IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Gaat Nederland richting de censuur? Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-09-2002 9:15 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Dit bericht wat ik vanochtend aantrof baart mij toch wel enige zorgen:

Wraak Herben kost NOS 5%

De NOS moet 5% bezuinigen, mede omdat Mat Herben (LPF) vind dat de NOS te eenzijdig heeft bericht over Fortuyn. Dat heeft hij verklaard op Business Nieuws Radio.

"Het gaat hier niet om een straf" zegt Herben, maar benadrukt wel dat de politiek het budget van de publieke omroep bepaalt. "De omroepbazen moeten zich dus realiseren dat ze de politiek niet kunnen bruskeren" zo stelt Herben.

Net als elke ambachtelijke organisatie moet ook de NOS 5% korten. "Hiermee is het appeltje geschild" Sinds de gemeenteraadsverkiezingen zou Herben al een hekel aan de NOS hebben.

(Bron: Fok!)

Wat denken jullie hier van? Neigen we tegenwoordig in Nederland blijkbaar naar een verkapte vorm van politieke censuur of is dit juist een legitieme actie om het gekleurde (als dat waar is natuurlijk) nieuws aan banden te leggen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-09-2002 9:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Mat Herben is vrij bruin gekleurd naar mijn mening.

Degene die het hardste roepen om vrije meningsuiting en aanverwante zaken, zijn degene die het ook het meest in de weg lopen.

Net als dat je nu alleeeeeeen nog maar mag zeggen dat je tegen buitenlanders bent. Je moet eens zeggen dat je tegen de LPF bent.
Nee dan ben je iemand die niet voor vrije menigsuiting is.

echt wat een ONZIN, hypocrite LPF flikkers die alleen dankzij vriendjes politiek aan de macht gekomen zijn. En toevallig allemaal rijke stinkerds zijn (De top van de LPF dan, maar dat is dan ook het enige gedeelte dat uberhaupt wat te zeggen heeft)


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 26-09-2002 9:56 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Nou ja! Wat is dit nou weer? En mag kan dat allemaal zomaar?Ik dacht toch echt dat dit een vrij land was.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 26-09-2002 10:03 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

Herben wil eigenlijk zeggen dat zijn eigen persoontje te zwart is afgeschilderd in de media, hij gebruikt Fortuyn als gebruikelijk om zich achter te verschuilen.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-09-2002 10:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Ja de LPF is voor een vrij Nederland, waar iedereen kan zeggen wat hij wil, zolang het maar de zelfde mening is die de LPF heeft. (wat deze dan ook moge zijn)


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-09-2002 10:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2002 10:03 schreef DimmuChild het volgende:
Herben wil eigenlijk zeggen dat zijn eigen persoontje te zwart is afgeschilderd in de media, hij gebruikt Fortuyn als gebruikelijk om zich achter te verschuilen.



don't they all

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 26-09-2002 10:04]


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 26-09-2002 10:04 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2002 10:03 schreef ghoulliette het volgende:
don't they all


Daar heb je wel een punt.


Jade
Usericon van Jade
Posted 26-09-2002 10:08 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2002 10:03 schreef DimmuChild het volgende:
Herben wil eigenlijk zeggen dat zijn eigen persoontje te zwart is afgeschilderd in de media, hij gebruikt Fortuyn als gebruikelijk om zich achter te verschuilen.




En waarschijnlijk dan ook nog met de bijgevoegde uitspraak: "Zo heeft Pim het niet gewild"


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 26-09-2002 10:13 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Om de censuur maar even op de metal te betrekken. Op dynamo 97(?) mocht Rockbitch niet spelen omdat de burgemeester van Eindhoven het in strijd vond met de goede smaak.

Een paar jaar geleden mocht Altar niet in Houten spelen omdat de burgemeester van Houten ze nogal ongristelijk vond.

In Nederland kun je verder ook gewoon niet zeggen wat je denkt, maar daar is in een ander topic ook al behoorlijk over gepraat.
(Holocaust ontkennen is strafbaar, discriminatie ook, en anders wordt je wel veroordeeld wegens aanzetten tot haat.)



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 26-09-2002 10:13 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com




Jade
Usericon van Jade
Posted 26-09-2002 10:18 by Jade Wijzig reactieProfiel van JadeQuote dit bericht

Mat Herben gebruikt constant "de demonisering van Pim Fortuyn" om persoonlijke vendetta's uit te vechten. Het zou gesproken hebben voor Mat Herben's integriteit (als hij die al heeft) om o.a. de aankondiging van de bezuinigingen (op de publieke omroepen) niet te gebruiken om publiekelijk nog een persoonlijk getinte trap na te geven. Alleen korten op het budget om iemands moraliteit bij te schaven is een verkeerd signaal. Ik vraag me dan ook af hoeveel invloed hij daadwerkelijk heeft gehad op de desbetreffende bezuinigingen aangezien er al besloten was dat er sowieso bezuinigd zou worden. Hij geeft wel aan dat zijn aversie tijdens de onderhandelingen een rol heeft gespeeld; dat is al erg genoeg. Bovendien hebben niet alleen de publieke omroepen negatief over de LPF bericht; als hij het qua sancties hier bij laat ligt zijn integriteit helemaal in de plee en voert zijn hypocrisie de boventoon.

Foei! "Zo heeft Pim het niet gewild"

Ik vind het trouwens wel typisch dat dit topic uitgerekend door jou is gestart

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1033016466687.html



[Dit bericht is gewijzigd door Jade op 26-09-2002 10:47]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-09-2002 10:25 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 september 2002 10:18 schreef Jade het volgende:
Ik vind het trouwens wel typisch dat dit topic uitgerekend door jou is gestart
Come again? Wat bedoel je hier nu precies mee?

Mocht dat te veel offtopic raken: helmetAThoopyfroodsDOTorg


I'm not being rude. You're just insignificant.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-09-2002 10:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

in de volkskrant staat ook dat Herben wil voorkomen dat de NOS de politici (en de politiek) te bruusk afgeschilderen.

ja halooooooooooo

is dat nou juist niet een taak van de NOS om een kritische doch objectieve blik te geven van de politiek.

Of moeten we nu elke keer dat Mat Herben een scheet laat gaan lopen klappen ofzo.


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 26-09-2002 23:14 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Ja, dit slaat dus echt nergens op.
Het is precies wat Rebecca zei.


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 27-09-2002 0:18 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

Ach, ik vind dit eigenlijk maar oud nieuws. weet jij hoelang er al vriendjes politiek bestaat in nederland? ik niet en dat is het gene waar ik nou zo ontzettend kwaad over kan worden. Media, politiek, massa, allemaal hypocriet.

nederland is tolerant zolang het maar niet in een straal van 10 km is ofzo.



p.s. Ik meld me bij deze ook weer eens, gegroet lui!


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-09-2002 10:39 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

herben is eruitgeschopt, herben deed zijn werk niet goed, herben moet dus nu zijn kop houden


Je moeder.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-09-2002 10:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

als ik mijn werk niet goed doe wordt ik ook ontslagen, duh dat is normaal.

en dat geeft hem nu alleen meer vrijheid om te zeggen wat hij wil.

Karnivoor je moet de dingen niet door elkaar gaan halen.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-09-2002 11:03 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 27 september 2002 10:43 schreef ghoulliette het volgende:
als ik mijn werk niet goed doe wordt ik ook ontslagen, duh dat is normaal.

en dat geeft hem nu alleen meer vrijheid om te zeggen wat hij wil.

Karnivoor je moet de dingen niet door elkaar gaan halen.


je snapt me niet

ik bedoel dat hij nu gewoon weer een burger is zoals iedereen dus helemaal 'geen' recht van spreken meer heeft/ geen invloed meer heeft


Je moeder.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-09-2002 14:03 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2002 11:03 schreef karnivoor het volgende:
je snapt me niet

ik bedoel dat hij nu gewoon weer een burger is zoals iedereen dus helemaal 'geen' recht van spreken meer heeft/ geen invloed meer heeft


je maakt het alleen maar nog erger, echt waar haal je die onzin vandaan.

bovendien was de LPF niet een partij voor de bugers????/ (zeggen ze)


als je een bepaalde publieke functie hebt, moet je niet je eigen mening uitdragen, je bent onderdeel van een team.

Hij kon niet functioneren in dit team, is ontslagen (terecht) en nu als gewone burger kan hij zoveel als hij wil zijn bek opentrekken.

en bovendien een verschil met de gewone burger: hij hoeft maar een telefoontje te plegen en er staat een camera team voor zijn deur.

Herben is GEEN doornsee burger(meer).


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-09-2002 14:06 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 27 september 2002 14:03 schreef ghoulliette het volgende:
[knip]dit gedeelte bedoelde ik dus met langs elkaar heen lullen[/knip]

en bovendien een verschil met de gewone burger: hij hoeft maar een telefoontje te plegen en er staat een camera team voor zijn deur.

Herben is GEEN doorsnee burger(meer).


dat is weer wel zo jah... maar toch vind ik niet dat iedereen naar hem moet luisteren, hij is immers geen politicus meer nu, hij heeft nix meer in te brengen qua macht


Je moeder.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-09-2002 15:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wel, om maar weer on topic te gaan, dit soort dingen zijn natuurlijk belachelijk.

Ik vind dat politiek zich helemaal niet moet bemoeien met verslaggeving.

quote:
"De omroepbazen moeten zich dus realiseren dat ze de politiek niet kunnen bruskeren" zo stelt Herben.

Nou, dat lijkt me duidelijk. Ik hoop dat ie oprot.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-09-2002 17:51 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2002 15:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Wel, om maar weer on topic te gaan, dit soort dingen zijn natuurlijk belachelijk.

Ik vind dat politiek zich helemaal niet moet bemoeien met verslaggeving.


Nou, dat lijkt me duidelijk. Ik hoop dat ie oprot.


ja idd, aufrossen.

btw Karnivoor ik denk dat ik jou stukjes verkeerd geinterpreteerd heb. solly.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-09-2002 18:39 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

kan gebeuren


Je moeder.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-09-2002 12:59 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 september 2002 10:18 schreef Jade het volgende:
Ik vind het trouwens wel typisch dat dit topic uitgerekend door jou is gestart
Nah.. bij gebrek aan reactie verklaar ik dit dus maar tot een loze opmerking
quote:
Op 27 september 2002 15:41 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vind dat politiek zich helemaal niet moet bemoeien met verslaggeving.
Maar waar komt ineens dat idee vandaan dat dat wel hoort en dat het zo maar moet kunnen? Is dat overgewaaid uit Amerika, waar de politiek een dikke vinger in de pap te roeren heeft als het gaat om verslaggeving en het kleuren van nieuws (tenminste, zo is het sterke vermoeden), of beseffen mensen als Herben niet dat dat in onze cultuur simpelweg 'not done' is?


I'm not being rude. You're just insignificant.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 30-09-2002 13:03 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

er komt nu ook een debat in de 2de kamer, om het geweld te beperken dat op de beeldbuis zichtbaar is.
bah nog minder bloed op de buis.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 30-09-2002 13:09 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 30 september 2002 13:03 schreef linknl het volgende:
er komt nu ook een debat in de 2de kamer, om het geweld te beperken dat op de beeldbuis zichtbaar is.
Ja, dat gaat ook weer te ver natuurlijk. Ik snap dat het een probleem is dat kinderen tegenwoordig op te vroege leeftijd met (dit soort) geweld geconfronteerd worden.. maar dat ligt m.i. aan de ouders en de opvoeding (damn, wat een CDA standpunt ).

Net als altijd wordt er geweld op de TV getoond en net als altijd worden daar waarschuwingen voor het item (film, nieuws etc.) gegeven en het wordt op een later tijdstip uitgezonden. Ik heb het idee dat het enige verschil is met hoe ik vroeger opgroeide dat ik na half negen nauwelijks meer TV mocht kijken en tegenwoordig hebben kotertjes van zes al bottere films gezien dan ik nu.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen