iets zijn?

Lenco platenspeler voor 60 euro, kan best aardig zijn.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-07-2008 1:39 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik heb nu een nieuwe platenspelert, met USB enzo. Op zich wel geinig, scheelt me een hoop ruimte (die ik niet heb) aan versterkers, speakers en andere rotzooi. Er is alleen iets dat me behoorlijk opvalt aan het draaigedeelte, zeg maar. Dat ding waat de lp op rust maakt vrij grote golfbewegingen (1 cm. op een neer ofzo). Nu ben ik geen platenspelertexpert, maar ik weet wel dat m'n vorige een stuk minder golfde.
Je hoort er niets van, de arm beweegt netjes mee, maar ik vraag me af of het hoort / kwaad kan.

Iemand?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 10-07-2008 9:34 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Elke beweging veroorzaakt slijtage, oftewel: hopelijk heb je het bonnetje nog.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-07-2008 11:58 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 10 juli 2008 1:39 schreef WhiteRider het volgende:
Ik heb nu een nieuwe platenspelert, met USB enzo. Op zich wel geinig, scheelt me een hoop ruimte (die ik niet heb) aan versterkers, speakers en andere rotzooi. Er is alleen iets dat me behoorlijk opvalt aan het draaigedeelte, zeg maar. Dat ding waat de lp op rust maakt vrij grote golfbewegingen (1 cm. op een neer ofzo). Nu ben ik geen platenspelertexpert, maar ik weet wel dat m'n vorige een stuk minder golfde.
Je hoort er niets van, de arm beweegt netjes mee, maar ik vraag me af of het hoort / kwaad kan.

Iemand?


als je een niet al te zware naald druk heb komt het wel goed. Je kun het meestal verstellen aan het begin van de arm. Vaak een draai knop.


Suck my piss


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-07-2008 12:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 10 juli 2008 11:58 schreef skullfuck het volgende:
als je een niet al te zware naald druk heb komt het wel goed. Je kun het meestal verstellen aan het begin van de arm. Vaak een draai knop.


soms staan er ook drukknoppen op, dus pas op als je overal aan draait!!!!


staan er geen draaiende lichtjes op? als ze ongeveer parallel gelijklopen met een andere snelheid dan is het ok

is het een direct drive?


signature


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 10-07-2008 12:40 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Zit je slipmat er wel goed op? Waar je ook naar kunt kijken is dat er geen transport boutjes meer in zitten die de tafel naar beneden drukken.
Ik heb beide problemen inmiddels ook gehad.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-07-2008 12:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Misschien is het de fundering van het krot waarin hij woont die niet egaal is.


signature


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen