IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Heretoir Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-03-2011 16:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht



Heretoir is een tweemansband uit Beieren, Duitsland, opgericht in 2006. De band maakt muziek die helemaal past op het snijvlak van twee recentelijk zeer populaire stromingen binnen de black metal; de shoegaze/emo black van bands die meevaren in het kielzog van Alcest en de depressive/suicidal black die het hysterische geluid van de jaren '90 Burzum op ietwat modernere wijze in ere probeert te houden.

Heretoir kenmerkt zich enerzijds door slepende gitaarstukken en hysterische screams die zowel doen denken aan het Australische Austere en vergelijkbare projecten, als aan de sound van de behoorlijk geëxplodeerde suicidal black scene uit de Verenigde Staten en anderzijds door filmische ambient stukken, vriendelijkere zang, arrangementen en franjes, aan een band als Amesoeurs.

Waar bands als Alcest en Amesours op een gegeven moment wel eens iets te lief en zoet worden en de eerdergenoemde suicidal black stroming er een handje van heeft om nogal eens erg repeterend extreem over te komen lijkt Heretoir, in ieder geval op het gelijknamige debuut full-lenght album, een erg prettige samensmelting te hebben gevonden. Eentje die er voor mij persoonlijk in ieder geval voor zorgt dat de plaat van begin tot eind blijft boeien. Een andere duidelijke vergelijking is Lantlôs maar ik vind Heretoir een stuk aansprekender.

De band, bestaande uit de heren Eklatanz (Vocals, drums, guitar) en Nathanael (Bass), hebben tot dusverre 4 releases op hun naam staan:

- Existenz (Demo 2008)




- .Existenz. (EP 2009, heropname van de demo + 1 nieuw nummer)




- Wiedersehen - Unsere Hoffnung (Split 2010 met Thränenkind)




- Heretoir (Full-lenght 2011)




De full-lenght is verplicht luistermateriaal als je blij wordt van post/shoegaze/wave/suicidal/depressive/modern black metal. Wat mij betreft in ieder geval de fijnste ontdekking van 2011 tot dusverre.

Paar soundfiles:






MySpace



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Silence
Usericon van Silence
Posted 14-03-2011 16:29 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Die laatste is erg gaaf.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 14-03-2011 16:29 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Heerlijke plaat.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 14-03-2011 16:57 by El Kapitån Oscuro Wijzig reactieProfiel van El Kapitån OscuroQuote dit bericht

Goede tip. Die Youtube nummers klinken veelbelovend.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 14-03-2011 16:58 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Dit weekend nog een stukje over geschreven, best een leuk album, maar een beetje mechanish drumgeluid.

http://amplifiedstrawberry.blogspot.com/2011/03/heretoir-heretoir.html

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 14-03-2011 16:59]


Why doesn't my music get me all the chicks?


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-03-2011 20:13 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Ik vind het achteraf best slecht eigenlijk. De eerste indruk was positief, maar ik ben inmiddels sterk bijgedraaid moet ik eerlijk zeggen.



Overigens snap ik ook niet dat iemand het in zijn hoofd haalt een release de titel ".Existenz." mee te geven of een nummer de titel "Ein Schrey in die Nacht".

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 14-03-2011 20:14]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-03-2011 20:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 20:13 schreef Mythics het volgende:
Ik vind het achteraf best slecht eigenlijk. De eerste indruk was positief, maar ik ben inmiddels sterk bijgedraaid moet ik eerlijk zeggen.


Maar jij hebt dan ook geen verstand van dit genre.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-03-2011 20:17 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 20:14 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar jij hebt dan ook geen verstand van dit genre.
Interessant argument, maar toch wat onjuist.

Ik heb meer dan genoeg bands binnen dit genre gehoord (Alcest, Amesoeurs, Lantlôs, Thränenkind, Dopamine, Heretoir, The Last Days, Abesse2/084, Dernier Martyr, Soliness, Ethereal Beauty, Shyy, Onryō ...) en het klinkt allemaal als een slap aftrekstel van de drie eerstgenoemde bands. Thränenkind is overigens wel degelijk en zeker aan te raden, maar het merendeel is niet origineel en weinig geïnspireerd.

Heretoir dan; klinische drums, op de achtergrond gedrukte vocalen, invloeden van Alcest tot en met Austere, enzovoorts. De cover krijgt wel pluspunten overigens, naast het stereotype logo dan.

Ik snap best dat bands, nu Amesoeurs al een tijd gestopt is, de plaats van de band als richtlijn voor het genre willen innemen, maar dat lukt nu eenmaal niet. Daar komt bij dat dit "genre" van een post-rock / shoegaze (waar de termen meermaals door elkaar gebruikt worden) hybride met black metal haast constant zwak klinken, met inderdaad slechts enkele uitzonderingen. Ik luister veel liever post-rock of black metal, en geen zwakke hybrides.

Als ik een dergelijke dromerige sfeer wil met black metal invloeden, dan luister ik wel Hypothermia's "Gråtoner" gevolgd door Mono's "Hymn to the Immortal Wind" bijvoorbeeld. Of Alcest's "Souvenirs d'un Autre Monde", dat nog altijd ruim onovertroffen blijft binnen dit wereldje.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 14-03-2011 20:23]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 14-03-2011 20:21 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik heb die laatste nu één keer geluisterd. Eerste indruk was positief. Binnenkort nog maar eens luisteren.

Maar niets topt Amesoeurs natuurlijk.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-03-2011 20:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 20:17 schreef Mythics het volgende:
Ik luister veel liever post-rock of black metal, en geen zwakke hybrides.


Thanx for proving my point. Heretoir is het schoolvoorbeeld van een hybride zoals ik ook al aangaf in de openingspost.

Als je er niets mee kunt heeft het ook weinig zin om te reageren. Daarnaast zie ik jou zo'n beetje dagelijks de meest obscure hoesjes posten in het now playing topic zonder ook maar enig zinnig commentaar te leveren op de muziek.

Dus je komt op mij nogal over als een puberende bmwarrior die tracht om zo elitair mogelijk over te komen.

Ik kan het mis hebben hoor.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-03-2011 20:34 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 20:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Thanx for proving my point. Heretoir is het schoolvoorbeeld van een hybride zoals ik ook al aangaf in de openingspost.

Als je er niets mee kunt heeft het ook weinig zin om te reageren. Daarnaast zie ik jou zo'n beetje dagelijks de meest obscure hoesjes posten in het now playing topic zonder ook maar enig zinnig commentaar te leveren op de muziek.

Dus je komt op mij nogal over als een puberende bmwarrior die tracht om zo elitair mogelijk over te komen.

Ik kan het mis hebben hoor.
Naast het feit dat ik hier nauwelijks nog actief post en nog geeneens één post gemaakt heb ik het huidige 'wat luister je nu topic' ("dagelijks?" ) vind ik het raar dat ik hier niet zou mogen posten. Een adoratie topic is mooi, maar mag er dan geen discussie gevoerd worden? Ik vind death metal absoluut niks en kom daarom niet in die topics, maar aangezien ik aan Heretoir gerelateerde muziek soms kan waarderen (zoals Alcest bijvoorbeeld, of Les Discrets) zou ik het raar vinden als ook dan een mening niet gewenst is omdat 'het mijn genre niet is'.

Anderzijds, ik luister inderdaad veel (depressive) black metal, maar net zo goed naar post-rock, Kraftwerk, Klaus Schulze, Les Discrets, NASA Voyager Recordings, SleepResearch_Facility enzovoorts of wat degelijke folk (Neun Welten, Nebelung, Wardruna) en ik luister allerminst uitsluitend naar black metal. Beetje een raar argument, zeker omdat ik geen Last.fm of wat dan ook heb waar je deze kennis vandaan zou kunnen halen.

Echter, ik wil best mijn mening voor mij houden als je het vervelend vind, ookal probeer ik het gewoon degelijk te verwoorden en heb ik allerminst een hekel aan het genre, echter vind ik het merendeel niet boeiend. Nu is 90% van depressive black metal ook niet goed, maar schijnbaar ligt mijn tolerantiegrens daar iets hoger. Echter, kritiekloos ben ik allerminst.



[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 14-03-2011 20:47]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-03-2011 21:35 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik vind het prima als je wilt discussiëren, maar binnenkomen met het verhaal "ik vond het eerst tof maar nu niet meer" doet mij enigszins jeuken. Dan heb ik echt zoiets van: "Nee he, daar heb je hem ook weer met z'n zogenaamde elitaire smaak. Die zal het wel kut vinden omdat ze hun demo-periode zijn ontstegen."

Nogmaals, ik kan het mis hebben, maar zo kom je nou eenmaal op me over.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Eveningstar
Usericon van Eveningstar
Posted 14-03-2011 21:46 by Eveningstar Wijzig reactieProfiel van EveningstarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/satanevening

De youtube video's klinken goed, van de week de hele Cd maar is luisteren


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-03-2011 21:52 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Dus omdat ik het album niet goed vind en anderzijds naar black metal luister zou ik direct een elitair persoon zijn die enkel demo's luistert? Of ik begrijp je redenatie niet, of het is uiterst kortzichtig. Daarbij heb ik al aangegeven dat is allerminst enkel metal luister en anderzijds dat ik vergelijkbare muziek (zoals, nogmaals, Alcest of Les Discrets bijvoorbeeld) wel degelijk interessant vind. Overigens, waar het gegeven van 'elitaire smaak' vandaan komt, geen idee, tenzij we specifiek bepaalde muziek per definitie onder deze noemer gaan scharen. Het beeld klopt betreffende mij alvast niet. Echter, laten we dit deel van de discussie sowieso maar stopzetten aangezien het volledig buiten dit topic valt.

----

Hetgeen ik jammer vind aan Heretoir is niet per se het feit dat het niet origineel is, maar de productie die mij tegenstaat. De drums klinken veel te klinisch in vergelijking met de rest van het geluid en de kans dat het een drumcomputer is wordt wel erg groot. Niks mis met een drumcomputer, maar in dit geval vind ik het klinische geluid storen.

Daarbij vind ik zowel de gitaren als de vocalen wat weggedrukt op de achtergrond. Dat 'volle' geluid dat je had bij Alcest, evenals de perfecte afstemming van de instrumenten en vocalen in relatie tot elkaar, mis ik bij Heretoir. De vocalen zijn op zichzelf niet slecht, maar lenen te veel van andere bands, ook qua intonatie.

Luister bijvoorbeeld eens naar Austere's "Just for a Moment..." vanaf 1:35 en vergelijk dit eens met de zang aan het begin van Heretoir's "Fatigue".

Nogmaals, ik waardeer voldoende muziek binnen het genre, maar ik vind Heretoir tegenvallen. Sorry.


Misschien niet nuttig het topic verder te vervuilen met discussie, maar goed

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 14-03-2011 21:57]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-03-2011 22:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 21:52 schreef Mythics het volgende:
Dus omdat ik het album niet goed vind en anderzijds naar black metal luister zou ik direct een elitair persoon zijn die enkel demo's luistert? Of ik begrijp je redenatie niet, of het is uiterst kortzichtig. Daarbij heb ik al aangegeven dat is allerminst enkel metal luister en anderzijds dat ik vergelijkbare muziek (zoals, nogmaals, Alcest of Les Discrets bijvoorbeeld) wel degelijk interessant vind. Overigens, waar het gegeven van 'elitaire smaak' vandaan komt, geen idee, tenzij we specifiek bepaalde muziek per definitie onder deze noemer gaan scharen. Het beeld klopt betreffende mij alvast niet. Echter, laten we dit deel van de discussie sowieso maar stopzetten aangezien het volledig buiten dit topic valt.


Nee, zoals ik al eerder aangaf zie ik jou vaak genoeg in de np topics de meest obscure hoesjes posten zonder enige vorm van commentaar. Als ik dan ga kijken wat voor bands dat zijn dan zijn dat inderdaad steevast depressive metal bands van de orde ik heb een bomen-fetish en dat wil ik graag laten horen of neuzelige 13 in het dozijn post-rock projectjes. Niet dat het allemaal slecht is wat je beluistert maar het kom nogal eenzijdig en pretentieus over. Met name omdat je nauwelijks iets over de muziek post.

quote:
Hetgeen ik jammer vind aan Heretoir is niet per se het feit dat het niet origineel is, maar de productie die mij tegenstaat. De drums klinken veel te klinisch in vergelijking met de rest van het geluid en de kans dat het een drumcomputer is wordt wel erg groot. Niks mis met een drumcomputer, maar in dit geval vind ik het klinische geluid storen.


Tsja, maar die drums zijn echt niet klinischer geworden nu ze opeens wat aandacht krijgen natuurlijk. Persoonlijk vind ik niks mis met de drums maar zie klinisch dan ook niet als iets negatiefs.

quote:
Daarbij vind ik zowel de gitaren als de vocalen wat weggedrukt op de achtergrond. Dat 'volle' geluid dat je had bij Alcest, evenals de perfecte afstemming van de instrumenten en vocalen in relatie tot elkaar, mis ik bij Heretoir. De vocalen zijn op zichzelf niet slecht, maar lenen te veel van andere bands, ook qua intonatie.


Kwestie van smaak, ik kan het allebei wel waarderen. Ik denk dat Heretoir met een Alcest sound te veel op 2 benen zou hangen. Het rammelende wat Heretoir heeft is juist goed gedaan, mijns inziens.

quote:
Luister bijvoorbeeld eens naar Austere's "Just for a Moment..." vanaf 1:35 en vergelijk dit eens met de zang aan het begin van Heretoir's "Fatigue".


De vergelijking met Austere heb ik al gemaakt. Ik ga er vanuit dat je Austere dus ook kut vindt anders snap ik je kritiek hier niet. Ik vind Austere juist erg goed.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-03-2011 22:42 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 22:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Niet dat het allemaal slecht is wat je beluistert maar het kom nogal eenzijdig en pretentieus over. Met name omdat je nauwelijks iets over de muziek post.
Circa 90% van de mensen in het "now playing" topic plaats geen opmerkingen over de muziek, dus tenzij je dat ziet als een eis voor bepaalde genres heb ik geen idee waarom dit een kritiekpunt zou moeten zijn. Iedereen kan wel hele verhalen gaan schrijven bij elke band, maar uiteindelijk vind men voornamelijk tips via Last.fm, een algemeen topic op deze site of bijvoorbeeld Metal-Archives. Als iemand een cover interessant vind plaats ik gerust de informatie, maar het is raar mij specifiek aan te spreken op dit punt. Ik ken sowieso weinig van de covers of bands die geplaatst worden in die topics, maar daar hoor je mij (of anderen?) ook niet over klagen. Stel dan aan een moderator voor de regel in te stellen dat iedereen per se de band en de albumtitel plaats. Tenzij je bedoeld dat ik geen informatie in een betreffend topic plaats. Dat is inderdaad correct, maar als je tips wilt, geen probleem

Echter, ik ben niet iemand die bij elke band die hij ontdekt meteen naar ZwareMetalen gaat om zijn bevindingen te posten. Dat doe ik evengoed niet met films of games bijvoorbeeld.

Ook "neuzelige 13 in het dozijn post-rock projectjes" vind ik raar eerlijk gezegd. Tenzij jij hier Mono, Explosions in the Sky, God is an Astronaut enzovoorts onder beschouwd. Nu luister ik ook voldoende minder bekende post-rock, maar ik luister graag naar een variatie aan bands binnen een genre dan slechts enkele bands. Luister bijvoorbeeld eens Sleeping Me, Moonlit Sailor, de nieuwe EP van Coma Cluster of The Calm Blue Sea. Uiterst goede muziek. Geen idee waarom je dit voorbeeld aanhaalt overigens, ik krijg sterk het idee dat je alle muziek refereert aan je eigen preferentie kader en je (voor?)oordelen aangaande black metal baseert op clichés. Om jouw vrijelijk aan te halen; misschien heb je geen verstand van het genre, doe er dan ook geen uitspraken over.

Nogmaals, ik luister naar muziek omdat het binnen mijn preferenties valt, niet omdat de muziek obscuur is, slecht ingespeeld is of status heeft.

quote:
Op 14 maart 2011 22:20 schreef Onweerwolf het volgende:Tsja, maar die drums zijn echt niet klinischer geworden nu ze opeens wat aandacht krijgen natuurlijk. Persoonlijk vind ik niks mis met de drums maar zie klinisch dan ook niet als iets negatiefs.
De drums zijn niet meer klinisch geworden, maar ze zijn wel klinisch en vallen op door het veelal op de achtergrond aanwezige gitaargeluid wel op. Nu hoeven de drums allerminst verborgen te worden in de rest van de muziek, maar als je de drums op de voorgrond plaats, zorg er dan voor dat het goed past bij de rest van de muziek, hetgeen naar mijn mening niet is gebeurd. Naar jouw mening wel, en dat is je goed recht natuurlijk en daar klaag ik ook niet over, ik geef louter mijn mening.

quote:
Op 14 maart 2011 22:20 schreef Onweerwolf het volgende:Het rammelende wat Heretoir heeft is juist goed gedaan, mijns inziens.
Wat vind je rammelen dan? Dat hoor ik er persoonlijk weinig in moet ik eerlijk zeggen.


quote:
Op 14 maart 2011 22:20 schreef Onweerwolf het volgende:De vergelijking met Austere heb ik al gemaakt. Ik ga er vanuit dat je Austere dus ook kut vindt anders snap ik je kritiek hier niet. Ik vind Austere juist erg goed.
Austere is allerminst slecht, ookal heb ik de hype rond "To Lay like Old Asches" nooit volledig begrepen. Het album wisselt nogal, enerzijds staat er goede muziek op (This Dreadful emptiness) en anderzijds is het weer weinig boeiend (Coma II).
Nu speelde Austere met haar tweede album wel veel in op de trends die toentertijd aanwezig waren, maar de opzet is veel beter geslaagd dan bij Heretoir en allerminst slechts. Ik begreep enkel niet waarom mensen het album bij wijze van spreken een 9.5 gaven.

Het enige wat ik met de vergelijking wilde aanhalen was dat specifieke gedeelte van de vocalen, wat sterk overeen kwam. Dat viel mij op, en schijnbaar vond ik het belangrijk genoeg om in mijn post mee te nemen. Uiteindelijk leent elke band ergens zijn inspiratie van, maar dit is een proces dat goed of slecht kan uitpakken en over de termen 'goed' en 'slecht' verschillen de meningen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 14-03-2011 22:49]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-03-2011 22:58 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 22:42 schreef Mythics het volgende:
Circa 90% van de mensen in het "now playing" topic plaats geen opmerkingen over de muziek, dus tenzij je dat ziet als een eis voor bepaalde genres heb ik geen idee waarom dit een kritiekpunt zou moeten zijn. Iedereen kan wel hele verhalen gaan schrijven bij elke band, maar uiteindelijk vind men voornamelijk tips via Last.fm, een algemeen topic op deze site of bijvoorbeeld Metal-Archives. Als iemand een cover interessant vind plaats ik gerust de informatie, maar het is raar mij specifiek aan te spreken op dit punt. Ik ken sowieso weinig van de covers of bands die geplaatst worden in die topics, maar daar hoor je mij (of anderen?) ook niet over klagen. Stel dan aan een moderator voor de regel in te stellen dat iedereen per se de band en de albumtitel plaats.


Maar de meeste andere mensen posten niet alleen in het NP topic maar schrijven ook daadwerkelijk in afzonderlijke topics over bands. Daarnaast luisteren de meeste mensen toch ook naar muziek die voor zm begrippen wel bekend is.

quote:
Ook "neuzelige 13 in het dozijn post-rock projectjes" vind ik raar eerlijk gezegd. Tenzij jij hier Mono, Explosions in the Sky, God is an Astronaut enzovoorts onder beschouwd. Nu luister ik ook voldoende minder bekende post-rock, maar ik luister graag naar een variatie aan bands binnen een genre dan slechts enkele bands. Luister bijvoorbeeld eens Sleeping Me, Moonlit Sailor of The Calm Blue Sea. Uiterst goede muziek. Geen idee waarom je dit voorbeeld aanhaalt overigens, ik krijg sterk het idee dat je alle muziek refereert aan je eigen preferentie kader en je (voor?)oordelen aangaande black metal baseert op clichés. Om jouw vrijelijk aan te halen; misschien heb je geen verstand van het genre, doe er dan ook geen uitspraken over.


Ach schatje toch, ik denk dat mijn muzikale kennis wel ruim voldoende is om een dergelijk oordeel te vellen. Zowel genre-specifiek als voor wat betreft heel veel stijlen in het algemeen.

quote:
Nogmaals, ik luister naar muziek omdat het binnen mijn preferenties valt, niet omdat de muziek obscuur is, slecht ingespeeld is of status heeft.


Prima, maar zo kom je dus niet op mij over en binnenvallen met "Ik vond het eerst wel tof maar nu niet meer" helpt niet bepaald om dat beeld te vernietigen.

quote:
Wat vind je rammelen dan? Dat hoor ik er persoonlijk weinig in moet ik eerlijk zeggen.


Juist het tegenovergestelde van die volle gelikte sound van bijvoorbeeld Alcest. Sommige vocals zijn weggemoffeld. De totale mix is niet over de gehele lengte identiek. Dat geeft het album een bepaalde smoel en dat vind ik prettig om te horen. 2-3 minuten in de 2e track, geloof ik, zitten van die smerige piepjes die net boven het gedender uitkomen. Dat is fijn. Niet dat Alcest niet gaaf is, maar gewoon een ander product, met raakvlakken.

quote:
Austere is allerminst slecht, ookal heb ik de hype rond "To Lay like Old Asches" nooit volledig begrepen. Het album wisselt nogal, enerzijds staat er goede muziek op (This Dreadful emptiness) en anderzijds is het weer weinig boeiend (Coma II).
Nu speelde Austere met haar tweede album wel veel in op de trends die toentertijd aanwezig waren, maar de opzet is veel beter geslaagd dan bij Heretoir en allerminst slechts. Ik begreep enkel niet waarom mensen het album bij wijze van spreken een 9.5 gaven.


Coma II is vrij matig, de rest van het album is echter geniaal in mijn ogen.

quote:
Het enige wat ik met de vergelijking wilde aanhalen was dat specifieke gedeelte van de vocalen, wat sterk overeen kwam. Dat viel mij op, en schijnbaar vond ik het belangrijk genoeg om in mijn post mee te nemen. Uiteindelijk leent elke band ergens zijn inspiratie van, maar dit is een proces dat goed of slecht kan uitpakken en over de termen 'goed' en 'slecht' verschillen de meningen.


Tsja, je zegt eerst dat originaliteit niet belangrijk voor je is en vervolgens stel je dat het feit dat de vocals op elkaar lijken een negatief punt is. Dat snap ik niet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-03-2011 22:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

he, ik heb hier een review van dacht ik


signature


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-03-2011 23:19 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 22:58 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar de meeste andere mensen posten niet alleen in het NP topic maar schrijven ook daadwerkelijk in afzonderlijke topics over bands. Daarnaast luisteren de meeste mensen toch ook naar muziek die voor zm begrippen wel bekend is.
Daar kan ik ook niks aan doen schat. Ik wil voortaan wel enkel covers van Mono, Burzum en Cradle of Filth voor je plaatsen, maar ik plaats liever covers van muziek die ik daadwerkelijk prefereer. Daar vallen Burzum en Mono ook onder, maar dat zijn slechts twee bands. Dat jij of ZM de muziek niet kent boeit mij niks. Als ik naar desnoods Blackmetal.be of Metal-Archives ga zal men een groter percentage wel kennen. Nodeloze opmerking mijns inziens. Tenzij het natuurlijk slechts goed is als het bekend is bij ZM

quote:
Op 14 maart 2011 22:58 schreef Onweerwolf het volgende:Ach schatje toch, ik denk dat mijn muzikale kennis wel ruim voldoende is om een dergelijk oordeel te vellen. Zowel genre-specifiek als voor wat betreft heel veel stijlen in het algemeen.
Maak dezelfde opmerking dan ook niet over anderen zonder de kennis van de persoon te kennen en uitspraken te doen gebaseerd op louter suggestieve aannames

quote:
Op 14 maart 2011 22:58 schreef Onweerwolf het volgende:Prima, maar zo kom je dus niet op mij over en binnenvallen met "Ik vond het eerst wel tof maar nu niet meer" helpt niet bepaald om dat beeld te vernietigen.
Het geeft mijn mening wel weer en daarbij, waarom zou je niet van meningen kunnen veranderen? Velen vonden Belus van Burzum aanvankelijk slecht en na enkele luisterbeurten toch een stuk beter. Nu is het omgedraaid, compleet logisch lijkt mij. Daarbij totaal irrelevant aan mogelijk "elitair luistergedrag". Alsof je dat kan suggereren aan de hand van een mening over 1 album van 1 band. Ik bedoel, het oude werk van Trist is slecht en het oude werk van Hypothermia hoogstens matig. Burzum's debuut is niet zijn beste werk en Mono's "Hymn to the Immortal Wind" is een stuk beter dan het eerder werk. Kortom, mijn mening varieert per band en is niet gebaseerd op een enkel kortzichtig standpunt dat jij mij onnodig toekent.

quote:
Op 14 maart 2011 22:58 schreef Onweerwolf het volgende:Juist het tegenovergestelde van die volle gelikte sound van bijvoorbeeld Alcest. Sommige vocals zijn weggemoffeld. De totale mix is niet over de gehele lengte identiek. Dat geeft het album een bepaalde smoel en dat vind ik prettig om te horen. 2-3 minuten in de 2e track, geloof ik, zitten van die smerige piepjes die net boven het gedender uitkomen. Dat is fijn.
Zo, misschien verschillen wij hier van mening, hoe is het mogelijk? Maar nee, omdat ik naar "vage black metal" en "13 in een dozijn post-rock" luister is mijn mening niet geldend en kwalitatief genoeg? Anders begrijp ik de kritiek niet namelijk. Ik geef aan dat ik de klinische drums en het weggedrukte gitaargeluid en de vocalen minder vind, in tegenstelling tot andere bands binnen dit genre, en dan heb ik geen verstand van het genre?

Ik begrijp best dat je "rammelend" tot op zekere hoogte aan bovenstaande beschrijving wil toekennen, maar het helpt mij niet de muziek te waarderen, allerminst, of mijn persoonlijke kritiek weg te werken.

quote:
Op 14 maart 2011 22:58 schreef Onweerwolf het volgende:Tsja, je zegt eerst dat originaliteit niet belangrijk voor je is en vervolgens stel je dat het feit dat de vocals op elkaar lijken een negatief punt is. Dat snap ik niet.
Thränenkind is ook niet origineel, maar opzich aardige muziek.

Het gebrek aan originaliteit wat ik zie is meer gericht aan het genre in zijn algemeenheid.Mijns inziens is het probleem dat de profileringsruimte voor bands binnen deze hybride zeer laag is en dat het uiteindelijk altijd neer komt op teveel invloeden van Alcest en / of Amesoeurs. Zelfs depressive black metal kent meer mogelijke variatie. Met mijn eerdere opmerking probeerde ik meer in te gaan op de reden dat ik Heretoir niet interessant vind, en dan is zeuren of weinig originaliteit niet heel nuttig.

Niks mis met weinig variatie, en ook mijn preferentie of tolerantie verschilt per genre. Echter, dit is mijn kritiek op het genre.


[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 14-03-2011 23:25]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-03-2011 23:26 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Dus;

Ik vind het album van Heretoir tegenvallen; dat is mijn goed recht.
Jij vind het album van Heretoir goed; dat is jouw goed recht.

Onze meningen zijn gelijk en gevormd vanuit een vrije kijk op de muziek en onze samengestelde preferenties welke zich niet laten belemmeren door genres of subculturen. Meer valt er niet over the zeggen.

Fin.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-03-2011 23:31 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 23:19 schreef Mythics het volgende:
Daar kan ik ook niks aan doen schat. Ik wil voortaan wel enkel covers van Mono, Burzum en Cradle of Filth voor je plaatsen, maar ik plaats liever covers van muziek die ik daadwerkelijk prefereer. Daar vallen Burzum en Mono ook onder, maar dat zijn slechts twee bands. Dat jij of ZM de muziek niet kent boeit mij niks. Als ik naar desnoods Blackmetal.be of Metal-Archives ga zal men een groter percentage wel kennen. Nodeloze opmerking mijns inziens. Tenzij het natuurlijk slechts goed is als het bekend is bij ZM


Maar waarom zie ik jouw nooit over bands praten in topics dan?

quote:
Maak dezelfde opmerking dan ook niet over anderen zonder de kennis van de persoon te kennen en uitspraken te doen gebaseerd op louter suggestieve aannames


Het verschil is dat ik dus wel discussieer met andere mensen op dit forum over welke muziek ik gaaf vind en waarom ik het gaaf vind.

quote:
Het geeft mijn mening wel weer en daarbij, waarom zou je niet van meningen kunnen veranderen? Velen vonden Belus van Burzum aanvankelijk slecht en na enkele luisterbeurten toch een stuk beter. Nu is het omgedraaid, compleet logisch lijkt mij. Daarbij totaal irrelevant aan mogelijk "elitair luistergedrag". Alsof je dat kan suggereren aan de hand van een mening over 1 album van 1 band.


Tuurlijk is het mogelijk, maar zo'n opmerking gecombineerd met jouw gewoonte om drive-by obscure hoesjes postings te doen doet mij dan vermoeden dan ik te maken heb met een bmwarrior. Zoals ik al 2x heb gezegd, ik kan het mis hebben, maar zo sta je iig wel te boek.

quote:
Zo, misschien verschillen wij hier van mening, hoe is het mogelijk? Maar nee, omdat ik naar "vage black metal" en "13 in een dozijn post-rock" luister is mijn mening niet geldend en kwalitatief genoeg? Anders begrijp ik de kritiek niet namelijk. Ik geef aan dat ik de klinische drums en het weggedrukte gitaargeluid en de vocalen minder vind, in tegenstelling tot andere bands binnen dit genre, en dan heb ik geen verstand van het genre?


Ik reageer hier toch gewoon op jouw stelling? Prima stelling, ik kijk er anders tegen aan. Let wel dat je deze stelling pas inneemt nadat ik je heb uitgedaagd tot commentaar.

quote:
Mijns inziens is het probleem dat de profileringsruimte voor bands binnen deze hybride zeer laag is en dat het uiteindelijk altijd neer komt op teveel invloeden van Alcest en / of Amesoeurs.


Haha, nee niet bepaald.

Maar dat bedoel ik, jouw idee van muziek is gewoon veel te beperkt en gericht op zo obscuur mogelijk.

Ik raad je aan om eens wat verder te kijken dan die 3 blogspots waar jij je downloads vandaan haalt. wellicht als je wat ouder wordt.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 14-03-2011 23:35 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2011 23:26 schreef Mythics het volgende:
Onze meningen zijn gelijk en gevormd vanuit een vrije kijk op de muziek en onze samengestelde preferenties welke zich niet laten belemmeren door genres of subculturen.


Hehe, als ik alleen al kijk naar je onderschrift vind ik het moeilijk om te geloven dat dit voor jou geldt. Beetje hetzelfde verhaal als zelfverklaard hipster Valfar die stelt dat hipster zijn voor hem betekent dat hij geen onderdeel uitmaakt van een subcultuur met allerlei regeltjes enzo.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-03-2011 23:45 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

Geweldig, de naïviteit.


- Ik heb meerdere malen aangeven lang niet alleen naar (depressive) black metal te luisteren. Ook dark ambient, folk, post-rock, funeral doom en dan hier en daar wat uitzonderingen, zoals Rammstein, Joy Division of Kraftwerk. Dat mag je nog steeds beperkt vinden, niet mijn probleem.
- Obscuriteit boeit mij niks, waarom zou ik anders naar Rammstein gaan. Oh wacht, dat is ironisch natuurlijk

Vervolgens ga je verder met:

- Mijn muziek relateren aan een jonge leeftijd.
- Een mening baseren op mijn mening over één band die je toevallig boeiend vind en een onderschrift dat ik hanteer.

Kan ik dan ook aannemen dat je homoseksueel bent omdat ik je avatar daarmee in overeenstemming zie? Niks tegen homoseksualiteit overigens, maar je avatar viel zo op
Net zo flauw als opmerkingen over leeftijd natuurlijk



Echter, ik heb meermaals getracht iets uit te leggen. Als ik mijzelf nu meermaals moet herhalen betreffende mijn muzikale interesses, en jij het bord voor je kop niet weg kan halen en dat hele "hij luistert alleen naar black metal demo's" beeld niet weg kan krijgen, dan is dat jouw probleem.

Overigens bepaal ik zelf wel waarover ik discussieer op het internet. Kom anders naar TeamLiquid.net, dan kan ik je in geuren en kleuren alles over 11 jaar professioneel Starcraft: Broodwar in Zuid-Korea vertellen (of wacht, dat lieg ik natuurlijk, dat is niet kult. Ik loop immers de hele dag door bossen te struinen in plaats van professioneel Starcraft: Broodwar te volgen, naast andere interesses). Discussiëren over muziek is vrij nutteloos, mede door mensen zoals jij die schijnbaar andermans opmerkingen niet lezen en de eigen beperkte wereldbeelden blijven projecteren, ondanks correcties door anderen aangaande anderen.

Ik zou zeggen, verwijder de discussie en maak wat moois van dit topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 15-03-2011 0:27]


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2011 0:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dit is Heretoir trouwens



nee, geen mop


signature


Argh
Usericon van Argh
Posted 15-03-2011 0:30 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ah, een oud lid van Milli Vanilli zo te zien. Herentoilet!


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-03-2011 0:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen