IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Top 10 van 2002 Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 03-09-2002 21:23 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ja ik verveel me, dus hier een suf top 10 lijstje van mijn favo albums van 2002 tot zover...

1) Primordial - Storm Before Calm
2) Notre Dame - Coming Soon to a Theatre Near You... The 2nd Promo
3) Opera IX - Maleventum
4) Immortal - Sons of Northern Darkness
5) Grief of Emerald - Christian Termination
6) Callenish Circle - Flesh_Power_Dominion
7) Catamenia - Eskhata
8) ...And Oceans - Cypher
9) Carpe Tenebrum - Dreaded Chaotic Reign
10) Tvangeste - Firestorm

laat jullie top10's maar eens horen...


Zenial


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 03-09-2002 21:25 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

[idd, muziek algemeen is beter]

[Dit bericht is gewijzigd door elessar op 03-09-2002 22:00]



Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 03-09-2002 21:29 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik kijk wel hoe ver ik kom:

1 Unleashed - Hell's Unleashed
2 Pentacle - Ancient death (2001 geloof ik maargoed)
3 Primordial - Storm before calm
4 Manowar - Warriors of the world united
5 Destroyer 666 - Cold steel for an iron age



Edit: beste plaat vergeten !

[Dit bericht is gewijzigd door Snagger op 04-09-2002 21:25]


Ik, Wil Schuurman


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-09-2002 21:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

erz ijnog geen cd's uitgekomen dit jaar waar ik echt van achterover sla. maar ik heb hoop voor satyricon en nile.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-09-2002 21:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Pfoei, moeilijk.

1. Nehëmah - Light of a Dead Star
2. Craft - Terror Propaganda
3. Agiel - Dark Pantheons Again Will Reign
4. Internecine - The Book of Lambs
5. Obtest - Auka Seniems Dievams (of was dat nog 2001?)
6. Hate Forest - The Most Ancient Ones

Inspiratie op...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2002 21:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Pff ass .. dan moe ik overal kijken uit wlek jaar de cd komt


elmar
kutbak
Usericon van elmar
Posted 03-09-2002 21:55 by elmar Wijzig reactieProfiel van elmarQuote dit bericht

Hm ik heb geen idee


Ares
Usericon van Ares
Posted 03-09-2002 21:58 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

Eehmz....

1) Judas Iscariot - Moonlight burtchery
2) Haatstrijd - Nachtgruwel
3) (...)

Verder kom ik niet, er is dit jaar nog niet veel boeiends uitgekomen.

*edit* *toevoeginkje*

[Dit bericht is gewijzigd door Ares op 03-09-2002 21:59]


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 03-09-2002 22:02 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

neh 2002 is tot nu toe een vrij slecht jaar moet ik zeggen


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 03-09-2002 22:03 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

10 goeie albums dit jaar? pfffffrrrrtttt
Warlord, Messiah's Kiss, King leoric....euhm..euhm....Metal Inquisitor...;'k zit el vast vrees ik


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 03-09-2002 22:31 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht



1)Callenish Circle - Flesh_Power_Dominion
2)Primordial - Storm Before Calm
3)Immortal - Sons of Northern Darkness
4)Destroyer 666 - Cold steel for an iron age
5)Vintersorg - Visions from the Spiral Generator

En ook ik kom niet verder dan dit



Morbid Death
JAMMIE!!
Usericon van Morbid Death
Posted 03-09-2002 23:01 by Morbid Death Wijzig reactieProfiel van Morbid DeathQuote dit bericht

In willekeurige volgorde:

Vader - Revelations
Primordial - Storm before Calm
Internecine - Book of Lambs
Cannibal Corpse - Gore Obsessed
Annihilator - Waking the Fury
Diabolical - A Thousand Deaths
Arch Enemy - Wages of Sin

Da wast wel zon beetje


Drink met matuh............., nooit alleen.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 03-09-2002 23:44 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Hmz, ik ken al de releases niet zo. Is Deathmachine dit jaar uitgekomen? Nee he? Dan heb ik geen idee eigenlijk.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 04-09-2002 0:54 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Jah ik heb Satyricon en Nile ook nog niet gehoord, daar heb ik wel goede hoop op dat die in mijn top 10 lijstje komen.
Verdere 2002 releases waar ik wel benieuwd naar ben:
The 3rd and the Mortal - Memoirs
Agalloch - The Mantle
Agatus - The Weaving Fates
Bergthron - Wotanskult
Cemetery of Scream - Prelude to a Sentimental Journey
Clandestine Blaze - Fist Of The Northern Destroyer
Darkwell - Conflict of Interest
Desire - Locus Horrendus - The Night Cries Of A Sullen Soul...
Disbelief - Shine
Empyrium - Weiland
Enthroned - Carnage In Worlds Beyond
Graveland - Memory And Destiny
Judas Iscariot - To Embrace Corpses Bleeding
Khold - Phantom
Limbonic Art - The Ultimate Death Worship
Lord Belial - Angelgrinder
Mephistopheles - Modern Instinct's Purity
Myrkskog - Superior Massacre
Nocte Obducta - Galgendämmerung - Von Nebel, Blut und Totgeburten
Novembers Doom - To Welcome the Fade
On Thorns I Lay - AngelDust
Ragnarok - In Nomine Satanas
Rapture - Songs for the Withering
Rotting Christ - Genesis
Trail of Tears - A New Dimension of Might
Unlord - Lord of Beneath
Vader - Revelations
Vanitas - Der Schatten Einer Existenz
Yyrkoon - Dying Sun

Oh sorry, ik ben weer lijstjes aan het maken... ik verveel me echt


Zenial


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-09-2002 0:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2002 0:54 schreef Zenial het volgende:
Verdere 2002 releases waar ik wel benieuwd naar ben:
Judas Iscariot - To Embrace Corpses Bleeding
Dikke aanrader. Koude, getormenteerde black metal. Erg goed! *edit* EN Akhenaten gebruikt tegenwoordig een sessiedrummer, is een stuk minder 'sloppy' (ik heb begrepen dat veel mensen daar een probleem mee hadden).
quote:
Vader - Revelations

Gaat wel; 'Litany' vond ik een stuk beter. Maar het blijft een goede band.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 04-09-2002 0:57]


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 24-12-2002 1:52 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Manowar - Warriors of the World
Nightwish - Century Child
Soilwork - Natural Born Chaos
Disturbed - Believe
In Flames - Reroute to Remain
Sentenced - The Cold White Light
Dark Tranquillity - Damage Done
Immortal - Sons of Northern Darkness
Opeth - Deliverance
Sevendust - Animosity
HammerFall - Crimson Thunder
Annihilator - Waking the Fury
Bad Religion - The Process of Belief
Sum 41 - Does this Look Infected?
En tot slot: Avril Lavigne - Let Go


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 24-12-2002 1:54 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik heb er maar 2:

-A fine day to exit van Anathema
-Deliverance van Opeth


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-12-2002 1:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Immolation - Unholy Cult
Immolation - Unholy Cult
Immolation - Unholy Cult
Immolation - Unholy Cult
Immolation - Unholy Cult
Immolation - Unholy Cult
Immolation - Unholy Cult
Immolation - Unholy Cult
Immolation - Unholy Cult
Immolation - Unholy Cult


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 24-12-2002 1:59 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

Dwaallicht, het valt me een beetje tegen van je dat je

Immolation - Unholy Cult

helemaal vergeet.


Barrrman
Stage-diver
Usericon van Barrrman
Posted 24-12-2002 2:12 by Barrrman Wijzig reactieProfiel van BarrrmanQuote dit berichthttp://www.the-stage.be

arch enemy - wages of sin
Messiah's kiss
immortal - sons of northern Darkness
Thyrfing - Vansinnesvisor
hammerfall - Crimson Thunder
In Flames - Reroute to Remain

ben meer benieuwd naar wat er in 2003 zal uitkomen


If you're not a metalhead, you might as well be dead (Piledriver)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-12-2002 3:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Jaarlijst met dien verstande dat ik heel veel releases dit jaar nog niet gehoord heb dor tijd/zingebrek.:

1. Death – early years
2. Agiel - Dark pantheons again will reign
3. Iron Maiden - Rock in rio dvd
4. Internecine - Book of lambs
5. Septic Flesh - Sumerian deamons (promo)
6. Exivious - promo cd
7. Nile - In their darkened shrines
8. Spock's beard - Snow
9. Carcariass - Killing process
10. Tom waits - Alice


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 24-12-2002 3:54 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

Voor mij was dit jaar een van de beste! Ik heb zoveel goede black/death albums gekocht
Ik ben echt tevreden met het aanbod. Beter dan 'The Dry Years' 1994-1999.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-12-2002 3:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 december 2002 3:54 schreef Shun Sacer het volgende:
Voor mij was dit jaar een van de beste! Ik heb zoveel goede black/death albums gekocht
Ik ben echt tevreden met het aanbod. Beter dan 'The Dry Years' 1994-1999.


Dan valt het je vast niet moeilijk een lijstje neer te planten.

Die dry periode heeft voor mij trouwens niet bestaan afgezien van de deathmetaldip en de opkomst van de tweede blackmetalgolf.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 24-12-2002 4:18 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 24 december 2002 3:57 schreef Mutilator het volgende:
Dan valt het je vast niet moeilijk een lijstje neer te planten.



euhm nou er zijn zoveel toffe albums... om daar een top 10 van te maken is niet te doen

quote:

Die dry periode heeft voor mij trouwens niet bestaan afgezien van de deathmetaldip en de opkomst van de tweede blackmetalgolf.


hehehehe en dat is precies waar ik op doel... slappe homo black metal en vrijwel geen toffe brute death metal. *zucht*

Gelukkig dat er binnen de black en death metal scene weer plaats is voor het echt ruige werk.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-12-2002 4:33 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 24 december 2002 4:18 schreef Shun Sacer het volgende:
euhm nou er zijn zoveel toffe albums... om daar een top 10 van te maken is niet te doen


De topicstarter heeft zelf een top 30 gemaakt dus voel je niet limited in this matter zou'k zo zegguh...

quote:
hehehehe en dat is precies waar ik op doel... slappe homo black metal en vrijwel geen toffe brute death metal. *zucht*


Klopt; misschien zijn die stijlen ten koste van elkaar gegaan...of komt dat door die grungetrend/gabbertrend toendertijd?

quote:
Gelukkig dat er binnen de black en death metal scene weer plaats is voor het echt ruige werk.


YES! Het leuke is dat veel bands van toen volgehouden hebben; niet normaal meer hoe lang de meeste deathmetalbands bestaan...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Shun Sacer
Usericon van Shun Sacer
Posted 24-12-2002 5:12 by Shun Sacer Wijzig reactieProfiel van Shun SacerQuote dit berichthttp://www.myspace.com/shunsacer

quote:
Op 24 december 2002 4:33 schreef Mutilator het volgende:

Klopt; misschien zijn die stijlen ten koste van elkaar gegaan...of komt dat door die grungetrend/gabbertrend toendertijd?



Hoe denk jij dat die stijlen ten koste van elkaar zijn gegaan? En waarom denk je dat de grungetrend/gabbertrend er misschien ook iets mee te maken heeft?

Misschien heb je gelijk hoor! Ik weet het zelf niet echt zeker, zo'n verandering in een scene is zelfs achteraf nog moeilijk in kaart te brengen. Ik baalde wel als een stekker. Sinds 1992 luister ik naar snelle black/death (net het cult jaar 1991 gemist Toen in 1994 zo'n beetje de ruige deathmetal verdween was dat zo erg klote....

Toen de tweede black metal golf kwam, was dat in eerste instantie een goed alternatief; er werd weer gehakt bij het leven. Helaas kwam 'de melodieuze' invloed van de Gothenburg scene toen pas echt goed op gang. Black en death metal gingen beide gothenburg invloeden gebruiken, vooral na het debuut van Dissection en na 'The Gallery' van Dark Tranquility. Ik heb het idee dat het als hersenloos en amuzikaal werd gezien om blastbeats en een ruig geluid te gebruiken. Je ziet dan ook dat ruige death en black metal bands destijds opeens andere studios (de wat 'softere') gingen gebruiken en harde kritieken hadden op de 'old school' gelederen.

Misschien was dit alles ook wel nodig; na eind jaren 80/begin jaren 90 zat er weinig fut in de brute/ruige metal. Veel albums klonken een beetje 'vermoeid', zowel qua productie als composities (bijvoorbeeld 'Stillborn' van Malevolent Creation). Ik denk dat het publiek ook vermoeid was. Het nieuwe van blastbeats was er nou wel af, evenals de grunts. Het extreme van de eind jaren 80 metal was doorgevoerd tot het maximale (snelheid en vervormde vocalen). Nu was het tijd voor een ander aspect van jaren 80 metal, en veelal vergeten in de death metal platen van 1994-1999: de 'occulte' sfeer;

Black metal bands haakten hier op in, en voerden het 'atmosferische' aspect ook tot het extreme (tot de slappe gay gothic/black/doom hap). En ik denk dat ook hier de vermoeidheid weer toesloeg. Zowel bands als publiek wilden weer meer snelheid en bruutheid ipv die aanstellerij in middeleeuwese kleren.

Op dit moment zie je de tendens van black en death metal bands die enorm hakken, maar tevens ook een zieke occulte sfeer willen creeren; de opkomst van de door Beherit geinspireerde black/death metal bands is hier een deel van (de zogenaamde war metal a la black witchery conqueror, revenge etc.). Ook oudjes als Absu en Destroyer666 met hun blackend thrash combineren het beste van de jaren 80 en beinvloeden heel wat nieuwe black/thrash bands.
De derde golf van hyperblast death metal gebruikt vaakt rare maatsoorten, vreemde akkoorden en veel snelheid om maar een zieke sfeer op te toepen.
Blijkbaar hebben ze geleerd van de geschiedenis; leun niet teveel op 1 kenmerk van metal.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen