IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Er is meer aan de hand Vorige pagina | Volgende pagina
Vinay
Usericon van Vinay
Posted 25-04-2002 15:36 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 25 april 2002 15:33 schreef Mutilator het volgende:
Heb jij al die info dan? Ik niet; ken alleen proberen de grootste groep te schetsen en meestal gaat dat door de culturele kenmerken te benoemen.

er is geen grootste groep . als niemand de info heeft ,houdt de inhoudelijke discussie op.



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-04-2002 15:41 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Over stammen ofzo praten lost anders ook niks op.. Of het individu op zich.. Oorlog ontstaat tussen groepen, grote groepen.. Het overstijgt stammen, wijken,..
En uiteraard zijn er ook opgeleide afrikanen. Duhuh.. Zoals er evengoed opgeleide als niet opgeleide chinezen zijn..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-04-2002 15:42 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Vage uitleg Sharteel..
Whatever.. We geraken zo wel verder en verder van het onderwerp..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 25-04-2002 15:46 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 25 april 2002 15:41 schreef Sharteel het volgende:
Over stammen ofzo praten lost anders ook niks op.. Of het individu op zich.. Oorlog ontstaat tussen groepen, grote groepen.. Het overstijgt stammen, wijken,..
En uiteraard zijn er ook opgeleide afrikanen. Duhuh.. Zoals er evengoed opgeleide als niet opgeleide chinezen zijn..

volgens mij lost het wel wat op , als je het probleem benadert op alle nivo's . zo worden door beleidmakers vaak problemen opgelost .



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-04-2002 15:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 15:46 schreef Vinay het volgende:
volgens mij lost het wel wat op , als je het probleem benadert op alle nivo's . zo worden door beleidmakers vaak problemen opgelost .

Jij bent echt gek, weet je dat?


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2002 16:02 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Vinay, het zijn godverdomme MENSEN! Mensen met tegenstrijdige belangen en geloofsovertuigingen. Die KUNNEN NIET en ZULLEN NIET samen leven!



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2002 18:54 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 15:55 schreef Dwaallicht het volgende:
Jij bent echt gek, weet je dat?
Dat wat niemand durfde zeggen maar iedereen eigenlijk al dacht is er nu uit. Blij dat ik het niet heb hoeven zeggen.
"Ja, meneer de president zegt dat wij in vrede moeten samenleven met die stinkvissers die vorige week ons dorp hebben geplunderd en m'n dochters hebben verkracht. Nou, wat een goed plan, na 186 jaar oorlog lijkt me dat zomaar opeens het beste toe."
Beleidsmakers. Tssss.......


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-04-2002 18:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 april 2002 18:54 schreef Greycloak het volgende:
Dat wat niemand durfde zeggen maar iedereen eigenlijk al dacht is er nu uit. Blij dat ik het niet heb hoeven zeggen...


Ik ben niet zo blij om deze uitspraak: Wil je aub alleen vanuit jezelf praten????

Ik houd hier totaal niet van!!!

Waar haal je het toch vandaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-04-2002 19:19]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Harley Davidson
Lead from the front not the back.
Usericon van Harley Davidson
Posted 25-04-2002 19:00 by Harley Davidson Wijzig reactieProfiel van Harley DavidsonQuote dit bericht

De hele wereld zit vol met rotzooi en geweld altijd al geweest zal ook altijd zo blijven.
Het zal op den duur alleen maar erger worden nagelang er meer mensen op de aarde komen.
Ik zit er niet mee een goede oorlog ruimt een beetje op.


Be quick or be dead


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-04-2002 19:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 april 2002 15:55 schreef Dwaallicht het volgende:
Jij bent echt gek, weet je dat?


Hoe kom je daar toch bij?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2002 19:37 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2002 18:54 schreef Greycloak het volgende:
Dat wat niemand durfde zeggen maar vrijwel iedereen eigenlijk al dacht is er nu uit. Blij dat ik het niet heb hoeven zeggen.
"Ja, meneer de president zegt dat wij in vrede moeten samenleven met die stinkvissers die vorige week ons dorp hebben geplunderd en m'n dochters hebben verkracht. Nou, wat een goed plan, na 186 jaar oorlog lijkt me dat zomaar opeens het beste toe."
Beleidsmakers. Tssss.......
Zo beter...?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-04-2002 19:40 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

wat een gekanker de hele tijd.
godverdomme, iedereen geeft zn mening man.

Mensen die al jaren, decennia eeuwen oorlog voeren KAN je niet meer tot vrede brengen. De partijen weigeren toe te geven. We kunnen net zo goed kappen met Colin Powell's te sturen en handjes te schudden met president Clinton.
godver.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2002 19:42 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Dan is de oplossing van Dwaallicht nog het beste.
---> OVENS


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-04-2002 19:42 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

alle Clintons, Powells, Palestijnen, wappa.
weg probleem.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 25-04-2002 20:48 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

ff terug naar het begin.......

De chaos in Sierra Leone is nog maar het topje van de ijsberg. Heel Centraal Afrika is in oorlog met elkaar, maar bijna niemand weet waar de troepen zijn. Als er verkiezingen zijn worden er handen afgehakt om stemmen te voorkomen (best kans dat dit in SL was). Het is een doffe ellende, maar dat is niet 'belangrijk', pas als ze elkaar met kernwapens bedreigen zullen ze op de agenda komen te staan. Nieuws uit Ruanda en Zaïre (tegenwoordig Congo part II) komt ook alleen maar naar het westen dankzij de 'Belgische connectie'. En misschien zijn er te weinig luxe hotels voor de correspondenten????
In het Midden-Oosten wordt ingegrepen omdat dan de belangen van multi-nationals beschermt moeten worden, in Afrika worden die belangen het best beschermd door niet in te grijpen. Door totale instabiliteit zijn werknemers enorm goedkoop, zijn wetten en legers te koop en verantwoordelijkheid wordt alleen genomen ten opzichte van aandeelhouders en de wapenindustrie.
In denk dat Afrika de afgelopen eeuwen in een soort donkere middeleeuwen terecht is gekomen (tijdens onze middeleeuwen waren er grote welvarende en stabiele koninkrijken in Afrika, en nog verder terug, de Romeinen handelden met karavanen zelfs in Timboektoe, nog altijd de spreekwoordelijke grens van de wereld, een stad aan de Niger, als ik mij niet vergis), met één groot verschil: er zijn externe partijen die de verschillende groepen bewapenen om hun eigen belangen te behartigen. Een groot deel is natuurlijk ontstaan door de kolonisatie en de dekolonisatie, waarbij een machtsvacuÜm werd achtergelaten, of een aangestelde (!) democratische regering. En SL was de eerste onafhankelijk staat in Afrika (de hoofdstad heet toch Freetown?), dat is even goed gegaan, totdat er een paar vergaten wat vrijheid betekende en voor het gewin gingen. En de wapenhandel floreerde. Stel je voor hele oorlogen om grondstoffen zodat je die oorlogen kan blijven betalen (en er als leider goed rijk van kan worden) en dan wapens leveren voor die grondstoffen tegen een lage koers en die op de westerse markt voor een goeie prijs verkopen: dubbele winst.
Sabena is oa failliet, omdat bekend werd dat zij een erts vervoerde, bedoeld voor de productie van GSM's , dat door de verkopende parij werd gebruikt om de 'Afrikaanse Oorlog' te financiëren. Nou is die geldstroom aangepakt, maar van de oorzaak blijft men af.
Misschien wordt er ooit ingegrepen als de goedkope aziatische arbeidskrachten te duur worden en de voortdurende oorlogen meer werknemers kosten dan opleveren....

Oh ja, nog iets over slavernij: dat is echt niet door Nederlanders uitgevonden. In het antieke Athene had de gemiddelde burger een halve slaaf tot zijn beschikking, het Romeinse Rijk dankte haar rijkdom en macht voor een deel aan slavernij (overwonnen volkeren werden met 1000-en, 10000-en en soms zelfs 100.000-en, zoals in Dacië, tegelijkertijd gedeporteerd voor de handel). Niet dat ik het allemaal wil goedpraten, maar toch....

.

Kanttekening: de VOC was niet de eerste multinational, dat geloven we graag, maar de Orde van de Tempeliers was eerder. Maar die zijn later verketterd, omdat ze te machtig werden, dus wordt dat nu maar genegeerd.
Dus ook de multinational is geen nederlandse uitvinding.

.

Idealistische conclusie:
de welvaart evenredig verdelen over de wereld en in grijpen in oorlogen om vrede te brengen..........(maar zou dat wel werken )

mmm, dit is wel erg lang, maar ja, ik wilde even een mening uiteenzetten. Als je dit lees heb je het eind gehaald



Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 25-04-2002 20:59 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Heeft weinig nut zo'n groepsverkrachting, want na de eerste zijn ze niet echt meer maagd he..


quote:
misschien doen ze het tegelijk dan?



quote:
Ik wist niet eens dat een baby verkrachten mogelijk was; laat staan met meedere tegelijkertijd.
...het bewijs dat negers doorgaans een miniatuur pielewappes hebben.
De -rap- mythe doorbroken!!!



Stelletje achterlijke kortzichtige sukkels. Als je godverdomme niks zinnigs te melden hebt, doe het dan niet ja? Een baby verkrachten is ook niet mogelijk, daarom sterven ze ook, en met 15 man 'na de eerste is ze geen maagd meer' Leg jij dat die afrikanen maar eens uit.

JULLIE zijn het, die het geen ene RUK kan interesseren, '14 jarig meisje door groep verkracht', ach het is maar een bericht in de krant he?

Denk je nou grappig te zijn meneer Mutilator met je opmerking dat Negers dan wel een kleine 'pielewappes' zullen hebben? Donder toch ff een eindje op..

Ik geloof niet dat de meerderheid van de mensen ziet hoe groot dit probleem is. Het ergste is nog, dat de mensen rond deze leeftijd het geen ene fuck kan schelen...


God hates us all ! God hates us all !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-04-2002 22:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 april 2002 19:37 schreef Greycloak het volgende:
Zo beter...?


Iets minder slecht; het blijft triest om met 2 of meer mensen één persoon te gaan kraken.

Het is nl. een enorm laffe instelling.

Ik blijf erbij; het is het leukst als iedereen anders is.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-04-2002 22:30]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-04-2002 22:20 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 april 2002 20:59 schreef Ixl het volgende:
Stelletje achterlijke kortzichtige sukkels. ...
...
Denk je nou grappig te zijn meneer Mutilator met je opmerking dat Negers dan wel een kleine 'pielewappes' zullen hebben? Donder toch ff een eindje op...

... Het ergste is nog, dat de mensen rond deze leeftijd het geen ene fuck kan schelen...


Meneer Ixl mag nu ff allemaal vertellen met wat voor daden hij zijn gescheld mee onderbouwd. Oftewel: wat DOE je er dan aan ipv er alleen maar over lullen?

Tot dat moment wek je hoogstens medelijden op...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-04-2002 22:20]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-04-2002 22:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 april 2002 20:48 schreef White Tree het volgende:
...
Oh ja, nog iets over slavernij: dat is echt niet door Nederlanders uitgevonden. In het antieke Athene had de gemiddelde burger een halve slaaf tot zijn beschikking, het Romeinse Rijk dankte haar rijkdom en macht voor een deel aan slavernij (overwonnen volkeren werden met 1000-en, 10000-en en soms zelfs 100.000-en, zoals in Dacië, tegelijkertijd gedeporteerd voor de handel). Niet dat ik het allemaal wil goedpraten, maar toch....


Is ook zo; ik bedoelde het binnen het tijdvak dat relevantie heeft aan de huidige samenleving. Het ging mij niet om de "originaliteit van Nederland" aan te tonen.

quote:
Kanttekening: de VOC was niet de eerste multinational, dat geloven we graag, maar de Orde van de Tempeliers was eerder. Maar die zijn later verketterd, omdat ze te machtig werden, dus wordt dat nu maar genegeerd.
Dus ook de multinational is geen nederlandse uitvinding.


Je hebt gelijk, alleen vraag ik me af of het nog binnen de context van dit topic valt.

quote:
Idealistische conclusie:
de welvaart evenredig verdelen over de wereld en in grijpen in oorlogen om vrede te brengen..........(maar zou dat wel werken )


Yeah, zou mooi zijn, maar hoe doe je dat?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-04-2002 22:32]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 25-04-2002 22:32 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 25 april 2002 22:28 schreef Mutilator het volgende:

Yeah, zou mooi zijn, maar hoe doe je dat?

De Vn organiseert projecten . ook andere (jongeren ) organisaties organiseren projecten . studentenuitwisseling . en ook uitwisseling van bestuurders zal ook helpen denk ik .



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 25-04-2002 22:32 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Uhm.......



aerodis
Usericon van aerodis
Posted 25-04-2002 22:33 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

daar los je geen massaslachtingen mee op.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-04-2002 22:34 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Ken weinig kind soldaten die op school zitten. Op scholen schieten, okee. Maar leren...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 25-04-2002 22:35 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

als er meer uitwisseling ,op vrijwillige basis plaatsvind , zal het op de lange termijn wel een effect hebben ,denk ik .



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-04-2002 22:50 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 april 2002 22:32 schreef Vinay het volgende:
De Vn organiseert projecten . ook andere (jongeren ) organisaties organiseren projecten . studentenuitwisseling . en ook uitwisseling van bestuurders zal ook helpen denk ik .


Klinkt nog als 'druppel op een gloeiende plaat'; ik denk dat het toch op grote schaal moet gebeuren.
Leg de hoeveelheid hulp en het effect eens in verhouding tot de hulpbehoevenden.

Uitwisseling van bestuurders? Nog nooit van gehoord. Het lijkt me eerlijk gezegd ook vrij sterk. Waar gebeurd dat dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-04-2002 22:57]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen