IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Marduk [deel II] Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-02-2015 12:07 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 12 februari 2015 12:03 schreef caron het volgende:
Voorbeelden legio hein.

Kataklysm, Hypocrisy, Kreator,...

Goed gezegd hein.


Waarom zit je constant met jezelf te discussiëren? En wie is Hein?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-02-2015 12:09 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 12:06 schreef Ralph het volgende:
En in welk opzicht is dit van invloed op de muziek?


Omdat dat deel uitmaakt van het totaalpakket.

Logo hoort bij imago van de band, en als dat logo toegankelijker gemaakt wordt, dus ook het imago, zo ook de muziek en dies meer enzovoort.

Metallica, In Flames, de beste voorbeelden.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-02-2015 12:10 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 12:07 schreef Ralph het volgende:
Waarom zit je constant met jezelf te discussiëren? En wie is Hein?


Hein is Broekseels voor "eh".

Maar ik klap nie gaarne in "eh", da's tapetterig.


En nu gaan we vegen


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-02-2015 12:12 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 12 februari 2015 12:09 schreef caron het volgende:
Omdat dat deel uitmaakt van het totaalpakket.


Klinkklare onzin. Nu doe je me denken aan een kerel in de kroeg, jaren geleden. Had een bloedhekel aan alles wat Duits was, en dus ook aan Rammstein. Lieten we hem een keer één van de Engelstalige nummers horen die ze hebben opgenomen, en dat vond 'ie prachtig. Zodra we hem vertelden dat het Rammstein was vond hij het ineens niet meer goed.

Daar konden we geen posters van maken, Hein. Maar als je jezelf voor de gek wilt houden mag dat natuurlijk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-02-2015 12:13 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 februari 2015 12:06 schreef Ralph het volgende:
En in welk opzicht is dit van invloed op de muziek?
Zoals Caron zelf al aangeeft ligt het aan of je een album als totaalproduct neemt, of slechts voor de muziek gaat. Dat eerste gebeurt in het downloadtijdperk natuurlijk steeds minder, als het jou slechts om de muziek gaat (mij over het algemeen wel, ookal koop ik wel alle muziek die ik beluister), heeft zoiets indd geen invloed op de muziek.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 12-02-2015 12:17 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 11:49 schreef Ralph het volgende:
Wat is daar in vredesnaam mis mee? Ik zie dat écht niet.


Ik in feite wel, na Opus Nocturne heeft geen enkel Marduk album me echt nog weten te raken. Het was één van mijn 'instapplaten', samen met The Shadowthrone, In The Nightside Eclipse, Thy Mighty Contract en Ugra Karma. Waarschijnlijk een deel 'achteruitblikvertekening', maar als ik ze nu opzet hoor ik ook nog steeds het 'sacrale', terwijl ik dat bij de albums daarna niet ervaar. Dit is zeker niet zo bij alle bands, maar bij Marduk heb ik dat persoonlijk extreem, het klinkt niet slecht, maar mist ziel imo.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-02-2015 12:20 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 12 februari 2015 12:13 schreef Kvelgeest het volgende:
Zoals Caron zelf al aangeeft ligt het aan of je een album als totaalproduct neemt, of slechts voor de muziek gaat. Dat eerste gebeurt in het downloadtijdperk natuurlijk steeds minder, als het jou slechts om de muziek gaat (mij over het algemeen wel, ookal koop ik wel alle muziek die ik beluister), heeft zoiets indd geen invloed op de muziek.


Ik snap die totaalproductargumentatie niet. Echt niet. Zal mij rotten of men geschminkt gaat als koekiemonster of trui en ev0l tegen een boom aan geplakt staat met de middelvingers omhoog en een kwade blik, als de muziek in orde is, is dat eigenlijk het enige wat voor me telt.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-02-2015 12:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

O maar daar ben ik het wel mee eens., een album is meer dan muziek alleen.
Waar ik het moeilijk mee heb zijn die constante nostalgische mijmeringen. Over tien jaar heeft een nu nieuwe fan het over zijn instapalbum 'Frontswein' en hoe fantastisch dat album een sfeer pakt die later niet meer is geëvenaard.


http://www.slate.com/articles/health_and_science/science/2014/08/musical_nostalgia_the_psychology_and_neuroscience_for_song_preference_and.html


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-02-2015 12:32 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 12:12 schreef Ralph het volgende:
Klinkklare onzin. Nu doe je me denken aan een kerel in de kroeg, jaren geleden. Had een bloedhekel aan alles wat Duits was, en dus ook aan Rammstein. Lieten we hem een keer één van de Engelstalige nummers horen die ze hebben opgenomen, en dat vond 'ie prachtig. Zodra we hem vertelden dat het Rammstein was vond hij het ineens niet meer goed.

Daar konden we geen posters van maken, Hein. Maar als je jezelf voor de gek wilt houden mag dat natuurlijk.


Oyalélé van K3 vind ik ook één goed nummer ja.

Ga ik daarom K3 supporten of naar één van hun optredens gaan?

Neen.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-02-2015 12:33 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 12:32 schreef caron het volgende:
Oyalélé van K3 vind ik ook één goed nummer ja.

Ga ik daarom K3 supporten of naar één van hun optredens gaan?

Neen.


Zet op 90 procent van die pop-parade zware gitaren en ze vinden het hier allemaal goed (cfr. Me First and the Gimme Gimmes).

Omgekeerd hebben vele van die "punk"bands ook gewoon Sesamstraat-melodieën, en zo ook metal.


En nu gaan we vegen


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-02-2015 13:20 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 12 februari 2015 12:32 schreef caron het volgende:
Oyalélé van K3 vind ik ook één goed nummer ja.


Het ís ook maar één nummer! En waarom blijf je jezelf quoten, malloot?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 12-02-2015 13:37 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 12:29 schreef spectre het volgende:
Waar ik het moeilijk mee heb zijn die constante nostalgische mijmeringen.


Waar dient een forum anders voor? Ik sprak ook bewust van 'achteruitkijkspiegelvertekening'. Het blijft nog steeds zo dat bepaalde muziek je meer doet dan andere, anders zou alles vanuit je tienerjaren onderhevig zijn aan het beschreven fenomeen. Verder zijn er genoeg andere recente bands en albums die we wel weten te raken, maar Marduk hoort daar dus niet bij. Zo kon ik Satyricon wel blijven smaken (met uizondering van die laatste). Het is dus zeker niet alleen nostalgisch gemijmer, al blijft het mijns inziens toch een aangenaam tijdverdrijf zo nu en dan.

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 12-02-2015 13:38]


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 12-02-2015 15:04 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 12:01 schreef caron het volgende:
Wat de booklet betreft, teksten mogen zeker, gaarne zelfs.
Maar als elk bandlid één pagina inneemt voor een ultra-tripperige foto, begint dat voor mij al zeer slecht te rieken.


Ik moet daar allemaal nie van weten.
Dat was bij Opus Nocturne al zo met die slechte tekeningen.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 12-02-2015 15:15 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 15:04 schreef bokkie666 het volgende:
Dat was bij Opus Nocturne al zo met die slechte tekeningen.


Tekening was van Kris Verwimp.
Integere persoon die nooit zijn ziel aan de Christus zou verkopen.


En nu gaan we vegen


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-02-2015 16:02 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 februari 2015 12:20 schreef Ralph het volgende:
Ik snap die totaalproductargumentatie niet. Echt niet. Zal mij rotten of men geschminkt gaat als koekiemonster of trui en ev0l tegen een boom aan geplakt staat met de middelvingers omhoog en een kwade blik, als de muziek in orde is, is dat eigenlijk het enige wat voor me telt.
Dat zijn wat mij betreft twee verschillende dingen.
Mij gaat het ook om de muziek. Daarnaast heb ik echter vrachtwagenladingen CD's in de kast staan waarvan ik liever niet heb dat mensen van buiten 'de scene' deze visuele, esthetische wondertjes aan een inspectie onderwerpen. Te gênant, te puberaal, te clownesk. Een album kan echter meer zijn dat slechts de muziek. Een conceptalbum bijvoorbeeld, waarbij het artwork en de teksten een hoge toevoegende waarde hebben. Als voorbeeld, ik weet niet waarom, springt "Music Inspired by the Life and Times of Scrooge" van Tuomas Holopainen mij te binnen. Zo'n album is meer dan alleen de muziek. Zo is dat ook bij een Watain, DSO, Funeral Mist of hedendaagse Marduk. De sfeer die de gehele gimmick moet uitstralen werkt ook door in het artwork, de teksten en esthetische en iconografische keuzes in hun merch.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 12-02-2015 16:10]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-02-2015 16:02 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 februari 2015 13:20 schreef Ralph het volgende:
En waarom blijf je jezelf quoten, malloot?
Omdat het zulke goede quotes zijn.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 12-02-2015 16:06 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 15:15 schreef caron het volgende:
Tekening was van Kris Verwimp.
Integere persoon die nooit zijn ziel aan de Christus zou verkopen.
Neen, binnenin. Een matig getekend portret van elk bandlid, een per bladzij. Dan was Heaven Shall Burn een grote stap vooruit.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-02-2015 16:08 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 februari 2015 16:06 schreef bokkie666 het volgende:
Neen, binnenin. Een matig getekend portret van elk bandlid, een per bladzij. Dan was Heaven Shall Burn een grote stap vooruit.
(':

Clowneske zooi is dat.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 12-02-2015 16:28 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 16:06 schreef bokkie666 het volgende:
Neen, binnenin. Een matig getekend portret van elk bandlid, een per bladzij. Dan was Heaven Shall Burn een grote stap vooruit.


Juist, die tekeningen binnenin... Ik vond het groen ook niet echt gepast, maar met hun roze logo op Those of the Unlight hadden ze ook hieromtrent al een voorgeschiedenis. Muzikaal/op vlak van sfeer blijft Opus Nocturne onovertroffen, daarna zat de rest misschien beter qua algemeen plaatje, maar deed dit de muziek ook een andere kant opgaan, één die ik minder waardeerde. Ik heb het gewoon niet zo voor oorlogsthematiek in BM, levert niet de 'sfeer' op die ik graag in BM terugvindt.

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 12-02-2015 16:29]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-02-2015 16:29 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 februari 2015 16:28 schreef mikkasscar het volgende:
Juist, die tekeningen binnenin... Ik vond het groen ook niet echt gepast, maar met hun roze logo op Those of the Unlight hadden ze ook hieromtrent al een voorgeschiedenis. Muzikaal/op vlak van sfeer blijft Opus Nocturne onovertroffen, daarna zat de rest misschien beter qua algemeen plaatje, maar deed dit de muziek ook een andere kant opgaan, één die ik minder waardeerde. Ik heb het gewoon niet zo voor oorlogsthematiek in BM, levert niet de 'sfeer' op die ik bij BM associeer.
Sfeer is sinds "Plague Angel" in alle facetten van het totaalproduct zeker terug.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-02-2015 16:51 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 12 februari 2015 12:05 schreef Kvelgeest het volgende:


Ik zie eigenlijk wel wat daar mis mee is. Iets dat dergelijke shirts uitbrengt, wil je toch niet in de kast hebben staan, mee geassocieerd (kunnen) worden?
Productie: niet alle bands gaan er op vooruit met een geliktere productie. Veel black metalbands gebruiken productie als sfeerelement, gimmick of statement. Kunnen de azijnpissers wel weer gaan zeuren over het verbloemen van slecht spel of incapabiliteit, maar bij veel bands is het een bewuste keus. Een Paysage d'Hiver bijvoorbeeld krijgt juist zo'n kille, winterse sfeer door de productie. Aan de andere kant zijn er hele volksstammen death metalbands die gewoon geen leuk/goede muziek kunnen maken, en zich dan maar gaan verschuilen achter muzikaal vakmanschap en gladde productie. Ja, 'leuk', het klinkt echter nergens naar.




Tuurlijk, maar je kunt ook sfeer creëren met een wél goede productie waarbij in ieder geval de instrumenten te horen zijn. Nog een keer Mayhem als voorbeeld, Ordo Ad Chao. Nu trek ik persoonlijk die productie niet zo heel goed, maar hij is absoluut sfeervol, én je kunt alles goed uit elkaar houden. Zo'n productie á la Paysage d'Hiver, ik begrijp het niet. Sfeer creëren is 1, je productie dusdanig neerzetten dat je de drums nauwelijks kunt horen en het geheel klinkt alsof alle laag is weggedraaid is heel wat anders. Je hoeft geen Dimmu Borgir-mixage te doen, maar een klein beetje definitie is toch wel wenselijk imho.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 12-02-2015 17:15 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2015 16:28 schreef mikkasscar het volgende:
Juist, die tekeningen binnenin... Ik vond het groen ook niet echt gepast, maar met hun roze logo op Those of the Unlight hadden ze ook hieromtrent al een voorgeschiedenis. Muzikaal/op vlak van sfeer blijft Opus Nocturne onovertroffen, daarna zat de rest misschien beter qua algemeen plaatje, maar deed dit de muziek ook een andere kant opgaan, één die ik minder waardeerde. Ik heb het gewoon niet zo voor oorlogsthematiek in BM, levert niet de 'sfeer' op die ik graag in BM terugvindt.
Op Heaven Shall Burn is nog geen oorlogsthematiek, vergis je niet! Fantastische gitaarsound ook. Muzikaal verschillen Opus Nocturne en Heaven Shall Burn niet eens zo veel.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 13-02-2015 0:18 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Dat laatste is echt onzin, pure onversneden onzin.
Op HSB begon Marduk al in concepten te werken. Lang geleden dat ik die nog gespeeld heb, maar je had al die story rond Dracul, tochten tegen de moslims.

De eerste met Legion als zanger, daar waar Morgan veelal de leider was vooraf en de zangers bijkomstig waren, eiste Legion het frontmanschap meteen op.

Nightwing was een tweede versie van HSB en vanaf Panzer begon de razernij. Nadien heb ik het maar nauwelijks gevolgd.
Zo'n Wormwood is puur marketing, elk riedeltje, elk baslijntje meticuleus uitgekiend.

Serpent Sermon heeft sterke momenten, Frontschwein is één goeie schijf.
Meer niet.

Opus Nocturne is voor mij één unieke schijf in het Marduk-oeuvre, net lijk Pure Holocaust dat van Immortal was. Iedereen prijst At The Heart Of Winter maar dat was gewoon Pure Holocaust numero twee.
Beter weten? Neen. Zéker weten.


En nu gaan we vegen


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 13-02-2015 10:26 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 februari 2015 16:51 schreef Ethereal het volgende:
Tuurlijk, maar je kunt ook sfeer creëren met een wél goede productie waarbij in ieder geval de instrumenten te horen zijn. Nog een keer Mayhem als voorbeeld, Ordo Ad Chao. Nu trek ik persoonlijk die productie niet zo heel goed, maar hij is absoluut sfeervol, én je kunt alles goed uit elkaar houden. Zo'n productie á la Paysage d'Hiver, ik begrijp het niet. Sfeer creëren is 1, je productie dusdanig neerzetten dat je de drums nauwelijks kunt horen en het geheel klinkt alsof alle laag is weggedraaid is heel wat anders. Je hoeft geen Dimmu Borgir-mixage te doen, maar een klein beetje definitie is toch wel wenselijk imho.
Wellicht. Die Mayhem-plaat die jij noemt ben ik overigens niet echt mee bekend. Ik vind Mayhem, op TGDoW na, een goed overbodige en zwaar overgewaardeerde band.
Echter bij bepaalde bands is het gewoon echt een bewuste keus de productie zo in te zetten. Als je bijvoorbeeld bij een 'Harvest' (Australische BM) gaat 'zeuren' over de productie, dan heb je, ja het klinkt heel elitair en kinderlijk tegelijk, het project gewoon niet begrepen. Die gaan willensenwetens voor een zeer rauwe 'old-school' sound. Zo'n Paysage d'Hiver doet het er ook gewoon om. Die gast zit ook in Darksace; een band met toch een beduidend andere productie. En als je het mij vraagt werkt het voor Paysage d'Hiver.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 13-02-2015 13:08 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Gaan zeuren bij BM over speltechnische elementen, ik weet niet of ik het grappig of triest moet vinden.

Dat de bas nauwelijks hoorbaar is en andere elementen van de drums is juist toegankelijk aan die definitie en precisering van het genre.

Als je dan toch zo de elitaire technicien wilt uithangen, ga wat Gorguts/Cryptopsy luisteren, Malmsteen of voor mijn part jazz.

Ok?


En nu gaan we vegen


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen