IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Geluk. Vorige pagina | Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 26-01-2010 21:19 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2010 21:06 schreef Metalhead22 het volgende:
Alleen al van het nadenken over wat nou precies geluk is en hoe je dat uitlegt word ik niet gelukkig.

+1
Je zou zeggen dat geluk een realisering is van wensen die je hebt, maar das ook weer onvolledig.

"Gelukkig" is dan weer meer een gemoedstoestand lijkt me, maargoed ik ben gewoon te simpel voor dit soort dingen denk ik


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2010 21:23 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Geluk is een gemoedstoestand, precies. Ik denk dat geluk een emotie is, die gelijk staat aan blijdschap, verdriet, noem maar op. Maar de mens heeft in de loop der jaren geluk veredelt tot "een hoger goed". Iedereen wílt gelukkig zijn, en iedereen wílt geluk hebben (uitzonderingen daar gelaten). Maar wat is geluk meer dan het ervaren van emoties? Zowel postieve, als negatieve. Want hoe kun je de positieve nou eren, als je niet bekend bent met de negatieve? Juist dit contrast maakt vaak dat mensen geluk gaan inzien.

Als jij alles in je leven op een rijtje hebt, ben je vaak minder blij met een klein dingetje, terwijl als je diep in de put zit, juist dat kleine dingetje gezien kan worden als geluk, of blijdschap, of wat dan ook.

En ik denk er nog veel meer over, maar tot dus ver het deel dat ik wél op papier krijg.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-01-2010 21:27 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2010 21:23 schreef Silence het volgende:
Geluk is een gemoedstoestand, precies. Ik denk dat geluk een emotie is, die gelijk staat aan blijdschap, verdriet, noem maar op.


Dat lijkt me dan weer niet. Blijdschap en verdriet zijn dingen die gauw kunnen komen en gaan, terwijl je pas van geluk spreekt als dit gedurende een langere tijd aanhoudt. Je zegt niet: 'wow, gister was ik gelukkig!', maar 'vorig jaar was ik gelukkig, dat is nu wel anders'. Los daarvan gaat de vergelijking met blijdschap en verdriet, volgens mij, niet op omdat juist die emoties bijdragen aan of afbreuk doen aan het geluksgevoel.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2010 21:29 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Dat betwijfel ik dus. Wat ik al zei, ik denk dat geluk een veredelt iets is. Ik ben gelukkig op momentjes, en juist niet over een hele periode. Juist wanneer ik me kut voel, kan ik een moment van geluk en waardering voelen door de kleinste dingetjes, iets waar ik me minder bewust van ben in een "blijere" periode.

Daarbij denk ik dat geluk zo persoonlijk is, dat hier geen beschrijving voor te vinden is.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 26-01-2010 21:37 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 26 januari 2010 19:27 schreef Silence het volgende:
Ik wil dit onderwerp nog eens aanhalen, maar was benieuwd. Wat is jullie visie op geluk? Bestaat geluk nog wel? Zo ja, wat is het in jou ogen?

Ik wacht de reacties af


quote:
Op 26 januari 2010 21:29 schreef Silence het volgende:
Daarbij denk ik dat geluk zo persoonlijk is, dat hier geen beschrijving voor te vinden is.


Nou, je daagt me uit.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-01-2010 21:38 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2010 21:29 schreef Silence het volgende:
Daarbij denk ik dat geluk zo persoonlijk is, dat hier geen beschrijving voor te vinden is.


Eh, ja, maar dan kun je je onderzoek wel stoppen. Dan wordt het meer wiskunde; eerst 10 stellingen rond geluk zoeken, en daarna de antwoorden verwerken in een grafiekje.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2010 21:40 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Nee, het is toch ook geen onderzoek? Dat is het leuke aan filosofie, de enige bedoeling van mijn presentatie is mensen na te laten denken over de kwestie, en reacties op te roepen die mijn mening tegenspreken, of het juist met me eens zijn.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-01-2010 21:42 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2010 21:37 schreef Kramy het volgende:
Nou, je daagt me uit.
Och, presentatie is morgen, en ik heb mijn info op een rijtje. Ik vind het verder ook gewoon een interessant onderwerp. Daarbij, weerleg maar wat ik vind, graag zelfs. Maakt het alleen maar leuker.


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 26-01-2010 22:11 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2010 19:31 schreef Black Jew het volgende:
geluk is niet doodgereden worden als je met je fiets op tachtig jarige leeftijd een snelweg probeert over te steken.



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 26-01-2010 22:11 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2010 21:42 schreef Silence het volgende:
Och, presentatie is morgen, en ik heb mijn info op een rijtje.


Gelukkig maar.


Bareuh...


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 26-01-2010 22:46 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Ik werd best gelukkig na Een nieuwe Aarde gelezen te hebben van Tolle. Ben nu niet zo vaak meer in de put.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-01-2010 23:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 26 januari 2010 20:14 schreef Hypnos het volgende:
eigenlijk moet je ook spreken van Menselijk geluk,
want geluk bestaat ook bij dieren: veiligheid, eten, bevrediging

dieren zijn groter dan mensen


wat een onzin, waarom zou dat zo speciaal zijn bij mensen? Bij mensen telt net zo hard het rijtje van: veiligheid, eten, bevrediging. enz

Alleen (intelligente) beesten, waaronder wij, hebben ook een nieuwsgierigheid die gevoed moet worden. Zodra de belangrijkste behoeftes geen probleem meer zijn is er al snel een nieuw probleem, namelijk verveling.
Zo hebben we ons eerst de naad uit gewerkt om geen zorgen meer te maken over een afdakje en wat eten, dan moeten we ons erna weer uit de naad werken om verveling tegen te gaan.
Bij huisdieren zie je dat duidelijk terug, hun primaire behoeftes zijn vervult en hebben ze erna nog vernieuwing nodig anders gaan ze zo heen en weer lopen, bij gehandicapten zie je dat ook welleens terug.

de definitie van M. is een mooie maar geluk moet je altijd bekijken in de tijd. Je hebt een beginpunt en een eindpunt. De hoogte ervan maakt niet eens zo heel veel uit, zolang het uiteindelijk maar steil oplopend is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2010 23:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Geluk zit in heel kleine dingen, een dammer die fijn heeft gedamd.
Een jongetje dat door zijn vader nog nooit in elkaar is geramd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


.Mental
Usericon van .Mental
Posted 26-01-2010 23:43 by .Mental Wijzig reactieProfiel van .MentalQuote dit bericht

Geluk is weer terug te zijn op Zm.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-01-2010 23:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-01-2010 23:44 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2010 23:43 schreef .Mental het volgende:
Geluk is weer terug te zijn op Zm.




6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 26-01-2010 23:45 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Hulde voor onze doorzetter


.Mental
Usericon van .Mental
Posted 26-01-2010 23:45 by .Mental Wijzig reactieProfiel van .MentalQuote dit bericht

Al zal het maar voor even zijn vrees ik hahaha.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-01-2010 23:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Geluk is dan ook tijdelijk


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-01-2010 23:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 26-01-2010 23:46 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

wow! :D

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 26-01-2010 23:46]


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 26-01-2010 23:46 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht



Bareuh...


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 26-01-2010 23:57 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 26 januari 2010 21:27 schreef WhiteRider het volgende:
Dat lijkt me dan weer niet. Blijdschap en verdriet zijn dingen die gauw kunnen komen en gaan, terwijl je pas van geluk spreekt als dit gedurende een langere tijd aanhoudt. Je zegt niet: 'wow, gister was ik gelukkig!', maar 'vorig jaar was ik gelukkig, dat is nu wel anders'. Los daarvan gaat de vergelijking met blijdschap en verdriet, volgens mij, niet op omdat juist die emoties bijdragen aan of afbreuk doen aan het geluksgevoel.

Vreemd, soms heb ik dat wel. Heb zelfs tijden gehad dat ik me een half uur gelukkig voelde, en de rest van de dag dan weer niet.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-01-2010 23:59 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Geluk? de dood?


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 27-01-2010 0:00 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Gelukkig niet.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen