IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Griekse black metal, wat is ermee gebeurd? Vorige pagina | Volgende pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 09-07-2003 2:05 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Gisteravond naar allerlei Griekse BM geluisterd bij Vlkodlak thuis. Zat wel wat gaafs tussen, zal eens wat cd'tjes opzoeken.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 09-07-2003 12:39 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik kan vooral de volgende cd's erg aanraden:
Rotting Christ - Thy mighty contract en Non Serviam

Varathron - Walpurgisnacht, His majesty at the swamp en vooral de split met Necromantia

Thou art Lord - DV8 (let niet op de breezah titel de cd heerscht)

Septic Flesh - Esoptron, the Ophidian Wheel (is trouwens meer een mix van doom death en black)


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 09-07-2003 12:41 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

DV8 = Deviate ?



Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 09-07-2003 12:41 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2003 12:41 schreef Claw het volgende:
DV8 = Deviate ?




ja de cd heet echt zo


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-07-2003 12:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wil niemand die cd van rukking grist kopen ?



impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 09-07-2003 12:45 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2003 1:48 schreef Jenje het volgende:
Heb hier Sleep of the Angels (ofzoeist) van Rukking Crist liggen .. heb em gekocht voor de gratis verzamelaar erbij .. wat een kutcd zeg
dat probleem heb ik geloof ik ook.
neem niet eens de moeite om op te zoeken of we het over dezelfde cd hebben.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-07-2003 12:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2003 12:45 schreef impaled succubus het volgende:
dat probleem heb ik geloof ik ook.
neem niet eens de moeite om op te zoeken of we het over dezelfde cd hebben.
dan hebben we het over dezelfde ...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-09-2003 19:47 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Heeft iemand al wat gehoord van de nieuwe cd van Nightfall genaamd I am Jesus? Klinkt ook erg vet. Bruut maar toch melancholiek zoals alleen grieken dat kunnen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-09-2003 20:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Nightfall vond ik live wel gaaf (2001, wacken) maar heb ik nooit op cd gehoord.

Septic Flesh is gaaf op Esoptron en Summerian Deamons, het meeste ertussen is een stuk minder helaas..

Van Rotting Christ heb ik alleen Passage to Arcturo + een demo (samen op 'the mystical meeting' geperst) en Thy Mighty Contract.. erg gaaf.. live vond ik ze dit jaar op wacken zeer goed (jammer alleen dat het zo druk was in die tent ) maar enkele jaren geleden in 013 erg ruk..


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 04-10-2003 14:28 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb nu eindelijk I am jesus origineel. Hij draait op dit moment rondjes in mijn cd-speler. Op een paar mindere nummers na is het echt een schitterende plaat. Het is een beetje een mix tussen het brute griekse black/death geweld en Moonspell tijdens Irreligious. Schitterende melancholieke melodieen die krachtig worden ondersteunt door een brute strot en een vet geluid. Deze stijl staat me sowieso wel aan. Eigenlijk is Horrified op dit moment de enige band uit de "griekse comeback" die ik wat minder uit de verf vond komen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-10-2003 17:07 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Rotting Christ heerscht!
Necromantia eveneens trouwens.

Varatron boiet me niet erg, heb vorige week hun 'Walpurgisnacht' geruild hier op het forum.
Verder is Horrified wel vet, al is dat eerder death-metal. Thou Art Lord is een kick-ass band van formaat. Astarte is leuk, maar niet meer dan dat. Septic Flesh' laatste was erg goed.
Deviser zuigt alsook Enshadowed. Nightfall boeit me totaal niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 04-10-2003 17:08]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 04-10-2003 17:37 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik kan t nightfall topic niet vinden dus dan maar hier.
ik luister nu I am jesus. Best aardig pakkende songs maar eerder melodieus dan melancholies zoals in het nightfaal topic werd gezecht.
en dan is er natturlijk de vraag: is dit wel black metal .


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 04-10-2003 17:41 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 17:37 schreef impaled succubus het volgende:
is dit wel black metal .


Neen. Maar dat deert niet.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


thou shalt suffer
Usericon van thou shalt suffer
Posted 04-10-2003 19:06 by thou shalt suffer Wijzig reactieProfiel van thou shalt sufferQuote dit bericht

ik heb hier satanas tedeum van R.C. te liggen. heb m op waldrock voor 5 euro gekocht. Hij is zeker nix meer waard. wat een slechte bagger


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 04-10-2003 20:46 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 17:07 schreef Count Usher het volgende:
Rotting Christ heerscht!
Necromantia eveneens trouwens.

Varatron boiet me niet erg, heb vorige week hun 'Walpurgisnacht' geruild hier op het forum.
Verder is Horrified wel vet, al is dat eerder death-metal. Thou Art Lord is een kick-ass band van formaat. Astarte is leuk, maar niet meer dan dat. Septic Flesh' laatste was erg goed.
Deviser zuigt alsook Enshadowed. Nightfall boeit me totaal niet.


Ook al moet ie nog komen, ik ben er nu al blij mee

Ik heb zelf bijna alles van Varathron, rotting christ, thou art lord, Septic flesh, necromantia.

Persoonlijk vind ik Varathron de beste band, luister naar hun debuut cd His majesty at the swamp. Geniale cd.

Verder vind ik de nieuwe cd van Horrified juist 1 van de betere nieuwere releases uit Griekenland.



Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 06-10-2003 0:06 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 14:28 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb nu eindelijk I am jesus origineel. Hij draait op dit moment rondjes in mijn cd-speler. Op een paar mindere nummers na is het echt een schitterende plaat. Het is een beetje een mix tussen het brute griekse black/death geweld en Moonspell tijdens Irreligious. Schitterende melancholieke melodieen die krachtig worden ondersteunt door een brute strot en een vet geluid. Deze stijl staat me sowieso wel aan. Eigenlijk is Horrified op dit moment de enige band uit de "griekse comeback" die ik wat minder uit de verf vond komen.


Hmmm ben nu toch wel erg benieuwd naar deze cd. Als ik jouw stukje zo lees moet ik dit erg gaaf vinden. Sowieso mag ik graag luisteren naar Griekse black metal. Ik geloof dat er trouwens binnenkort ook weer een nieuwe Necromantia zit aan te komen. Nu maar hopen dat deze weer meer terug gaat naar het geluid van de eerste paar releases.


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 29-10-2003 20:19 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

ik heb sinds deze week dommed dark years van astarte in mijn bezit.
Ik moet zeggen dat dat toch een potje lekkere melancholische/sfeerische black metal is.
Totaal niet vergelijkbaar met, de mij vermakende, quod superius sicut inferius.


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 29-10-2003 21:36 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2003 0:06 schreef Vlkodlak het volgende:
Hmmm ben nu toch wel erg benieuwd naar deze cd. Als ik jouw stukje zo lees moet ik dit erg gaaf vinden. Sowieso mag ik graag luisteren naar Griekse black metal. Ik geloof dat er trouwens binnenkort ook weer een nieuwe Necromantia zit aan te komen. Nu maar hopen dat deze weer meer terug gaat naar het geluid van de eerste paar releases.


Reken daar maar niet op. De drummer van Septic flesh (lethe geloof ik) speelt op de volgende cd. Inteelt in Griekenland is nog groter dan in Noorwegen...


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 16-04-2005 18:52 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

De nieuwe Varathron is ook weer behoorlijk gaaf. Het haalt het nog niet bij het oudere werk als Walpurgisnacht, maar toch een erg sterke comeback. Afwisselende nummers met gave combinatie van heavy and black metal riffs, keyboards en akoestische gitaren. Dat alles verpakt in de welbekende Varathron sfeer inclusief de typerende zang.

De band is overigens wel sterk van line up verandert, maar dit is op zich aan de muziek niet af te horen. Het volgende album gaat volgens de bandleden verder terug naar het oude geluid . Dat de meningen over dit werk nogal wisselen is in ieder geval duidelijk:
review frontpage
review vampire


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 16-04-2005 19:29 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 29 oktober 2003 21:36 schreef istharol het volgende:
Reken daar maar niet op. De drummer van Septic flesh (lethe geloof ik) speelt op de volgende cd. Inteelt in Griekenland is nog groter dan in Noorwegen...


Zijn eigen band Order of the Ebon hand mag er ook zeker wezen. Black/death in het straatje van Naglfar.

En de nieuwe Nightfall klinkt ook erg goed.
Het lijkt erop dat de griekse scene een comeback maakt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 16-04-2005 19:34 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Vergeet The Elysian Fields ook niet!! (zie topic "the elysian fields")


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 16-04-2005 19:40 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hm, geen mp3. Jammer.



istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 17-04-2005 18:55 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2005 19:29 schreef XnegativeX het volgende:
Zijn eigen band Order of the Ebon hand mag er ook zeker wezen. Black/death in het straatje van Naglfar.

En de nieuwe Nightfall klinkt ook erg goed.
Het lijkt erop dat de griekse scene een comeback maakt.


Lange tijd geleden dat ik dit gepost heb.
Ik heb van Order of the Ebon hand alleen The mystic path of the Netherworlds. Welke meer in de stijl is van melodische doch snelle black metal.

Ik ben benieuwd hoe de tweede cd van Order of the Ebon hand is. Als ik de naam Naglfar hoor, dan denk ik bij mezelf om de nieuwe cd toch eens een keer te gaan luisteren.

Zelf vind ik Merkaal's andere band Nocternity veel interessanter. Muziek vergelijkbaar met Emperor - in the Nightshade Eclipse. Mocht je hier geïnteresseerd zijn, beluister dan de "Onyx" album!

De nieuwe Varathron is erg goed, nu afwachten op de nieuwe Necromantia cd!


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-04-2005 19:25 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2005 18:52 schreef Vlkodlak het volgende:
De nieuwe Varathron is ook weer behoorlijk gaaf. Het haalt het nog niet bij het oudere werk als Walpurgisnacht, maar toch een erg sterke comeback. Afwisselende nummers met gave combinatie van heavy and black metal riffs, keyboards en akoestische gitaren. Dat alles verpakt in de welbekende Varathron sfeer inclusief de typerende zang.

De band is overigens wel sterk van line up verandert, maar dit is op zich aan de muziek niet af te horen. Het volgende album gaat volgens de bandleden verder terug naar het oude geluid . Dat de meningen over dit werk nogal wisselen is in ieder geval duidelijk:
review frontpage
review vampire

Weer een typisch geval van een waardeloze recensie op ZM.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 17-04-2005 21:02 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2005 18:55 schreef istharol het volgende:
Lange tijd geleden dat ik dit gepost heb.
Ik heb van Order of the Ebon hand alleen The mystic path of the Netherworlds. Welke meer in de stijl is van melodische doch snelle black metal.

Ik ben benieuwd hoe de tweede cd van Order of the Ebon hand is. Als ik de naam Naglfar hoor, dan denk ik bij mezelf om de nieuwe cd toch eens een keer te gaan luisteren.

Zelf vind ik Merkaal's andere band Nocternity veel interessanter. Muziek vergelijkbaar met Emperor - in the Nightshade Eclipse. Mocht je hier geïnteresseerd zijn, beluister dan de "Onyx" album!

De nieuwe Varathron is erg goed, nu afwachten op de nieuwe Necromantia cd!



Die eerste cd van Order of the Ebon Hand had ik ook, maar ik was er niet erg van onder de indruk. Ik kreeg het idee dat men op dat moment nog niet geheel duidelijk had welke kant men op wou. Aan de ene kant stond er een nummer op die wel erg veel leek op Rotting Christ ten tijde van "Thy Mighty Contract" en "Non serviam" en waren er hier en daar duidelijke heavy metal invloeden te horen. Aan de andere kant gingen sommige nummers meer de kant van simplistische Noorse black metal op. Tevens waren de keyboardpartijen vaak overbodig en speelden ze teveel hetzelfde als de gitaren.

Die nieuwe cd heb ik nog niet gehoord, maar dat nummer van hen op de celtic frost tribute van een tijdje terug was erg gaaf. Als het album ook in deze stijl is dan moet ik die ook maar eens gaan aanschaffen.

Nocternity is inderdaad erg gaaf. Bij tijden heeft het wat weg van Emperor maar toch wel een redelijk eigen stijl en sfeer.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen