IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Wikileaks Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 06-12-2010 20:38 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-12-2010 20:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht



I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-12-2010 20:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

CDA oneens over PowNed
CDA-minister Marja van Bijsterveldt vindt niet dat Powned de WikiLeaks-mirror hoeft te sluiten. "Het is niet aan de minister van Media om in te grijpen bij de publieke omroepen." Eerder vandaag zei CDA-Kamerlid Ank Bijleveld dat haar partijgenoot Powned moet dwingen om de steun aan WikiLeaks te stoppen.

"Toezicht op wat omroepen doen ligt bij het Commissariaat voor de Media", zegt Van Bijsterveldt. "Die kijkt of de publieke omroepen zich houden aan de Mediawet. Of er sprake is van strafbaar gedrag, is aan het Openbaar Ministerie''.

Powned is niet van plan de mirror te verwijderen, zo liet omroepbaas Dominique Weesie eerder vandaag weten. U kunt de Wikileaks documenten hier bekijken.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2010/12/cda_oneens_over_powned.html




Je kunt zeggen wat je wil over PowNed, en ook ik vind het op TV weinig aan, maar hiermee zijn ze in één klap het meer dan waard om een PO te zijn. Dit is wat een PO moet doen!


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-12-2010 20:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht


Mensen die iets willen verbieden hebben iets te verbergen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2010 20:55 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 december 2010 20:53 schreef bastianus het volgende:

Mensen die iets willen verbieden hebben iets te verbergen.


Dat Sinterklaas niet bestaat?



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-12-2010 20:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2010 20:55 schreef ElitE het volgende:
Dat Sinterklaas niet bestaat?


Wat vertel je me nu?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2010 21:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Powned heeft eergisteren een grote ontmaskering gedaan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-12-2010 21:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Commentaar uit Elsevier:

quote:
WikiLeaks-brein toont ware gezicht. Pak hem op!

Wat doet het publiceren van een gestolen lijst met geschikte terreurdoelwitten precies voor een transparantere en betere wereld? Niets. Julian Assange moet zich maar eens verantwoorden tegenover een rechter

Door Robbert de Witt


WikiLeaks, de klokkenluiderssite die zelf alles doet om zijn financiering en identiteit van zijn medewerkers geheim te houden, publiceert sinds 2006 gelekte documenten met als doel overheden en bedrijven te dwingen tot meer openheid.

Dat moet de wereld een betere plek maken, stelt de organisatie. Geen gesjoemel meer met de waarheid in achterkamertjes.

Gingen publicaties de afgelopen jaren nog over allerlei onderwerpen – corruptie en overheidsgeweld in Kenia, internetcensuur in China, richtlijnen van de Scientology-sekte – dit jaar zijn alle 'grote onthullingen' gericht tegen de Verenigde Staten.

Transparanter
Met CableGate, de kwart miljoen gelekte Amerikaanse diplomatieke berichten, brengt de site in sommige gevallen schade toe aan vredesonderhandelingen. Relaties tussen landen zijn geschaad, en openheid in het diplomatieke verkeer zal afnemen.

Sinds vannacht gaan de internet-anarchisten van WikiLeaks nog een stap verder. Want wat doet het publiceren van een lijst met voor terroristen geschikte doelwitten precies voor een transparantere en betere wereld?

Gevaar
De Amerikaanse regering heeft in februari 2009 zijn ambassademedewerkers gevraagd een lijst samen te stellen met daarop alle plaatsen die, eenmaal uitgeschakeld, een gevaar kunnen opleveren voor de Verenigde Staten.

Het gaat om honderden locaties wereldwijd, variërend van energiecentrales, telecomknooppunten, olie- en gaspijpleidingen, militaire centra, medicijnfabrieken enzovoort. De drie 'vitale locaties' in Nederland: de haven van Rotterdam en de plekken in Katwijk en Beverwijk waar belangrijke datakabels het land binnenkomen.

Kwetsbaar
Hoe gevaarlijk is deze lijst, die nu voor iedereen is in te zien? Van sommige locaties blijft het exacte adres onbekend. En over de meeste plaatsen is weinig nieuws gemeld. Wie wist voorheen niet waar de haven van Djibouti, of de fabrieken van het Duitse chemieconcern Basf lagen?

Schadelijk is wel dat iedereen met kwaad in de zin nu exact weet waar de Amerikanen denken dat ze kwetsbaar zijn.

Hoog tijd om Julian Assange, de veroordeelde en nu opgejaagde Australische hacker die de onbetwiste leider is van WikiLeaks, in zijn nekvel te grijpen. Met gestolen informatie brengt deze anarchist de wereld schade toe. Laat Assange zich hiervoor openlijk verantwoorden tegenover een rechter.

Wel vreemd. China, een sekte en Kenia mogen wel aangevallen worden, maar zo gauw de VS in het gedrang komen is het ineens iets verschrikkelijks? Al vind ik het wel kwalijk als er schade wordt toegebracht aan vredesonderhandelingen door over diplomatie te lekken. En het lekken van doelwitten voor terroristen daar zie ik het nut ook niet zo van in. Niet in de laatste plaats omdat ze dat waarschijnlijk toch allang wisten.




[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 06-12-2010 21:09]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-12-2010 21:08 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2010 21:02 schreef ElitE het volgende:
Powned heeft eergisteren een grote ontmaskering gedaan.
Zal ik je eens iets verklappen? Ik wist al langer dat hij niet bestond. En ik weet sinds wat jaren ook dat de God niet bestaat waar ze me altijd over vertelden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2010 21:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik heb er nooit in geloofd omdat mn ouders het sprookje niet voorhielden, Nouja wel die van god maar die doorzie je ook snel op een bepaalde leeftijd.

Dat kruidnoten lekker zijn is geen aanwijzing voor het bestaan van sinterklaas, en dat het leven zo wel een mooie kant heeft is ook geen aanwijzing voor het bestaan van god.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-12-2010 21:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 6 december 2010 21:06 schreef bastianus het volgende:
Commentaar uit Elsevier:


Wel vreemd. China, een sekte en Kenia mogen wel aangevallen worden, maar zo gauw de VS in het gedrang komen is het ineens iets verschrikkelijks? Al vind ik het wel kwalijk als er schade wordt toegebracht aan vredesonderhandelingen door over diplomatie te lekken. En het lekken van doelwitten voor terroristen daar zie ik het nut ook niet zo van in. Niet in de laatste plaats omdat ze dat waarschijnlijk toch allang wisten.





Hehe ja dat er al lange tijd geen boeiende aanslag meer is laat alleen maar de goedheid van de terrorist zien. Zo moeilijk was het niet om teringzooi te schoppen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 06-12-2010 21:28 by HubbyMe Wijzig reactieProfiel van HubbyMeQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2010 21:06 schreef bastianus het volgende:
Commentaar uit Elsevier:


Wel vreemd. China, een sekte en Kenia mogen wel aangevallen worden, maar zo gauw de VS in het gedrang komen is het ineens iets verschrikkelijks? Al vind ik het wel kwalijk als er schade wordt toegebracht aan vredesonderhandelingen door over diplomatie te lekken. En het lekken van doelwitten voor terroristen daar zie ik het nut ook niet zo van in. Niet in de laatste plaats omdat ze dat waarschijnlijk toch allang wisten.





Elsevier wordt steeds meer een blad dat aan de pijpen van het populisme gaat dansen(waar heel rechts een handje van heeft). Dus ja wat doe je dan: alle dingen waar rechts tegen is lekker minder belangrijk vinden en de VS (toppunt van nationalisme en conservatisme) aanbidden

[Dit bericht is gewijzigd door HubbyMe op 06-12-2010 21:29]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-12-2010 11:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Assange is opgepakt. http://www.nu.nl/buitenland/2396175/julian-assange-gearresteerd-.html

Vreemd, want volgens mij las ik gisteren dat hij met de politie zou gaan praten, en dat de bobbies in het internationaal arrestatiebevel van Zweden niet genoeg aanleiding zagen hem in te rekenen..

Ben benieuwd naar de details, heeft iemand al meer details gevonden?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 07-12-2010 11:34 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

hmmm..


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 11:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2010 11:29 schreef Snaack het volgende:
Assange is opgepakt. http://www.nu.nl/buitenland/2396175/julian-assange-gearresteerd-.html

Vreemd, want volgens mij las ik gisteren dat hij met de politie zou gaan praten, en dat de bobbies in het internationaal arrestatiebevel van Zweden niet genoeg aanleiding zagen hem in te rekenen..

Ben benieuwd naar de details, heeft iemand al meer details gevonden?

Ik kan er nog niet helemaal uit op maken of dit standaard protocol is. Zou best kunnen dat het, omdat er een Interpol bevel was, dat de bobbies hem eerst voor een rechter moeten laten komen en dat die dan weer kan zeggen dat er geen goede reden is hem uit te leveren. Had geloof ik ook al ergens gelezen dat hij bij de geplande vrijwillige overgave van vandaag voor een rechter zou moeten komen, namelijk.

Ben benieuwd!


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 11:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ahhh, hier:

WikiLeaks: British Police Arrest Assange
Andy Winter, Sky News Online
WikiLeaks founder Julian Assange has been arrested by British police over sexual assault claims in Sweden, according to Sky sources.

A fresh European arrest warrant has been received by Mr Assange's lawyer - as anger grows in the US over the latest leaked embassy cables by the whistleblowing website.

Sky sources have said officers from Scotland Yard detained the 39-year-old Australian at around 9.30am.

Labelling the move as a "political stunt", Mr Assange's solicitor Mark Stephens said his client wants to find out what allegations he faces so he can clear his name.

Two women in Sweden have claimed they were sexually attacked when Mr Assange visited the country in August. He denies the claims.

Sky News' Rhiannon Mills said: "Authorities in the UK are involved because it is believed Julian Assange has been living in the south east of England.

"They are now obliged to detain or arrest him."

After meeting police, Mr Assange will appear before City of Westminster magistrates so a decision can be made about whether the warrant is appropriate for extradition.

But Mills added that Mr Stephens has warned any attempt to extradite will be resisted, "mainly on the grounds that he may be handed over to the Americans".

Sky News' US correspondent Greg Milam said officials in Washington are watching developments "very closely".

He added: "There is a growing clamour in the US for something to be done even if they're not completely sure what that should be.

"The big fear for everyone here is what comes next. What will be contained in the next leak of documents and how damaging will that be?"

Yesterday, Prime Minister David Cameron's national security adviser ordered all government departments to provide "assurances" about the quality of IT security.

http://news.sky.com/skynews/Home/UK-News/Julian-Assange-WikiLeaks-Founder-Meets-Police-In-Britain-Over-Sexual-Assault-Claims-In-Sweden/Article/201012115849036?lpos=UK_News_Carousel_Region_0&lid=ARTICLE_15849036_Julian_Assange%3A_WikiLeaks_Founder_Meets_Police_In_Britain_Over_Sexual_Assault_Claims_In_Sweden


I wish I was a butterfly


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 07-12-2010 11:47 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

foutje

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 07-12-2010 11:48]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 07-12-2010 12:55 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Ik vind het vreemd dat verkrachting blijkbaar een reden is om op een internationale "most wanted" lijst te komen.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-12-2010 13:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ga maar eens nalezen om wat voor 'verkrachting' het gaat, dan vind je het nog belachelijker.


I wish I was a butterfly


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 07-12-2010 13:17 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Net even de lijst bekeken, behoorlijk wat fraude gevallen...

Weet overigens iemand waar deze gast zit?
http://www.interpol.int/public/Data/Wanted/Notices/Data/2010/06/2010_25306.asp


Overigens mooie voorbeelden van de multiculturele samenleving die ons land is:

http://www.interpol.int/Public/Wanted/Search/ResultListNew.asp?ct=Data&so=DocTitle,Rank[d]&qu=(+%40ENTITY_NATIONALITY__ISO3166+NETHERLANDS+)

http://www.politie.nl/nationaleopsporingslijst/

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 07-12-2010 13:27]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-12-2010 14:26 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Seeding.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 07-12-2010 14:33 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Ik zat er ook aan te denken.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-12-2010 14:48 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht











helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 07-12-2010 16:47 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 7 december 2010 12:55 schreef Yirroth het volgende:
Ik vind het vreemd dat verkrachting blijkbaar een reden is om op een internationale "most wanted" lijst te komen.
Een aanklacht voor verkrachting is nog niet eens het geval. De zijn nog aan het uitzoeken of de man uberhaupt ergens voor terecht gesteld kan worden en zo ja, waarvoor. Volgens de verklaring van dame #1 is het condoom gescheurd en volgens de verklaring van dame #2 ... eh.. hebben ze sex gehad zonder condoom. Dat is het wel zo'n beetje.

[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 07-12-2010 16:47]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 07-12-2010 16:50 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2010 21:06 schreef bastianus het volgende:
Commentaar uit Elsevier:


Wel vreemd. China, een sekte en Kenia mogen wel aangevallen worden, maar zo gauw de VS in het gedrang komen is het ineens iets verschrikkelijks? Al vind ik het wel kwalijk als er schade wordt toegebracht aan vredesonderhandelingen door over diplomatie te lekken. En het lekken van doelwitten voor terroristen daar zie ik het nut ook niet zo van in. Niet in de laatste plaats omdat ze dat waarschijnlijk toch allang wisten.





Schade bij vredesonderhandelingen kan ik goed begrijpen. Maar dat is dan ook meestal omdat diegene die vrede willen een geheime agenda erop nahouden.

[Dit bericht is gewijzigd door Bastet op 07-12-2010 16:50]



Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen