IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Gitaarbouw Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-12-2009 18:05 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ziet er goed uit!



Reptilian
Usericon van Reptilian
Posted 02-12-2009 20:26 by Reptilian Wijzig reactieProfiel van ReptilianQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vuygaert

@Trystys, bedankt voor de tip.
@Dentz en Elite, nee dit is geen eiken.
De hals is zebrano, de toets is ebben (een hel om te bewerken) en de body is black limba (of zwart korina) met een wengé fineertje tussen de bodywings en het halsblok.


Lekker dansen!


Trystys
Usericon van Trystys
Posted 02-12-2009 23:37 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

quote:
Op 2 december 2009 16:53 schreef ElitE het volgende:
Dat doet ZM automatisch, hij heeft wel gewoon de URL van myspace gebruikt.
Vreemd, bij de foto's die ik post doet ie het anders niet,d aar krijg ik gewoon de volledige url incl hhtp://www. e.d. als het element inspecteer.

Ik zeg ook niet dat kopieren vanaf myspace niet gaat, maar dat je wel het volledige adres moet gebruiken, en niet het afgekorte adres dat myspace (in dit geval) gebruikte...

Maar goed, zoals ik al zei, Tinypic, dan komt alles goed


My friend, watch out for traitors...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 02-12-2009 23:42 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Afbeeldingslocatie kopiëren, en niet de link naar het volgende plaatje zoals hij gedaan had.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-12-2009 12:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Maandag gaan we aan het bouwen voor het (Nog Geheime) afstudeer project! Echt vreselijk veel zin aan..

Denk aan innovatief incl. eigen hardware (brug en stemmechanieken)



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2009 13:06 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

succes, ik ben benieuwd


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-01-2010 14:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

We zijn met de gitaar afgestudeerd met een 8! :D Feest dus. Het verslag was echt super beroerd gegaan door een beroerde planning, dus die 8 is echt bijzonder hoog voor een geheel cijfer! Ik zal zo snel mogelijk de ideeën registreren, zodat ik het ontwerp kan laten zien.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-01-2010 16:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Netjes! Dus je gaat er octrooien op aanvragen?

gaat dat wel makkelijk dan?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-01-2010 17:05 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat gaat vrij gemakkelijk, maar het is wel lastig om het waterdicht te krijgen. In de eerste instantie willen we het alleen registreren, dit is gratis, maar zorgt ervoor dat een ander in ieder geval geen octrooi meer aan kan vragen op dit idee.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-01-2010 17:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ah okee, iig goed om er voor zorgen dat de documentatie op je school goed bewaard blijft, en liefst met foto's enzo. Als zoiets bewaard blijft bij een tentamen commissie oid heb je nog een beetje een poot om op te staan lijkt me.

Daarnaast heb ik welleens gehoord van een man die bij phillips heeft gewerkt dat hij zn ideeen in een envelop naar de belastingsdienst stuurde, die hebben geen idee wat ze ermee aanmoeten dus sturen ze dat terug, meestal met verzegeling en datum. zo kan je het verzegelt bewaren. Van de belastingdienst kun je wel verwachten dat ze een nette manier van werken hebben ook al is het niet iets waar ze voor aangesteld zijn.

Ik heb dit verhaal ook maar gehoord dus slim om eerst even te checken met andere stukken.

Het ging trouwens om een gaatje in beschuitjes om ze makkelijker te pakken, hij had ook productieproces erachter helemaal uitgevonden, en ermee langs allerlei beschuitfabrikanten gegaan. Die vonden het idee helemaal niets en een paar maanden later kwamen ze op de markt. Nu krijgt hij voor elk beschuitje met een gaatje een redelijk bedrag, en zijn ze volgens mij zijn ze daardoor zelfs uit de productie genomen hehe.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 18-01-2010 18:08 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Haha, dat is inderdaad een idee. Ik heb geen idee hoe dat "registreren" precies werkt, maar ik vermoed eigenlijk dat het gaat om wat jij zegt. Het ging in ieder geval om opsturen naar de belastingsdienst.

Ik denk alleen dat er dan nog wat meer moet gebeuren, want het gaat er om dat men het idee tegenkomt tijdens een nieuwheidsonderzoek (een onderzoek dat vereist is voordat je een octrooi aan kan vragen).

Ik zal in ieder geval nog eens vragen hoe dat zit aan de leraar die hiermee kwam.



Trystys
Usericon van Trystys
Posted 19-01-2010 0:50 by Trystys Wijzig reactieProfiel van TrystysQuote dit berichthttp://myspace.com/koenders

Octrooicentrum.nl

Daar kun je ook opzoeken of er niet al octrooien zijn aangevraagd op een soortgelijk idee die alleen nog niet gefabriceerd zijn. Grote bedrijven vragen vaak octrooien aan op nog niet goedkoop of massaal te maken toepassingen of ideeën zodat ze in een later ontwikkelingsstadium ze wel zelf als eerste kunnen toepassen, zonder dat iemand anders ze voor is. Als je zomaar zelf iets zou gaan maken en eventueel op de markt brengt en ze komen er later achter dat er een octrooi op zit heb je een probleem, dan kun je dokken! Goed uitzoeken!

[edit] voorbeeldje: Er schijnen al een aantal veel milieuvriendelijker oplossingen te zijn betreffende verbrandingsmotoren voor auto's etc. (denk aan techniek voor auto's op waterstof) maar veel van die octrooien zijn in handen van olie maatschappijen. Vervolgens liggen deze jaren op de plank zodat ze de techniek kunnen uitstellen en zelf aan de techniek kunnen gaan ontwikkelen. Zo houden ze hun olieprijs kunstmatig hoog en kunnen ze hun rest voorraad verkopen en later hun verliezen goed maken door zelf de techniek door te ontwikkelen en patent op aan te vragen. Autofabrikanten kunnen dan flink dokken om de techniek te mogen gebruiken. Ik heb hier echter geen concrete bewijzen van, alleen verhalen.

[Dit bericht is gewijzigd door Trystys op 19-01-2010 0:57]


My friend, watch out for traitors...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-01-2010 1:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ideeen die gestolen worden van jou door bedrijven zijn als bedenker ook wel een behoorlijk probleem. En octrooibureau's kunnen natuurlijk ook corrupt zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 19-01-2010 8:41 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2010 17:05 schreef Dirge for november het volgende:
Dat gaat vrij gemakkelijk, maar het is wel lastig om het waterdicht te krijgen. In de eerste instantie willen we het alleen registreren, dit is gratis, maar zorgt ervoor dat een ander in ieder geval geen octrooi meer aan kan vragen op dit idee.
Zo'n octrooi is alleen nuttig als je het (octrooi zelf) weet te verkopen voor een leuk bedrag óf als je zelf de middelen hebt om het product commercieel te exploiteren en het juridisch te verdedigen als het er op aankomt. Dan zul je het octrooi wel in heel veel landen moeten aanvragen, wat erg omslachtig is.
Desalniettemin nuttig om je hier eens mee bezig te houden en het staat vast goed op je CV.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-01-2010 8:54 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, ik denk dat ik dit jaar voor een Flying V ga, maar dan helemaal op mijn specs gebouwd. Warmoth heeft wel mooi spul, maar helaas geen gelijmde halzen....


Boeiender


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-01-2010 10:11 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Inderdaad wat hierboven gezegd word, daar ben ik me zeker van bewust. Ik heb het vak octrooirecht gevolgd, en ondanks dat ik de details niet meer weet heb ik de basis nog wel. In ons geval zou een octrooi vooral zijn om overredingskracht te hebben bij bedrijven, als wij een samenwerkingsverband aan willen gaan, of het idee willen verkopen. In meerdere landen een octrooi is onbetaalbaar, en al helemaal als je een student ben.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-01-2010 10:14 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2010 8:54 schreef MR. N het volgende:
Hmm, ik denk dat ik dit jaar voor een Flying V ga, maar dan helemaal op mijn specs gebouwd. Warmoth heeft wel mooi spul, maar helaas geen gelijmde halzen....


En het zelf doen? Geeft ook veel voldoening, en een gelijmde hals, als je dat belangrijk vind.

Er is overigens een interessant wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de verschillen in klank tussen bolt on, neck through en gelijmd. De uitkomst van het onderzoek was verassend, er was nagenoeg geen verschil, en het verschil dat er was was in het voordeel voor de bolt on. Dit onderzoek is correct uitgevoerd, met zo min mogelijk variabelen, dus wat mij betreft is dit ook zeker de waarheid. Het nadeel van een bolt on blijft wel dat je overgang naar de body onprettig is.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-01-2010 10:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

met wat voor dingen meet je dan dat het beter is? dat is natuurlijk wel belangrijk, wetenschap gebruik al snel gegeneraliseerde uitgangspunten daarvoor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-01-2010 10:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik heb het onderzoek niet gedaan hoor . Maar het kwam hier op neer:

Er is gekeken naar spectrogrammen van de geluidsopnames met twee verschillende snaren. Dit is met een mechanische gelijke aanslag gebeurd, en het onderzoek is ongeveer 6 keer uitgevoerd om fouten te voorkomen. Het ging vooral om de sustain, maar niet sustain als in hoe lang je geluid hebt, sustain in de zin van: hoe lang blijft de klank van de testopstelling compleet. De sneller de hoge frequenties afsterven, de minder de bruikbare sustain.

Wij hebben voor het project wel een soortgelijk onderzoek gedaan naar verschillende bruggen. Wij waren eerst van plan om het hierboven genoemde onderzoek te doen omdat wij dachten dat het onderzoek waarschijnlijk alleen naar de lengte van de grondtoon had gekeken. (We hadden alleen de samenvatting en conclusie op internet gevonden, waarna we het blad besteld hebben om het gehele artikel te kunnen lezen). Het onderzoek in dat blad bleek dieper te gaan dan wij op school zouden kunnen / de tijd voor hadden.

Bij het bruggenonderzoek bleek de Wraparound het beste uit de verf te komen, waarna een fender style brug. Dit gevolgd door een TOM met tailpiece. Absoluut de grote verliezer was de TOM met string through body.
Ook onze testopstelling was er op ontworpen om zo min mogelijk variabelen te hebben.

Het probleem was dat we alleen maar konden speculeren over de oorzaak van de verschillen. Je zou kunnen zeggen dat de hoek van de snaar na het intonatiepunt erg belangrijk is (scherper = beter -> fender @ wraparound). Helaas gooit de TOM daarbij roet in het eten, aangezien de hoek van de TOM met string through body scherper was dan die van een TOM met tailpiece.
Een tweede oorzaak zou het contactoppervlak met de body kunnen zijn, bij de fender style verbonden met 5 schroeven, bij de wraparound verbonden met twee bouten die steviger waren dan die van de TOM. Sja je zou op dit onderzoek alleen al een heel afstudeerproject kunnen uitvoeren, maar bij ons was het meer ter ondersteuning en dus en bij zaak. Misschien ooit in de toekomst dieper ingaan op de gespeculeerde variabelen.



Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 19-01-2010 13:07 by Jan-Willem Wijzig reactieProfiel van Jan-WillemQuote dit bericht

Je moet gewoon je idee documenteren en dan vervolgens via aangetekende post naar je zelf opsturen, kost ongeveer 5 euro geloof ik.

Een van de goedkoopste manieren.

Een octrooi aanvragen is voor simpele zielen zoals wij absoluut niet te doen omdat het zoveel geld kost en als je eindelijk geld krijgt voor je idee dan compenseert het net de octrooikosten.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2010 14:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2010 8:54 schreef MR. N het volgende:
Warmoth heeft wel mooi spul, maar helaas geen gelijmde halzen....


Ik droom al zo lang van een custom Warmoth gitaar, goddamn. Dit jaar moet het er maar eens van gaan komen.

Om te beginnen een simpele baritone met 1 humbucker en alleen een volumeknop.

Lijkt me een fijne hobby, zelf gitaren bouwen (ok, assembleren met half-fabricaten).


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-01-2010 15:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

een echte gitaarbouwer plant zn eigen bomen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-01-2010 15:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht



@ Jan Willem, dat valt erg mee, als je het beperkt tot Nederland. Ik moet het nog weer uit gaan zoeken, maar het kost een paar honderd euro.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 19-01-2010 16:31 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 19 januari 2010 14:08 schreef Snaack het volgende:
Ik droom al zo lang van een custom Warmoth gitaar, goddamn. Dit jaar moet het er maar eens van gaan komen.

Om te beginnen een simpele baritone met 1 humbucker en alleen een volumeknop.

Lijkt me een fijne hobby, zelf gitaren bouwen (ok, assembleren met half-fabricaten).


Hehe, hier zou het een baritone V worden met 1 volumeknop voor 2 humbukers en 1 toggle...

Naja, in Polen schijnen ook bedrijven te zijn die wel aan gelijmde halzen doen...


Boeiender


Reptilian
Usericon van Reptilian
Posted 19-01-2010 16:49 by Reptilian Wijzig reactieProfiel van ReptilianQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vuygaert

RAN bijvoorbeeld ja, of REK (maar die is minder bekend dan RAN). Je kunt ook kijken naar Shamray, die zit in Rusland (maar deze is de laatste jaren wel behoorlijk in prijs gestegen geloof ik).


Lekker dansen!


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen