IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Kijk mij geld uitgeven! (gekocht topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 30-10-2010 13:26 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Black Bombaim / Notorious Hi-Fi Killers split CD
Teeth Of Lions Rule The Divine - Rampton CD


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 30-10-2010 13:27 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Water voor het autowassen.


Je moeder.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-10-2010 16:13 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Props voor Vampire volgende week. Halloween is ideaal om meuk te vinden die 'ooit' nuttig gaat zijn als het om rollenspel aan komt.

quote:
Op 29 oktober 2010 20:45 schreef powertieke het volgende:
De laatste heb ik gespeeld, maar de setting en het systeem deden me niet zoveel. Voor mijn gevoel hebben ze het spelsysteem wat te 'simpel' willen maken, om zo het 'roleplayen' te bevorderen. Het is één methode, maar voor mij werkt het niet zo.
Ik ben zelf veel meer fan van de oWoD. Bij het nieuwe systeem is de insteek veel te veel dat alles maar met alles gecombineerd mag worden (clans e.d. worden veel meer losgelaten), terwijl in mijn ervaring, als zowel speler als storyteller, limitaties juist meer spel tot gevolg hebben.

Verder had ik ook helemaal niet het gevoel van subtiele politieke intriges in Vampire: the Requiem zoals dat in Vampire: the Masquerade wel heel erg verwerkt zat.

Het is niet voor niets dat nWoD hier in Europa niet bepaald aan slaat.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 30-10-2010 16:16 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Handcrème
Opzetborstels voor tandenborstel
Pakje gezeefde tomaten



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-10-2010 16:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 oktober 2010 16:13 schreef helmet het volgende:
Ik ben zelf veel meer fan van de oWoD. Bij het nieuwe systeem is de insteek veel te veel dat alles maar met alles gecombineerd mag worden (clans e.d. worden veel meer losgelaten), terwijl in mijn ervaring, als zowel speler als storyteller, limitaties juist meer spel tot gevolg hebben.

Verder had ik ook helemaal niet het gevoel van subtiele politieke intriges in Vampire: the Requiem zoals dat in Vampire: the Masquerade wel heel erg verwerkt zat.

Het is niet voor niets dat nWoD hier in Europa niet bepaald aan slaat.

Ik ken alleen nWoD en ik vind het te gek. Dat er niet zo'n uitgewerkte coherent wereld is als bij oWoD is misschien wel jammer, ja. Maar dat soort dingen kun je nu dus wel zelf verzinnen.

Ben nu ook zelf een chronicle aan het schrijven, prachtig werk! Beetje rondzoeken welk source materiaal ik wil gebruiken en dan zelf de boel wat aan elkaar klussen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 30-10-2010 16:17]


I wish I was a butterfly


Silence
Usericon van Silence
Posted 30-10-2010 16:17 by Silence Profiel van Silence

Ik ga ook een pakje gezeefde tomaten kopen.
En bier.
En gehakt.
En een limoen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 30-10-2010 16:17 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 30 oktober 2010 16:16 schreef Vargen666 het volgende:
Handcrème



Fijne avond gewenst!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-10-2010 16:18 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 oktober 2010 16:17 schreef Onweerwolf het volgende:
Fijne avond gewenst!

quote:
Op 30 oktober 2010 16:16 schreef Vargen666 het volgende:
Opzetborstels voor tandenborstel

Hmmm...


I wish I was a butterfly


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 30-10-2010 16:19 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Fuck.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-10-2010 16:22 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 30 oktober 2010 16:16 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik ken alleen nWoD en ik vind het te gek. Dat er niet zo'n uitgewerkte coherent wereld is als bij oWoD is misschien wel jammer, ja. Maar dat soort dingen kun je nu dus wel zelf verzinnen.

Ben nu ook zelf een chronicle aan het schrijven, prachtig werk! Beetje rondzoeken welk source materiaal ik wil gebruiken en dan zelf de boel wat aan elkaar klussen.
Misschien dat ik me er eens aan waag zodra we Orpheus uit hebben, maar dat gaat ook nog wel even duren

Waarbij gezegd moet worden dat ik Orpheus dus wel een geniale opvolging vind, dus op grond daarvan schrijf ik niets af zonder het uit te proberen.

Overigens kun je oWoD dingen heel goed als inspiratie voor een nWoD campaign gebruiken, dus als je daar materiaal van kunt vinden dan is dat ook daarom het doornemen waard.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-10-2010 16:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 oktober 2010 16:22 schreef helmet het volgende:
Misschien dat ik me er eens aan waag zodra we Orpheus uit hebben, maar dat gaat ook nog wel even duren

Waarbij gezegd moet worden dat ik Orpheus dus wel een geniale opvolging vind, dus op grond daarvan schrijf ik niets af zonder het uit te proberen.

Is Orpheus geen oWoD?
quote:
Overigens kun je oWoD dingen heel goed als inspiratie voor een nWoD campaign gebruiken, dus als je daar materiaal van kunt vinden dan is dat ook daarom het doornemen waard.

Moet ik nog eens doen, ja. Op zich wel erg gaaf, als je weet dat de wereld waarin je speelt heel veel achtergrond en geschiedenis heeft. Dan voelt alles opeens een stuk epischer Dat mist nWoD wel, tenzij je het er dus zelf inschrijft. Veel werk, dat...


I wish I was a butterfly


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 30-10-2010 16:36 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Eindelijk na het ff uitgesteld te hebben



Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-10-2010 16:36 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 29 oktober 2010 15:16 schreef powertieke het volgende:
Als we beginnen met verkleden haak ik af. Vechten doe je rond de tafel met papier en dobbelstenen verdorie!
Ben je gek, rock-paper-scissors (Mind's Eye Theater systeem van White-wolf) is minstens zo geniaal!

Dat verkleden valt in een moderne setting reuze mee; Vampire live is gebaseerd op politiek steekspel en veel praten, tegenover de welbekende 'boshuppel' variant van LARP.


quote:
Op 30 oktober 2010 16:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is Orpheus geen oWoD?

Moet ik nog eens doen, ja. Op zich wel erg gaaf, als je weet dat de wereld waarin je speelt heel veel achtergrond en geschiedenis heeft. Dan voelt alles opeens een stuk epischer Dat mist nWoD wel, tenzij je het er dus zelf inschrijft. Veel werk, dat...
Nope, Orpheus ligt in het verlengde van Wraith: the Oblivion, alleen is een behoorlijk ander spelconcept geworden.

En ja, met al die achtergronden en geschiedenis ben ik na 15 jaar World of Darkness spelen nog steeds niet uitgespeeld met de setting(s). Alleen al in Vampire zitten zo veel clans en bloedlijnen met hun eigen thematiek en geschiedenis...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-10-2010 16:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Is Wraith geen oWoD, dan? Voor nWoD heb je Geist namelijk. Of vallen Wraith en Orpheus eigenlijk buiten de grote settings?


I wish I was a butterfly


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-10-2010 16:40 by Schaep Profiel van Schaep

Wat?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-10-2010 16:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 oktober 2010 16:40 schreef Schaep het volgende:
Wat?

Pas op, mannetje.


I wish I was a butterfly


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-10-2010 16:43 by Schaep Profiel van Schaep

Hahaha, ik wist wel dat jij het was!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-10-2010 16:43 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 30 oktober 2010 16:40 schreef Schaep het volgende:
Wat?


Als je je inbeeldt dat hetgeen ze allemaal zeggen overeenkomt met wat de verkoopster bij de chinees achter de balie naar de keuken schreeuwt klinkt het opeens allemaal niet meer zo raar, toch.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-10-2010 16:43 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 30 oktober 2010 16:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is Wraith geen oWoD, dan? Voor nWoD heb je Geist namelijk. Of vallen Wraith en Orpheus eigenlijk buiten de grote settings?
Wraith is oWoD, Giest en Orpheus nWoD. Orpheus is redelijk losgetrokken in dat je niet zo zeer een geest/wraith speelt als wel een agent van een zogeheten 'death firm'; bedrijven met in hun dienst geesten en mortals die 'onder' kunnen gaan. En dat alles in een vrij op zichzelf staand verhaal van samenzweringen en bedrijfsspionage waar ik het fijne nog niet van weet. Heb met opzet niets gelezen zolang we aan het spelen zijn.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-10-2010 16:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 oktober 2010 16:43 schreef helmet het volgende:
Wraith is oWoD, Giest en Orpheus nWoD. Orpheus is redelijk losgetrokken in dat je niet zo zeer een geest/wraith speelt als wel een agent van een zogeheten 'death firm'; bedrijven met in hun dienst geesten en mortals die 'onder' kunnen gaan. En dat alles in een vrij op zichzelf staand verhaal van samenzweringen en bedrijfsspionage waar ik het fijne nog niet van weet. Heb met opzet niets gelezen zolang we aan het spelen zijn.

Klinkt wel cool

Maar ik wat ik er nu van vind vermeldt dat het de oude regels gebruikt. En dat het ook uitkwam vóór de nWoD-boeken. Oh hier: http://whitewolf.wikia.com/wiki/Orpheus "The last original gaming line to be set in the old World of Darkness, Orpheus...".

Maakt niet zoveel uit, als het zo op zichzelf staat, maar is wel handig ivm nieuwe regels moeten leren

Betrouwbaardere bron: http://wiki.white-wolf.com/worldofdarkness/index.php?title=Orpheus
quote:
Op 30 oktober 2010 16:43 schreef XXL het volgende:
Als je je inbeeldt dat hetgeen ze allemaal zeggen overeenkomt met wat de verkoopster bij de chinees achter de balie naar de keuken schreeuwt klinkt het opeens allemaal niet meer zo raar, toch.

Hehehe

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 30-10-2010 16:48]


I wish I was a butterfly


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-10-2010 16:56 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 30 oktober 2010 16:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Maakt niet zoveel uit, als het zo op zichzelf staat, maar is wel handig ivm nieuwe regels moeten leren
Verrek, daar zeg je zo eens wat. Qua regels is het inderdaad oWoD... niet dat die regels zo complex zijn; sterker nog, ik vind de oWoD regels veruit het fijnst werken. Zeer simpel en toch eindeloos flexibel.

De reden dat ik er mee in m'n hoofd zit dat het nWoD is, is dat het inhoudelijk allemaal plaats vindt NA de apocalyptische events die oWoD afsloten.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-10-2010 16:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 30 oktober 2010 16:56 schreef helmet het volgende:
Verrek, daar zeg je zo eens wat. Qua regels is het inderdaad oWoD... niet dat die regels zo complex zijn; sterker nog, ik vind de oWoD regels veruit het fijnst werken. Zeer simpel en toch eindeloos flexibel.

De reden dat ik er mee in m'n hoofd zit dat het nWoD is, is dat het inhoudelijk allemaal plaats vindt NA de apocalyptische events die oWoD afsloten.

Ahhh, zo, ik snap het

Ik ken de oude regels alleen van de VtM-games. Maar daar werk je er niet echt zelf mee, dus dat maakt het wat lastig te vergelijken


I wish I was a butterfly


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-10-2010 17:12 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 30 oktober 2010 16:43 schreef XXL het volgende:
Als je je inbeeldt dat hetgeen ze allemaal zeggen overeenkomt met wat de verkoopster bij de chinees achter de balie naar de keuken schreeuwt klinkt het opeens allemaal niet meer zo raar, toch.


Haha, zo is het ook!


Silence
Usericon van Silence
Posted 30-10-2010 17:13 by Silence Profiel van Silence

Ook nog patatje Joppie chips.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 30-10-2010 17:17 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Sjeez. Is dat wat? Ik durf the real deal niet eens te proberen, het daadwerkelijke patatje joppie dus.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen