IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Mike Portnoy (en zijn vele projecten) Volgende pagina
Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-02-2011 8:31 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Hier maar even een topic voor de beste man zelf, in het Dream Theater topic posten heeft geen zin meer. En om nu voor elke projecten een topic te openen is denk ik weer teveel.

Dit is zijn 1ste project na zijn vertrek:
Drummer Mike Portnoy (DREAM THEATER, TRANSATLANTIC), guitarist Steve Morse (DEEP PURPLE, DIXIE DREGS), multi-instrumentalist Neal Morse (TRANSATLANTIC, SPOCK'S BEARD), bassist Dave LaRue (DIXIE DREGS) and vocalist Casey McPherson (ALPHA REV, ENDOCHINE) have joined forces in a brand new project. The as-yet-unnamed band recently entered the studio to begin work on a new album, due later in the year.

En dit is zijn 2de project:
MIKE PORTNOY Working On New Project With SYMPHONY X Singer - Feb. 3, 2011

Former DREAM THEATER drummer Mike Portnoy revealed in a new Twitter message that he is currently working on a new project with SYMPHONY X frontman Russell Allen. He writes, "VERY excited about a new project I'm working on [with] one my [favorite] singers in the world: my bro, Sir Russell Allen." He adds, "Wait 'till you hear this shit!!!"


Persoonlijk ben ik naar beide projecten ERG benieuwd.



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-02-2011 8:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, ik niet.


Boeiender


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-02-2011 10:00 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Had die butsert al niet een eigen tipok?


 


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 04-02-2011 10:18 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Portnoy heeft mij altijd geïrriteerd met die bek van 'm. En DT is natuurlijk een vreselijke kutband.

ZO. Slotje. Wat mij betreft.


Ja hoor...


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 04-02-2011 10:25 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Nee man,
Beste drummer ooit wat mij betreft en nog simpatiek ook wat ie allemaal voor zijn fans over heeft.
Ik denk dat Dreamtheater er met sprongen op achter uit gaat zonder die man.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 04-02-2011 10:43 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 10:25 schreef nark het volgende:
Nee man,
Beste drummer ooit wat mij betreft en nog simpatiek ook wat ie allemaal voor zijn fans over heeft.
Ik denk dat Dreamtheater er met sprongen op achter uit gaat zonder die man.


Ieder z'n meug. Ik wist niet dat hij zo sympathiek is, dat spreekt zeker in zijn voordeel.

Maar goed, ik heb DT altijd een rukband gevonden.


Ja hoor...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-02-2011 10:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 10:43 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ieder z'n meug. Ik wist niet dat hij zo sympathiek is, dat spreekt zeker in zijn voordeel.

Als iemand zo sympathiek is, moet er wel wat mis zijn.


I wish I was a butterfly


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 04-02-2011 10:52 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 10:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als iemand zo sympathiek is, moet er wel wat mis zijn.


I lol'd.


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-02-2011 11:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 10:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als iemand zo sympathiek is, moet er wel wat mis zijn.
Een soort Jan Marijnissen, Alexander Pechtold of Femke dus. Ik vind de man overigens een prima drummer, alleen jammer dat hij het zo graag wil laten horen. Dat heb ik met meer van die symfonische gasten trouwens,


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-02-2011 11:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 11:07 schreef bastianus het volgende:
Een soort Jan Marijnissen, Alexander Pechtold of Femke dus.

Maar dat zijn politici, die zijn sowieso verkeerd.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-02-2011 11:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 11:07 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Maar dat zijn politici, die zijn sowieso verkeerd.
Jouw idool is inderdaad verkeerd. En ouwe Piet uit Mook, die zei 'dat ben ik ook'.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-02-2011 11:19 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Kijk ik ben natuurlijk een enorme fanboy, en daarbij heeft hij mij als drummer enorm beïnvloed. Ik kreeg Images & Words toen hij uitkwam en ik had nog nooit iemand zo horen drummer.

Hij is nu helaas met DT zo voorspelbaar in zijn spel als ik weet niet hoe. Neemt niet weg dat hij juist in zijn projecten laat horen wat voor gedreven muzikant hij is en dat hij helemaal niet vast zit in zijn patroontjes en ook laat horen hoe hij gewoon in dienst van een nummer kan drummen.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-02-2011 11:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 11:19 schreef Staalman het volgende:
Kijk ik ben natuurlijk een enorme fanboy, en daarbij heeft hij mij als drummer enorm beïnvloed. Ik kreeg Images & Words toen hij uitkwam en ik had nog nooit iemand zo horen drummer.

Hij is nu helaas met DT zo voorspelbaar in zijn spel als ik weet niet hoe. Neemt niet weg dat hij juist in zijn projecten laat horen wat voor gedreven muzikant hij is en dat hij helemaal niet vast zit in zijn patroontjes en ook laat horen hoe hij gewoon in dienst van een nummer kan drummen.
Hij drumt wel 'outside the box' inderdaad. Maar het is mij te wiskundig. Dan hoor ik liever een Dave Lombardo bij Fantomas ofzo, ook outside the box, maar toch lekker in het gehoor liggend.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-02-2011 11:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 11:09 schreef bastianus het volgende:
Jouw idool is inderdaad verkeerd. En ouwe Piet uit Mook, die zei 'dat ben ik ook'.

Niet mijn idool, vriend. En zo verkeerd is 'ie niet, ouwe rancuneus


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-02-2011 11:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 11:37 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Niet mijn idool, vriend. En zo verkeerd is 'ie niet, ouwe rancuneus
Van der Ham is toch gay?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-02-2011 11:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 11:39 schreef bastianus het volgende:
Van der Ham is toch gay?

Oh, die Ik dacht dat we het nog over Peggold hadden

Ja Van der Ham is wel gay Prachtig figuur En dat terwijl hij me ooit nog 'beledigd' had!


I wish I was a butterfly


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 04-02-2011 12:51 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 11:26 schreef bastianus het volgende:

Hij drumt wel 'outside the box' inderdaad. Maar het is mij te wiskundig.

Wiskundig, als in 'onregelmatige maatsoorten'? Zo berekend vind ik de drums bij Dream Theater namelijk nooit klinken. Hoop noten, dat wel.

Overigens ben ook ik erg benieuwd naar wat Portnoy op projectbasis allemaal gaat presteren. Wat Staalman al zegt: juist buiten DT om is hij het meest 'muzikant'.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-02-2011 14:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 12:51 schreef Hexegot het volgende:
Wiskundig, als in 'onregelmatige maatsoorten'? Zo berekend vind ik de drums bij Dream Theater namelijk nooit klinken. Hoop noten, dat wel.

Overigens ben ook ik erg benieuwd naar wat Portnoy op projectbasis allemaal gaat presteren. Wat Staalman al zegt: juist buiten DT om is hij het meest 'muzikant'.
Hoop noten is voor mij ook wiskunde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 04-02-2011 14:24 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



=


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Daops
Usericon van Daops
Posted 04-02-2011 15:03 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 11:19 schreef Staalman het volgende:
Kijk ik ben natuurlijk een enorme fanboy, en daarbij heeft hij mij als drummer enorm beïnvloed. Ik kreeg Images & Words toen hij uitkwam en ik had nog nooit iemand zo horen drummer.

Hij is nu helaas met DT zo voorspelbaar in zijn spel als ik weet niet hoe. Neemt niet weg dat hij juist in zijn projecten laat horen wat voor gedreven muzikant hij is en dat hij helemaal niet vast zit in zijn patroontjes en ook laat horen hoe hij gewoon in dienst van een nummer kan drummen.
+1, heb enorme bewondering voor z'n gedrevenheid en betrokkenheid; naast één van de meest invloedrijke drummers van de afgelopen 20 jaar blijft ie ook gewoon muziekfan. Daarbij maakt ie het ook nog eens keihard waar met vrijwel alle projecten. Transatlantic bijvoorbeeld loopt ook als een trein.

Altijd benieuwd naar nieuw werk!

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 04-02-2011 15:05]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


broer konijn
hoe zol toch met um goan?
Usericon van broer konijn
Posted 05-02-2011 21:13 by broer konijn Wijzig reactieProfiel van broer konijnQuote dit bericht

Hij deed toch ook Amazing Journey, tribute voor The Who met die gasten van mr Big? en die lange gitarist.... eeeh... help me ff


Herman van de bakker


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-06-2011 10:15 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

MIKE PORTNOY, RUSSELL ALLEN, RICH WARD, MIKE ORLANDO Join Forces In ADRENALINE MOB - June 15, 2011

ADRENALINE MOB, the new band featuring former DREAM THEATER/AVENGED SEVENFOLD drummer Mike Portnoy, SYMPHONY X frontman Russell Allen, guitar virtuoso Mike Orlando (SONIC STOMP), bassist Paul DiLeo and STUCK MOJO/FOZZY axeman Rich Ward, will make its live debut on Friday, June 24 at The Hiro Ballroom (16th Street and 9th Avenue) in New York City. The group will play songs from its upcoming debut album as well as a few classic covers. Very limited tickets are available now at Ticketweb.com.

In a March 2011 interview, Russell described ADRENALINE MOB as "a straight-up rock band with just rock songs — kind of like an edgy, modern kind of sound. It's not progressive or trying to be too metal or anything — it's just good, old crunchy rock stuff." He added, "I think it will be really well received by people who like to hear that kind of stuff. This is a new thing for Portnoy and myself, too. I've always done kind of done stuff with AYREON, but that's more of a vintage-y vibe, but nothing like this, which is kind of modern-sounding, almost like ROB ZOMBIE meets BLACK LABEL SOCIETY meets DISTURBED, [but] with [Ronnie James] Dio singing. It's all this kind of craziness. So it's definitely different and it's cool."

Speaking to MetalSymphony.com, Orlando stated about ADRENALINE MOB, "This band is not in the vein of SYMPHONY X or DREAM THEATER. It's more along the lines of, say, ROB ZOMBIE, GODSMACK, DISTURBED, BLACK LABEL SOCIETY, SHINEDOWN… with Russell's absolute pipes from hell and Mike just outright killing it on the kit. The guitar is really rocking and has some pretty insane moments, but it's a song-oriented band and that's the most important aspect before anything." He continued, "Russell and I have an amazing writing chemistry together and he is one of my closest and dearest friends. It's an absolute pleasure to work with such a great talent as Russell on every level.' He added, "Mike is just unbelievable. His playing is beyond words at times. He's the utmost professional musician but also one of the nicest and coolest guys I have ever met and played with. It's an honor to call him my bandmate, to say the least, and I look forward to ripping it up every night out there with Mike and Russ and the guys!"




"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-06-2011 10:01 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



Donders wat klinkt dit lekker!!!!!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-06-2011 16:38 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 28-06-2011 21:11 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Misschien had je even de non-private versie moeten linken: deze is niet te bekijken voor outsiders.



Maar wel érg vet.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-06-2011 21:45 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Iig een zanger waar Mike zich niet aan hoeft de storen. Wat een gigant is die Allen toch!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen