IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : NLBM? Vorige pagina | Volgende pagina
mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 20-03-2020 13:59 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

Goed tot zeer goed materiaal van Urfaust:
- de split met CoO (en neen, niet omdat CoO op de andere kant staat )
- Urväterlicher Sagen (zonder gitaar, lekker sfeervol)
- Einsiedler

De rest vind ik behoorlijk inwisselbaar en variabel qua kwaliteit. Eén keer live gezien en met een paar rode wijtjes erbij vond ik het wel een aangenaam optreden. Ze hadden mij 'mee'.

Wederganger kon ik niet echt iets mee. Niet slecht maar ook niet goed.

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 20-03-2020 14:00]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 20-03-2020 14:17 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Hun cover van/eerbetoon aan Selim 'SL' Lemouchi gaat bij mij door merg en been, vooral door de stem, maar evengoed de algehele sfeer. Voor de rest niet zo'n kenner.



[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 20-03-2020 14:17]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 20-03-2020 14:22 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

Ja, nee, NEE, Jezus christus man, wat doe je me aan?!



Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 20-03-2020 14:27 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

Coldplay zingt tenminste oprecht over tranentrek onderwerpen.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 20-03-2020 14:50 by Diarrepelsteeltje Wijzig reactieProfiel van DiarrepelsteeltjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2020 14:22 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ja, nee, NEE, Jezus christus man, wat doe je me aan?!

Ik dacht eerst even dat deze heftige reactie deels moest komen door je overduidelijke Urfaust-antipathie, maar toen ik dat nummer ging luisteren en de zang hoorde begreep ik de reactie ineens stukken beter.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-03-2020 16:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 20-03-2020 21:32 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Urfaust is vooral hype en drijft inderdaad op het nepotisme rondom Arnhem/Nijmegen/Noord-Oost Brabant.

Sowieso, een band die 'rituals' uitvoert, terwijl ze voor 33 man op een paar kratjes staan neem ik nooit serieus


Hafgufa


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 20-03-2020 22:15 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2020 21:32 schreef Ravnajuv het volgende:
Sowieso, een band die 'rituals' uitvoert, terwijl ze voor 33 man op een paar kratjes staan neem ik nooit serieus


Zoals gezegd, niets super bijzonder, maar met een paar wijntjes best vermakelijk, en daar draait het toch om, right?


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 21-03-2020 11:15 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 20 maart 2020 21:32 schreef Ravnajuv het volgende:

Sowieso, een band die 'rituals' uitvoert, terwijl ze voor 33 man op een paar kratjes staan neem ik nooit serieus
Ik neem bands die het over rituelen hebben sowieso niet serieus. en dan maakt het niet uit of het puisterige pubers van 15 zijn, of buikerige 40-ers die 'stiekem' gewoon een burgerlijk gezinnetje in een flatje driehoog hebben.
Sowieso heb ik moeite met muzikanten en/of muziek 'serieus' te nemen. Muziek is voor mij geen 'serieus' medium, maar van plezier en esthetisch genot.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-03-2020 12:20 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Laat ik even onderbreken: ik ben vooral op zoek naar goede wals/waltz-tips. Anyone? Of is daar een specifiek topic voor.



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-03-2020 21:17 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 20 maart 2020 14:22 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ja, nee, NEE, Jezus christus man, wat doe je me aan?!


Ik vind het serieus niet slecht. Maar goed, ik luister ook naar Dio he.


Je moeder.


Cees_Masterkiller
Usericon van Cees_Masterkiller
Posted 23-03-2020 8:38 by Cees_Masterkiller (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Cees_MasterkillerQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2020 11:15 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ik neem bands die het over rituelen hebben sowieso niet serieus. en dan maakt het niet uit of het puisterige pubers van 15 zijn, of buikerige 40-ers die 'stiekem' gewoon een burgerlijk gezinnetje in een flatje driehoog hebben.
Sowieso heb ik moeite met muzikanten en/of muziek 'serieus' te nemen. Muziek is voor mij geen 'serieus' medium, maar van plezier en esthetisch genot.


Dit dus. Was twee weken terug bij Batushka kijken. Een intro van 10 minuten waarbij er heen en weer gezeuld wordt met kandelaren. Voor mij hoeft het niet... Ik krijg dan al snel de neiging om heel hard SLAYER! te roepen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cees_Masterkiller op 23-03-2020 8:38]


A metalheart is hard to tear apart


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 23-03-2020 8:50 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

Batushka is dermate hellagay dat menig homosueel er z'n reet nog niet mee afveegd.

Hebben ze weer ruzie of anderzijds geneuzel wat moet verdoezelen dat de muziek enorm matig is?





Uit Rotterdam.

Bij 02:35 moest ik hardop lachen.

Dit is dus klimaatveranderingblackmetal? Weer eens wat anders..

[Dit bericht is gewijzigd door Zwelglichaam op 23-03-2020 8:57]


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-03-2020 9:06 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ergens halverwege het nummer gaat het wel effie mis met de zang, maar voor de rest klinkt het best ok.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 23-03-2020 9:25 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2020 8:50 schreef Zwelglichaam het volgende:
Batushka is dermate hellagay dat menig homosueel er z'n reet nog niet mee afveegd.

Hebben ze weer ruzie of anderzijds geneuzel wat moet verdoezelen dat de muziek enorm matig is?





Uit Rotterdam.

Bij 02:35 moest ik hardop lachen.

Dit is dus klimaatveranderingblackmetal? Weer eens wat anders..


Hahahahaha


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 23-03-2020 12:57 by Diarrepelsteeltje Wijzig reactieProfiel van DiarrepelsteeltjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2020 11:15 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ik neem bands die het over rituelen hebben sowieso niet serieus. en dan maakt het niet uit of het puisterige pubers van 15 zijn, of buikerige 40-ers die 'stiekem' gewoon een burgerlijk gezinnetje in een flatje driehoog hebben.

Ik knap hier ook heel snel op af.

quote:
Op 21 maart 2020 11:15 schreef KwelgeestIV het volgende:
Sowieso heb ik moeite met muzikanten en/of muziek 'serieus' te nemen. Muziek is voor mij geen 'serieus' medium, maar van plezier en esthetisch genot.

Heftig. Waarom kunnen esthetiek en serieus-zijn voor jou niet samengaan? Dat je dat bij bepaalde (black) metal zo ervaart begrijp ik maar al te goed, maar je trekt het nu erg breed (voor mij verbazingwekkend breed) naar muziek in het algemeen en zelfs alle muzikanten.


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 25-03-2020 12:39 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 23 maart 2020 12:57 schreef Diarrepelsteeltje het volgende:


Heftig. Waarom kunnen esthetiek en serieus-zijn voor jou niet samengaan? Dat je dat bij bepaalde (black) metal zo ervaart begrijp ik maar al te goed, maar je trekt het nu erg breed (voor mij verbazingwekkend breed) naar muziek in het algemeen en zelfs alle muzikanten.
Ik zeg natuurlijk niet dat esthetiek en serieus-zijn niet samengaan. Ik geef aan dat, voor mij, muziek geen medium is voor een serieuze boodschap. De vorm leidt teveel af van de inhoud.
En natuurlijk is dat ingekleurd door voorbeelden waarbij men op het podium of tekstueel heel gevaarlijk en/of misantropisch probeert over tekomen, maar daarna gewoon het leven viert of er links-humane politieke gedachten op nahoudt. Ik wil overigens geenszins zeggen dat dat niet mag, of niet kan. Ik betwijfel echter het bestaan van een oprechte, diepere overtuiging die er achter schuilt. Het is een façade, gimmick en een podiumact. En men kan wel heel serieus vol overgave bezig zijn iets goeds, sterks en moois neer te zetten en een deugdzaam artiest of muzikant zijn, maar dan is het om de act, om de kunst, om de esthetica. Hetzelfde geldt overigens voor bepaalde rapvarianten en -formaties.
Maar als ik er zo over nadenk betwijfel ik wel of ik bepaalde sacrale muziek niet tekortdoe. Persoonlijk vind ik de Stabat Mater van Pergolesi een prachtig stuk. Maar ik heb niet het idee dat het mij dichter bij het lijden van Jezus of het verdriet van Maria brengt. Ik luister het puur en alleen omdat ik het mooi vind. Wellicht dat dit bij religieuze mensen anders is, en bepaalde stukken wel/ook geschreven zijn of worden om via ontroering dichter bij dat te komen.
Doet er echter niets aan af dat wanneer iemand een 'serieuze' boodschap overwil brengen via muziek, of in muziek wil stoppen/vormgeven, ik mij afvraag hoe diegeen denkt dat die muziek daaraan bijdraagt ipv er van afleidt.
Aan de andere kant kan ondanks de passendheid van het medium de intentie wel oprecht en serieus zijn; edoch, omdat muziek naar mijn mening niet het (juiste) medium is voor een serieuze boodschap, neem ik formaties de hun engagement middels muziek menen te manifesteren niet serieus.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-03-2020 13:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Goed verhaal. Ik heb hetzelfde. Het valt me overigens op dat ongelooflijk veel 'muziekliefhebbers' ongelooflijk visueel zijn ingesteld. Als ze de band niet kunnen zien, vinden ze het minder tof. Ik weet niet hoe jij het aanpakt, maar ik doe eigenlijk altijd als het goed is mijn ogen dicht. Ik hou van muzikanten die gewoon gefocust bezig zijn in plaats van dat ze aangeleerde maniertjes tentoonspreiden. Met name dat haantjesgedrag in de wat meer rock georienteerde hoeken trek ik niet. Of nouja, metal natuurlijk ook. De fortarock show van Kreator vond iedereen waanzinnig, omdat er vuurwerk afgestoken werd en de band de hele tijd liep te schreeuwen over waving the flag of hate.

Edit: juist omdat ik esthetische shit niet zo belangrijk vind, heb ik er niet zoveel moeite mee. Goeie band = goeie band. Met uitzonderingen daargelaten. Kom er nu even niet op, maar zat bands die gewoon irritant zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 25-03-2020 13:51]



Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 25-03-2020 15:02 by Diarrepelsteeltje Wijzig reactieProfiel van DiarrepelsteeltjeQuote dit bericht

@ KwelgeestIV:
Helemaal helder nu, dank voor de uitleg! Ben het daar grotendeels mee eens.

quote:
Op 25 maart 2020 13:50 schreef Dirge for november het volgende:
Het valt me overigens op dat ongelooflijk veel 'muziekliefhebbers' ongelooflijk visueel zijn ingesteld.

Ja, mij ook. Imago is alles. Logo'tje, podiumpresentatie, albumhoesjes; als het allemaal voldoet aan wat op dat moment een van de heersende trends is, springt men massaal op de bandwagon; zo niet, dan is een band gedoemd tot een kwijnend bestaan in de marge. Kwaliteit van de muziek staat hier altijd vrijwel volledig los van. #batushka

Of, om dan weer enigszins terug on-topic te gaan: hiermee is feitelijk de cirkel naar de eerdere opmerkingen van KwelgeestIV m.b.t. Wederganger en consorten weer rond.

[Dit bericht is gewijzigd door Diarrepelsteeltje op 25-03-2020 15:03]


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 25-03-2020 19:15 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 25 maart 2020 13:50 schreef Dirge for november het volgende:
Ik weet niet hoe jij het aanpakt, maar ik doe eigenlijk altijd als het goed is mijn ogen dicht. Ik hou van muzikanten die gewoon gefocust bezig zijn in plaats van dat ze aangeleerde maniertjes tentoonspreiden.


Precies hetzelfde hier. Ik kijk vijf minuten naar de band en daarna is het opgaan in de muziek. Het esthetische aspect vind ik veel belangrijker bij artwork en merchandise.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 25-03-2020 19:15]



KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 26-03-2020 8:27 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 25 maart 2020 13:50 schreef Dirge for november het volgende:
Goed verhaal. Ik heb hetzelfde. Het valt me overigens op dat ongelooflijk veel 'muziekliefhebbers' ongelooflijk visueel zijn ingesteld. Als ze de band niet kunnen zien, vinden ze het minder tof. Ik weet niet hoe jij het aanpakt, maar ik doe eigenlijk altijd als het goed is mijn ogen dicht. Ik hou van muzikanten die gewoon gefocust bezig zijn in plaats van dat ze aangeleerde maniertjes tentoonspreiden. Met name dat haantjesgedrag in de wat meer rock georienteerde hoeken trek ik niet. Of nouja, metal natuurlijk ook. De fortarock show van Kreator vond iedereen waanzinnig, omdat er vuurwerk afgestoken werd en de band de hele tijd liep te schreeuwen over waving the flag of hate.

Edit: juist omdat ik esthetische shit niet zo belangrijk vind, heb ik er niet zoveel moeite mee. Goeie band = goeie band. Met uitzonderingen daargelaten. Kom er nu even niet op, maar zat bands die gewoon irritant zijn.
Ik hanteer een bredere opvatting van esthetiek. Muziek is net zo goed esthetiek als film of schilderkunst. Literatuur is ook esthetisch, en filosofie en architectuur kunnen ook een bepaalde esthetische prikkels geven.
Ik denk echter dat jij hier visueel bedoelt. Ook denk ik dat jij meer met 'deep listening' bezig bent dan ik. Een podiumact moet echter wel passend zijn. Ik ben niet zo van bombast en kitsch. Een CoF, Dimmu en Behemoth gaan mij tever. Dat wordt een circus, clowneks.
'Klassieke' metalconcerten en -festivals hoeven van mij niet meer. Indd vooral vanwege het publiek. Teveel mongolen die het heel moeilijk met zichzelf hebben en vanuit hun onzekerheid en existentiële irrelevantie gigantisch lopen te overcompenseren en zich te profileren. Dan vind ik stonershows een fijneer vibe hebben. Daar begint het publiek echter ook moeilijk vervelend te worden, al is het op een andere manier, nu er allerlei politiek geëngageerde types binnensijpelen. Roadburn was vorig jaar voor mij echt op het randje.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-03-2020 11:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Check.
Ik denk dat ik vooral moeite heb met een gemaakte/bedachte houding. En met kunst (breedste zin) als massaproduct dat moet verkopen. Zodra je die weg in slaat mik je voor zoveel mogelijk resultaat op de laagste gemene deler.

Copy-paste stoner is inmiddels onwaarschijnlijk hard in populariteit gegroeid en zorgt voor nieuwe toevoer in het publiek waar ik niet altijd enthousiast van word. Hetzelfde geldt misschien ook wel voor de huidige bm-golf, maar ik bezoek weinig van die shows, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Deep listening.. doe ik denk ik thuis wel. Bij shows lang niet altijd hoor. Het is voor mij ook een praktische zaak: geluid is het belangrijkst, dus ga ik ergens in het midden staan voor stereobeeld. Daar zie ik niks dan onderruggen en gaan mijn ogen dicht. Soms luister ik dan aandachtig. Soms ben ik gewoon elders met mijn gedachten.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 26-03-2020 11:23 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2020 8:27 schreef KwelgeestIV het volgende:
Dan vind ik stonershows een fijneer vibe hebben. Daar begint het publiek echter ook moeilijk vervelend te worden, al is het op een andere manier, nu er allerlei politiek geëngageerde types binnensijpelen. Roadburn was vorig jaar voor mij echt op het randje.



Ik heb ook het idee dat het publiek verandert, maar ben wel benieuwd naar ervaringen/voorbeelden (hoewel wss het verkeerde topic voor). Zelf vooral het idee dat er meer testosteronrockfiguren rondlopen dan voorheen. Vooral bij dingen als Sonic Whip.


[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 26-03-2020 11:36]



Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 26-03-2020 15:44 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Het nieuwe inteelt Ván kindje, Duivel, is overigens zeer de moeite waard. Review verschijnt zeer binnenkort


Hafgufa


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 28-03-2020 6:52 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht





[Dit bericht is gewijzigd door Zwelglichaam op 28-03-2020 8:48]


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen