IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Een op de vier wietgebruikers psychisch afhankelijk Vorige pagina
winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 07-09-2002 7:06 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

ach zie hier in nederland maareens de koffieshops af te sluiten, krijg je alleen maar een gigantisch probleem qua misdaden om wiet


My madness, my sadness


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 09-09-2002 12:34 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

Wat is psychisch afhankelijk?
en hoeveel "gebruikers" zijn er dan bijvoorbeeld psychisch afhankelijk van alcohol?

Blowen is idd een prima middel om "spanningen" te onderdrukken, maar daar schuilt ook het gevaar om te blijven blowen in plaats van de "spanning" weg te nemen.
Het is een cliché, maar het heeft idd vooral te maken met het feit of het een gewoonte is geworden, of dat het nog een "ceremoniëele" waarde heeft.


why would you listen to me?


-=rot-ohp=-
Usericon van -=rot-ohp=-
Posted 09-09-2002 13:01 by -=rot-ohp=- Wijzig reactieProfiel van -=rot-ohp=-Quote dit bericht

Er zijn maar 230 bezoekers van Amsterdamse coffeeshops ondervraagd. DUS het slaat nergens op. Er zijn natuurlijk wel meer als 230 blowers in ons kleine landje dus dit onderzoek vink nergens op slaan.



quote:
Op 6 september 2002 19:48 schreef Rectum Lobotomy het volgende:
Is dat zo vreemd en openbarend dat je van soft drugs gemakkelijk psychisch 'geflipt' raakt?
Damn, stevige blowers kunnnen zichzelf niet recht in de ogen kijken.

Blowen is niet zo onschuldig.


ik ben zelf een stevige blower....bij mij geld dit niet....je moet niet iedere (stevige) blower over een kam scheren! De mensen waar jij het over hebt kunnen zich zelf niet in de hand houden. Ik dus wel.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-09-2002 13:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 september 2002 13:01 schreef -=rot-ohp=- het volgende:
Er zijn maar 230 bezoekers van Amsterdamse coffeeshops ondervraagd. DUS het slaat nergens op. Er zijn natuurlijk wel meer als 230 blowers in ons kleine landje dus dit onderzoek vink nergens op slaan.


Deze redenering is veels te gemakzuchtig; Statistiek is wetenschappelijk en je kan nooit 100% ondervragen, dus gaat het in verhouding. Je kan makkelijk zeggen "pas als iedereen ondervraagd is slaat het pas ergens op", maar zo redeneren doet elk onderzoek te kort. Het zegt wel degelijk wat, en meer dan jij kan zeggen; of heb jij hetzelfde onderzoek gedaan met meer dan 230 mensen?

quote:
ik ben zelf een stevige blower....bij mij geld dit niet....je moet niet iedere (stevige) blower over een kam scheren! De mensen waar jij het over hebt kunnen zich zelf niet in de hand houden. Ik dus wel.


Dat zeggen alle stevige blowers van zichzelf; Probleem is dat je een stevige gebruiker bent en je eigen inzicht daardoor vertroebelt is; een gebruiker is eerder geneigd zich te verdedigen dan objectief en kritisch naar zichzelf te kijken. Alleen een niet-gebruiker die jou van buitenaf beschouwt kan écht zeggen of jij je inderdaad in de hand kan houden.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


-=rot-ohp=-
Usericon van -=rot-ohp=-
Posted 09-09-2002 13:21 by -=rot-ohp=- Wijzig reactieProfiel van -=rot-ohp=-Quote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 13:12 schreef Mutilator het volgende:

Dat zeggen alle stevige blowers van zichzelf; Probleem is dat je een stevige gebruiker bent en je eigen inzicht daardoor vertroebelt is; een gebruiker is eerder geneigd zich te verdedigen dan objectief en kritisch naar zichzelf te kijken. Alleen een niet-gebruiker die jou van buitenaf beschouwt kan écht zeggen of jij je inderdaad in de hand kan houden.


kijk, je kunt aan je omgeving, prestaties en andere dingen zien of je nog de touwtjes in handen hebt. Als je dingen gaat verneuken of verslonzen of wat dan ook, dan is er iets mis en, heb je het niet meer onder controle.

"Probleem is dat je een stevige gebruiker bent en je eigen inzicht daardoor vertroebelt is" <---dit is dus niet altijd zo. Je kunt het zo ver laten komen idd....dan heb je er dus geen controle meer over. Dit hoeft niet altijd zo te zijn......


SoM
Usericon van SoM
Posted 09-09-2002 13:27 by SoM Wijzig reactieProfiel van SoMQuote dit bericht

Ik denk dat die 1/4e sterk is overdreven. Ook ik lurk regelmatig aan n joint, maar kan ook zo 'n week zonder. Ik voel ook geen verslavende werking: ik kan van mezelf ook vrolijk en 'high' zijn, daar heb ik meestal helemaal geen joint voor nodig. Ik denk zoiezo dat mensen die n joint roken als probleemoplossen eerder verslaafd raken.


"My greatest fantasy involves you, some sausages down your pants, and pack of starving Rotweilers." - Duckman


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 09-09-2002 17:08 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 15:25 schreef Slechtheid het volgende:
Toch als je op lange termijn dezelfde hoeveelheid gebruikt treedt er gewenning op. Dus dan funktioneer je eigenlijk normaal.
Als je dan meer gaat gebruiken omdat het effect minder is ben je fout bezig.


Correctie: Bij het gebruik van cannabis treed GEEN gewenning op. Een punt dat veel over het hoofd wordt gezien (evenals het feit dat alle merkbare gevolgen op lange termijn van regelmatig gebruik ook vrijwel direct weer verdwijnen indien men een tijd niets rookt).

Ik rook gemiddeld zo'n 3 tot 5 joints per dag schat ik. Gebruik sporadisch hard drugs (GHB, coke, xtc, etc.), hoewel ik een tripmiddel (paddo's, salvia, etc.) verre prefereer boven iets als coke.

Ik ondervind niet echt nadelige gevolgen ofzo, hooguit dat ik langzamer in mijn denken wordt en minder scherp naarmate ik een tijd veel gebruikt heb, iets dat overigens ook meteen weer bijtrekt als ik er dan even mee stop.


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 09-09-2002 17:15 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

quote:
Op 6 september 2002 16:15 schreef Mortanius het volgende:
drugs = vuiligheid.

Drugs is voor mensen met een zwak karakter die de realiteit niet aankunnen (bewust of onbewust).


Hahahah, tuurlijk jongen.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-09-2002 17:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 september 2002 17:08 schreef Holocausto het volgende:
Correctie: Bij het gebruik van cannabis treed GEEN gewenning op. Een punt dat veel over het hoofd wordt gezien (evenals het feit dat alle merkbare gevolgen op lange termijn van regelmatig gebruik ook vrijwel direct weer verdwijnen indien men een tijd niets rookt).


Correctie: geen lichameljke gewenning; wel geestelijke.

quote:
Ik rook gemiddeld zo'n 3 tot 5 joints per dag schat ik. Gebruik sporadisch hard drugs (GHB, coke, xtc, etc.), hoewel ik een tripmiddel (paddo's, salvia, etc.) verre prefereer boven iets als coke.

Ik ondervind niet echt nadelige gevolgen ofzo, hooguit dat ik langzamer in mijn denken wordt en minder scherp naarmate ik een tijd veel gebruikt heb, iets dat overigens ook meteen weer bijtrekt als ik er dan even mee stop.


Vergeet de leeftijd ff niet te vermelden en hoe lang je op die manier gebruikt; dat telt nl. allemaal mee; rond je 18e herstel je veel sneller dan als je wat ouder bent.

Verder ken ik legio mensen die blijvend paranoia zijn geworden, licht para van wiet en zwaar para van speed. Ik kende ook iemand die door het eten van trips 180 graden van persoonlijkheid is veranderd; totaal vervreemd van z'n vroegere leefwereld; bekenden werden volslagen vreemden etc. Ook ken ik mensen die opgenomen zijn na veel drugsgebruik en zelfs iemand die er een spierziekte aan overgehouden heeft en nu in een rolstoel rijdt terwijl ie vroeger stond te hakken op gabber.

Gevolgen kunnen wél blijvend zijn...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 09-09-2002 17:29 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2002 17:16 schreef Mutilator het volgende:
Correctie: geen lichameljke gewenning; wel geestelijke.


Niet helemaal waar. Het effect op zich wordt niet minder. Na jaren intensief blowen wordt ik nog steeds knetterstoned van 1 blowtje.



Vergeet de leeftijd ff niet te vermelden en hoe lang je op die manier gebruikt; dat telt nl. allemaal mee; rond je 18e herstel je veel sneller dan als je wat ouder bent.


Mee eens. Ik ben nog vrij jong. De nadelige effecten verdwijnen bij mij dan ook binnen een dag of 3.


Verder ken ik legio mensen die blijvend paranoia zijn geworden, licht para van wiet en zwaar para van speed. Ik kende ook iemand die door het eten van trips 180 graden van persoonlijkheid is veranderd; totaal vervreemd van z'n vroegere leefwereld; bekenden werden volslagen vreemden etc. Ook ken ik mensen die opgenomen zijn na veel drugsgebruik en zelfs iemand die er een spierziekte aan overgehouden heeft en nu in een rolstoel rijdt terwijl ie vroeger stond te hakken op gabber.

Gevolgen kunnen wél blijvend zijn...


Ook mee eens. Dit gaat echter niet meer over wiet. Aan wiet kun je idd psychische aandoeningen overhouden. Echter, dit kan alleen als je deze al hebt (bewust of onbewust). Geld overigens voor de meeste drugs: het versterkt slechts en kan weggestopte zaken naar boven halen; Dit beschouw ik zelf dan ook als het grootste risico van drugs, gezien je dit nooit van tevoren kunt voorspellen.

Over trips: zoals al vermeld is het grootste risico van met name tripmiddelen psychische aandoeningen. Dit houdt sterk verband met je eigen persoonlijkheid en inzicht daarin. Ik zal dan ook nooit een tripmiddel als "partydrug" gebruiken. Mijn ervaring ermee is dat het zeer verhelderend werkt, mits je het om die reden gebruikt. En verantwoord gebruik is tenslotte een belangrijk punt natuurlijk: niet meteen een hele pil achterover miepen, eert een kwartje proberen. De juiste middelen bij de hand hebben mits het fout gaat, op de hoogte zijn van de effecten en risico's, etc. Je kunt er zelf een hoop aan doen de risico's van drugsgebruik te beperken.



PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 09-09-2002 18:11 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

ik ben sinds vandaag gestopt



gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 09-09-2002 18:44 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Het is ergens wel logisch dat je er afhankelijk van word, het is namelijk heel erg rustgevend.

Ik heb een hele tijd zeer intensief gerookt en zag er elke dag weer naar uit. Op een gegeven moment ging het helemaal fout toen ik er bij dronk (was me nog nooit gebeurd) en de keer daarop weer.

Ik heb toen besloten er een punt achter te zetten en ben al weer +/- 5 jaar wiet-vrij.

Vind het nog steeds lekker ruiken trouwens.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-09-2002 22:05 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 september 2002 17:16 schreef Mutilator het volgende:

Verder ken ik legio mensen die blijvend paranoia zijn geworden, licht para van wiet en zwaar para van speed. Ik kende ook iemand die door het eten van trips 180 graden van persoonlijkheid is veranderd; totaal vervreemd van z'n vroegere leefwereld; bekenden werden volslagen vreemden etc. Ook ken ik mensen die opgenomen zijn na veel
Gevolgen kunnen wél blijvend zijn...


jaja, ik blow dus al heel lang, maar in die periode heb ik z-o-v-e-e-l ex-vrienden naar de klote zien gaan. de 1 aan coke, de ander aan de speed, aan de hero en zelfs 1 aan de xtc. daar leer je wel een les uit.

harddrugs zijn slecht. ook al heb je hetzelf in de hand, als je tandjes op en neer staan te klapperen, of als je ergens op een weeceetje staat te klooien met je mesje, dan moet je toch een beetje bij jezelf denken: mmmmmhhhhh?!?!?!?!.

terwijl ik in principe als ik ergens buitenhuis een jointje draai, ik daar heel openhartig mee ben. als er hier in huis mensen onverwachts op bezoek komen, dan kunnen ze verwachten een wietgeurtje te ruiken en dat is al jaren zo!

heef mij maar "the grass" thing en een lekker koud biertje, ipv een snuif en een fles rum.


Oud Vuil.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 09-09-2002 22:10 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Geef mij maar een biertke !



Ik, Wil Schuurman


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 09-09-2002 22:15 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 september 2002 22:10 schreef Snagger het volgende:
Geef mij maar een biertke !




die heb ik al voor me staan.

nou nog ff een jointje draaien voor mij en m'n vriendin, die zit te simmen naast me , want dat smaakt wel bij het darten, wat boven ons hoofd aanstaat.


Oud Vuil.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 12-09-2002 19:24 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 9 september 2002 22:10 schreef Snagger het volgende:
Geef mij maar een biertke !




precies

gewoon een lekker koud pilsje, meer hoef ik niet (nouja, shagje erbij is ook wel lekker)


11.45: restate my assumptions


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 12-09-2002 19:31 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 9 september 2002 17:29 schreef Holocausto het volgende:
Niet helemaal waar. Het effect op zich wordt niet minder. Na jaren intensief blowen wordt ik nog steeds knetterstoned van 1 blowtje.



Hij heeft het over geestelijke gewenning, niet lichamelijke..


11.45: restate my assumptions


Beastial Blasphemer
Usericon van Beastial Blasphemer
Posted 12-09-2002 20:01 by Beastial Blasphemer Wijzig reactieProfiel van Beastial BlasphemerQuote dit bericht

Een blowtje na een drukke schoolweek kan wel fijn zijn, maar niet te veel uiteraard.
Bier blijft bij mij altijd op nummer 1 staan!


Trieste gast


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-09-2002 20:47 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Zal mijn verhaal ook maar ff posten..

Ik ben, na ongeveer 4 jaar recreatief gebruik, uit escapisme intensief gaan blowen. Dit duurde tot half februari dit jaar, ik heb het zo'n 3 jaar volgehouden.. In die periode rookte ik dagelijks 4-6 joints.

Leuk dat ik niet aan mijn zorgen dacht enzo, maar ik was in de tijd wel een vreselijk lompe, botte, ongeïnteresseerde klootzak. Achteraf verbaasd het me dan ook dat mijn vriendin het bij me uitgehouden heeft.

De symptomen dat ik te fanatiek rookte waren duidelijk; lusteloosheid, slecht kortetermijn geheugen, niet uit bed kunnen komen, concentratieproblemen et cetera.. Het beïnvloedde mijn dagelijkse functioneren zeer zeker!

Op een gegeven moment besloot ik dat het genoeg was geweest en ben ik van de ene op de andere dag accuut gestopt met blowen (rook nu gemiddeld 1 keer per maand een jointje). En, toen begon de ellende pas

Alle shit die ik onderdrukt had door veel te blowen, kwam er in één klap uit! Dit was zo hevig dat ik uiteindelijk met een accute hartritmestoornis op de 1e hulp in het ziekenhuis beland ben, ik kreeg nl. spontaan een hartslag van 170 BPM

Ook was ik psychisch volledig fucked up omdat ik ineens 3 jaar overwerkte ellende op mijn bordje kreeg.. Als je nl. stoned/ dronken gaat slapen is je slaap anders, je droomt veel minder en verwerkt dus ook veel minder omdat je minder diep slaapt.. Dat heb ik geweten -- heb een paar weken lang 10-12 uur per nacht geslapen en dan was ik nog niet uitgerust..

De klachten zijn eind februari begonnen, het is nu begin september en ik voel me NU pas weer 'gezond'. Ondertussen zit ik al 4 maanden in de ziektewet, op dit moment ben ik met reïntegratietherapie bezig omdat ik mijn hele dag/nacht ritme door het exessieve blowen opnieuw op moet bouwen.

Dus wat is mijn punt:
Blowen is ABSOLUUT psychisch verslavend! Ik wil iedereen die in een klotesituatie zit dan ook ten stelligste afraden deze situatie door excessief te gaan blowen te trachten te ontvluchten, de problemen halen jou uiteindelijk toch wel in! Ik heb mijn lesje geleerd zal ik maar zeggen..

Dussuh -- hou het leuk en gezond, met recreatief gebruik is niets mis, maar zoals je hierboven kan lezen kan het zonder dat je het merkt gruwelijk uit de hand lopen!

-Amen


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 12-09-2002 23:21 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

mooi gesproken, snaack


Oud Vuil.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-09-2002 0:15 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2002 23:21 schreef webblaster wim het volgende:
mooi gesproken, snaack


Dank

Had er behoefte aan om even mijn verhaaltje hier neer te zetten; mede doordat ik op dit moment mijn 'verleden' aan het analyseren ben en ik hoop dat mijn verhaal andere mensen ervan kan weerhouden dezelfde fout als ik te maken (ik had nooit gedacht dat ik dit zou gaan zeggen.. ik word oud ).

Het is b.t.w. dus niet zo dat de klachten bij mij enkel door het excessieve blowen ontstaan zijn; Ik heb helaas jarenlang onder zware stress gestaan en ben uit escapisme veel gaan blowen..

Het jarenlange recreatieve gebruik wat er aan vooraf ging heeft geen enkel probleem veroorzaakt of zaken verergerd..

Dussuh -- geniet, en rook met mate(n)

Een tevreden roker is geen onruststoker



[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 13-09-2002 12:30]


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen