IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Het Barbecue Topic (Barbecue, Barbeque, BBQ, Grill) Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-07-2019 7:41 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 1 juli 2019 12:52 schreef Ethereal het volgende:
Dat doe ik eigenlijk altijd, indirect garen en dan even dichtschroeien boven de kolen. Maar een lage (en vooral constante) temperatuur aanhouden is nog wel even stoeien... Vooral voor langere tijd. Misschien inderdaad eens kokos proberen!

Las vandaag dat je het beste gewoon een beste laag briketten in een hoek kunt gooien en dan maximaal 5 brandende briketten er bovenop. Volgende keer eens proberen, alles naast elkaar ging me te hard.

Ja, leg het aan één kant inderdaad. Wat ik ook nog wel gezien heb is zo'n metalen bak die je als een soort divider in je BBQ legt en die bak vul je dan met water. Je hebt ze uiteraard fancy op maat gemaakt maar een zelfbouw achtig ding of een hoge braadslee zou ook moeten werken denk ik.

Ik ben wel van de houtskool en niet van de briketten, houtskool geeft toch een lekkerder smaak en is wat makkelijker qua temperatuurregeling wat mij betreft.

Ik heb vorig jaar voor mezelf een kamado gekocht en het bevalt uitstekend. Vandaag is voor zowel de vriendin als voor mij een belangrijke dag, dus gisteren runder-shortrib in de rub gezet, vanmorgen vroeg het ding aangestoken en de shortrib ligt er nu een half uurtje op. 100 graden zo ongeveer (hitteschild er ook nog tussen). Ik moet hem zo een uur of acht alleen laten, dat heb ik nog nooit gedaan. Ben heel benieuwd... Hopelijk vanavond in feestelijke stemming soldaat maken!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 02-07-2019 7:41]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 02-07-2019 9:26 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 30 juni 2019 23:00 schreef XXL het volgende:
Even een stukje vlees op de BBQ. Daar komt tegenwoordig nog behoorlijk wat vakmanschap bij kijken, he?



Als je een lekker stukje vlees wilt en niet zoals de rest van Nederland alleen maar speklappen en hamburgers de tyfus in cremeert wel ja.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 02-07-2019 10:16 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 2 juli 2019 7:41 schreef M. het volgende:
Ja, leg het aan één kant inderdaad. Wat ik ook nog wel gezien heb is zo'n metalen bak die je als een soort divider in je BBQ legt en die bak vul je dan met water. Je hebt ze uiteraard fancy op maat gemaakt maar een zelfbouw achtig ding of een hoge braadslee zou ook moeten werken denk ik.

Ik ben wel van de houtskool en niet van de briketten, houtskool geeft toch een lekkerder smaak en is wat makkelijker qua temperatuurregeling wat mij betreft.

Ik heb vorig jaar voor mezelf een kamado gekocht en het bevalt uitstekend. Vandaag is voor zowel de vriendin als voor mij een belangrijke dag, dus gisteren runder-shortrib in de rub gezet, vanmorgen vroeg het ding aangestoken en de shortrib ligt er nu een half uurtje op. 100 graden zo ongeveer (hitteschild er ook nog tussen). Ik moet hem zo een uur of acht alleen laten, dat heb ik nog nooit gedaan. Ben heel benieuwd... Hopelijk vanavond in feestelijke stemming soldaat maken!


Klinkt lekker! En gefeliciteerd met wat er ook zijn mag

Bak water heb ik er idd altijd instaan, zat standaard bij de BBQ. Meestal voeg ik nog wat verse kruiden aan het water toe. Ooit wil ik ook een kamado... Las goede dingen over dat mini-ding van de Action (serieus) maar met een grilloppervlak van 25cm ofzo doe je niet zoveel. Plus dat er geen heat deflector bij zit.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-07-2019 1:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 2 juli 2019 9:26 schreef Ralph het volgende:
Als je een lekker stukje vlees wilt en niet zoals de rest van Nederland alleen maar speklappen en hamburgers de tyfus in cremeert wel ja.


Ik had je hoger ingeschat. Als het jou niet lukt om iets smakelijks op een oldskool BBQ klaar te maken heb ik echt met je te doen.

Hopelijk, gezien de , was je opmerking sarcastisch bedoeld.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-06-2020 10:58 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Van het weekend varkenshaas op de bbq klaargemaakt... Vantevoren 24 uur gemarineerd in een mengsel van ketjap, honing, knoflook, peper, zout, uienpoeder, bruine suiker en een fijngesneden habanero. BBQ rond de 130 graden, voorzien van appel-rookhout, indirect gegaard tot 58 graden kerntemperatuur, daarna nog even afgegrilld.

Geserveerd met gevulde jalapeños (roomkaas, geraspte kaas, gesnipperd uitje, klein beetje sriracha), omwikkeld met bacon.

De tering wat lekker weer... Aangezien vrouwlief mijn hints voor vaderdag niet snapte zelf gisteren maar een kamado besteld, hopelijk morgen binnen. Ben benieuwd!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 22-06-2020 17:03 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Koop dan meteen een nieuwe vrouw. You only YOLO once. Gewoon gaan shoppen in Polen of Thailand, afhankelijk van je voorkeur. Qua kosten zit je ergens rond een instap sim-race kitje.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-06-2020 17:11 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 22 juni 2020 17:03 schreef Slegthyd het volgende:
Koop dan meteen een nieuwe vrouw. You only YOLO once. Gewoon gaan shoppen in Polen of Thailand, afhankelijk van je voorkeur. Qua kosten zit je ergens rond een instap sim-race kitje.


Aan gedacht, maar de inruil van de oude viel wat tegen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 09-08-2020 10:09 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Gisteren vleesjes gegeten van een gesloten BBQ met schoorsteen? Een smoker noemde de kennis het.

Zelfs relatief slechte kwaliteit vlees kwam er nog mals en sappig uit.



Zoiets, maar dan zelf gemaakt. Hij had er ditmaal kersenhout op liggen geloof ik.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 09-08-2020 11:45 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Wat een unit


Het is de lichtinval ;')


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 09-08-2020 13:57 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 9 augustus 2020 10:09 schreef Slegthyd het volgende:
Gisteren vleesjes gegeten van een gesloten BBQ met schoorsteen? Een smoker noemde de kennis het.

Zelfs relatief slechte kwaliteit vlees kwam er nog mals en sappig uit.



Zoiets, maar dan zelf gemaakt. Hij had er ditmaal kersenhout op liggen geloof ik.


Langzaam garen en evt roken is geniaal idd. Heb nu een kamado, makkelijk op temperatuur te houden, resultaat is supermals en sappig.

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 09-08-2020 13:59]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-07-2021 19:14 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik ben erg benieuwd of ze gisteren de personeels-BBQ op het werk hebben laten doorgaan.
Komen inclusief aanhang toch al snel honderden mensen op af.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-07-2021 19:55 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

En dat weet je niet?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-07-2021 20:12 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Niets van gehoord.

Ik had me niet aangemeld omdat ik 4 dagen voor mijn 2e prik sowieso geen risico ga nemen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-07-2021 20:23 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ja maar de 'wandelgangen' dan?

Of gewoon een algemene mededeling op vrijdagmiddag?



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 11-07-2021 20:37]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-07-2021 20:48 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2021 20:23 schreef Natural Disaster het volgende:
Ja maar de 'wandelgangen' dan?

Of gewoon een algemene mededeling op vrijdagmiddag?




Vrijdagavond was de persco en ik had om 10:00 AM al weekend.

En nee, ik heb geen telefoonnummers van collegas of die lui op facebook.
Mama heeft me altijd gezegd om prive en werk gescheiden te houden.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 11-07-2021 20:50 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Dat laatste is ook al een goed excuus om niet op zaterdag naar een bedrijfs BBQ te gaan.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-07-2021 20:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Op de zaak vind ik het niet prive. Technisch gezien.

En tjah, gratis bier en zuipen.......


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-07-2021 20:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 augustus 2020 11:45 schreef Kimmey het volgende:
Wat een unit
Ik weet t schat.


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-07-2021 9:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Wat gooit de veganist dan op de BBQ? Ik weet het nog niet maar ik ga binnenkort maar eens met de wet rubs, dry rubs, glaze en al die teringzooi in de weer.

Uitzonderingen daargelaten waarbij het echt om de smaak van het vlees gaat (zeg, lamsvlees, een goede steak) gaat het meestal toch vooral om de smaak die we toevoegen aan de eiwitbron dus dat zou ook plantaardig prima moeten gaan. Ik denk aan dingen als:

Tofu vacuüm gemarineerd in ananassap, gember, knoflook, rode peper, suiker, zout. Mijn vacuümapparaat trekt de marinade mooi de tofu in. Dan ga ik de tofu warm smoken en glazen met een siroop van de marinade voor een dikke rokerige zoet-krokante korst. Als hij klaar is een splash limoensap er over met wat gehakte koriander en krokante kokosflakes.

Pulled jackfruit. Hetzelfde kruiden als pulled pork maar dat hoeft er natuurlijk niet zo lang op. Ik ben wel benieuwd hoe het smaakt als je dat urenlang rookt. Verder gaat het daarbij toch vooral om de BBQ-saus. Ik wil dat serveren in zelfgemaakte arepa's.

Verder zouden Beyond Meat worsten ook wel geschikt moeten zijn. Die dingen lijken me erg geschikt voor een glaze en of een dry rub.

Van Beyond Meat mince (gehakt) zou ik vegan kofte kunnen maken, met een muntsaus van Griekse haver "yoghurt" en verse munt.

En nog veel meer.. O, en natuurlijk niet alleen op vlees geïnspireerde gerechten maar ook groenten-groenten.

Vleestomaten (sja..) halveren, het vruchtvlees aanmaken met wat azijn, suiker, laurier en de tomaten op de gesneden kant loeiheet afgrillen en voor het serveren vullen met het aangemaakte vruchtvlees.

Aardappelen op de BBQ poffen en nog kort afgrillen. Serveren met een knoflook/ bieslook saus.

Champignons in folie gegaard op de BBQ, met een marinade van citroen-tijm

Etc etc etc etc etc etc. Ik heb er trek van gekregen. En inspiratie.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-07-2021 9:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Goed bezig Snaeck


When your people matter, menstrual health matters


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-07-2021 10:53 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Je kunt ook nog wat meer tussen de kolen doen, bv hele rode ui. Wordt van binnen heerlijk zoet/gecarameliseerd en een mooie rooksmaak erin. Lekker in een goede salsa bv.

Met knolselderij moet ook wel veel te beginnen denk ik zo, evt ook direct tussen de kolen. En met pompoen. Sowieso allerhande knollen!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Sater
Usericon van Sater
Posted 14-07-2021 10:58 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Rode kool deels uithollen en over een blikje gemberbier tussen de kolen zetten. Als hij helemaal zacht gestoomd is op een pita met geraspte wortel en harissaveganaise opknagen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-07-2021 11:01 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Harissaveganaise.....

Ik laat het woord even op me inwerken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-07-2021 11:21 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

is dat een goed idee, een kamado kopen als je nu nog niks hebt? Ik vraag het voor mezelf

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 14-07-2021 11:24]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-07-2021 11:23 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Een camaro kopen is altijd een leuk idee.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen