IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : II - Livets Ändhållplats [Shining (Swe) topic] Vorige pagina | Volgende pagina
FrenkieB
Usericon van FrenkieB
Posted 15-11-2015 19:08 by FrenkieB Wijzig reactieProfiel van FrenkieBQuote dit bericht

Nog wat foto's van Shining gisteravond samen met Der Weg Einer Freiheit en Imperium Dekadenz.



Now that is ridiculous, Dude. No one is going to cut your dick off.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 18-08-2017 13:54 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

Nieuw album komt eraan. http://season-of-mist.com/news/shining-2017-07-07

X - Varg Utan Flock (Wolf without a Pack)


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-01-2018 22:01 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht



Nieuwe album te streamen.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 04-01-2018 2:36 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

Vroeger ging ik er medium hard op, maar ik kan niet meer om de epische sneukneuzerij heen die Niklas heet heen. Helaasch.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-01-2018 10:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Erg moeilijk, dat nieuwe album.

Aan de ene kant vind ik het heel lekker. De stuwende groove, de getergde vocals (ik vind Niklas nog steeds één van de beste vocalisten uit het genre), de subtiele details, de melodie in de solo’s, noem maar op. Gewoon smullen.

Aan de andere kant begint Shining een beetje AC/DC-achtige trekjes te vertonen qua inspiratie. Het is een bijna letterlijke herhaling van V – Halmstad. Alsof je een stuk tekst kopiëert en alleen het lettertype en regelafstand hebt veranderd. Akoestische breaks, manier waarop solo’s worden ingezet en positionering in het nummer, vocale timing en frasering, volgorde van nummers etc. etc.

Dus ja…. Erg lekker, maar artistieke relevantie nul komma nul als je het mij vraagt en dat gaat toch storen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Northward
Usericon van Northward
Posted 09-01-2018 15:55 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Prima plaat eigenlijk, beter dan verwacht (na Halmstad kon het me niet zo meer boeien), met name de eerste drie nummers. Maar meer van hetzelfde idd.


Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 09-01-2018 17:50 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

nooit wat aan die jankmuil en zijn muziek gevonden.. de fucking poser had allang dood moeten zijn met dat gejank van m.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 12-01-2018 12:47 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2018 10:48 schreef M. het volgende:
Erg moeilijk, dat nieuwe album.

Aan de ene kant vind ik het heel lekker. De stuwende groove, de getergde vocals (ik vind Niklas nog steeds één van de beste vocalisten uit het genre), de subtiele details, de melodie in de solo’s, noem maar op. Gewoon smullen.

Aan de andere kant begint Shining een beetje AC/DC-achtige trekjes te vertonen qua inspiratie. Het is een bijna letterlijke herhaling van V – Halmstad. Alsof je een stuk tekst kopiëert en alleen het lettertype en regelafstand hebt veranderd. Akoestische breaks, manier waarop solo’s worden ingezet en positionering in het nummer, vocale timing en frasering, volgorde van nummers etc. etc.

Dus ja…. Erg lekker, maar artistieke relevantie nul komma nul als je het mij vraagt en dat gaat toch storen.


Zet deze review maar op frontpage. Hetgeen er nu staat snijdt geen hout, als het uberhaupt al iets zegt.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 12-01-2018 13:14 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

Ja want V is helemaal niet dé Shining plaat, toch? Zou eerder zeggen IV. Niet dat V niet gaaf is verder...


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


Northward
Usericon van Northward
Posted 12-01-2018 17:53 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

V was in mijn herinnering wel de plaat waarmee ze een stuk bekender werden. Meer media aandacht, meer liefhebbers van buiten de black metal scene.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-01-2018 18:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb nog eens een paar back to back luistersessies van IV en V gehouden. Beiden zijn mooie stappen in de evolutie van de band, met V stukken minder "traditionele black metal": akoestische stukken beter door de nummers heen geweven, het mierzoete begin + geleidelijke ontsporing van "Längtar Bort Från Mitt Hjärta", de onbeschaamde openingsriff van "Låt Oss Ta Allt Från Varandra" etc, dat soort dingen tref je niet aan op IV. Of V dé plaat is weet ik niet (wat boeit het ook) maar V is wel de plaat die ze nu met X dunnetjes overdoen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 19-01-2018 10:27 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2018 18:50 schreef M. het volgende:
Ik heb nog eens een paar back to back luistersessies van IV en V gehouden. Beiden zijn mooie stappen in de evolutie van de band, met V stukken minder "traditionele black metal": akoestische stukken beter door de nummers heen geweven, het mierzoete begin + geleidelijke ontsporing van "Längtar Bort Från Mitt Hjärta", de onbeschaamde openingsriff van "Låt Oss Ta Allt Från Varandra" etc, dat soort dingen tref je niet aan op IV. Of V dé plaat is weet ik niet (wat boeit het ook) maar V is wel de plaat die ze nu met X dunnetjes overdoen.


Dunnetjes overdoen vind ik te weinig eer. Met uitzondering van de instrumental, die nergens heen gaat, vind ik de rest van de nummers echt sterk. Het klopt dat het qua structuur en aanpak lijkt op voorgaande Shining-platen (V in het bijzonder), maar moet een band zich constant heruitvinden? Het is ook niet dat de nummers zelf 'gelijk' zijn. Het klinkt als Shining, ja, maar dat verwacht ik ook. Paradise Lost wordt vaak geprezen omdat ze 'back to the roots' gaan, dat Shining opnieuw gaat voor de sound van 10 jaar geleden is ergens gelijkaardig. In vergelijking met de vorige 4 albums is X opnieuw beklijvend in mijn oren, en dat is toch uiteindelijk wat telt. Als je én beklijvend én vernieuwend kan zijn, is dat uiteraard helemaal top. Maar hoeveel bands en albums slagen daarin?

Eindoordeel: -5 punten voor de zwakke instrumental, -5 punten voor 'niet vernieuwende' karakter, maakt dus een dikverdiende 90/100 voor mij.



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 19-01-2018 10:30 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2018 13:14 schreef Tommeh het volgende:
Ja want V is helemaal niet dé Shining plaat, toch? Zou eerder zeggen IV. Niet dat V niet gaaf is verder...


Niet mee eens, heb ook nog eens alles doorgenomen en ik vind de eerste drie oneven platen hun beste, met II en IV als overgangsplaten naar een sound die op respectievelijk III en V werd 'geperfectioneerd'. Na V ging het bergaf, met hier en daar wel nog sterke nummers, maar geen sterke albums in hun geheel. Tot en met X dus...


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 15-02-2019 11:30 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Fri 07: Vera, Groninghen, NL
Sat 08: Helling, Utrecht, NL



I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 15-02-2019 17:33 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

:')!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 10-06-2019 21:44 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Was in de helling prima. Boven verwachting.


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-06-2019 17:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Hij doet het toch maar


signature


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 18-06-2019 13:39 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

ondanks zn overleden broer bedoel je


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-03-2020 8:18 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

https://www.instagram.com/p/B-Xwh7FJ6XA/?igshid=bkpqe9c8kl7i

Op Instagram nu bericht dat Shining niet meer wil touren of liveshows doet met de huidige bezetting.

'done trying to work with filth'

Ben benieuwd..
Laatste show in Vera was muzikaal gezien best aardig, op wat standaard showgedragingen na.




Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 31-03-2020 8:51 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

Misschien kan hij een bejaardenprogramma gaan doen met Gerard Joling.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 31-03-2020 9:59 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 31 maart 2020 8:51 schreef Zwelglichaam het volgende:
Misschien kan hij een bejaardenprogramma gaan doen met Gerard Joling.


Zo oud is hij toch nog niet? Ik denk zelfs dat ik twee jaar ouder ben dan hem...

[Dit bericht is gewijzigd door mikkasscar op 31-03-2020 9:59]


Diarrepelsteeltje
Usericon van Diarrepelsteeltje
Posted 31-03-2020 10:04 by Diarrepelsteeltje Wijzig reactieProfiel van DiarrepelsteeltjeQuote dit bericht

Was vergeten dat deze band überhaupt bestaat.



KwelgeestIV
Haat is een deugd!
Usericon van KwelgeestIV
Posted 31-03-2020 10:09 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 31 maart 2020 8:18 schreef MMayo het volgende:
https://www.instagram.com/p/B-Xwh7FJ6XA/?igshid=bkpqe9c8kl7i

Op Instagram nu bericht dat Shining niet meer wil touren of liveshows doet met de huidige bezetting.

'done trying to work with filth'

Ben benieuwd..
Laatste show in Vera was muzikaal gezien best aardig, op wat standaard showgedragingen na.



Heb anders vernomen dat hij dit jaar dolgraag wilde meetouren met Pride.



Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 31-03-2020 16:56 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 31 maart 2020 8:18 schreef MMayo het volgende:

https://www.instagram.com/p/B-Xwh7FJ6XA/?igshid=bkpqe9c8kl7i

Op Instagram nu bericht dat Shining niet meer wil touren of liveshows doet met de huidige bezetting.

'done trying to work with filth'

Ben benieuwd..
Laatste show in Vera was muzikaal gezien best aardig, op wat standaard showgedragingen na.

Hij moet maar ff kijken.

Heb pas weer eens wat Shining beluisterd bij het opruimen van de platenkast. Vond het vroeger (zo rond IV en V) best goed, vooral omdat Kvarforth altijd een strakke liveband bij zich heeft/had. Maar inmiddels toch ruimschoots uitgekeken op het hele kunstje. En zeker op dat bezopen "I hate myself and I want to die" wat er (nog steeds) omheen hangt. Pffff.


Vox Clamatis in Deserto


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 31-03-2020 18:44 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Eens. De muziek blijft bij de nieuwe platen met vlagen erg sterk. Maar het niveau van III, IV, V en VI wordt nauwelijks nog aangetikt. Live vind ik het sinds 2014 ook echt een aanfluiting. Hele voorspelbare setlist en altijd weer dezelfde trucjes/gedragingen. Beetje klaar mee.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen