IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : II - Livets Ändhållplats [Shining (Swe) topic] Vorige pagina
FrenkieB
Usericon van FrenkieB
Posted 15-11-2015 19:08 by FrenkieB Wijzig reactieProfiel van FrenkieBQuote dit bericht

Nog wat foto's van Shining gisteravond samen met Der Weg Einer Freiheit en Imperium Dekadenz.

Now that is ridiculous, Dude. No one is going to cut your dick off.

Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 18-08-2017 13:54 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Nieuw album komt eraan. http://season-of-mist.com/news/shining-2017-07-07

X - Varg Utan Flock (Wolf without a Pack)

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-01-2018 22:01 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit berichthttp://last.fm/user/remco-verhees

Nieuwe album te streamen.

Tommeh
Vingeraar Der Gleuven [meerdere vingers]
Usericon van Tommeh
Posted 04-01-2018 2:36 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

Vroeger ging ik er medium hard op, maar ik kan niet meer om de epische sneukneuzerij heen die Niklas heet heen. Helaasch.

(crying in spanish)

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-01-2018 10:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Erg moeilijk, dat nieuwe album.

Aan de ene kant vind ik het heel lekker. De stuwende groove, de getergde vocals (ik vind Niklas nog steeds één van de beste vocalisten uit het genre), de subtiele details, de melodie in de solo’s, noem maar op. Gewoon smullen.

Aan de andere kant begint Shining een beetje AC/DC-achtige trekjes te vertonen qua inspiratie. Het is een bijna letterlijke herhaling van V – Halmstad. Alsof je een stuk tekst kopiëert en alleen het lettertype en regelafstand hebt veranderd. Akoestische breaks, manier waarop solo’s worden ingezet en positionering in het nummer, vocale timing en frasering, volgorde van nummers etc. etc.

Dus ja…. Erg lekker, maar artistieke relevantie nul komma nul als je het mij vraagt en dat gaat toch storen.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Northward
Usericon van Northward
Posted 09-01-2018 15:55 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Prima plaat eigenlijk, beter dan verwacht (na Halmstad kon het me niet zo meer boeien), met name de eerste drie nummers. Maar meer van hetzelfde idd.

Doodskop
mental as fuck !
Usericon van Doodskop
Posted 09-01-2018 17:50 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

nooit wat aan die jankmuil en zijn muziek gevonden.. de fucking poser had allang dood moeten zijn met dat gejank van m.

666

Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 12-01-2018 12:47 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2018 10:48 schreef M. het volgende:
Erg moeilijk, dat nieuwe album.

Aan de ene kant vind ik het heel lekker. De stuwende groove, de getergde vocals (ik vind Niklas nog steeds één van de beste vocalisten uit het genre), de subtiele details, de melodie in de solo’s, noem maar op. Gewoon smullen.

Aan de andere kant begint Shining een beetje AC/DC-achtige trekjes te vertonen qua inspiratie. Het is een bijna letterlijke herhaling van V – Halmstad. Alsof je een stuk tekst kopiëert en alleen het lettertype en regelafstand hebt veranderd. Akoestische breaks, manier waarop solo’s worden ingezet en positionering in het nummer, vocale timing en frasering, volgorde van nummers etc. etc.

Dus ja…. Erg lekker, maar artistieke relevantie nul komma nul als je het mij vraagt en dat gaat toch storen.

Zet deze review maar op frontpage. Hetgeen er nu staat snijdt geen hout, als het uberhaupt al iets zegt.

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Tommeh
Vingeraar Der Gleuven [meerdere vingers]
Usericon van Tommeh
Posted 12-01-2018 13:14 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

Ja want V is helemaal niet dé Shining plaat, toch? Zou eerder zeggen IV. Niet dat V niet gaaf is verder...

(crying in spanish)

Northward
Usericon van Northward
Posted 12-01-2018 17:53 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

V was in mijn herinnering wel de plaat waarmee ze een stuk bekender werden. Meer media aandacht, meer liefhebbers van buiten de black metal scene.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-01-2018 18:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb nog eens een paar back to back luistersessies van IV en V gehouden. Beiden zijn mooie stappen in de evolutie van de band, met V stukken minder "traditionele black metal": akoestische stukken beter door de nummers heen geweven, het mierzoete begin + geleidelijke ontsporing van "Längtar Bort Från Mitt Hjärta", de onbeschaamde openingsriff van "Låt Oss Ta Allt Från Varandra" etc, dat soort dingen tref je niet aan op IV. Of V dé plaat is weet ik niet (wat boeit het ook) maar V is wel de plaat die ze nu met X dunnetjes overdoen.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com