IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Koop je een blad voor de poster? Hoe ziet een tienermuur er tegenwoordig uit? Volgende pagina
MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 26-09-2009 0:36 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Zijn metal posters nog populair?
Koop je een metalblad voor de poster?
Hoe ziet een (metal)tienermuur er tegenwoordig uit?

Geprinte metal bladen verkopen wereldwijd steeds minder.
In Noord Amerika zijn dit jaar al 3 grote metal magazines verdwenen.
De nieuwe generatie haalt zijn informatie van internet en een blad kopen voor een gratis cd sampler is minder interessant als je alles kunt downloaden of luisteren op Myspace.
Hoe zit dat met de posters? Maakt dat zo’n blad nog wel interessant?
Of zou niemand meer een blad kopen voor de poster, zoals wij vroeger wel deden.
Ik had de muren in mijn slaapkamertje volhangen met metal helden. Doet de nieuwe generatie dat ook?
En waar koop je de posters dan, op internet, bij concerten, via de band, of toch zo af en toe uit een blad?

Over dit en andere onderwerpen spreek ik volgend weekend bij een journalisten congres op de Universiteit van Calgary.
Waarom ze mij daar voor vragen? Dat kan ik alleen maar raden. Ik ben al in Canada voor fotowerk en ze kijken daar erg op tegen de Metal Hammer (D) en Terrorizer (UK) waar ik voor schiet.
In alle realiteit ben ik natuurlijk geen journalist met kennis van zaken, ik schiet plaatjes en daarmee af.

Het is wel een interessant onderwerp en aangezien ze mijn vlucht en hotel betalen hoop ik er toch iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ben benieuwd of iemand hier zijn ervaring en mening wil delen!

Statistieken van bladen heb ik al gevonden, verkoopcijfers, welke bands nog populair zijn voor posters, etc.

Cheers!!


Bla


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 26-09-2009 0:57 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Misschien kan je je ook afvragen of tijdschriften genoeg bieden om ze met poster en al te kopen in plaats van een losse poster. Alles wat je in een tijdschrift leest kan je gratis, specifieker, uitgebreider en meer up-to-date op internet lezen dan in tijdschriften.
In mijn puberjaren heb ik ook al mijn posters los gekocht of meegekregen op concerten.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 26-09-2009 7:56 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

In de Rock Hard en de Duitse Metal Hammer zitten tegenwoordig vaak hele mooie posters, met daarop de hoes van een 'classic' album afgebeeld. Deze posters haal ik er uit en doe ik in de hoes van de desbetreffende LP. Om de plaat wat extra's te geven.

Deze maand bijvoorbeeld zat er bij de Metal Hammer een mooie poster van Scorpions, de hoes van Blackout.

Andere voorbeelden van posters die ik de afgelopen jaren bij de LP heb kunnen voegen:

AC/DC - Let There Be Rock
Napalm Death - Scum
Bathory - Bathory
Bathory - Hammerheart
Iron Maiden - Powerslave
Kreator - Hordes Of Chaos
AC/DC - Highway To Hell
Slayer - Show No Mercy
Manowar - Battle Hymns
Iron Maiden - The Number Of The Beast
Warlock - Triumph And Agony
Metallica - Master Of Puppets
Slayer - Hell Awaits
Mercyful Fate - Don't Break The Oath
Judas Priest - Painkiller
Morbid Angel - Altars Of Madness

Om er maar een paar te noemen. Dus: Posters zijn cool!

Maar goed, op de Rock Hard ben ik geabonneerd, en de Metal Hammer krijg ik omdat ik daar een aantal mensen ken, maar ik zou tegenwoordig geen blad meer kopen voor een poster.

In mijn tienerjaren (lees: halverwege jaren tachtig/begin negentig) had je ook speciale postermagazines, daar hoefde je alleen maar het nietje uit te halen en dan had je een hele stapel posters. Het waren soms flinke dilemma's welke van beide bedrukte kanten aan de muur ging.

Mijn slaapkamer hing helemaal vol, er was geen stukje muur onbedekt. Mooie tijden...

[Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 26-09-2009 8:02]


Bareuh...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 26-09-2009 9:28 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik heb er nog een hele zooi, ook veel van die posterflags, mijn beide kamers hangen er nog mee vol, vooral posters uit de tijd dat ik nog een blaag was, Denk vooral aan Sepultura, Obituary, Metallica, Iron Maiden, Kreator, Celtic Frost etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 26-09-2009 9:29]


Against God and Government


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 26-09-2009 10:37 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Meestal zijn er van de bands die ik echt gaaf vind geen posters te vinden, zeker niet in tijdschriften (en die koop ik toch al bijna nooit), dus ik heb eigenlijk nauwelijks posters van bands op mijn kamer hangen.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-09-2009 11:11 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Ben ik de enige ouwe lul die geen metal posters uit bladen had dan? 1 gewone echte poster op de deur, dat wel.

edit: en mijn ouwe maiden vlag natuurlijk aan het plafond

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 26-09-2009 11:12]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-09-2009 11:29 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Mijn werkkamer hangt ook vol vlaggen en posters maar die komen niet uit bladen (voornamelijk tour-, festival- en albumposters).

Ik denk dat het fenomeen waar Mira het over heeft vooral bij de generatie <14 speelt en dan met name de popartiesten. De posters daarvan in dat soort "muziekbladen" als de Hitkrant (bestaat dat eigenlijk nog ) enzoverder sieren nog steeds wel menig tienermuur lijkt me.

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 26-09-2009 12:55]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-09-2009 12:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik koop nooit bladen, reden is al aangegeven, bladen zijn al achterhaald voor ze in de winkel liggen. Mijn kamers vol posters vond ik grappig toen ik aan het tineren cq puberen was. Nu hangt alleen de wc deur vol met posters, die voornamelijk met promo's of cd's meekomen (High on Fire, Sunnnn O))))))) en Burning Witch).

Overigens nice dat ze daar interesse en serieuze aandacht aan dergelijke journalistiek besteden.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 26-09-2009 12:55]


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 26-09-2009 13:59 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Hmm, ik heb één Slayer vlag en een Neurotic Deathfest 2009 poster aan de muur hangen. Teveel vind tegenwoordig niet meer mooi, vroeger had ik heel de muur volhangen, met muziek -en filmposters.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 26-09-2009 14:09 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 september 2009 11:11 schreef Argus het volgende:
Ben ik de enige ouwe lul die geen metal posters uit bladen had dan?


Nee, hoor. Hier ene nog ouwere lul die geen metal posters uit de bladen haalde.
Ik vond (en vind nog steeds) het zonde van de pagina's die besteed hadden kunnen worden aan interessantere dingen.

Ik koop trouwens nog steeds metalbladen (en heb abonnementen) zoals Rock Hard, Legacy, Rock Tribune, Terrorizer, Brave Words & Blood Knuckles, Aardschok, ook is het internet meer up to date.
Gedrukt vind ik lekkerder lezen (en tekst blijft beter in deze ouwe kop hangen dan die van het vluchtige Internet) plus het feit dat ik dan lekker onderuitgezakt in de stoel die dingen kan lezen. Een laptop is zwaar behelpen dan


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-09-2009 14:42 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Op zolder heb ik nog wat posters hangen uit lang vervlogen dagen, maar ja, daar ben ik bijna nooit. Hier op de pc/console kamer hangen er ook een paar, maar paar metalposters, mercyful fate ,aardschokdag 1987 met metallica, celtic frost enzo. Voor de rest wat gameposters, return to castle wolfenstein en enzo.

Vroegah. Toen wel veel, ja.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 26-09-2009 14:43]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 26-09-2009 20:10 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Thnx allemaal!!

Het blad met de snelst dalende verkoop op dit moment is de Kerrang! Het is tevens 't enige Britse metalblad die ook een apart poster magazine uitbrengt, 4 x per jaar louter posters, waar je je op kunt abboneren zonder dat je lid hoeft te zijn van het geschreven blad.

Het verband...?


Bla


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 26-09-2009 23:03 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Uit het 'ik ben de trotse bezitter van deze collectie'-topic. Mijn kamer voor de opruiming deze zomer":

quote:
Op 31 mei 2009 23:37 schreef Alterprince het volgende:
Ik verzamel... tsja...


















"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 28-09-2009 21:57 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Thnx!

het gaat mij echt om de metal muren... haha!


Bla


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 28-09-2009 22:02 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Niet zoveel metalposters inderdaad. Geen idee hoe ik daaraan zou moeten komen trouwens, in Nederland dan. Bij de Aardschok geven ze zelden bijlagen, laat staan posters.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-09-2009 22:12 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

alleen van films.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 28-09-2009 22:29 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Zouden jullie eerder een Aardschok kopen als er eens grote toffe posters in zouden staan?
Of een abbonement nemen als er maandelijks toffe posters in staan?


Bla


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 28-09-2009 22:30 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

nee.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 28-09-2009 22:32 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Anyone else?
(ik werk niet voor Aardschok hoor)


Bla


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-09-2009 22:33 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik ook niet, maar ik ben dan ook niet de doelgroep. Geen idee hoe het met tieners zit, of die tegenwoordig hun kamertje nog behangen met posters.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 28-09-2009 22:35 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

sorry, ZM bleef hangen en toen postte ik per ongeluk 2 x hetzelfde...

[Dit bericht is gewijzigd door MischiefMira op 28-09-2009 22:36]


Bla


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 28-09-2009 22:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Vroegah, toen waren de posterspecials van Aardschok wel erg gaaf ja... Maar ik heb alleen wat grote posters ingelijst hangen, niet uit een blad, en mijn logeerkamer is behangen met posters van optredens die ik gedaan heb... Geen flauw idee wat de jeugd die van metal houdt bezig houdt qua posters. Sorry.


Boeiender


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 28-09-2009 22:40 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 28 september 2009 22:29 schreef MischiefMira het volgende:
Zouden jullie eerder een Aardschok kopen als er eens grote toffe posters in zouden staan?
Of een abbonement nemen als er maandelijks toffe posters in staan?


Aardschok of wat dan ook: als het blad kut is, nee. Als ik moet kiezen tussen een goed blad zonder en een goed blad met posters (maar iets duurder) kies ik voor de laatste. Kamer behangen is toch nog wel een beetje een sport. Zodra ik uit huis ga houd ik der mee op


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 28-09-2009 23:29 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Bladen doe ik niet aan, en de posters eruit... Hmneh. Te gemaakt. Ik rip liever een leuke tourposter uit Vera ofzo, leuke memento. Mijn pc-hok hangt er vol mee en heb helaas nog posters over maar mijn hok is nu eenmaal niet groter.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 28-09-2009 23:34 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

vroeger wel 'n bult metalposters, nu niet meer. leeftijdsding ofzo. mij te druk nu, al die posters.

[edit]en er staat ook gewoon tienermuur in de topictitel. wat doe ik hier

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 28-09-2009 23:34]


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 29-09-2009 10:57 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2009 23:03 schreef Alterprince het volgende:



Jezus wat een tyfuszooi. Ik zou je kreupel meppen denk ik als ik je pa was

Hier hangt een Amon vlag in de trap naar beneden. Verder alleen wat op de wc idd.

Overigens wel heel vreemd dat je er mee wilt stoppen als je uit huis gaat? Wtf?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen