IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kijk mij geld uitgeven! (gekocht topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-11-2010 1:45 by Schaep Profiel van Schaep

Lijkt me niet.


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 1:50 by watery black Profiel van watery black

wat weet jij nou ervan of ik aardappelen ga kopen of niet?


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Murder Junkie
Zoveelste mentalkloon.
Usericon van Murder Junkie
Posted 21-11-2010 1:51 by Murder Junkie Profiel van Murder Junkie

quote:
Op 21 november 2010 1:50 schreef watery black het volgende:
wat weet jij nou ervan of ik aardappelen ga kopen of niet?
Goed voedsel, aardappelen.

[Dit bericht is gewijzigd door Murder Junkie op 21-11-2010 1:51]


Zoveelste mentalkloon.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-11-2010 1:53 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 21 november 2010 1:50 schreef watery black het volgende:
wat weet jij nou ervan of ik aardappelen ga kopen of niet?


Ze kennen het daar toch alleen maar in de vorm van patat?


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 1:57 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 21 november 2010 1:53 schreef Schaep het volgende:
Ze kennen het daar toch alleen maar in de vorm van patat?


patat is ook aardappel dus dan kan ik toch aardappelen kopen? ik plak de FRIETjes gewoon weer aan elkaar

nope, gewoon aardappelen. morgen thanksgiving dinner en wij zijn veantwoordelijk voor de puree...


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 1:58 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 21 november 2010 1:51 schreef Murder Junkie het volgende:
Goed voedsel, aardappelen.




"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 21-11-2010 2:00 by Yirroth Profiel van Yirroth

Ergens nog maf dat ze een oogstfeest vieren, aangezien de meesten geen flauw idee hebben hoe het agrarische systeem werkt.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 2:23 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 21 november 2010 2:00 schreef Yirroth het volgende:
Ergens nog maf dat ze een oogstfeest vieren, aangezien de meesten geen flauw idee hebben hoe het agrarische systeem werkt.


sjah, alle redenen om je vol te duwen worden aangegrepen he.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 21-11-2010 2:34 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 21 november 2010 2:00 schreef Yirroth het volgende:
Ergens nog maf dat ze een oogstfeest vieren, aangezien de meesten geen flauw idee hebben hoe het agrarische systeem werkt.
Het is geen oogstfeest dacht ik. Meer een verjaardag dat ze er al een jaar waren.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 21-11-2010 2:37]


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 2:36 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 21 november 2010 2:34 schreef bokaj het volgende:
Het is geen oogstfeest dacht ik.


jawel hoor. )

het wordt alleen ook gebruikt om de pilgrims te herdenken en bedanken maar het is voornamelijk toch een oogstfeest


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-11-2010 2:40 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

kaartje voor de nieuwe harry potter, geldverspilling...


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 2:40 by watery black Profiel van watery black



"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 21-11-2010 2:51 by bokaj Profiel van bokaj

Oorspronkelijk dus niet, maar dat Amerikanen feestdagen door de mangel halen zijn we wel gewend.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-11-2010 2:53 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 21 november 2010 1:57 schreef watery black het volgende:
patat is ook aardappel dus dan kan ik toch aardappelen kopen? ik plak de FRIETjes gewoon weer aan elkaar

nope, gewoon aardappelen. morgen thanksgiving dinner en wij zijn veantwoordelijk voor de puree...


Hmmm, aardappelpuree gemaakt van patat.

America, fuck yeah!


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 3:13 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 21 november 2010 2:51 schreef bokaj het volgende:
Oorspronkelijk dus niet, maar dat Amerikanen feestdagen door de mangel halen zijn we wel gewend.


oorspronkelijk niet wat? oogstfeest? jawel hoor

"Traditionally, it has been a time to give thanks for a bountiful harvest. "

zie de wiki.

feestdagen veranderen hier constant. de kerstman heeft helemaal niks met kerst te maken bijvoorbeeld. De kerstman is ontstaan toen de Nederlanders naar de USA kwamen en sinterklaas introduceerden. santa claus is een verbastering van sinterklaas en het is dus gewoon een en de zelfde figuur. Oorspronkelijk was de kerstman een dikke nederlander met een groene vissersjas aan maar White Rock Beverages heeft m een nieuw pakje aangetrokken (en niet coca cola zoals veel mensen denken.)
Verder zijn er ook mensen die denken dat hij iets met Odin te maken heeft.

De reden dat het nu de KERSTman is, is omdat ze al kerstmis hadden, waarop kindje jezus kadootjes gaf, en ze wilden niet 2 keer kadoos moeten kopen dus is het gecombineerd.

ik zal daar de wiki ook even van opzoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 21-11-2010 3:14]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 3:13 by watery black Profiel van watery black



"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 3:13 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 21 november 2010 2:53 schreef Schaep het volgende:
Hmmm, aardappelpuree gemaakt van patat.

America, fuck yeah!


FRIET!

allees raspatat is patat. en lekker, overigens


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 21-11-2010 3:23 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 21 november 2010 3:13 schreef watery black het volgende:
oorspronkelijk niet wat? oogstfeest? jawel hoor

"Traditionally, it has been a time to give thanks for a bountiful harvest. "

zie de wiki.


Thanksgiving was historically a religious observation to give thanks to God.[

http://en.wikipedia.org/wiki/Thanksgiving_(United_States)

The group's charter required that the day of arrival be observed yearly as a "day of thanksgiving" to God. On that first day, Captain John Woodleaf held the service of thanksgiving. As quoted from the section of the Charter of Berkeley Hundred specifying the thanksgiving service: "We ordaine that the day of our ships arrival at the place assigned for plantacon in the land of Virginia shall be yearly and perpetually kept holy as a day of thanksgiving to Almighty God."[5]



Alles doorelkaar.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 21-11-2010 3:26]


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-11-2010 3:27 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 21 november 2010 3:13 schreef watery black het volgende:
FRIET!

allees raspatat is patat. en lekker, overigens


Zeker, beter kom je terug.


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 3:37 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 21 november 2010 3:23 schreef bokaj het volgende:
Thanksgiving was historically a religious observation to give thanks to God.


Juist.

The event that Americans commonly call the first Thanksgiving was celebrated to give thanks to God for helping the Pilgrims of Plymouth Colony survive their first brutal winter in New England.[2] The first Thanksgiving feast lasted three days providing enough food for 53 pilgrims and 90 Native Americans.[3] The feast consisted of fowl, venison, fish, lobster, clams, berries, fruit, pumpkin, squash, beetroot and turkey.[4]

komt uit je eigen link btw. hier lees ik dus dat de kolonisten god bedankten dat ze de zware winter overleefden, met al het voedsel dat ze konden oogsten. er wordt zelfs een lijst van al het eten gegeven, wat mij toch wel laat denken dat het vooral om het eten gaat.

quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thanksgiving_(United_States)

The group's charter required that the day of arrival be observed yearly as a "day of thanksgiving" to God. On that first day, Captain John Woodleaf held the service of thanksgiving. As quoted from the section of the Charter of Berkeley Hundred specifying the thanksgiving service: "We ordaine that the day of our ships arrival at the place assigned for plantacon in the land of Virginia shall be yearly and perpetually kept holy as a day of thanksgiving to Almighty God."[5]




dit komt uit de paragraaf over de thanksgiving van de virginia colony. Dit is misschien waar in die kolonie maar wil nog niet zeggen dat dat de basis van het hele verhaal is. Er zijn verschillende verhalen die de ronde doen hier, maar het volgende klinkt voor mij veel logischer, zeker als ik hier rondkijk naar hoe ze nu precies Thanksgiving vieren:

De Amerikaanse traditie associeert de feestdag met een feest dat door de Pilgrim Fathers zou zijn gevierd in 1621 toen zij in Plymouth in Massachusetts een nederzetting hadden gesticht (zie Plymouth Colony): na de barre tocht met de Mayflower vanuit Europa mislukte de oogst. Toen er, volgens deze theorie, dankzij de hulp van Mohawk-Indianen en na een Indian Summer, in november alsnog geoogst kon worden, volgde de eerste viering van Thanksgivingday. Voor de vorm zou teruggegrepen zijn op het voorbeeld van de viering van Leidens Ontzet, zoals men dat tijdens het verblijf in Leiden van 1609 tot 1621 jaarlijks had meegemaakt: de dankdienst in de Pieterskerk en de maaltijd[1]. Nog steeds wordt in de Thanksgiving Service de Engelse versie van 'Wilt heden nu treden' gezongen, op dezelfde melodie.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Thanksgiving


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 3:38 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 21 november 2010 3:27 schreef Schaep het volgende:
Zeker, beter kom je terug.


ik ga hier gewoon raspatat invoeren. ik word miljonair!


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-11-2010 3:42 by Schaep Profiel van Schaep

Lang niet vies en vet genoeg!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 21-11-2010 3:54 by bokaj Profiel van bokaj

The precise historical origin of the holiday is disputed. uit jouw link.

Ze gooien alles op een hoop zodat ze zelf niet eens meer zeker weten waar het vandaan komt.

Maakt niet uit, het is allang geen oogstfeest meer maar een vreetfeest zoals bijna alle amerikaanse feestdagen. Wat ik persoonlijk vrij triest vind.

Thanksgiving in the United States was observed on various different dates throughout history. By the mid 20th century, the final Thursday in November had become the customary day of Thanksgiving in most U.S. states. It was not until December 26, 1941 however that President Franklin D. Roosevelt, after pushing two years earlier to move the date earlier to give the country an economic boost, signed a bill into law, with congress, making Thanksgiving a national holiday and settling it to the fourth (but not final) Thursday in November.

Of gaat iedereen naar de kerk op die dag met een speciale dienst?

En als je je eigen link nog eens door leest zul je zien dat het al meer dan honderd jaar geen oogstfeest meer is.

In ieder geval veel plezier gewenst en ik ben benieuwd hoeveel kilo er bij jou aan komt.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 21-11-2010 4:55]


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-11-2010 5:38 by watery black Profiel van watery black

daarom zei ik ook al dat er verschillende verhalen de ronde doen maar die wat ik noemde lijkt mij het meest logische.

en vorig jaar was ik zelfs afgevallen. heel lekker allemaal maar van dat vettige eten ga ik alleen maar schijten


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


NotYourBitch
***
Usericon van NotYourBitch
Posted 21-11-2010 6:15 by NotYourBitch Profiel van NotYourBitch

quote:
Op 21 november 2010 2:53 schreef Schaep het volgende:
Hmmm, aardappelpuree gemaakt van patat.



Mashed potatoes!!


=)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen