IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Griekse black metal, wat is ermee gebeurd? Vorige pagina | Volgende pagina
Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 18-09-2007 19:58 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 19 april 2002 20:48 schreef webblaster wim het volgende:

varathron - black arts lead to everlasting sins
- his majesty at the swamp.




Later nog walpurgisnacht en the lament of gods aangeschaft, maar die vind ik toch wat minder. De eerste split met ncromantia blijf ik toch het beste vinden.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-09-2007 20:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Gebeurt er nog iets in de Griekse black metal, anno 2007? Of blijft het bij pak'm beet 10 gave platen? (daar praten we toch over.... varathron, rotting christ, necromantia, zemial misschien, allemaal oud werk toch?)

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 18-09-2007 20:12]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 16-12-2015 20:02 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Nou, dit jaar is er een vette release uitgekomen, imo. Met varathron leden, oa. Dat is wel wat ik hoor en rotting christ invloeden. Dat tweede nummer, wow. Kippenvel, echt!

Wát een plaat!



edit. Wansmaak, webblaster wim en De Vieze man, op 1 pagina, hehe.




[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 16-12-2015 20:03]


VIESPEUK!!!


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 16-12-2015 22:02 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2007 0:03 schreef Aaaarco het volgende:
nightfall. nog gezien in de baroeg met de macabre sunsets tour

parade into centuries
de eerste is subliem, erg gave nummers, erg gaaf geluid

macabre sunsets
de tweede is een beetje langdradig

athenean echoes
de derde
wordt vermoord door de productie, hoe kan iemand zo'n drumgeluid maken/goedkeuren etc, niet naar te luisteren

via vage electronica en gothic wegen nu belandt bij een erg gaaf en lekker geluid, ik vind diva futura en I am jesus echt lekkere platen


Indertijd was ik daar ook redelijk zot van maar als ik dat nu terug hoor, klinkt dat allemaal nogal vrij simpel en gedateerd.

Gaan nu voor zot veel geld verhandeld, tja.

Septic Flesh, enkel de tweede is superbe.

Rotting Christ eerste drie, tweede van Necromantia en dan nog wat Kawir.
Vooral het warme gitaargeluid is warm bij deze Griekse bands, net zoals het klimaat in Griekenland.

Die split met Necromantia en Varathron gaat nu ook voor veel weg, vind er niks aan, heb die destijds voor weinig weg gedaan.

Voor de rest ook nog veel NSBM maar dat vind ik niks speciaals.

Agatus was veelbelovend met hun ep maar die nieuwe vind ik maar flauw op het eerste gehoor.

Nocternity's nieuwe kabbelt ook maar aan.

Macabre Omen's laatste heb ik in mijn top 10 gezet maar dat was ook maar om aan 10 te geraken.
Ik denk niet dat ik die cd veel ga beluisteren, nummers duren ook te lang.

Pfffff, metal.


En nu gaan we vegen


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 17-12-2015 10:00 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Check die link nou maar!




VIESPEUK!!!


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 17-12-2015 13:43 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Dacht dat het een zoveelste substituutband was maar blijkbaar is dit dus een nieuwe band.

En hey, klinkt inderdaad vet.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 17-12-2015 13:47 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2015 13:43 schreef caron het volgende:
Dacht dat het een zoveelste substituutband was maar blijkbaar is dit dus een nieuwe band.

En hey, klinkt inderdaad vet.


Slagen er dus ook in om het traditionele sound in een modern jasje te steken zonder de symphonische tapetterij van Rotting Christ of Septic Flesh tegenwoordig.


En nu gaan we vegen


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 17-12-2015 13:54 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 16 december 2015 20:02 schreef De Vieze Man het volgende:
Nou, dit jaar is er een vette release uitgekomen, imo. Met varathron leden, oa. Dat is wel wat ik hoor en rotting christ invloeden. Dat tweede nummer, wow. Kippenvel, echt!

Wát een plaat!



edit. Wansmaak, webblaster wim en De Vieze man, op 1 pagina, hehe.



Waar word het leuk? Iets teveel 'heja' waar ik langs klikte. Wel typisch grieks accent.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 17-12-2015 15:07 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Bij al die geweldige gitaarriffs. Imo, natuurlijk.

Maar als je dit niet goed vind....


Nou ja, dan vind je het niet goed.




VIESPEUK!!!


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 17-12-2015 21:57 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Het beste wat ik de laatste 5 jaar in Griekenland gezien heb.


En nu gaan we vegen


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 17-12-2015 22:11 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Ik kreeg echt oude rotting christ flashbacks. Lekker!

Ik zag rotting christ eventjes geleden live, ze speelden alleen nummers van hun eerste 3 releases. Dat was ook ontzettend lekker. Gewoon waar ze ontzettend goed in zijn. Hele vette riffs. Zelfs mijn favoriete liedje live.





Zat net even de baroeg '93 live te kijken op youtube. O o o. Mijn eega was daar gewoon. Ik was oorlog aan het voeren qua marine, godverdegodver.




[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 17-12-2015 22:12]


VIESPEUK!!!


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 17-12-2015 22:18 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Van de subtop komt enkel Kawir met Eoptios in de buurt.
Necromantia uiteraard speciaal met de dubbele bas.

Nergal, Nocternity en Zemial zéér middelmaat m.i.

Thou Art Lord gruwelijk overschat dan weer.


En nu gaan we vegen


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 17-12-2015 22:30 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Dat thou art lord, ja. Ik heb het toen gekocht, op vinyl en zo. En gedraaid. En toch, ik vond het gewoon niet zo heel erg geweldig. Veel liever thy mighty contract. Raar, kan m'n vinger er niet helemaal op leggen of zo.

edit.

quote:
Op 19 april 2002 20:57 schreef webblaster wim het volgende:
kheb 1 lp van thou art lord(helemaal vergeten )
is er nog meer? bedankt voor de andere namen!


Dat zegt wel wat.




[Dit bericht is gewijzigd door De Vieze Man op 17-12-2015 22:33]


VIESPEUK!!!


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 17-12-2015 22:52 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Eosforos is vrij goed.

De nakomer is gewoon wat gedreun zonder nuances.
DV8 en The Regal Pulse waren dan weer iets beter terug maar niks speciaal.


En nu gaan we vegen


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 17-12-2015 22:56 by De Vieze Man Wijzig reactieProfiel van De Vieze ManQuote dit bericht

Die, ja!

Keer opnieuw beluisteren, blijkbaar was ik die plaat in 2002 al vergeten, dus hoe lang het geleden is dat ik die beluisterd heb. Misschien vind ik het nu wel gaaf.

Spannend!




VIESPEUK!!!


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 17-12-2015 22:56 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2015 15:07 schreef De Vieze Man het volgende:
Bij al die geweldige gitaarriffs. Imo, natuurlijk.

Maar als je dit niet goed vind....


Nou ja, dan vind je het niet goed.





Weinig bombarie ook rond gemaakt in de underground-media, buiten Floga Records zelf dat wat aankondigingen deed.


En nu gaan we vegen


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 18-12-2015 8:57 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Leuke plaat


Hafgufa


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-12-2015 13:51 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 17 december 2015 15:07 schreef De Vieze Man het volgende:
Bij al die geweldige gitaarriffs. Imo, natuurlijk.

Maar als je dit niet goed vind....


Nou ja, dan vind je het niet goed.



Doet mij helemaal niks eigenlijk. Dat Rotting Christnummer idem dito(irritant drumgeluid wel). Je zal er wel bij moeten zijn geweest, denk ik.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 18-12-2015 13:55 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 16 december 2015 22:02 schreef caron het volgende:

Nocternity's nieuwe kabbelt ook maar aan.

Ik vind die fantastisch. Laatst nog het oudere werk ook eens opgezocht, want ik kende de band verder niet, maar dat vond ik een pak minder.

Thy Darkened Shade is het beste wat uit Griekenland komt op dit moment. Geen idee of het die 'typisch griekse sound' heeft verder. Wel een compleet eigen stijl.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 18-12-2015 19:01 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Spectral Lore



[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 18-12-2015 19:02]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 23-12-2015 14:00 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

griekse black metal scene is weer in erg goede doen de laatste jaren. De nieuwe Macabre Omen en inderdaad die Katavasia album zijn 2 van mijn 3 (tot nu toe) favoriete albums van dit jaar.



caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 23-12-2015 14:15 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2015 14:00 schreef tomcat ha het volgende:
griekse black metal scene is weer in erg goede doen de laatste jaren. De nieuwe Macabre Omen en inderdaad die Katavasia album zijn 2 van mijn 3 (tot nu toe) favoriete albums van dit jaar.


Idem, al zegt dat meer over het huidige BM-aanbod dan het andere.

Wat een miserie.


En nu gaan we vegen


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-12-2015 19:11 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht





caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 25-12-2015 19:16 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Tussen haakjes, Kawir zit nu op Iron Bonehead, en hun releases gaan crescendo, deze volgende moet er wel boenk oep zijn.


En nu gaan we vegen


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 26-12-2015 3:53 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Nou, aarschijnlijk is er souvlaki vn gemaakt!



Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen