IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : MayaN Vorige pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2011 15:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2011 15:36 schreef nark het volgende:
MaYaN kan ik niet echt lichtvoetig noemen anders
Precies, afgaanse burgers verkrachten is zware kost


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 22-08-2011 15:56 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2011 15:51 schreef spectre het volgende:
Precies, afgaanse burgers verkrachten is zware kost





Volgens mij zijn het gewoon wat amateur toneelspelers die maar doen als of in dat klipje van MaYaN waar jij op doelt hoor.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2011 16:28 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ooooo ok


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-08-2011 16:31 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 22 augustus 2011 15:56 schreef nark het volgende:
Volgens mij zijn het gewoon wat amateur toneelspelers die maar doen als of in dat klipje van MaYaN waar jij op doelt hoor.


Alsof??

Wat een nepperij zeg!


5 Euro's? Op je muil!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2011 16:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 22-08-2011 17:20 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2011 16:31 schreef Sgeiterdt het volgende:
Alsof??

Wat een nepperij zeg!





Ik wil mijn geld terug godverdomme


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-08-2011 17:28 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 22 augustus 2011 17:20 schreef nark het volgende:
Ik wil mijn geld terug godverdomme


Heb je dan mee betaald aan de clip?


5 Euro's? Op je muil!!


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 22-08-2011 17:34 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2011 17:28 schreef Sgeiterdt het volgende:
Heb je dan mee betaald aan de clip?




Nee, maar ik(Hollander) kan het altijd proberen natuurlijk


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 05-09-2011 1:12 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ik zag de vinylversie toevallig liggen in Fame. Kost 30 euro. Toen had ik wel zoiets van "ja, geen wonder dat die winkel noodgedwongen dicht gaat".


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 05-09-2011 1:16 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Te duur? Of moet elke platenzaak die Mayan vinyl heeft liggen failliet?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 05-09-2011 8:26 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 5 september 2011 1:12 schreef Sonic Titan het volgende:
Ik zag de vinylversie toevallig liggen in Fame. Kost 30 euro. Toen had ik wel zoiets van "ja, geen wonder dat die winkel noodgedwongen dicht gaat".
Ik mag aannemen dat je'm direct gekocht hebt? Heb je er twee. Als de ene heet wordt tijdens het draaien..


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 30-09-2011 22:24 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Mayan maakt zich op voor 'overgangsjaar' mensheid

Laatst gewijzigd: 30-09-11 19:55

AMSTERDAM – De 32-jarige metalveteraan Mark Jansen heeft twee ijzers in het vuur: dit najaar toert hij met Mayan door Zuid-Amerika en volgend jaar maart verschijnt het vijfde Epica-album. Jansen gelooft, net als de Maya’s, dat er in 2012 iets groots staat te gebeuren.

“We kunnen een stap maken in onze ontwikkeling, een enorme stap voorwaarts”, zegt hij. Mark Jansen maakt al sinds zijn tienerjaren deel uit van Nederlandse metalbands: van 1995 tot en met 2002 was hij één van de drijvende krachten achter After Forever, daarna had Jansen succes met Epica en in 2010 richtte hij Mayan op.

In mei van dit jaar verscheen het debuutalbum van die groep, Quarterpast. Het materiaal van Mayan is harder dan het werk van After Forever en Epica. Met die laatste band is Jansen genoodzaakt om “binnen het kader te blijven”.

“Je kunt niet te hard gaan, want dan blijven er geen partijen voor Simone (Simons, Epica-zangeres, red.) over”, legt hij uit. “Ik voelde al langer de behoefte om brutere muziek te maken, maar het duurde even voor ik de juiste mensen tegenkwam om het echt in gang te zetten.”



Omdat de muziek van Mayan heftiger is, voelde Jansen zich vrijer in het schrijven van teksten. “Ze gaan over corruptie, machtsmisbruik, fraude, maffia, dat soort zaken. Ik laat me leiden door wat ik bij de muziek voel. Als ik met onrechtvaardigheid geconfronteerd word, voel ik mij geroepen daar een tekst over te schrijven.”

“Ik wil gewoon informatie delen en zo mensen aan het denken zetten.” Het nummer War On Terror, over de eenzijdige berichtgeving rond de oorlog in Irak, is een uitgelezen voorbeeld. “Ik ben altijd op zoek naar de waarheid,” zegt Jansen, “naar de eigenlijke reden waarom dingen gebeuren. Dat fascineert me enorm.”

Bang

“Hoe meer ik lees over de ‘war on terror’, hoe meer ik tot de conclusie ben gekomen dat het alleen maar een term is om mensen bang te maken, om mensen onder de duim te houden.” Jansens hernieuwde schrijfenergie had als positief bijeffect dat de inspiratie ook weer ging borrelen voor Epica-nummers.

“Na Design Your Universe (het laatste Epica-album, uit 2009, red.) had ik het even helemaal gehad, ik moest er niet aan denken om aan een nieuwe Epica-plaat te beginnen. Daarom was het zo lekker om iets compleet anders te doen. Niet nadenken, maar vol gas gaan.”

Beter

“Design Your Universe zag ik als het maximaal haalbare voor Epica. Ik dacht: ‘Wat er ook gebeurt, het wordt slechter dan dat’. Toen Mayan opgenomen was en ik daar alles in had kunnen stoppen, voelde ik voor het eerst dat we met Epica wél een plaat konden maken die beter was dan Design Your Universe.”

Volgens Jansen hoeven Mayan en Epica elkaar niet in de weg te staan, maar hij geeft tegelijkertijd toe dat hij moet waken voor oververmoeidheid. “De toekomst zal uitwijzen of het te combineren is. Ik denk zelf van wel. Ik heb wel gemerkt dat de drukte rond Mayan zijn weerslag op me heeft gehad.”

Ziek

“Bij de laatste Epica-tour ben ik behoorlijk ziek geweest. Dat komt misschien omdat ik toch wat te veel hooi op m’n vork heb genomen.” Jansen kan het zich niet veroorloven om lange tijd uit de roulatie te zijn, zeker niet nu het belangrijke jaar 2012 voor de deur staat.

Niet alleen presenteert Epica op 16 maart een nieuw album in de Tilburgse popzaal 013, ook is 2012 volgens de Maya’s – Jansen heeft grote interesse in de Mayacultuur – een overgangsjaar. “De Maya-oudsten zijn onlangs voor het eerst sinds vele jaren naar buiten getreden.”

Doemdenkers

“Zij zeggen dat we de kans hebben om de stap te maken naar een hogere vorm van bewustzijn. De wereld hoeft niet te vergaan, zoals veel doemdenkers steeds zeggen, maar er gaat wel iets enorm veranderen. Ik denk ook dat het tijd is dat er iets gaat veranderen.”

Jansen legt uit dat de Maya’s voorspelden dat er, naarmate het jaar 2012 dichterbij zou komen, chaos zou ontstaan. “Vorig jaar waren er meer rampen dan ooit tevoren en dat neemt alleen maar toe. Het wordt onrustiger, er staat iets te gebeuren.”

Vernietigd

“Daar ben ik van overtuigd. Ik denk letterlijk dat we op een scheidslijn staan waarbij we echt een stap kunnen maken in onze ontwikkeling, een enorme stap voorwaarts. Als we zo doorleven als we nu leven, hebben we onszelf binnen honderd jaar vernietigd.”

“We zijn de aarde letterlijk kapot aan het maken. En als we de wereld kapot maken, maken we daarmee onszelf kapot. Misschien is er een écht grote ramp nodig om ons wakker te schudden.”


Mayan staat op 30 september in Tivoli de Helling, Utrecht en op 2 oktober in De Gigant, Apeldoorn.

© NU.nl/FaceCulture


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-09-2011 22:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2011 22:24 schreef nark het volgende:
Jansen gelooft, net als de Maya’s, dat er in 2012 iets groots staat te gebeuren.


Beetje jammer, vooral omdat de Maya's dat helemaal niet geloofden.


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-05-2012 13:21 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Marketing marketing


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 03-05-2012 13:32 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Heal the world!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 03-05-2012 17:55 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 30 september 2011 22:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Beetje jammer, vooral omdat de Maya's dat helemaal niet geloofden.


Sssst, niet verklappen, anders kan ik niet stinkend rijk worden van de grote maya-teleurstelling :p



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 03-05-2012 17:58 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Pfffttt. Onze boomknuffelaar Frenkie wordt niet eens genoemd. Dan vind ik 't niet boeiend.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-12-2013 11:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ze brengen een nieuw album uit binnenkort









[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 11-12-2013 11:57]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 14-12-2013 16:24 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Beetje erg gepolijst weer, maar ik kan deze bombast melo-death goed hebben



Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 16-12-2013 10:07 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Nuclear Blast. Is dat niet bij voorbaat negeren?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 16-12-2013 10:23 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Twee woorden: Michael Bay.


MC Hammer Smashed Face


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 16-12-2013 10:25 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2013 10:23 schreef ErikdePerik het volgende:
Twee woorden: Michael Bay.
Hehehe, bij voorbaat negeren dus.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 16-12-2013 11:21 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Weet ik niet. Ik doelde in eerste instantie op het artwork. En laten we wel zijn, Michael Bay trekt volle zalen met zijn films.


MC Hammer Smashed Face


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen