IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Gaat Nederland richting de censuur? Vorige pagina | Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 30-09-2002 16:42 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

"Mein Kampf" van Adolf Hitler is verboden in nederland (lees: censuur)

Mag ik niet zelf bepalen waar de fouten liggen in de argumentatie van deze icoon van het kwaad? Ik zag het boek wel eens liggen op een boekenmarkt, maar daar kostte hij meteen een paar honderd piek.

Trouwens, als Mein Kampf verboden is, dan mag dat andere boek, dat nog veel verdorverner is, ook meteen verboden worden!!! (Goh, welk boek zou ik bedoelen? )


Dear dirty delightful old drunken old days


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-10-2002 2:24 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

het zal allemaal wel meevallen want de media hoeft 'm hele maal niet meer de bruuskeren hij komt zelf al stom over, en trouwens herben versus de media, dat verliest ie, de media is veeeeeeeeeeeeeeeeel machtiger dan de politiek.

O.K. daar ga ik weer

De LPF is de grooste grap ooit, alle jezus ik lag me slap om de uitspraken, van die partij...

het ergste is nog we dat "in de geest van pim" gezeik, een drogreden aanvoeren als politieke rechtvaardiging, hillarisch gewoon weg...

en ook zal ik nog maar is zeggen dat Pim gewoon een schreeuwlelijk was, ja hij is dood en de manier waarop was niet best, maar damn waarom mag ik opeens niet meer in plubliek beweren dat pim een zak was, dat vond ik voor zijn dood, en ik zie niet in waarom dat daarna zou veranderen...

Maar ik hoop dat alle mensen die LPF hebben gestemd nu dan wakker zijn geworden, in de peilingen nu zijn ze al door helft dus blijkbaar worden er (gelukkig) mensen wakker, alleen jammer dat dat niet in mei kon...

ik ben weer uti gepreekt.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 01-10-2002 10:42 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2002 2:24 schreef Dargull het volgende:

Maar ik hoop dat alle mensen die LPF hebben gestemd nu dan wakker zijn geworden, in de peilingen nu zijn ze al door helft dus blijkbaar worden er (gelukkig) mensen wakker, alleen jammer dat dat niet in mei kon...



Echt wakker zijn ze nog niet, die LPF-stemmers: de meeste stemmen gaan gewoon naar die christenhonden van het CDA. De religie is weer helemaal terug in de politiek en dat juist in deze tijd van religieuze polarisatie! Stelletje bange schijterds!


Dear dirty delightful old drunken old days


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2002 10:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2002 9:15 schreef helmet het volgende:
Dit bericht wat ik vanochtend aantrof baart mij toch wel enige zorgen:

Wraak Herben kost NOS 5%

De NOS moet 5% bezuinigen, mede omdat Mat Herben (LPF) vind dat de NOS te eenzijdig heeft bericht over Fortuyn. Dat heeft hij verklaard op Business Nieuws Radio.

"Het gaat hier niet om een straf" zegt Herben, maar benadrukt wel dat de politiek het budget van de publieke omroep bepaalt. "De omroepbazen moeten zich dus realiseren dat ze de politiek niet kunnen bruskeren" zo stelt Herben.

Net als elke ambachtelijke organisatie moet ook de NOS 5% korten. "Hiermee is het appeltje geschild" Sinds de gemeenteraadsverkiezingen zou Herben al een hekel aan de NOS hebben.

(Bron: Fok!)

Wat denken jullie hier van? Neigen we tegenwoordig in Nederland blijkbaar naar een verkapte vorm van politieke censuur of is dit juist een legitieme actie om het gekleurde (als dat waar is natuurlijk) nieuws aan banden te leggen.

Alle publieke omroepen worden gekort, dus die bezuiniging is niet een gevolg van censuur, alleen Adolf Herben (snorretje, scheiding ) heeft er een twist aan gegeven zodat het lijkt alsof het gaat om de verslaggeving rondom rottende Pim.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 01-10-2002 12:49 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Handgemeen bij LPF-vergadering

DEN HAAG - Vlak voor het begin van de fractievergadering van de LPF heeft zich in de vergaderzaal een handgemeen voorgedaan, waarbij LPF-Tweede-Kamerlid Alblas fotograaf S. Ligtenberg van Het Parool een klap tegen de kaak heeft gegeven.

Tot grote ergernis van de LPF-Kamerleden waren fotografen en cameraploegen de vergaderzaal binnen gegaan. Dat is niet toegestaan, tenzij daar vooraf afspraken over zijn gemaakt. Die afspraken waren er niet.

Alblas trok eerst de flitser van de camera van Ligtenberg en gooide die door de kamer tegen de muur. De flitser heeft het begeven. De Parlementaire Persvereniging heeft inmiddels bij het dagelijks bestuur van de Tweede Kamer geprotesteerd tegen de actie van LPF'er Alblas. Volgens de vereniging gaat het gedrag van het Kamerlid "alle perken te buiten". Ze hoopt dat het bestuur van de Kamer "gepaste maatregelen" neemt.

(Bron: Nu.nl)


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2002 12:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

COOL
Matten Herben!


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-10-2002 12:52 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Gefrustreerde zielige jongetjes zijn het toch die LPF fractie....


VUIG
"Selbstmord für einenen höheren Ruhm"
Usericon van VUIG
Posted 01-10-2002 12:55 by VUIG Wijzig reactieProfiel van VUIGQuote dit berichthttp://vuig.cjb.net/

dit forum lijkt me een practhig voorbeeld van censuur.,...






Heaven, once so proud, look as it comes down


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 01-10-2002 18:55 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

In Nederland heerst al jaren/eeuwen censuur, word toch eens wakker mensen en doe niet mee aan deze (linkse) stemmingmakerij...


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2002 20:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2002 18:55 schreef Heiden het volgende:
In Nederland heerst al jaren/eeuwen censuur, word toch eens wakker mensen en doe niet mee aan deze (linkse) stemmingmakerij...


Ik denk niet dat censuur iets typisch links is. denk maar aan de VS bijv.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-10-2002 20:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik dacht dat het meer rechts was ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2002 20:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2002 20:36 schreef Jenje het volgende:
Ik dacht dat het meer rechts was ...


In communistisch china is ook veel censuur.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 01-10-2002 20:50 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik zei ook niet dat censuur iets typisch links was, het word door elke machthebber gebruikt of het nu Hitler, Stalin, Kok of Bush is, ik had het over linkse stemmingmakerij. Waarbij ik links ook nog tussen haakjes zet.
En imho zijn de PVDA vuile hufters. Ik kom uit de Oostelijke Mijnstreek, maar ik zal jullie de geschiedenis niet gaan vertellen. Links of rechts, machtsmisbruik en corruptie zit overal in dit verrotte systeem. Ook in de jaren van Den Uyl, waar mensen zo'n romantisch beeld van hebben.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2002 20:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2002 20:50 schreef Heiden het volgende:
Ik zei ook niet dat censuur iets typisch links was, het word door elke machthebber gebruikt of het nu Hitler, Stalin, Kok of Bush is, ik had het over linkse stemmingmakerij. Waarbij ik links ook nog tussen haakjes zet.
En imho zijn de PVDA vuile hufters. Ik kom uit de Oostelijke Mijnstreek, maar ik zal jullie de geschiedenis niet gaan vertellen. Links of rechts, machtsmisbruik en corruptie zit overal in dit verrotte systeem. Ook in de jaren van Den Uyl, waar mensen zo'n romantisch beeld van hebben.


ja, ik las het net en je bedoelt inderdaad iets anders. mijn fout.
Ik heb een zeer groet afkeer voor nagenog alle gladde politice zowel links als rechts. Ik denk dat ik alleen nog iest respect voor jan marijnissen heb omdat die zo direct is en nog het meest doet denken aan een normale man uit de straat. maar verder, de rosemoller,jorritsma etc etc. laat maar zitten.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 01-10-2002 21:05 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Dat bedoel ik met 'dit verrotte systeem' er heerst maar 1 politiek, die van het kapitaal. Het parlement is er gewoon om ons te laten denken dat we in een democratie leven. Of je nu links of rechts stemt, het blijft gewoon kut.
Ik heb trouwens ook een tyfushekel aan de LPF, jullie moeten niet denken dat ik ze wil verdedigen ofzo...Maar ik haat alle parlementaire politiek.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 01-10-2002 21:09 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

klinkt wel lekker positief, die actie van de LP

(Hoewel het er imo niet inzit dat ze echt zo gaan censureren als Hitler dat bijvoorbeeld deed.)

[Dit bericht is gewijzigd door Angela Mortis op 01-10-2002 21:10]


MuayThaigerrr!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-10-2002 21:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2002 21:05 schreef Heiden het volgende:
Dat bedoel ik met 'dit verrotte systeem' er heerst maar 1 politiek, die van het kapitaal. Het parlement is er gewoon om ons te laten denken dat we in een democratie leven. Of je nu links of rechts stemt, het blijft gewoon kut.
Ik heb trouwens ook een tyfushekel aan de LPF, jullie moeten niet denken dat ik ze wil verdedigen ofzo...Maar ik haat alle parlementaire politiek.



maar het zit er wel erg ingebakken om op de oude garde te stemmen, ook bij mj. bijvoorbeeld, een tijdje geleden was er zoiets als de natuurwetpartij. die waren totaal anders maar ik vond het een stel zweverige clowns. maar goed, misschien hadden we beter masaal op zo een soort partij moeten stemmen, dan was er mischien wel een nieuw soort politiek gekomen. en de LPF, die zijn al geheel in een normale partij veranders op wat meer geschreeuw na.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 01-10-2002 21:12 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Maak jullie maar niet druk mensen, de media censureert zichzelf al genoeg door ons list en bedrog voor waarheid aan te smeren...


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 01-10-2002 21:22 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2002 21:11 schreef attila_de_hun het volgende:
maar het zit er wel erg ingebakken om op de oude garde te stemmen, ook bij mj. bijvoorbeeld, een tijdje geleden was er zoiets als de natuurwetpartij. die waren totaal anders maar ik vond het een stel zweverige clowns. maar goed, misschien hadden we beter masaal op zo een soort partij moeten stemmen, dan was er mischien wel een nieuw soort politiek gekomen. en de LPF, die zijn al geheel in een normale partij veranders op wat meer geschreeuw na.


Ik geloof gewoon niet in parlementaire politiek Atilla, we kunnen wel massaal Natuurwetpartij gaan stemmen, maar denk je dat er dan wat veranderd? Philips, Shell en Unilever regeren dit land. De politiek kan ze hoogstens wat versterken of verzwakken.
Er is imo maar 1 manier om het tij van deze wereld te keren en dat is revolutie. Alle politici, media-magnaten, kapitalisten en politieagenten over de kling...
Maar ja, ik ben misschien wat idealistisch aangelegd.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2002 0:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2002 21:22 schreef Heiden het volgende:
Ik geloof gewoon niet in parlementaire politiek Atilla, we kunnen wel massaal Natuurwetpartij gaan stemmen, maar denk je dat er dan wat veranderd? Philips, Shell en Unilever regeren dit land. De politiek kan ze hoogstens wat versterken of verzwakken.
Er is imo maar 1 manier om het tij van deze wereld te keren en dat is revolutie. Alle politici, media-magnaten, kapitalisten en politieagenten over de kling...
Maar ja, ik ben misschien wat idealistisch aangelegd.
.... daarom blijven we maar steken in bier zuipen en headbangen op Ildjarn e.d. . Want dat is wat er in de praktijk van die 'revolutie' terecht komt. Niemand (ik ook niet) is nl. bereid z'n leventje op te geven om dingen op te gaan blazen. Trouwens, iets dergelijks is op 6 mei gebeurd toen Pim doodgeschoten werd. De resultaten na vier, vijf maanden zijn absoluut niet positief. Misschien had meneer van der G. z'n energie beter op andere manieren kunnen gebruiken, maar dit is wel een schoolvoorbeeld van een 'revolutionaire' daad, denk ik. De gevolgen zullen we de komende tijd ondervinden.... persoonlijk heeft mijn idealisme o.a. hierdoor een flinke deuk gekregen .


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-10-2002 1:02 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 0:40 schreef Dwaallicht het volgende:
.... daarom blijven we maar steken in bier zuipen en headbangen op Ildjarn e.d. . Want dat is wat er in de praktijk van die 'revolutie' terecht komt. Niemand (ik ook niet) is nl. bereid z'n leventje op te geven om dingen op te gaan blazen. Trouwens, iets dergelijks is op 6 mei gebeurd toen Pim doodgeschoten werd. De resultaten na vier, vijf maanden zijn absoluut niet positief. Misschien had meneer van der G. z'n energie beter op andere manieren kunnen gebruiken, maar dit is wel een schoolvoorbeeld van een 'revolutionaire' daad, denk ik. De gevolgen zullen we de komende tijd ondervinden.... persoonlijk heeft mijn idealisme o.a. hierdoor een flinke deuk gekregen .


Revolutie is meer iets massaals imo, dingen opblazen of mensen voor de kop schieten op eigen houtje vind ik meer terrorisme, de mensen moeten gewoon wakker worden. En met dingen opblazen zul je niet veel mensen voor je ideeen winnen, hoewel het wel lekker is natuurlijk.
En mijn leven suckt op dit moment, ik ben best bereid om op de barricades te gaan staan. Ik sterf liever vechtend dan dat ik leef op mijn knieen.
Maar ja, de mensheid ligt jammer genoeg in een diepe slaap. En ik headbang nog maar wat op Hate Forest en zuip me nog een bier.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2002 1:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 1:02 schreef Heiden het volgende:
Revolutie is meer iets massaals imo, dingen opblazen of mensen voor de kop schieten op eigen houtje vind ik meer terrorisme, de mensen moeten gewoon wakker worden.

Heh


Ja, dat is inderdaad het probleem. Maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren, omdat de massa dom is. Dus is het zaak om de massa voor je te winnen met behulp van propaganda. Helaas is het te laat voor die strijd; ik denk dat je wel weet waarom. Anyway, wat dat betreft ben ik tegenwoordig behoorlijk pessimistisch.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 02-10-2002 1:25 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 1:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Heh


Ja, dat is inderdaad het probleem. Maar dat zal natuurlijk nooit gebeuren, omdat de massa dom is. Dus is het zaak om de massa voor je te winnen met behulp van propaganda. Helaas is het te laat voor die strijd; ik denk dat je wel weet waarom. Anyway, wat dat betreft ben ik tegenwoordig behoorlijk pessimistisch.


Ja, het is al veels te laat, pessimisme, nihilisme en misanthropie is het enigste wat ik de laatste paar jaar nog voel. Maar soms wil ik nog wel eens wat zeuren, maar proberen de wereld te veranderen is al lang verleden tijd voor me. Ik stort me wel lekker de verdoemenis in zoals de rest van deze verrotte planeet. Heb ik ook nog wat plezier tenminste, hehehe.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2002 1:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat... is waar. Ik heb hetzelfde; maar ik vind die gedachte zo teleurstellend als ik naar m'n eerdere idealisme kijk. Echter, ik krijg ook zoiets van 'fuck them'. Zit je daar een beetje langharig & ongeaccepteerd & idealistisch te wezen, propaganda te verspreiden over het web (IMO nog steeds de meest effectieve vorm van demonstratie omdat je ideeën in de hoofden van mensen kunt planten ipv vijandige reacties oproepen door protestmarsen) vooral op de newsgroups (damn... wat ben ik daar bezig geweest) en er gebeurt geen FUCK, sterker nog, het wordt erger.

Dan maar gelimiteerd hoereren en fucking goed verdienen al moet ik zeggen dat dat metal café idee wel enigszins postvat .


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 02-10-2002 2:21 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Das ne precies het verdomde probleem heren, dat je niet direct aan een revolutie wil deel nemen ala, maar als die paar mensen die dan nog een beetje normaal denken bervolgens, dingen gaan roepen in de trend van laat dan maar zitten ook, tsja dan is het einde zoek, dammit mensen sluit je aan één laat je stem in ieder geval gehoord worden, opgeven is wel het laatste dat verandering brengt.

Er zijn andere mannieren dan terrorisme of revolutie om je doel te bereiken, of je stem gehoord te laten worden, ga dan godver de barricades op! en niet gezellig op een forum neuzelen over "wat je wel niet zou willen doen", damnit desnoods geweldloze acties organiseer voor mijn part een illegaal metal feestje in de voortuin van paleis soestdijk, bedenk wat doe wat, maar ga niet zitten kniezen...


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen