IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Neurotic Deathfest 2011 te Tilburg - vr. 29 & za. 30 april Vorige pagina | Volgende pagina
Warmaster666
Usericon van Warmaster666
Posted 30-04-2011 14:16 by Warmaster666 Wijzig reactieProfiel van Warmaster666Quote dit bericht

Kraanium en Cerebral Bore waren voor mij de beste bands van de dag.


yowannuzz
Usericon van yowannuzz
Posted 30-04-2011 14:24 by yowannuzz Wijzig reactieProfiel van yowannuzzQuote dit bericht

quote:
Ik kon de Stage01 niet vinden!






Je had het kunnen vragen.
Of ben je in het echte leven heel verlegen en durf je dat alleen op internet ?


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 30-04-2011 15:42 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

Wat een geniale eerste dag!

Eerst gehaast om er om 5 uur te kunnen zijn voor Exhumed, maar die bleken pas later te spelen. Wormed had voor mij eigenlijk al een beetje afgedaan door een irritant introbandje op te zetten wat een kwartier leek te duren, en dat gedoe tussen de nummers door vond ik zoals al eerder genoemd ook irritant.
Centurian verbaasde me, erg lekker.
Exhumed: lekkerrr!!
Misery Index: band van de dag!! Damn wat goed, helemaal los gegaan.
Magrudergrind: toch niet helemaal mijn ding.
Cerebral Bore: indrukwekkend die zangeres, verder oke.
At The Gates: lekker!

Beheaded niet gekeken ivm drukte, wel erg gezellige afterparty gehad.

Nu maar die kant op voor dag 2!


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 30-04-2011 16:45 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 30 april 2011 12:11 schreef iPim het volgende:


Ik kon de Stage01 niet vinden!

Hm... misschien was dat het dan. Ik was dusdanig negatief verrast dat ik geen zin had om gehoorschade op te lopen.


Stage 01 inmiddels wel kunnen vinden mag ik hopen?

Dat was ook de reden dat ik mijn oordoppen in had. Volume viel alleszins mee en was verbaasd over het verschil met/zonder.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-05-2011 3:03 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 30 april 2011 14:24 schreef yowannuzz het volgende:
Je had het kunnen vragen.
Of ben je in het echte leven heel verlegen en durf je dat alleen op internet ?


Ik heb het op de eerste dag dus gevraagd bij die infobalie naast de garderobe. En toen kreeg ik het verhaal van een deur op het balkon van de kleine zaal. Dus ik daar heen, krijg ik nog een deur, maar die was op slot. Toen dacht ik: laat maar.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 01-05-2011 3:04]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 01-05-2011 3:23 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Of via de grote zaal, rechtsboven naast de wc's.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-05-2011 3:23 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Goed: tweede dag. Wat minder, maar dat kwam omdat er minder boeiende bands speelden voor mij althans.

Terugreis was één grote hel. Heb 1,5 uur op het station gewacht voor een trein naar Rotterdam Centraal. Samen met de gitarist van Hail Of Bullets, daar later nog mee in de trein gezeten, wat een eigenaardige kerel. Wel leuke treinreis tussen alle konninginnedag-mongolen. Net thuis.

Vandaag 13 bands gespot. Begonnen met
Obscura: Wel leuk, maar op plaat weet het mij niet te imponeren. het klonk live niet slecht, maar het kwam niet verder op mij dan technisch gepingel. miste wat emotie. Jonge band, dus het kan nog allemaal verbeteren.

Rompeprop: Proppen met Rompeprop hoorde ik mensen al zeggen. Inderdaad, wát een drukte! Band trok veels te veel publiek voor de kleine zaal. Heb mezelf erin geworsteld en ben blij dat ik dat gedaan heb. Vette show, leuk publiek, leuke grappen, lekkere grind, confetti overal. Top, hier werd ik blij van!

Decapitated: Grote teleurstelling. Door omstandigheden misten ze één gitarist en één bassist. Dat verklootte dus al genoeg en ik denk dat bij een band als Decapitated het gemis van een gitarist en een bassist als catastrofaal bestempeld mag worden. Band deed wel degelijk hun best, maar het was natuurlijk al een verloren zaak. Door de ene gitarist kreeg het geheel wel een beetje een djenterig Meshuggah-gevoeltje.

Beneath The Massacre: Hier werd ik blij van. Technisch gefreak, paar breakdowns, goed gevulde kleine zaal. Top geluid, lekker staan raggen!

Macabre: Bij gebrek aan beter, dan maar Macabre. Zoals viel te verwachten was het niet zo boeiend wat mij betreft. Leuke intro-praatjes hoor, maar muzikaal vond ik er geen ene reet aan. Snel naar buiten om in de drukte ergens wat eten voor elkaar te scoren.

Pathology: Dit eten scoren duurde dusdanig lang dat ik hier de eerste tien minuten van gemist had. Jammer, supervette Amerikaanse deathgrind met van die zware, trage breaks. Vettttt!!!!

Hate Eternal: Door het iets vroegere stoppen van Pathology nog twintig minuten Hate Eternal gezien. Band wist mij net als op plaat geenszins te imponeren. Geluid kwam ook niet zo lekker over op mij. Hoorde vooral een harde bas en double-bass, wat ondefinieerbaar gegrunt en een verdwaalde solo hier en daar, maar of ik er nou van genoten heb...

Birdflesh: aangename verassing zeg! Had hier niets van verwacht en ging dus blind de kleine zaal in. Toffe humor, een drummer die veel zangpartijen deed. Simpele grind met wat verkledingspakjes aan. Een beetje Rompeprop dus, en net als Rompeprop was dit vet. Zelfs zo vet dat ik hier een stuk van Grave wilde missen.

Grave: Toch maar heengegaan ivm het integrale spelen van Into The Grave. Veertig minuten van de set gezien, was wel aardig, maar ik ben niet zo'n fan van Grave en zo was dit concert ook niet zo boeiend voor mij.

Obituary: De publieksfavoriet leek het wel. Lekker hoog achterin de zaal gaan staan, leuk dat de zanger (en de drummer van Grave volgens mij ook?) even hielpen met drummen. Klonk allemaal erg lekker!

Necrophagia: Dan toch maar naar de cult-act gegaan. Zeer positief verrast. Zat lekkere groove in de riffs en de zanger deed zijn kunstje goed. Van de gehele show genoten en lekker staan headbangen! Wel mijn bril even verloren en heb nog een kwartier lang staan buigen en duwen om hem weer goed te krijgen.

Autopsy: Kreeg niet zo veel voor elkaar als At The Gates gisteren. Ik kwam niet helemaal in het concert en de rest van de mensen volgens mij ook niet. Misschien door het trage tempo van de muziek? Wel vet dat ook hier de drummer de vocalen voor rekening hield. Leuk om te zien dat paar oudere fans losgingen op Mental Funeral en Severed Survival (en ik overigens ook).

Benighted: Dé band waar ik het hele festival naar uitkeek en de band maakte het hier ook 100% waar. Tofste show van het gehele festival. Nieuwe album vond ik ook al geweldig en ben lekker in de moshpit gesprongen. Band had er veel zin in, publiek had er ook zeer veel zin in. Veel fransozen in de zaal volgens mij. Band bleef na het concert lang op het podium om iedereen een handje te geven etc. Erg sympathieke band. Strak gespeeld, top geluid, lekker losgaan.

Heb me twee dagen prima vermaakt in mijn eentje. Nergens slechte dingen qua organisatie gezien, dus ook daar is een applausje op zijn plaats. Het enige wat ik jammer vond is dat voor sommige bands de kleine zaal net een tikkeltje te klein was. Verder was de metalmarket niet heel interessant en die kutdance muziek de hele dag buiten was ook niet te pruimen. Maar goed dat ik 25 bands gezien heb!

Als de line-up, net als alle andere jaren, volgend jaar weer goed is, ben ik zeker van de partij!



[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 01-05-2011 3:28]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-05-2011 11:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Jammer om te lezen dat Wormed het live niet goed blijkt te doen. Zou ze zelf ook eens moeten checken als ze in de buurt spelen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 01-05-2011 11:34 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Ik vond het vooral irritant dat ze zoveel intro's gebruikte, muzikaal was het verder wel ok


5 Euro's? Op je muil!!


blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 01-05-2011 11:43 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2011 3:23 schreef iPim het volgende:
Goed: tweede dag. Wat minder, maar dat kwam omdat er minder boeiende bands speelden voor mij althans.

Terugreis was één grote hel. Heb 1,5 uur op het station gewacht voor een trein naar Rotterdam Centraal. Samen met de gitarist van Hail Of Bullets, daar later nog mee in de trein gezeten, wat een eigenaardige kerel. Wel leuke treinreis tussen alle konninginnedag-mongolen. Net thuis.

Vandaag 13 bands gespot. Begonnen met
Obscura: Wel leuk, maar op plaat weet het mij niet te imponeren. het klonk live niet slecht, maar het kwam niet verder op mij dan technisch gepingel. miste wat emotie. Jonge band, dus het kan nog allemaal verbeteren.

Rompeprop: Proppen met Rompeprop hoorde ik mensen al zeggen. Inderdaad, wát een drukte! Band trok veels te veel publiek voor de kleine zaal. Heb mezelf erin geworsteld en ben blij dat ik dat gedaan heb. Vette show, leuk publiek, leuke grappen, lekkere grind, confetti overal. Top, hier werd ik blij van!

Decapitated: Grote teleurstelling. Door omstandigheden misten ze één gitarist en één bassist. Dat verklootte dus al genoeg en ik denk dat bij een band als Decapitated het gemis van een gitarist en een bassist als catastrofaal bestempeld mag worden. Band deed wel degelijk hun best, maar het was natuurlijk al een verloren zaak. Door de ene gitarist kreeg het geheel wel een beetje een djenterig Meshuggah-gevoeltje.

Beneath The Massacre: Hier werd ik blij van. Technisch gefreak, paar breakdowns, goed gevulde kleine zaal. Top geluid, lekker staan raggen!

Macabre: Bij gebrek aan beter, dan maar Macabre. Zoals viel te verwachten was het niet zo boeiend wat mij betreft. Leuke intro-praatjes hoor, maar muzikaal vond ik er geen ene reet aan. Snel naar buiten om in de drukte ergens wat eten voor elkaar te scoren.

Pathology: Dit eten scoren duurde dusdanig lang dat ik hier de eerste tien minuten van gemist had. Jammer, supervette Amerikaanse deathgrind met van die zware, trage breaks. Vettttt!!!!

Hate Eternal: Door het iets vroegere stoppen van Pathology nog twintig minuten Hate Eternal gezien. Band wist mij net als op plaat geenszins te imponeren. Geluid kwam ook niet zo lekker over op mij. Hoorde vooral een harde bas en double-bass, wat ondefinieerbaar gegrunt en een verdwaalde solo hier en daar, maar of ik er nou van genoten heb...

Birdflesh: aangename verassing zeg! Had hier niets van verwacht en ging dus blind de kleine zaal in. Toffe humor, een drummer die veel zangpartijen deed. Simpele grind met wat verkledingspakjes aan. Een beetje Rompeprop dus, en net als Rompeprop was dit vet. Zelfs zo vet dat ik hier een stuk van Grave wilde missen.

Grave: Toch maar heengegaan ivm het integrale spelen van Into The Grave. Veertig minuten van de set gezien, was wel aardig, maar ik ben niet zo'n fan van Grave en zo was dit concert ook niet zo boeiend voor mij.

Obituary: De publieksfavoriet leek het wel. Lekker hoog achterin de zaal gaan staan, leuk dat de zanger (en de drummer van Grave volgens mij ook?) even hielpen met drummen. Klonk allemaal erg lekker!

Necrophagia: Dan toch maar naar de cult-act gegaan. Zeer positief verrast. Zat lekkere groove in de riffs en de zanger deed zijn kunstje goed. Van de gehele show genoten en lekker staan headbangen! Wel mijn bril even verloren en heb nog een kwartier lang staan buigen en duwen om hem weer goed te krijgen.

Autopsy: Kreeg niet zo veel voor elkaar als At The Gates gisteren. Ik kwam niet helemaal in het concert en de rest van de mensen volgens mij ook niet. Misschien door het trage tempo van de muziek? Wel vet dat ook hier de drummer de vocalen voor rekening hield. Leuk om te zien dat paar oudere fans losgingen op Mental Funeral en Severed Survival (en ik overigens ook).

Benighted: Dé band waar ik het hele festival naar uitkeek en de band maakte het hier ook 100% waar. Tofste show van het gehele festival. Nieuwe album vond ik ook al geweldig en ben lekker in de moshpit gesprongen. Band had er veel zin in, publiek had er ook zeer veel zin in. Veel fransozen in de zaal volgens mij. Band bleef na het concert lang op het podium om iedereen een handje te geven etc. Erg sympathieke band. Strak gespeeld, top geluid, lekker losgaan.

Heb me twee dagen prima vermaakt in mijn eentje. Nergens slechte dingen qua organisatie gezien, dus ook daar is een applausje op zijn plaats. Het enige wat ik jammer vond is dat voor sommige bands de kleine zaal net een tikkeltje te klein was. Verder was de metalmarket niet heel interessant en die kutdance muziek de hele dag buiten was ook niet te pruimen. Maar goed dat ik 25 bands gezien heb!

Als de line-up, net als alle andere jaren, volgend jaar weer goed is, ben ik zeker van de partij!




Mooi verslagje, maar als je dit om half 4 snachsts er nog uit weet te krijgen heb je niet genoeg gezopen



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-05-2011 12:01 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Als je meer dan drie uur over de terugreis doet, wordt je vanzelf nuchter.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 01-05-2011 12:14 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Kraanium, Cerebral Bore, At The Gates, Vulvectomy, Pathology, Prostitute Disfigurement, Obituary en Autopsy waren allemaal heel gaaf. Spierpijn aan mijn nek en rug nou. Ik ben 5 minuten in de pit geweest en toen liep ik er meteen weer uit met een bloedneus (dun bloed). Ik snapte opeens weer waarom ik dat niet meer deed haha. Godverdomme enkele nummers daardoor moeten missen.


Atomization: Bandcamp - Spotify


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 01-05-2011 13:08 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2011 12:14 schreef Woutjinho het volgende:
Ik ben 5 minuten in de pit geweest en toen liep ik er meteen weer uit met een bloedneus (dun bloed). Ik snapte opeens weer waarom ik dat niet meer deed haha. Godverdomme enkele nummers daardoor moeten missen.


Ik ben alleen in de pit gesprongen bij Benighted. Ik vind moshen bij death metal niet zo boeiend.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 01-05-2011 13:47 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

Zo... wat later gekomen op de 2e dag ivm helemaal dood zijn na eerste dag. Eerste band die ik gezien heb was Hate Eternal. Steengoede band natuurlijk, zat allemaal prima in elkaar, maar het geluid kwam een beetje dof/vlak op mij over.
Daarna naar Birdflesh. Grappige band, muzikaal gezien ook wel leuk.
Toen Obituary natuurlijk. Band van de avond, was te verwachten. Zoals altijd een heerlijke show, viel ook duidelijk in de smaak bij het publiek, en terecht.
Necrophagia ook nog gezien. Wat een aangename verassing! Echt lekker zeg, gauw eens checken hoe ze op plaat zijn.
Tot slot Autopsy, was gewoon lekker.


Maar goed dat ik daarna de trein heb gepakt als ik het zo hoor (moest ook richting R'dam), eerst wat verwarring toen mijn trein ineens van het bord verdween, maar er kwam nog een trein eerder die 50 min vertraging had.

Vond de organisatie ook goed. Alleen jammer dat je soms de kleine zaal niet in kan idd. Verder was het gewoon net zoals voorgaande jaren weer een heerlijk neurotic.


Woutjinho
Usericon van Woutjinho
Posted 01-05-2011 14:13 by Woutjinho Wijzig reactieProfiel van WoutjinhoQuote dit berichthttp://https://rateyourmusic.com/~Woutjinho

Stage 01 was een beetje warm. Zweette me echt helemaal kapot tijdens Vulvectomy. Jammer van de show. Laatste stuk was ik bezig om lucht te happen in plaats van naar de muziek te luisteren.


Atomization: Bandcamp - Spotify


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 01-05-2011 14:36 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Bij Rompeprop was het ook aardig warm, op het balkon was het al zweten.

2e dag genoten van Obscura, Fleshrot en Grave


Pit Beast
Usericon van Pit Beast
Posted 01-05-2011 20:07 by Pit Beast Wijzig reactieProfiel van Pit BeastQuote dit bericht

Cerebral Bore, wat een slechte band is dat..voegt echt helemaal niets toe aan de (slam) death metal scene. Snap echt niet waarom iedereen zo wild is van deze band. Er zijn veel betere bands in de (slam) death metal scene.

[Dit bericht is gewijzigd door Pit Beast op 01-05-2011 20:11]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 01-05-2011 20:11 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Er zit een wijf in he, dat zal het voor velen interessant maken


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Pit Beast
Usericon van Pit Beast
Posted 01-05-2011 20:12 by Pit Beast Wijzig reactieProfiel van Pit BeastQuote dit bericht

quote:
Op 1 mei 2011 20:11 schreef BenKnuckles het volgende:
Er zit een wijf in he, dat zal het voor velen interessant maken
Dat zal het zijn ja. Heb die vocal covers van haar op youtube wel eens gezien, Als ze op basis daarvan door die band als zangeres is aangenomen dan zal het gehoor van die gasten ook niet echt al teveel meer zijn denk ik, wat slecht!!

[Dit bericht is gewijzigd door Pit Beast op 01-05-2011 20:13]


Omega Supreme
Usericon van Omega Supreme
Posted 01-05-2011 20:15 by Omega Supreme Wijzig reactieProfiel van Omega SupremeQuote dit bericht

Mooi weekendje kwaliteitsmetal kijken dat Neurotic Deathfest! Goed bevallen aldaar, maar kwam ook mede door het mooie weer en het vele in oranje geklede mainstream vrouwelijk schoon dat zich in het centrum van Tilburg ophield om Koninginnenacht/dag te vieren! Mooie afwisseling

Hoogtepunten waren vooral de optredens van Exhumed, Grave, Benighted en Beneath The Massacre. En dat de vele metallegendes ook gedurende het weekend tussen het publiek waren te vinden. Ok waren de shows van Beneath, Misery Index, Obituary en Autopsy.

Eerste keer Atheist aanschouwen bleek helaas ietwat een deceptie: Steve Flynn die helaas op de snellere passages een 'aaier' blijkt te zijn en dus de beuk er flink uit ging bij snellere nummers als 'Piece Of Time'. Maar ook de imho misplaatste hiphop poses van Kelly Shaefer die helaas ook zijn extreme vocalen tegenwoordig vervangen heeft door een meer pratende manier van zingen. En ook Kelly's domme gelul over wiet vond ik storend.

Jammergenoeg viel ook het optreden van At The Gates wat tegen. Drummer Adrian zat er in totaal 3 nummers zo nu en dan helemaal naast (met The Swarm als extreem dieptepunt) en de set was qua nummers bovendien volledig identiek aan die van de festivalshows van 2008. Niks nieuws. Alleen de volgorde was iets anders. Helaas had ATG deze keer ook geen obscuurder materiaal in hun set gestopt (ondanks dat ze dat via hun forum wel aangekondigd hadden). Tompa vertelde me na de show dat de resterende shows dit jaar wel obscuurder materiaal als 'Souls Of The Evil Departed' zullen bevatten, maar dat ze door tijdgebrek daar nu niet aan toe waren gekomen...

[Dit bericht is gewijzigd door Omega Supreme op 01-05-2011 20:18]


Pit Beast
Usericon van Pit Beast
Posted 01-05-2011 20:16 by Pit Beast Wijzig reactieProfiel van Pit BeastQuote dit bericht

Welke nummers werden er gespeeld door Exhumed? Godenband dat, ooit eens gezien in Baroeg..was hard!


Omega Supreme
Usericon van Omega Supreme
Posted 01-05-2011 20:20 by Omega Supreme Wijzig reactieProfiel van Omega SupremeQuote dit bericht

iig 4 van Gore Metal: "Limb From Limb', 'Open The Abscess', "Necromaniac' en 'Casket Crusher'. Verder nog een oud demo nummer, een nummer van Slaughtercult en een extreem snel nieuw nummer dat veel moois beloofd voor de nieuwe plaat.


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 01-05-2011 20:58 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

En Matter of Splatter! Was wel een ruig optreden ja, lekkere blubber grind/death, trok het goed. Voor de rest veel leuke optredens gezien (Wormed, At The Gates, Birdflesh, Pathology...). Vond Autopsy leuk maar had er iets meer van verwacht, geluid was echt te mat voor zo'n band, mocht veel meer bas/laag in.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 01-05-2011 22:09 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

VRIJDAG

De eerste band die ik zag was ook gelijk de opener van het festival; Logic Of Denial. Ze speelden op zich best aardig, maar het kon me niet echt boeien, dus naar de grote zaal gelopen voor Incantation. Hoewel ik er op cd niet echt mee uit de voeten kan en de vorige keer dat ik ze zag vond tegenvallen, kan het me nu best bekoren. Het geluid is echter wat schel en deed mij ook besluiten om het concert voortijdig te verlaten.

Daarna op het gemakje naar het Midi-theater gelopen. Aeon stond daar op punt van beginnen en was ik wel benieuwd naar. Men speelde de eerste tonen en toen wist ik al dit voor mij één van de hoogtepunten van deze dag was. Met een goed geluid gaven de Zweedse heren een prima optreden weg!

Na een broodje hamburger ben ik Blood Red Throne gaan kijken. Het begon goed, maar na verloop van tijd had ik het weel weer gezien en besloot ik om ook nog een deel van Exhumed te gaan bekijken. Daar was ik minder over te spreken en ben ik na een tijdje ook maar bij weggelopen om wederom een broodje hamburger naar binnen te schuiven.

Van Kraanium heb ik ook maar een paar nummers van gezien, maar vond ik wat tegenvallen. Misery Index was daarna een heel stuk beter! Men speelde lekker strak en de nieuwe gitarist deed het ook naar behoren. Oud en nieuw materiaal wisselden elkaar af. Goed optreden!

In de kleine zaal was het de beurt aan Septycal Gorge. Deze Italianen waren lekker enthousiast bezig en zetten een aardig optreden neer.

Atheist vond ik een beetje de vreemde eend in de bijt. De deathmetal bestond uit veel breaks en kon niet iedereen bekoren. Ik vond het wel oke, en was weer eens wat anders haha.

Gelukkig was nog net op tijd voor Cerebral Bore, want ik was erg benieuwd naar deze band, voornamelijk naar de zangeres. Wat een strot heeft dit kleine vrouwtje zeg! Ondersteund door een lekkere bak herrie, grunte ze de boel bij elkaar. Energieke show!

Daarna nog even At The Gates gekeken, om er weer achter te komen dat het gewoon mijn ding niet is (wel strak gespeeld hoor) en na een kwartiertje besloot ik om naar huis te gaan. Ik had immers nog een dag te gaan en wilde niet helemaal afgedraaid thuiskomen.


ZATERDAG

Na wat vertraging, was Obscura de eerste band die we zagen. Men speelde erg strak en was één van de hoogtepunten voor mij.

Daarna Rompeprop in erg warme kleine zaal. Gelukkig werd het, naarmate de set vorderde, wat beter uit te houden op het balkon. De Eindhovenaren waren lekker enthousiast bezig en met veel grappen en grollen gaven zij een prima optreden weg.

Decapitated had ik wel eens beter gezien, maar toch vond ik niet heel erg tegenvallen nu ze maar met 3 man aantrad. Het nieuwe nummer vond ik behoorlijk als Soulfly klinken. Al met al een best aardig optreden, maar had meer ingezeten.

Fleshrot speelde voor een nog niet eens halfgevulde zaal, maar gaf een goed optreden weg. Heerlijke technische death, die mij deed denken aan Dying Fetus. Beetje pech voor de heren dat zij met Macabre overlapten, waardoor veel mensen wegbleven.

In de grote zaal was het de beurt aan Eric Rutan en consorten, Hate Eternal welteverstaan. Hoewel men wel lekker strak speelden, was het geluid niet oke en was het optreden ook best saai. Deze band heb ik ook weleens beter gezien.

Hoewel Grave ook niet echt mijn ding is, klonk het vandaag prima. Misschien omdat het geluid goed was of dat ze een speciale set speelde, ik weet het niet.

Necrophagia was ook wel oke, maar niet echt speciaal ofzo. Al met al wel een aardig optreden, en leuk om een keer gezien te hebben.

Bij Autopsy had ik eigenlijk hetzelfde als bij voorgaande band. Er werd lekker strak gespeeld, maar na een tijdje had ik het wel weer gezien.


Hoogtepunten:

Aeon
Misery Index
Cerebral Bore
Obscura
Fleshrot
Grave

Minpunten:

Openbaar vervoer op de zaterdag
Luidruchtig Koninginnedagvolk in bus en trein op de zaterdag

[Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 01-05-2011 22:15]


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 01-05-2011 22:11 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Weet je toevallig wie er nu bij Aeon op drums zit?


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen