IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : vcd<->svcd<->praktijk? Vorige pagina
meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 24-07-2004 15:19 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

quote:
Op 24 juli 2004 11:55 schreef Valorian het volgende:
Als je xp-pro draait kan je gewoon eigenschappen-instellingen-geadvanceerd-weergave clicken, en daar 'tv' aanzetten, verder weet ik het niet. ... Ik heb helaas een tv die geen S-video aan kan en het daarom op zwart/wit gooit, waardoor ik genoodzaakt ben een composite kabel te kopen.. erg naar, heb ik een uber-videokaart en dan kan ik nog geen s-video gebruiken .. grr....


Thanx...Is me nu gelukt, maar ik heb helaas ook zwart/wit beeld...Grommm...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 24-07-2004 15:43 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 15:19 schreef meatgrinder het volgende:
Thanx...Is me nu gelukt, maar ik heb helaas ook zwart/wit beeld...Grommm...


Er zijn 1001 mogelijkheden waarom je beeld z/w is .. maar de meest waarschijnlijke is dat je tv geen s-video pakt, heb je het al eens met composietkabel geprobeerd (zo'n geval met zo'n geel stekkertje eraan) ?


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 24-07-2004 20:04 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

Die aansluiting heb ik niet...heb alleen s-video....

Heb verloop naar de tv, maar ik krijg gewoon zwart/wit op me tv...Wat voor instelling ik ook wijzig op me pc..


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 24-07-2004 20:52 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 20:04 schreef meatgrinder het volgende:
Die aansluiting heb ik niet...heb alleen s-video....

Heb verloop naar de tv, maar ik krijg gewoon zwart/wit op me tv...Wat voor instelling ik ook wijzig op me pc..


krijg je op je pc wel kleur?
bezoek anders even ondertitels.info forum daar kunnen we wel helpen



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 25-07-2004 0:44 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 21 juli 2004 23:07 schreef Valorian het volgende:
Heeft iemand ERVARING met het branden van meerdere divx films als VCDformaat op een DVD-R schijfje?


Hmmz, dat zal je moeten doen met een dvd authoring programma zoals bv dvd-meastro. Je maakt dan een menu met chapters die verwijzen naar de verschillende vcd/dvd movies.


Bazzio Attacks!!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-07-2004 1:01 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 20:04 schreef meatgrinder het volgende:
Die aansluiting heb ik niet...heb alleen s-video....

Heb verloop naar de tv, maar ik krijg gewoon zwart/wit op me tv...Wat voor instelling ik ook wijzig op me pc..


Heb je een verouderde tv? Veel tv's kunnen gewoon geen s-video aan, dan kan je wel een verloopstekker gebruiken van s-video naar scart, maar als de tv het niet aankan krijg je z/w beeld. Heb ik dus ook. Vreemd trouwens dat je pc geen composiet video aankan en wel s-video , meestal is het andersom...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-07-2004 1:03 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 0:44 schreef bazzio het volgende:
Hmmz, dat zal je moeten doen met een dvd authoring programma zoals bv dvd-meastro. Je maakt dan een menu met chapters die verwijzen naar de verschillende vcd/dvd movies.


Ik heb wel een dvd-prog waarmee je meerdere films op vcd kan zetten, met menu enzo, maar het gaat juist om het plaatsen van films in vcd kwaliteit, dus zo'n 600MB per uur, op DVD schijfjes... dat lijkt onmogelijk te zijn. Ik kan dus alleen dvd-kwaliteit (waar je dus niets aan hebt als je de film toch al op vcdkwaliteit op je HD hebt staan) op DVD zetten, of VCD op CD-R ...


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 25-07-2004 21:17 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

quote:
Op 25 juli 2004 1:01 schreef Valorian het volgende:
Heb je een verouderde tv? Veel tv's kunnen gewoon geen s-video aan, dan kan je wel een verloopstekker gebruiken van s-video naar scart, maar als de tv het niet aankan krijg je z/w beeld. Heb ik dus ook. Vreemd trouwens dat je pc geen composiet video aankan en wel s-video , meestal is het andersom...


Mijn tv is ongeveer een jaar 6 a 7..
Ik gebruik een scart verloop...
Ja, vind het ook vreemd, maar me pc heeft die aanluiting gewoonweg niet..


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-07-2004 22:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 21:17 schreef meatgrinder het volgende:
Mijn tv is ongeveer een jaar 6 a 7..
Ik gebruik een scart verloop...
Ja, vind het ook vreemd, maar me pc heeft die aanluiting gewoonweg niet..


Tsja.. 6 a 7 jaar is nog niet bepaald oud.. maar echt veel weet ik er ook niet van.. je kan natuurlijk kijken op tweakers.net forum, of op videohelp.com, maar daar wordt je compleet gestoord


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 25-07-2004 23:09 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 1:03 schreef Valorian het volgende:
Ik heb wel een dvd-prog waarmee je meerdere films op vcd kan zetten, met menu enzo, maar het gaat juist om het plaatsen van films in vcd kwaliteit, dus zo'n 600MB per uur, op DVD schijfjes... dat lijkt onmogelijk te zijn. Ik kan dus alleen dvd-kwaliteit (waar je dus niets aan hebt als je de film toch al op vcdkwaliteit op je HD hebt staan) op DVD zetten, of VCD op CD-R ...


Ja oke, maar je kan de vcd's toch gewoon omzetten naar dvd formaat met de zelfde vcd kwaliteit. Dan blijven ze ongeveer even groot en heb je wel een werkend resultaat.


Bazzio Attacks!!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-07-2004 23:38 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 23:09 schreef bazzio het volgende:
Ja oke, maar je kan de vcd's toch gewoon omzetten naar dvd formaat met de zelfde vcd kwaliteit. Dan blijven ze ongeveer even groot en heb je wel een werkend resultaat.


Dat is dus wat ik wil ja.. maar ben er nog niet helemaal achter hoe dat (een beetje makkelijk) kan.. heb er ook nog niet heel veel tijd of energie ingestoken, maar toch.. lijkt nogal complex.. als ik bijv. gewoon via Easy cd/dvd creator een dvd maak, en een file selecteer van 700 mb, dan maakt hij er automatisch een dvd-file van van een paar gigabyte, en als ik hem op vcd zet wil het programma hem vervolgens niet op een dvd schijf zetten maar alleen op cd-rom .. dubieus..


meatgrinder
Splattermaniac Gore
Usericon van meatgrinder
Posted 26-07-2004 13:16 by meatgrinder Wijzig reactieProfiel van meatgrinderQuote dit berichthttp://wanderingsoulswebzine.forum2go.nl

quote:
Op 25 juli 2004 23:38 schreef Valorian het volgende:
Dat is dus wat ik wil ja.. maar ben er nog niet helemaal achter hoe dat (een beetje makkelijk) kan.. heb er ook nog niet heel veel tijd of energie ingestoken, maar toch.. lijkt nogal complex.. als ik bijv. gewoon via Easy cd/dvd creator een dvd maak, en een file selecteer van 700 mb, dan maakt hij er automatisch een dvd-file van van een paar gigabyte, en als ik hem op vcd zet wil het programma hem vervolgens niet op een dvd schijf zetten maar alleen op cd-rom .. dubieus..

Heb je dat met Nero ook al geprobeerd?


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 26-07-2004 22:26 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

aaargh nero neem eens kijkje op site van abdul over vcd maken en hier kun je zien wat je player ondersteund

http://www.videohelp.com/



http://abdul1.netfirms.com/




Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-07-2004 22:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 22:26 schreef Matthijz Filth het volgende:
aaargh nero neem eens kijkje op site van abdul over vcd maken en hier kun je zien wat je player ondersteund

http://www.videohelp.com/



http://abdul1.netfirms.com/




Kan kijken wat ik wil.. op videohelp.com staan inderdaad honderden how-to-guides.. Maar feit is, blijkt na enige research, dat VCD formaat mpeg1 is, en DVD formaat mpeg2, je kan dus geen VCD-kwaliteit (a 700mb per film) op een dvdschijf fikken, dat werkt gewoon niet. VCD kan alleen op cd-rom en als je vcd of divx omzet naar DVD-formaat (mpeg2 dus) dan kost het gewoon veel meer ruimte.

Uiteindelijke conclusie: Het is dus onmogelijk om meerdere speelfilms op één dvd te gooien en te kunnen afspelen in een normale stand-alone dvdspeler.

De enige optie is een speciale dvd-speler aanschaffen die ook avi, divx, etc aankan.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 26-07-2004 22:38 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 22:36 schreef Valorian het volgende:
Kan kijken wat ik wil.. op videohelp.com staan inderdaad honderden how-to-guides.. Maar feit is, blijkt na enige research, dat VCD formaat mpeg1 is, en DVD formaat mpeg2, je kan dus geen VCD-kwaliteit (a 700mb per film) op een dvdschijf fikken, dat werkt gewoon niet. VCD kan alleen op cd-rom en als je vcd of divx omzet naar DVD-formaat (mpeg2 dus) dan kost het gewoon veel meer ruimte.

Uiteindelijke conclusie: Het is dus onmogelijk om meerdere speelfilms op één dvd te gooien en te kunnen afspelen in een normale stand-alone dvdspeler.

De enige optie is een speciale dvd-speler aanschaffen die ook avi, divx, etc aankan.


uhr dat is verre van waar
Zeer goed mogelijk als je player maar divx, xvid (mpeg-4) ondersteund. Je kunt met een programma misschien niet zo makkelijk meerdere films erop smijten maar als je zelf convert is het heel goed mogelijk hoor...



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-07-2004 22:42 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 22:38 schreef Matthijz Filth het volgende:
uhr dat is verre van waar
Zeer goed mogelijk als je player maar divx, xvid (mpeg-4) ondersteund. Je kunt met een programma misschien niet zo makkelijk meerdere films erop smijten maar als je zelf convert is het heel goed mogelijk hoor...


Dude, wat begrijp je nou niet aan de laatste zin van mijn post? Ik zei dus al, 'de enige optie is een speciale dvd-speler aan te schaffen die ook avi, divx, etc, aankan' ....


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 26-07-2004 22:47 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 22:42 schreef Valorian het volgende:
Dude, wat begrijp je nou niet aan de laatste zin van mijn post? Ik zei dus al, 'de enige optie is een speciale dvd-speler aan te schaffen die ook avi, divx, etc, aankan' ....


oeps niet gezien
maar virtualdubmod kun je de films die je wilt samen branden wel aan elkaar plakken en dan moet het makkelijk op dvd willen hoor



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-07-2004 22:51 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 22:47 schreef Matthijz Filth het volgende:
oeps niet gezien
maar virtualdubmod kun je de films die je wilt samen branden wel aan elkaar plakken en dan moet het makkelijk op dvd willen hoor


Hmm... maar als ik een avi file heb van 700 mb (divx), en ik wil hem op dvd hebben dan neemt 'ie a gauw meer dan 2,5 gigabyte in beslag, waardoor er onmogelijk nóg een film bij kan.. misschien als je perst 2 films.. maar wat je zou willen is dus gewoon 4,6gb / 700mb = 6 films op een dvd.... Had ik er toch een met divx ondersteuning moeten kopen .... of een compositekabel van 10 meter, .. of nog beter, een nieuwe tv die S-video wél aankan (heb al een s-videokabel maar alles is z/w) grr..


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 26-07-2004 22:53 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

bij de edah schijnen ze nu dvd speler met mpeg 4 ondersteuning te hebben voor 50 euro



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-07-2004 22:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 22:53 schreef Matthijz Filth het volgende:
bij de edah schijnen ze nu dvd speler met mpeg 4 ondersteuning te hebben voor 50 euro


Dat is wel ziek.. mijn dvd-speler was 44 euro en speelt alles (behalve mpeg 4 dus) ..


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 26-07-2004 23:00 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

ja idd had net een dag voor dat ik het hoorde een nec 2510a aangeschaft dual layer dvd braadpan
damn met zon speler kan ik gewoon 15 films op 1 schijf verkassen



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-07-2004 23:01 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 23:00 schreef Matthijz Filth het volgende:
ja idd had net een dag voor dat ik het hoorde een nec 2510a aangeschaft dual layer dvd braadpan
damn met zon speler kan ik gewoon 15 films op 1 schijf verkassen


Ja.. alleen jammer van die 15 euro per schijfje...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 26-07-2004 23:03 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 23:01 schreef Valorian het volgende:
Ja.. alleen jammer van die 15 euro per schijfje...


idd maar vanaf september willen ze die dingen massaal in massa productie gooien dus zie het wel vrolijk in en hij was maar 73 euro



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-07-2004 23:04 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2004 22:53 schreef Matthijz Filth het volgende:
bij de edah schijnen ze nu dvd speler met mpeg 4 ondersteuning te hebben voor 50 euro


Hey, dat zou mooi zijn, lekker met de digitale camera filmen en dan mooi op TV kijken :

rechstreeks heb ik al gezien dat dat aangenamer beeld is..vooral actiebeelden (crashes met brommer door mijn broer) komen "fijner" uit.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen