IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : vcd<->svcd<->praktijk? Vorige pagina | Volgende pagina
bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-10-2002 1:28 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 9 oktober 2002 19:36 schreef Zenial het volgende:
Okee, kan iemand me nou uitleggen wat het voordeel is van vcd???




Ik maak alleen Svcd, is zowat DVD kwaliteit.
En het voordeel met SVCD (niet VCD); je kan je geluid er in surround opzetten, wat dus weer gaaf is via je (in mijn geval) home-cinema set.


Bazzio Attacks!!!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-10-2002 10:13 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ja, ik wil ook eens een SVCD branden. Maar Bazzio, hoeveel minuten gaan er dan op een CD? Ik bedoel, neemt een SVCD film niet 3 a 4 CD's in beslag? Is dat niet onhandig?

Wat is trouwens het maximale formaat (geluid kwaliteit en beeld kwaliteit) van een gewone VCD?
En die van SVCD?

Als ik een AVI of MPG gedownload heb van bijvoorbeeld Rhodium, dan zijn deze toch niet in zulke hoge kwaliteit dat het loont om er een SVCD van te maken? Of wel?



DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 10-10-2002 12:20 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

quote:
Als ik een AVI of MPG gedownload heb van bijvoorbeeld Rhodium, dan zijn deze toch niet in zulke hoge kwaliteit dat het loont om er een SVCD van te maken? Of wel?


Dat is ongeveer wat ik van plan was, (maar dan met Therion videos ), maar ik denk da me die kwaliteit gewone VCD ook wel zal volstaan? Verbeter me als ik mis zit...

[Dit bericht is gewijzigd door DarknessThere op 10-10-2002 12:20]


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-10-2002 15:17 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2002 10:13 schreef Vargen666 het volgende:
Ja, ik wil ook eens een SVCD branden. Maar Bazzio, hoeveel minuten gaan er dan op een CD? Ik bedoel, neemt een SVCD film niet 3 a 4 CD's in beslag? Is dat niet onhandig?

Wat is trouwens het maximale formaat (geluid kwaliteit en beeld kwaliteit) van een gewone VCD?
En die van SVCD?

Als ik een AVI of MPG gedownload heb van bijvoorbeeld Rhodium, dan zijn deze toch niet in zulke hoge kwaliteit dat het loont om er een SVCD van te maken? Of wel?


Nee, ik heb bv BladeII van Rhodium en die heb ik gesplitst in 2 cd's met super kwaliteit (oke de film was ook van goede kwaliteit).

ff over VCD:

PAL
Video:
1150 kbit/sec MPEG-1
352 x 288 pixels
25 frames/second
Audio:
224 kbit/sec MPEG-1 Layer2
Extra:
Menus and chapters
Still pictures in 704x576,352x288

NTSC/NTSC Film
Video:
1150 kbit/sec MPEG-1
352 x 240 pixels
29,97 frames/second
23,976 frames/second NTSC Film
Audio:
224 kbit/sec MPEG-1 Layer2
Extra:
Menus and chapters
Still pictures in 704x480,352x240

en SVCD:

PAL
Video:
max 2524 kbit/sec MPEG-2 (if the audio is in 224 kbit/s), audio + video bitrate max bitrate is 2748 kbit/s.
480 x 576 pixels (CVD 352x576)
25 frames/second
with up to 4 Subtitles
Audio:
from 32 - 384 kbit/sec MPEG-1 Layer2
with up to 2 Audio Tracks
Extra :
Menus and chapters.
Still pictures 704x576,352x288

NTSC / NTSCFilm
Video:
max 2524 kbit/sec MPEG-2 (if the audio is in 224 kbit/s), audio + video bitrate max bitrate is 2748 kbit/s.
480 x 480 pixels (CVD 352x480)
29,97 frames/second
23,976 frames/second (NTSC Film)
with up to 4 Subtitles
Audio:
from 32 - 384 kbit/sec MPEG-1 Layer2
with up to 2 Audio Tracks
Extra :
Menus and chapters.
Still pictures 704x480,352x240

met Tmpgenc kan je met een SVCD template opgeven hoe groot je cdr is die je gebruikt (er zijn nu al 90 min cdr's) met de bij behoordende bitrate. Maar het komt er op neer dat je meestal voor een goede kwaliteit niet lager moet gaan dan een bitrate van 1600. Je kan ongeveer dus zeggen dat je 45 minuten kwijt kan op een cd.

Wat trouwens ook goed werkt en bijna geen extra ruimte in beslag neemt op de cd is ondertiteling er gelijk bij zetten met VDUB.in combinatie met Tmpgenc.




Bazzio Attacks!!!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 10-10-2002 16:04 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ha, bedankt!

Dus een gemiddlede film neemt in VCD formaat 3 CD's in?

En die 90 minuten CD's kan ik die gewoon branden met mijn huidige brander en software? Is een vrij oude brander, maar hij kan ook 80 minuten CD's aan.

Verder, dat geluid, bij een mpg geeft 'ie het in khz aan. Bijvoorbeeld 44khz... waar staat dat gelijk aan?



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-10-2002 19:25 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Voor gewoon vcd (1100 bitrate) heb je minder cd's nodig voor een film.

die 44 khz is de frequentie van het geluid, die moet je zo laten. Het gaat echter om de compressie die je gebruikt, dus de kbit's. Hoe lager des te meer ruimte je over hebt om de video kwaliteit te verhogen, alleen de audio kwaliteit neemt dan wel af.

Over die 90 minuten cd's weet ik niet zeker, maar ik denk dat je ze wel kan branden. Als je Nero gebruikt kan het zeker. In de opties moet je dan de red marker voor overbranden op 90 minuten zetten, wel oppassen dat je geen 80 min cd erin gooit en 90 min probeert te branden.



[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 10-10-2002 19:28]


Bazzio Attacks!!!


Rottingdree
Usericon van Rottingdree
Posted 12-10-2002 12:50 by Rottingdree Wijzig reactieProfiel van RottingdreeQuote dit berichthttp://www.nymphea-aurora.com

Als je ondertiteling onder een film wil zetten (naar VCD) met VIRTUALDUB en TMPGENC.
Hoe doe je dat in godsnaam?
Ik down films in Divx en zoek de ondertiteling op http://www.ondertitels.nl.

Hoe krijg ik dat voor elkaar?


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 12-10-2002 18:23 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht



Bazzio Attacks!!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 13-10-2002 10:47 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Over het algemeen zijn de "Scene" rips 2 cds
Maar vcd wordt vooral gebruikt bij pre releases zoals screeners/cams, de wat mindere kwaliteits opnames dus.
Zie www.vcdquality.com voor jpegs en kwaliteits vergelijkingen.
Als je zelf ript zou ik nooit voor vcd formaat kiezen, mpeg2 is veel scherper. DVD gebruikt ook mpeg2 alleen de svcd zijn wat minder scherp en het geluid is uiteraard ook niet zo goed

Voor meer info over het gebruik van VirtualDub en divx/vcd/svcd ripping ga naar
www.doom9.org of www.vcdhelp.com

[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 13-10-2002 10:48]


"This one is older than shit, heavier than time!"


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 22-10-2002 15:18 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

AAARGGGH, fucking heerlijk is dat CD's branden die mislukken.

Ben ik een SVCD aan het branden met Nero, gaat alles goed maar komt 'ie op het laatst met de melding dat hij niet kan finalizen bij "disc-at-once".

Kent iemand dit probleem? Moet ik dat "track-at-once" branden of zo?

Ik heb Nero al vaker gebruikt en dit probleem ben ik nog nooit tegengekomen. En ik heb ook geen zin om nog meer CD's te verkloten. Kan ik die film net zo goed gewoon kopen.



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 22-10-2002 15:25 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Man zet een compu naast je tv, hang er een kabeltje tussen en kijk DivX films!


Zenial


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 22-10-2002 15:34 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 22 oktober 2002 15:18 schreef Vargen666 het volgende:
AAARGGGH, fucking heerlijk is dat CD's branden die mislukken.

Ben ik een SVCD aan het branden met Nero, gaat alles goed maar komt 'ie op het laatst met de melding dat hij niet kan finalizen bij "disc-at-once".

Kent iemand dit probleem? Moet ik dat "track-at-once" branden of zo?

Ik heb Nero al vaker gebruikt en dit probleem ben ik nog nooit tegengekomen. En ik heb ook geen zin om nog meer CD's te verkloten. Kan ik die film net zo goed gewoon kopen.
Overigens doet het beeld van de betreffende CD het gewoon: Alleen geen geluid.

Wist niet dat een DVD speler een niet-afgeronde CD kon spelen.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-10-2002 15:49 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2002 15:18 schreef Vargen666 het volgende:
AAARGGGH, fucking heerlijk is dat CD's branden die mislukken.

Ben ik een SVCD aan het branden met Nero, gaat alles goed maar komt 'ie op het laatst met de melding dat hij niet kan finalizen bij "disc-at-once".

Kent iemand dit probleem? Moet ik dat "track-at-once" branden of zo?

Ik heb Nero al vaker gebruikt en dit probleem ben ik nog nooit tegengekomen. En ik heb ook geen zin om nog meer CD's te verkloten. Kan ik die film net zo goed gewoon kopen.


DAO wordt gebruikt bij copies, track at once is gebruikelijk bij het gewoon schrijven van data/video/audio
Meer info www.vcdhelp.com


"This one is older than shit, heavier than time!"


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 22-10-2002 16:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 22 oktober 2002 15:49 schreef 0Tolerence het volgende:
DAO wordt gebruikt bij copies, track at once is gebruikelijk bij het gewoon schrijven van data/video/audio
Meer info www.vcdhelp.com
Hmm, ik heb het eens doorgelezen en ik heb dus precies hetzelfde gedaan als die step-by-step uitleg op die site.

Misschien is het een eenmalige fout of zo. Of misschien past alles net niet op de CD... maar dan zou Nero dat van tevoren moeten zeggen.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 27-10-2002 15:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

dan zal het aan je bakker liggen denk ik


"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 14-06-2003 21:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Heeft er hier iemand ervaring met het omzetten van avi, mpeg etc. naar VCD formaat?

De bedoeling is om films en videoclips van internet om te zetten naar VCD om ze te branden op CD-R en in een standalone dvd-speler te kunnen afspelen.

Het liefst zou ik een programma hebben waarmee je ook menutjes en dergelijke op simpele wijze in elkaar zet. (voor wanneer er meerdere clips op een cd-r staan)


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 14-06-2003 21:28 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Kijk even bij de links boven

Abdul, doom9 en VCDhelp.

Als je bij Nero een aantal vcd tracks naast elkaar brandt en je hebt de optie menu enabled, dan heb je bij de start van de vcd de keuze uit de gebrande tracks.


Bazzio Attacks!!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 23:07 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Heeft iemand ERVARING met het branden van meerdere divx films als VCDformaat op een DVD-R schijfje?


Ishamael
Betrayer of Hope
Usericon van Ishamael
Posted 21-07-2004 23:09 by Ishamael Wijzig reactieProfiel van IshamaelQuote dit bericht

nee


[Dit bericht is gewijzigd door Ishamael op 21-07-2004 23:16]


Han mättar sig med lik av män, som dött,gudars boningmed blod besudlar.Svart blir solskenet om somrarne efter, all väderlek vansklig.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 23:14 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

hoe gaat dat het gemakkelijkst dan?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 23:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2004 23:14 schreef Valorian het volgende:
hoe gaat dat het gemakkelijkst dan?


Waar het op neer komt is dat ik meerdere films van mijn HD, allemaal zo rond de 600 MB, op een dvd-r wil wegschrijven en vervolgens kan afspelen op mijn dvd-speler in de woonkamer.. maar hoe.. wordt helemaal tureluurs van die 'how-to guides' en hoopte hier iemand tegen te komen die dat even snel kan uitleggen.....


Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 21-07-2004 23:21 by Naturens Galleri Wijzig reactieProfiel van Naturens GalleriQuote dit bericht

Volgens mij gaat dat niet lukken, althans niet op een gewone dvd speler. Er zijn wel spelers die divx trekken misschien moet je het daarop mikken, suggestie?


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-07-2004 23:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2004 23:21 schreef Naturens Galleri het volgende:
Volgens mij gaat dat niet lukken, althans niet op een gewone dvd speler. Er zijn wel spelers die divx trekken misschien moet je het daarop mikken, suggestie?


Tjsa... misschien had ik gewoon een gekraakte x-box moeten kopen


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 24-07-2004 11:51 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

Interessant topic dit...Gaat een paar dingen proberen...

Bij mij wil het wegschrijven naar vcd ook nog niet zo lukken.

Ow ja, heb me pc (met tv-out uitgang) gekoppeld aan me tv, maar kan geen beeld krijgen op tv. Ik weet dat het met instelling in me pc te maken heeft. Weet iemand hoe ik dat kan veranderen?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-07-2004 11:55 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 11:51 schreef meatgrinder het volgende:
Interessant topic dit...Gaat een paar dingen proberen...

Bij mij wil het wegschrijven naar vcd ook nog niet zo lukken.

Ow ja, heb me pc (met tv-out uitgang) gekoppeld aan me tv, maar kan geen beeld krijgen op tv. Ik weet dat het met instelling in me pc te maken heeft. Weet iemand hoe ik dat kan veranderen?


Als je xp-pro draait kan je gewoon eigenschappen-instellingen-geadvanceerd-weergave clicken, en daar 'tv' aanzetten, verder weet ik het niet. ... Ik heb helaas een tv die geen S-video aan kan en het daarom op zwart/wit gooit, waardoor ik genoodzaakt ben een composite kabel te kopen.. erg naar, heb ik een uber-videokaart en dan kan ik nog geen s-video gebruiken .. grr....


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen