IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Hexvessel (psychedelic folk met Kvohst) Vorige pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-04-2020 14:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 januari 2020 13:26 schreef Sater het volgende:
Neh, All Tree vond ik stukken minder psychedelisch dan A Holier Temple. Laatste heeft ook veel meer zwaardere doomachtige gitaarstukken.

Ik geef je geen ongelijk!

Wat ik bedoelde was dat All Tree, voor mij, dichter bij No Holier Temple* lag dan When We Are Death. In die zin ging AT 'terug' naar NHT. Als ik jou goed begrijp gaat (de eerste single van) Kindred nog verder terug naar NHT

*waarom schreef ik dit eerst verkeerd?


I wish I was a butterfly


Sater
Usericon van Sater
Posted 21-04-2020 20:43 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2020 14:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat ik bedoelde was dat All Tree, voor mij, dichter bij No Holier Temple* lag dan When We Are Death. In die zin ging AT 'terug' naar NHT. Als ik jou goed begrijp gaat (de eerste single van) Kindred nog verder terug naar NHT


Ah, zo. Gaat inderdaad meer terug naar NHT, al klinkt de tweede helft weer een beetje als All Tree (dat zijn ook weer nummers die geschreven zijn met Andrew McIvor) en is de sfeer ook wat anders - zeg ik na één luisterbeurt. Maar er zijn in ieder geval hier en daar weer wat zwaardere gitaren te horen en van die korte interludes.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-04-2020 20:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Duidelijk, dank! Erg benieuwd in ieder geval.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 21-04-2020 20:44]


I wish I was a butterfly


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-05-2020 9:51 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Gisteravond, Hexvessel live vanuit een Fins bos:

https://www.facebook.com/watch/live/?v=565682330980561


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 10-05-2020 10:15 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik heb live meegekeken, supermooi.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Sater
Usericon van Sater
Posted 12-05-2020 13:34 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2020 10:15 schreef zodiac lung het volgende:
Ik heb live meegekeken, supermooi.


Vond ik ook. Ben normaal niet zo van de livedvd's enzo, maar doordat het nu écht live was, zij het digitaal, had het toch wel iets.

Inmiddels ook zonder technische haperingen te zien:

[Dit bericht is gewijzigd door Sater op 12-05-2020 13:35]


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 29-10-2020 12:21 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke



Keimooi.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Sater
Usericon van Sater
Posted 01-07-2022 23:22 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Gisteren de heren aan het werk gezien in Haarlem als voorprogramma van Converge. Was akelig goed. Minder folk dan de vorige keer dat ik ze zag (ten tijde van All Tree), maar in plaats daarvan stevige, bijna dronende gitaren. Het leek soms bijna een metalversie van Velvet Underground (ook dankzij die viool) en daarnaast ruimte voor meer experimentele jazzy jamstukken. Echt heel cool. Ze speelden ook nog een nieuw nummer dat weer net iets anders klinkt dan al het voorgaande. Ik begreep dat de drums inmiddels opgenomen zijn voor een nieuwe plaat die ergens volgend jaar zal uitkomen.

En van Converge nog twee nummers meegepakt, maar dat is toch minder mijn ding.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Sater
Usericon van Sater
Posted 25-05-2023 11:55 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Nieuw album, Polar Veil, in aantocht en een nieuwe video. Onmiskenbaar Hexvessel, maar wel met een nieuw geluid. Er is meer (black) metal ingekropen. Erg benieuwd naar de hele plaat.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-05-2023 12:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Cool!


I wish I was a butterfly


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 25-05-2023 13:44 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Kreeg eerder deze week bericht dat de Older Than The Gods 7" naar me onderweg is, hopelijk komt die snel binnen. Net de nieuwe plaat ook besteld en las toen dat Okoi van Bölzer een gastbijdrage doet op OttG. Nu extra benieuwd naar.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Sater
Usericon van Sater
Posted 08-07-2023 21:19 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Nog een nieuwe nummer. Goeie black metal riff en lekker doomy. Zin in het hele album!



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-07-2023 19:38 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Om voor mij onverklaarbare algoritmische redenen kreeg ik dit nummer vandaag voorgeschoteld door de Autoplay-functie van YouTube; ik had nog nooit iets van deze band gehoord. De muziek vind ik prima, maar de zang verpest dit nummer voor me. Jammer.



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 10-07-2023 20:00 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Als het je net zo vergaat als mij, dan is het over tien jaar je favoriete band!

quote:
Op 22 september 2011 17:54 schreef intothevoid het volgende:
Ik weet het niet zo, de vocalen trek ik maar matig. Bij Code is het al op het randje, misschien juist daarom zo gaaf. Hier is het 'em net niet, denk ik. Gaat in ieder geval nog wat tijd nodig hebben.


Nieuw nummer nog niet gehoord trouwens, ik wacht op de LP. De 7" draait wel regelmatig zijn rondjes, heel gaaf. Black Mountain Poet vind ik misschien nog wel beter dan Older Than The Gods.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 31-01-2024 0:40 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Vraagje: ik doe al heel wat jaren vrijwilligerswerk in een muziekclub die zich focust op folk. Nu had ik het idee om mijn baas een cd van Hexvessel cadeau te doen voor zijn verjaardag, aangezien hij niet echt bekend is met deze band. Zelf ben ik ook niet echt bekend met het oeuvre van deze groep.

Ik heb dus van al hun albums iets beluisterd. Ik merkte dat er in de meeste nummers een behoorlijke scheut psychedelische rock zit. Ik denk dat ik mijn baas daar niet echt een plezier mee zou doen, aangezien zijn voornaamste smaak in muziek toch folk is (en ook oude hardrock a la Led Zeppelin en Deep Purple en klassieke muziek).

Nu vroeg ik mij dus af welk album van Hexvessel het meest richting folk gaat? Kwestie van hem toch een album te geven dat hij hopelijk goed gaat vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 31-01-2024 0:42]


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 31-01-2024 11:13 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2024 0:40 schreef Steel Jaw het volgende:
Vraagje: ik doe al heel wat jaren vrijwilligerswerk in een muziekclub die zich focust op folk. Nu had ik het idee om mijn baas een cd van Hexvessel cadeau te doen voor zijn verjaardag, aangezien hij niet echt bekend is met deze band. Zelf ben ik ook niet echt bekend met het oeuvre van deze groep.

Ik heb dus van al hun albums iets beluisterd. Ik merkte dat er in de meeste nummers een behoorlijke scheut psychedelische rock zit. Ik denk dat ik mijn baas daar niet echt een plezier mee zou doen, aangezien zijn voornaamste smaak in muziek toch folk is (en ook oude hardrock a la Led Zeppelin en Deep Purple en klassieke muziek).

Nu vroeg ik mij dus af welk album van Hexvessel het meest richting folk gaat? Kwestie van hem toch een album te geven dat hij hopelijk goed gaat vinden.


Ik ken alleen de laatste goed en die is zeker NIET geschikt. Fantastische plaat wel

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 31-01-2024 11:13]


Sater
Usericon van Sater
Posted 31-01-2024 17:47 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

All Tree is de plaat die je zoekt. Hun minst duistere en daarom meest geschikte als ik het zo hoor.

Dawnbearer is ook puur folk, maar wel erg occult. No Holier Temple heeft te veel doomy passages. When We Are Death is veel psychedelische rock. Kindred is deels iets te donker. En Polar Veil is vrijwel folkloos.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 01-02-2024 0:07 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2024 17:47 schreef Sater het volgende:
All Tree is de plaat die je zoekt. Hun minst duistere en daarom meest geschikte als ik het zo hoor.

Dawnbearer is ook puur folk, maar wel erg occult. No Holier Temple heeft te veel doomy passages. When We Are Death is veel psychedelische rock. Kindred is deels iets te donker. En Polar Veil is vrijwel folkloos.


Merci voor het antwoord!

Ga nog eens wat beluisteren van All Tree en Dawnbearer


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen