IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Metal Front Twente Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 22-03-2010 23:12 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Even een algemeen topic over deze organisatie. Eerst maar wat algemene informatie voor de onwetenden onder ons.



Metal Front Twente is ontstaan uit een vriendenkring te Rijssen. Op een verjaardag op 15 september is er besloten een échte vereniging te worden. Met als doel, een front van metalheads vormen. Het organiseren van concerten (en festivals) is dan ook waar zij zich mee bezig houden. De concertavonden vinden voornamelijk plaats in Nijverdal in de Vleugel. Samenwerking met grotere zalen als Metropool en Atak komt soms ook voor, en we hopen dit in de toekomst voort te zetten. Een organisatie met een hart voor metal, en bier. Want dat vloeit altijd zeer rijkelijk op de MFT avonden.


Dit topic heb ik aangemaakt omdat ik sinds kort ook in het bestuur van MFT zit. We stonden (en staan?) aan de rand van een kleine afgrond, en we doen hard ons best hier uit te krabbelen. We kunnen dit echter niet alleen! Dus bij deze: heb je op of aanmerkingen nadat je er geweest bent? Of zijn er redenen dat je nooit aanwezig bent? Alle (serieuze) tips zijn meer dan welkom.

Binnenkort zullen er enkele acties komen om MFT een hernieuwd leven in te blazen, en we hopen dan ook dat we jullie snel tegen komen in het, uiteraard, prachtige Twente.




Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 23-03-2010 9:40 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Nou, dan zijn we vanaf nu concullega's. Wat is precies jouw bestuursfunctie?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-03-2010 9:41 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Fluffster van Herrie Fest.


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-03-2010 9:51 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 22 March 2010 23:12 schreef Silence het volgende:
Of zijn er redenen dat je nooit aanwezig bent?


Ben er wel eens maar vaker niet dan wel en de redenen daarvoor zijn:

- De meeste plaatsen waar jullie wat organiseren zijn slecht bereikbaar met OV.
- Lineup vaak niet heel boeiend, meestal dichterbij ook al te zien of met bands die te vaak te zien zijn.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-03-2010 9:51 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik hoop dat ze niet zo succesvol worden als Fc Twente. Zit je straks ineens ook met een bult meelopers, raddraaiers en nepprofessionaliteit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-03-2010 9:54 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Even serieus van mijn kant, denk dat onder meer het artwork voor posters en flyers beter kan, en dat er meer in de regio geposterd moet worden. Verder is het altijd erg gezellig daar, OV is geen probleem voor mij, dat scheelt.


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-03-2010 9:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik moet nog een keer in Borne met de ex-bassist en zijn vrouw afspreken. Organiseer eens wat moois, hebben we meteen een goeie reden om die kant op te komen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-03-2010 9:58 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 23 March 2010 9:58 schreef bastianus het volgende:
Ik moet nog een keer in Borne met de ex-bassist en zijn vrouw afspreken. Organiseer eens wat moois, hebben we meteen een goeie reden om die kant op te komen.


5-6-2010, Herrie Fest!


Boeiender


solitude within
Usericon van solitude within
Posted 23-03-2010 10:45 by solitude within Wijzig reactieProfiel van solitude withinQuote dit berichthttp://www.metalfronttwente.nl

quote:
Op 23 March 2010 9:51 schreef MMayo het volgende:
Ben er wel eens maar vaker niet dan wel en de redenen daarvoor zijn:

- De meeste plaatsen waar jullie wat organiseren zijn slecht bereikbaar met OV.
- Lineup vaak niet heel boeiend, meestal dichterbij ook al te zien of met bands die te vaak te zien zijn.


Het klopt inderdaad dat wij met ov niet altijd goed bereikbaar zijn maar we moeten op dat gebied nog f roeien met de riemen die we hebben.
Er word met andere locaties gepraat maar mag hier nog niet wat over los laten.

Wat betreft de line-up hopen wij volgend jaar wat grotere bands te kunnen programmeren.
Op dit moment heeft de MFT nog nooit met subsidies gewerkt.
We hebben hier al na gesprekken met subsidie verstrekkers wel recht op maar we moeten nu dus eerst de opgebouwde schuld wegwerken.
Dit hopen we eind dit jaar gerealiseerd te hebben.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-03-2010 10:47 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 23 March 2010 10:45 schreef solitude within het volgende:
Het klopt inderdaad dat wij met ov niet altijd goed bereikbaar zijn maar we moeten op dat gebied nog f roeien met de riemen die we hebben.
Er word met andere locaties gepraat maar mag hier nog niet wat over los laten.

Wat betreft de line-up hopen wij volgend jaar wat grotere bands te kunnen programmeren.
Op dit moment heeft de MFT nog nooit met subsidies gewerkt.
We hebben hier al na gesprekken met subsidie verstrekkers wel recht op maar we moeten nu dus eerst de opgebouwde schuld wegwerken.
Dit hopen we eind dit jaar gerealiseerd te hebben.


Dat OV deel is wel een reden waarom een heleboel publiek niet komt, met name het wat jongere publiek dus dat is zeker de moeite waard om aan te werken. Desnoods met een pendeldienst gaan werken ofzo?

Wat bands betreft, het hoeft niet direct groter qua namen maar wellicht wat meer variatie in de programmering? Ben benieuwd wat het gaat opleveren als er subsidie bij komt, zou wel fijn zijn voor jullie.

Wellicht nog meer leuke samenwerkingsverbanden?


solitude within
Usericon van solitude within
Posted 23-03-2010 10:49 by solitude within Wijzig reactieProfiel van solitude withinQuote dit berichthttp://www.metalfronttwente.nl

quote:
Op 23 March 2010 9:54 schreef MR. N het volgende:
Even serieus van mijn kant, denk dat onder meer het artwork voor posters en flyers beter kan, en dat er meer in de regio geposterd moet worden. Verder is het altijd erg gezellig daar, OV is geen probleem voor mij, dat scheelt.


zaterdag 3 april is er een gesprek met een ontwerper die we willen gaan vragen als vaste ontwerper voor onze flyers en posters want de art-work moet zekers beter.
Tevens de website gaat voor de zomer onderhanden worden genomen door een professioneel website bouwer
of in iedergeval iemand die hier veel meer verstand van heeft dan mij want programmeer taal is voor mij een gevalletje SYNTAX ERROR


solitude within
Usericon van solitude within
Posted 23-03-2010 10:56 by solitude within Wijzig reactieProfiel van solitude withinQuote dit berichthttp://www.metalfronttwente.nl

quote:
Op 23 March 2010 10:47 schreef MMayo het volgende:
Dat OV deel is wel een reden waarom een heleboel publiek niet komt, met name het wat jongere publiek dus dat is zeker de moeite waard om aan te werken. Desnoods met een pendeldienst gaan werken ofzo?

Wat bands betreft, het hoeft niet direct groter qua namen maar wellicht wat meer variatie in de programmering? Ben benieuwd wat het gaat opleveren als er subsidie bij komt, zou wel fijn zijn voor jullie.


Wellicht nog meer leuke samenwerkingsverbanden?



We hebben inderdaad ook veel dezelfde stijl geboekt.
Dit proberen we te veranderen dit jaar al.
agenda dit jaar.

3 april Slechtvalk ,Hymir & Myrkvar
14 mei gratis podium tijdens de nachtmarkt van
Nijverdal.
aanvang 14.00 uur met luchtige rockbands
's avonds: Generc, Face the fact,
stigmatheist + 1
5 juni Herrie fest
2 oktober Vanadis & ex-Libris ( prog/gothic etc)
6 november Stronghold

hiernaast komt er nog hoogst waarschijnlijk een groot
Help MFT evenement ism Metropool Hengelo.
Dit ligt puur aan aanbod van bands wanneer dit gaat gebeuren.


[Dit bericht is gewijzigd door solitude within op 23-03-2010 10:58]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-03-2010 10:58 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

En zet als Mr. MFT de myspace en de hyves in je undersign Anton!


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 23-03-2010 11:13 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 23 March 2010 10:56 schreef solitude within het volgende:
We hebben inderdaad ook veel dezelfde stijl geboekt.
Dit proberen we te veranderen dit jaar al.
agenda dit jaar.

3 april Slechtvalk ,Hymir & Myrkvar
14 mei gratis podium tijdens de nachtmarkt van
Nijverdal.
aanvang 14.00 uur met luchtige rockbands
's avonds: Generc, Face the fact,
stigmatheist + 1
5 juni Herrie fest
2 oktober Vanadis & ex-Libris ( prog/gothic etc)
6 november Stronghold

hiernaast komt er nog hoogst waarschijnlijk een groot
Help MFT evenement ism Metropool Hengelo.
Dit ligt puur aan aanbod van bands wanneer dit gaat gebeuren.



Goed bezig hopen dat het de goede kant op gaat met MFT.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 23-03-2010 11:13]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-03-2010 11:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 March 2010 9:58 schreef MR. N het volgende:
5-6-2010, Herrie Fest!
Staat genoteerd. Effe nog wat met de Ulk, Borne en de vrouw overleggen, die wil vast ook een keer mee.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 23-03-2010 11:20 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Nice!

En ik moet zeggen dat het gaaf is om met MFT samen te werken voor dit festival.


Boeiender


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-03-2010 21:44 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Alle punten die jullie tot nu toe aangedragen hebben zijn in de vergadering van afgelopen maandag opgenomen inderdaad. We willen proberen iets aan de bereikbaarheid te doen, zeker wanneer er iets grotere namen spelen.

We willen proberen diverser publiek aan te trekken, en zijn bezig met leukere entree-prijzen voor originelere bands.

Bovendien zijn we ook druk bezig met artwork, onderhoudt van de site en eigenlijk al het promotie materiaal.

Bedankt tot dusver voor het meedenken!

En @ Mmayo: zou jij eens een aantal bands kunnen noemen (realistisch graag) waarvoor je bijvoorbeeld wel een keertje wilt afreizen?


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 24-03-2010 5:23 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 23 March 2010 11:19 schreef bastianus het volgende:
Staat genoteerd. Effe nog wat met de Ulk, Borne en de vrouw overleggen, die wil vast ook een keer mee.


Ik ben daar sowieso bij.


Bareuh...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-03-2010 7:39 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 23 March 2010 21:44 schreef Silence het volgende:
En @ Mmayo: zou jij eens een aantal bands kunnen noemen (realistisch graag) waarvoor je bijvoorbeeld wel een keertje wilt afreizen?


Ligt eraan wat je onder realistisch zou verstaan maar ik denk dat bijvoorbeeld een The Wounded en Ophis wel haalbaar zijn. Alhoewel ik niet weet hoeveel mensen er op die laatste band zouden komen. Wat "grotere" namen bijvoorbeeld Watain, Esoteric, Tombs of Akercocke zou ik ook niet verkeerd vinden. Maar goed, dat is dan persoonlijke voorkeur. Het blijft lastig te voorspellen hoeveel extra mensen je krijgt als je dat soort bands boekt. Zeker met het aanbod van concerten en festivals tegenwoordig, als je ligging dan niet centraal is gaan er al een boel mensen niet en als het alleen in de regio bekend is dat er bands spelen.. mis je ook een boel publiek. Flyeren bij andere concerten door het hele land en posters plakken hoort er ook bij.

Toch lijkt het aantal mensen dat concerten bezoekt terug te lopen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 24-03-2010 8:26 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ja, daar stel je een punt. Wat mij zelf goed lijkt is bijvoorbeeld richten op verschillende genre's, en daar een speciale avond van te maken. Een "black" avond, een "grind" avond, een "female-voice" avond, wat dan ook. Op die manier is promoten makkelijker, en trek je hopelijk meer lui aan. Dat combineren met de nachtpendel bus zou wat goeds moeten kunnen doen.

We willen inderdaad MFT gaan promoten ook buiten Twente. Zeker wanneer lidmaatschap ook korting bij Atak of Hedon zou opleveren, wordt het voor mensen al aantrekkelijker om lid te worden, en komen ze misschien ook sneller die kant op.

Goed, ik neem je punten mee, houd de bands in mijn achterhoofd, bedankt.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-03-2010 8:33 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, thema-avonden zou juist ook kunnen betekenen dat er mensen niet komen kijken. Als je juist zo divers mogelijk programmeerd heb je vaak voor een ieder wat wils.


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-03-2010 8:38 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 24 March 2010 8:26 schreef Silence het volgende:
Ja, daar stel je een punt. Wat mij zelf goed lijkt is bijvoorbeeld richten op verschillende genre's, en daar een speciale avond van te maken. Een "black" avond, een "grind" avond, een "female-voice" avond, wat dan ook. Op die manier is promoten makkelijker, en trek je hopelijk meer lui aan. Dat combineren met de nachtpendel bus zou wat goeds moeten kunnen doen.

We willen inderdaad MFT gaan promoten ook buiten Twente. Zeker wanneer lidmaatschap ook korting bij Atak of Hedon zou opleveren, wordt het voor mensen al aantrekkelijker om lid te worden, en komen ze misschien ook sneller die kant op.



Aan de ene kant werken die thema avonden vaak wel redelijk, maar aan de andere kant heb je de kans dat het te eenzijdig gaat zijn en je op sommige avonden haast geen publiek trekt. Het is en blijft een gok, maar als je de ruimte hebt is het natuurlijk harstikke mooi om uit te proberen. Het blijft moeilijk inschatten of iets wel of niet gaat lopen en is afhankelijk van zoveel verschillende dingen. Een samenwerking is denk ik wel een goed idee met een Atak of Metropool maar wellicht is er ook nog wat mogelijk in de vorm van Flatrock of een ander kleinschalig festivalletje in die omgeving?

Wellicht nog wat leuke prijsvragen (ZMfrontpage wil daar wel aan meewerken natuurlijk) of een prijsvraag in een stand zoals vorig jaar op Elsrock? Met gratis kaarten winnen voor degene die ter plekke de meeste leden binnen sleept ofzoiets? Gewoon een lekker ludieke actie opzetten zodat je naamsbekendheid krijgt.

Het moet wel goedkomen met MFT, kan me niet voorstellen dat er geen animo is voor dit soort initiatieven. Bedoel, genoeg metalminded lui in die regio en erbuiten. Maar succes!


herrie
Usericon van herrie
Posted 24-03-2010 9:11 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

vroeger ging ik al puber op de fiets van Luttenberg naar Zwolle om Nembrionic Hammerdeath, Consolation en O.P. te zien... en mijn oudere broer reed vaak en haalde ons vaak op (wat ik jaren later recht mocht zetten door hem ladderzat uit de voetbalkantine te halen). ..."de jeugd van tegenwoordig ook!"

Nijverdal ligt qua OV niet eens zo verkeerd. je kunt nog best "laat" met de trein richting Enschede en Zwolle.

enfin, hopelijk zal MFT deze lichte crisis overleven en een mooi fundament voor de toekomst neerzetten.



Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 24-03-2010 9:23 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

quote:
Op 23 March 2010 9:54 schreef MR. N het volgende:
Even serieus van mijn kant,


herrie
Usericon van herrie
Posted 24-03-2010 9:25 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

..."even"...


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 24-03-2010 9:49 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Solitude Within en Silence: jullie hebben mail, en als het even kan zou ik er vandaag nog antwoord op willen hebben


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen