IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Hexvessel (psychedelic folk met Kvohst) Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 05-06-2011 17:30 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 17:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Gezien er niets van Kvohst op staat denk ik dat het leuk is voor de mensen die geïnteresseerd zijn in oude psychedelica/occult/folk

Eens even checken
Het zal hem wel beïnvloedt hebben anders ga je toch niet zo'n mixtape maken. Lijkt mij toch wel interessant voor de fanboys.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-06-2011 17:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 17:30 schreef bokaj het volgende:
Het zal hem wel beïnvloedt hebben anders ga je toch niet zo'n mixtape maken. Lijkt mij toch wel interessant voor de fanboys.

Ik denk dus voor méér dan alleen de fanboys, ouwe puntmisser


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-06-2011 17:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wordt een Hexvessel gebruikt om over Hexenwasser te varen?


Luister nu dat filmpje op myspace en dat klinkt wel lekker


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 15-06-2011 22:21 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 5 juni 2011 17:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik denk dus voor méér dan alleen de fanboys, ouwe puntmisser
Maar daar gaat het niet over in dit topic.

Pak aan:


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-06-2011 22:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2011 22:21 schreef bokaj het volgende:
Maar daar gaat het niet over in dit topic.

Ohja
quote:
Pak aan:


Mooi Sowieso een van de hoogtepunten van het album, maar dit is ook wel een erg lekkere uitvoering (wat schoonheidsfoutjes, maar ach).

Eveneens Invocation Summoning, Tunnel at the End of the Light en Death Knell Tolls Had wel een instrumentaaltje minder op gemogen.


Quis moderabat ipsos moderatores?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-09-2011 17:54 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik weet het niet zo, de vocalen trek ik maar matig. Bij Code is het al op het randje, misschien juist daarom zo gaaf. Hier is het 'em net niet, denk ik. Gaat in ieder geval nog wat tijd nodig hebben.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-09-2011 18:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Is aboluut het 'lastige' punt van Hexvessel.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 24-02-2012 21:25 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Gelukkig de LP nog kunnen vinden ergens. Erg lekker dit.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 09-09-2012 3:51 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

http://www.zwaremetalen.com/recensie/23476/Hexvessel-No-Holier-Temple.html

Vette Demis Roussos invloeden in dat vierde nummer.

edit: Elk nummer heeft een ander land als thema, lijkt het. Zijn gebundelde eurovisieinzendingen.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 09-09-2012 4:02]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-09-2012 23:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Vet hoor, die nieuwe! Meer pysch-rock, minder psych-folk. Sowieso tikje coherenter.

Gratis te luisteren: http://www.inferno.fi/uutiset/inferno-tarjoaa-kuuntele-hexvesselin-uusi-albumi/


Quis moderabat ipsos moderatores?


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 16-10-2012 20:40 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

De zang was even wennen, maar vind 'm nu (tweede luisterbeurt) wel leuk.

edit: soms erg mooi zelfs.

[Dit bericht is gewijzigd door Bleh? op 16-10-2012 20:47]


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 14-12-2012 14:08 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Mooiste tot nu toe.


You have time. You are doing fine.


rotor
Usericon van rotor
Posted 28-12-2012 11:28 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Geniaal dit. Ik zag ze een paar weken terug live, ook dat was meesterlijk. Totaal geen problemen met de zang trouwens! Dit vind ik een van de betere nummers.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-12-2012 11:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ja, geweldig album! Top 5, voor mij. Zit hem toevallig nu ook net te luisteren <3 Nu bij Are You Coniferous, gaaf hoe dicht hij daar bij Tom Waits komt.

Tof dat ze je live hebt gezien (eindelijk*), dit jaar op Roadburn was het ook te gek. En volgend jaar komen ze gewoon weer! Normaal hou ik daar niet zo van, maar voor Hexvessel/Mat breek ik graag principes.

*ik had jou toch ten tijde van het debuut een show in Helsinki van ze aangeraden, toch? Je kon in ieder geval niet


Quis moderabat ipsos moderatores?


rotor
Usericon van rotor
Posted 28-12-2012 12:43 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ja, zoiets kan ik me vaag herinneren. Alsnog bedankt.
Ik ben niet zo snel met bandjes ontdekken en bezoek ook vrij weinig concerten tegenwoordig.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-12-2012 12:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Maakte me destijds (en nu) ook niet uit, hoor! Wel mooi dat het alsnog beviel

Bij een band als deze past het natuurlijk sowieso wel om het als het moment daar is te ontdekken ipv allemaal direct/gehaast

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 28-12-2012 12:48]


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 06-02-2013 22:43 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 06-02-2013 23:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

<3 Mooi oppikken op RB!

Hij/Hexvessel verzorgt ook de soundtrack voor een crowdfunded korte film in/over Newfoundland. Daar ook aan bijgedragen, dus die ontvang ik ook als de film af is

Oh, en over No Holier Temple nog: wat een plaat! Echt te gek! Ten opzichte van Dawnbearer 'harder'/steviger, beter uitgewerkt, interessanter, spannender, alles!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 06-02-2013 23:03]


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 06-05-2013 11:46 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2013 22:43 schreef bokkie666 het volgende:
Er komt een nieuwe EP, Ascendent Grotesque.
http://hexvessel.tumblr.com/post/42037750670/we-have-a-new-recording-for-you-a-companion-piece
Ik trek deze wel.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 27-05-2013 17:54 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Dit is de shit.


Dear dirty delightful old drunken old days


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-09-2013 9:07 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Fijne ontdekking, deze band.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-03-2014 11:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Heerlijke band. Vooralsnog waardeer ik No Holier Temple wat meer, maar dat komt waarschijnlijk mede door het feit dat ik die veel vaker gehoord heb.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 16-07-2014 22:35 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 6 februari 2013 23:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Hij/Hexvessel verzorgt ook de soundtrack voor een crowdfunded korte film in/over Newfoundland. Daar ook aan bijgedragen, dus die ontvang ik ook als de film af is


De soundtrack is inmiddels te streamen.

De korte film is trouwens hier te bekijken.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 16-07-2014 22:44]



_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 31-08-2015 15:59 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

Nieuw album in januari 2016.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-08-2015 16:12 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Goed nieuws!

Het debuut is overigens een flinke groeier gebleken. Hier en daar een beetje Current93-achtig.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 31-08-2015 16:12]



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen