IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Onderzoek naar Metal en emotie - heb je hulp nodig! Vorige pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-03-2010 14:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Emotie en ratio kun je helemaal niet uitschakelen. Onderdrukken, ja. En dat lukt ook maar tijdelijk. En het kan ook slecht (samen)werken, maar als één van 2-en echt uitstaat ben je volgens mij geestelijk dood.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


RuudK
Usericon van RuudK
Posted 20-03-2010 12:17 by RuudK Wijzig reactieProfiel van RuudKQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Ruud_Koorevaar

quote:
Op 17 March 2010 9:51 schreef herrie het volgende:
welke balans dan? ik bedoel... de verhouding mannen / vrouwen in de metal is iig niet 50 om 50%.

Ben wel benieuwd... ook vanwege de leeftijdsgrenzen die je in je onderzoek hebt etc. dus als het af is komt er hopelijk een downloadversie op deze site?


De balans gaat niet over de representativiteit, maar over het streven naar betrouwbaarheid. Met een te kleine hoeveelheid respondenten van een bepaalde groep is de kans te groot dat er toevalligheden optreden die de waarde van de resultaten bedreigen. Als ik maar 5 vrouwen kan interviewen, en 2 daarvan wijken significant af van de 'gemiddelde' vrouw, dan vertekend dat de resultaten vrij zwaar. Maar als ik bijvoorbeeld 8 vrouwen kan interviewen, dan hebben die 2 'afwijkers' een veel kleinere impact. Representativiteit is meer iets voor kwantitatief onderzoek.

De algemene resultaten kan ik zeker bekend maken, ik weet niet zeker in hoeverre ik het verslag compleet openbaar mag maken (sinds het eigendom is van de Universiteit) Dus dat zal ik moet checken.

[Dit bericht is gewijzigd door RuudK op 20-03-2010 12:19]


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen