IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : NLBM? Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 14:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik zit zo te denken om in mijn blootjes door de sneeuw te gaan rollen en mijn geluiden dan op black metal te zetten


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2010 14:08 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:00 schreef ZelThoR het volgende:
Wordt dat zoveel gedaan dan door NL'se BM-bands?


Toegegeven, dat weet ik niet. Ben niet zo bekend met de Nederlandse BM, ik trok de analogie met ladingen andere niet-Scandinavsche BM bands door die zoiets doen. Wellicht onterecht, in welk geval je die opmerking als ongefundeerde en ongeinformeerde zeikerij mag wegzetten

Punt blijft wel overeind aangaande het gebrek aan inspiratie van eigen bodem, en ik maak op uit het feit dat niemand me om de oren slaat met tig voorbeelden van NL bands die de nederlandse cultuur als inspiratie gebruiken, er wel degelijk een gapend hiaat is.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 05-01-2010 14:08 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 13:36 schreef Mark het volgende:
Het hoeft niet meteen pagan te worden natuurlijk, maar tekstueel gezien ligt daar zo'n rijkdom die ik, buiten TMDC, eigenlijk nog door niemand heb zien aangeboord.


Het hangt er ook van af welk deel van de geschiedenis je aanboord. Als je het oude paganisme uit wat nu Nederland is gaat aanboren zit je met hetzelfde als die Vikings. Of je nu Odin of Wodan zegt, maakt weinig uit. Het laat Germaanse paganisme (dat toen enkel nog in Scandinavië bestond), is echter veel bekender dan het meer zuidelijk Germaans paganisme, gewoon omdat het langer bestond, en zodoende meer bronnen heeft, alsmede dankzij de vroege romantiek, waar men de "goede wilde" ophemelde, wat resulteerde in een enorme interesse in (en hopen verzinsels over) Kelten, Vikings, Indianen, etc.

En er zijn, bij mijn weten, weinig tot geen Scandinavische bands die de periode tussen het Vikingtijdperk en de 2de wereldoorlog bezingen. Ik geef je trouwens zeker gelijk, het merendeel van de geschiedenis is een enorm rijke bron, die jammerlijk onaangeboord blijft.

Meer OT: Zelf kan ik weinig met de NLBM scène. Een paar goede bands, zeker, maar ik heb de indruk dat Death Metal de koning van Nederland is, iets wat zich ook toont in de BM bands.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 14:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:08 schreef Mark het volgende:
Toegegeven, dat weet ik niet. Ben niet zo bekend met de Nederlandse BM, ik trok de analogie met ladingen andere niet-Scandinavsche BM bands door die zoiets doen. Wellicht onterecht, in welk geval je die opmerking als ongefundeerde en ongeinformeerde zeikerij mag wegzetten

Nou ja, het punt is vooral dat ik het zelf ook niet weet Blij dat we beiden weten waar we het over hebben
quote:
Punt blijft wel overeind aangaande het gebrek aan inspiratie van eigen bodem, en ik maak op uit het feit dat niemand me om de oren slaat met tig voorbeelden van NL bands die de nederlandse cultuur als inspiratie gebruiken, er wel degelijk een gapend hiaat is.

Absoluut!

Ik zeg dat we bastianus en HdH dan maar aan het werk moeten zetten.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2010 14:14 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:08 schreef Rix het volgende:
En er zijn, bij mijn weten, weinig tot geen Scandinavische bands die de periode tussen het Vikingtijdperk en de 2de wereldoorlog bezingen. Ik geef je trouwens zeker gelijk, het merendeel van de geschiedenis is een enorm rijke bron, die jammerlijk onaangeboord blijft.


Voor Scandinaviers is die periode ook niet erg interessant, zeker niet als je de viking-baggage hebt om op terug te vallen. Voor Nederland geldt dat de periode voor de opstand tegen Spanje eigenlijk veel te weinig gedocumenteerd en veel te gefragmenteerd is om van interesse te zijn, dus uiteraard doel ik met name op de voor ons interessante periodes als de eerder genoemde Gouden Eeuw, de geuzen-tijd, WO2 (en dan dus niet a la HOB de Rusland campagne maar de bezetting hier, met onderduiking, verzet, en collaboraties), dat soort periodes en die atmosfeer. In plaats van de kilte van permafrost landschappen wil ik graag de grijsheid van zeemist en de stank van de met slaven volgepropte laadruimtes in de muziek terughoren, bij wijze van spreken.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 05-01-2010 14:16]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 05-01-2010 14:35 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

Ik geef je zeker gelijk, Mark. Ik ben alleen minder bekend met de gechiedenis van de noordelijke Nederlanden, ik ben namelijk Belg (en daarenboven vooral geïnteresseerd in Klassieke Oudheid).

Scandinavië is inderdaad behoorlijk saai, gedurende die periode.


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-01-2010 14:37 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:35 schreef Rix het volgende:
ik ben namelijk Belg

Gefeliciteerd.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 14:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:35 schreef Rix het volgende:
Ik geef je zeker gelijk, Mark. Ik ben alleen minder bekend met de gechiedenis van de noordelijke Nederlanden, ik ben namelijk Belg (en daarenboven vooral geïnteresseerd in Klassieke Oudheid).

Scandinavië is inderdaad behoorlijk saai, gedurende die periode.


jij ook? hoe toevallig! ik nioet


ik bedoel: IK OOK

Evergem,

en jij?


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-01-2010 14:43 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:35 schreef Rix het volgende:
ik ben namelijk Belg


Kijk, geldt dus ook wat mij betreft: meer Belgische bands met inspiratie uit WO1 (Ieper), wederom de Gouden Eeuw, Waterloo, erm...

Tja, is er permafrost in de Ardennen wellicht?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 05-01-2010 14:45 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:37 schreef Silence het volgende:
Gefeliciteerd.


Het is niet mijn schuld . Het staat me anders wel toe om deze discussies wat neutraler te bekijken. Ik heb soms de indruk dat jullie eindeloos Nederland de hemel in prijzen, en het tegelijkertijd compleet afkraken, allemaal in een enkele zin .


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 14:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:43 schreef Mark het volgende:
Kijk, geldt dus ook wat mij betreft: meer Belgische bands met inspiratie uit WO1 (Ieper), wederom de Gouden Eeuw, Waterloo, erm...

Tja, is er permafrost in de Ardennen wellicht?


permafrost? nee, we hebben tegenwoordig van die No Frosts van Philips,

erg handig


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 14:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:45 schreef Rix het volgende:
Ik heb soms de indruk dat jullie eindeloos Nederland de hemel in prijzen, en het tegelijkertijd compleet afkraken, allemaal in een enkele zin .

Nederlanders zijn ook zeikerds die vinden dat alles beter moet. Netto effect is dat veel dingen gewoon prima voor elkaar zijn hier En die combinatie levert dan jouw paradox op


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 05-01-2010 14:53 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:47 schreef ZelThoR het volgende:
Nederlanders zijn ook zeikerds die vinden dat alles beter moet. Netto effect is dat veel dingen gewoon prima voor elkaar zijn hier En die combinatie levert dan jouw paradox op


Eigenlijk is het niet veel anders hier in België. Allemaal zeikerds, zal wel aan het waterige weer liggen .


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 14:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:53 schreef Rix het volgende:
Eigenlijk is het niet veel anders hier in België. Allemaal zeikerds, zal wel aan het waterige weer liggen .



elaba , van waar jij bent?


ik bedoel, qua gehucht en zo


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-01-2010 15:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Met Methylbenzeen hebben we indertijd de geschiedenis van de Veluwe (waar we allemaal vandaan kwamen) een beetje uitgeplozen, valt nog hard mee wat voor interessante dingen je allemaal tegenkomt. Met name qua spookverhalen en sagen en legenden uit de middeleeuwen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 05-01-2010 15:04 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:56 schreef Hypnos het volgende:
elaba , van waar jij bent?


ik bedoel, qua gehucht en zo


Geboren en opgegroeid in Vilvoorde, en ik studeer in Gent, waar iedereen denkt dat ik van Antwerpen ben .


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 15:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



das erg slecht ja,

arme jij,

Ik dacht dat jij VIC was


ja of wa?

Nederlanders zijn best fijn


signature


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 05-01-2010 15:15 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 15:05 schreef Hypnos het volgende:


das erg slecht ja,

arme jij,


Enkel Corry van de Heavy Sound wist mij in Vilvoorde te plaatsen.

quote:
Ik dacht dat jij VIC was

Geen idee wie of wat dat is


quote:
ja of wa?

Nederlanders zijn best fijn


Nederlanders zijn een beetje zoals metal: de eerste keer dat je ze hoort denk je: "Wat een lawaai is dat!?", maar uiteindelijk leer je ze apprecieren voor die kleine details en dat tikje gekheid .

DISCLAIMER: Bovenstaande is allemaal positief bedoeld!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 15:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




Corry is een lieveke

ons sproetie


signature


Slave to Darkness
Usericon van Slave to Darkness
Posted 05-01-2010 15:33 by Slave to Darkness Wijzig reactieProfiel van Slave to DarknessQuote dit bericht

Alle "critici" hier halen het gebrek aan kwaliteit, originaliteit in combinatie met zwakke producties bij nederlandse bm bands aan. Ik luister persoonlijk al jaren iets minder metal minded muziek, maar houdt de ontwikkelingen wel nog altijd een beetje in de gaten.

Een band als Carach Angren veegt al deze kritiekpunten toch in 1 keer van tafel naar mijn idee.... Er zullen altijd mensen blijven die niks met dergelijke muziek kunnen, maar al het bovengenoemde kun je de mannen zeker niet verwijten. Plus een goed image en ook nog eens lekker om live te bekijken, wat wil je meer? Zolang er dergelijke bands boven komen drijven is het toch allemaal niet zo heel triest gesteld met de bm scene naar mij dunkt.
Dusj: minder zanikken en anders pak je een gitaar, bietje sjmink, en doe je er zelf wat aan


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-01-2010 15:35 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Zoveel wordt er niet gezeikt imo, maar goed.

Carach Angren is een sterke band ja. Vooral op Lammendam.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 15:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

"And the new zeikers shall call themselves anti-zeikers!"


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Rix
is best gek.
Usericon van Rix
Posted 05-01-2010 15:42 by Rix Wijzig reactieProfiel van RixQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 15:33 schreef Slave to Darkness het volgende:
Alle "critici" hier halen het gebrek aan kwaliteit, originaliteit in combinatie met zwakke producties bij nederlandse bm bands aan. Ik luister persoonlijk al jaren iets minder metal minded muziek, maar houdt de ontwikkelingen wel nog altijd een beetje in de gaten.

Een band als Carach Angren veegt al deze kritiekpunten toch in 1 keer van tafel naar mijn idee.... Er zullen altijd mensen blijven die niks met dergelijke muziek kunnen, maar al het bovengenoemde kun je de mannen zeker niet verwijten. Plus een goed image en ook nog eens lekker om live te bekijken, wat wil je meer? Zolang er dergelijke bands boven komen drijven is het toch allemaal niet zo heel triest gesteld met de bm scene naar mij dunkt.
Dusj: minder zanikken en anders pak je een gitaar, bietje sjmink, en doe je er zelf wat aan


Critiek geven berust niet op het feit of je het zelf kunt doen of niet, maar of je het "aangenaam" vind om te luisteren. Kwaliteit is trouwens geen argument, het is de vraag.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 15:49 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Het probleem met NLBM is de uitstraling.

Neem nu een band als Urfaust,

moest er tusssen haakjes (NO) of zelfs (DK) gestaan hebben ipv (NL), dan was het nog culter dan het nu is.

iets met stereo's en typische dingen

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-01-2010 15:49]


signature


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-01-2010 15:49 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat is trouwens wel een van de bands die wat doet met NL verhalen.

Dit is overigens wel het snelst vullende topic in maanden



Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen