IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Knuffeltopic!!! [Boeken] Vorige pagina | Volgende pagina
PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 17-02-2014 9:21 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

So, anyway, finished reading







The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-02-2014 12:57 by Mark Profiel van Mark

In de afgelopen maanden:

-Forge of Darkness (Erikson)
-Children of the helix (novelle in de Hyperion serie, Simmons)
-Do androids dream of electric sheep? (Dick)
-Fight club, Choke, en Lullaby (Palahniuk)

Lezen gaat om de een of andere reden echt retesnel ineens met zo'n e-Reader.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2014 13:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 februari 2014 12:57 schreef Mark het volgende:
-Forge of Darkness (Erikson)




Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-02-2014 19:01 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 februari 2014 13:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:



Ik dacht dat ik het meest depressieve en donkere werk van Erikson wel gehad had, maar blijkbaar kan het nog een gradatie somberder.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2014 19:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 februari 2014 19:01 schreef Mark het volgende:
Ik dacht dat ik het meest depressieve en donkere werk van Erikson wel gehad had, maar blijkbaar kan het nog een gradatie somberder.

Nou, dat kan je wel zeggen, ja... Sowieso is het algehele gevoel van het werk best, uhm... pre-apocalyptisch? En dan bepaalde relatief kleine verhaalmomentjes, oi oi oi...

Wel echt een héél goed boek vond ik. Had niet gedacht dat ik het zo vet zou vinden. Erg goede zet geweest van hem om de schrijfstijl voor deze trilogie aan te passen. Het voelt allemaal zo archaïsch en lijvig, prachtig. En in klassieke Erikson-modus ook lekker weinig antwoorden krijgen

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-02-2014 19:21]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-02-2014 20:46 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 17 februari 2014 19:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En in klassieke Erikson-modus ook lekker weinig antwoorden krijgen


Maar tegelijkertijd toch ook enkele zeer interessante openbaringen. Draconus blijkt Azathenai ipv Tiste, sowieso de hele Azathenai groep (Brood!! , Olar Ethil, K'rul, Kilmandaros), het mysterie rondom wie of wat Mother Dark en Father Light waren is ineens opgehelderd, en enkele zeer interessante karakter voorbeschouwingen en raadsels.

Overigens: Arathan, is dat heel toevallig....?

[edit]Oh wacht, er was een eigen topic voor geloof ik

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 17-02-2014 20:47]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2014 20:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Goed punt AT topic

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-02-2014 20:49]


Quis moderabat ipsos moderatores?


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-03-2014 10:50 by PandroidJack Profiel van PandroidJack



Deze net uit. Over de minnares van Rodin, zelf beeldhouwster, maar uiteindelijk door haar eigen familie gecolloceert in een krankzinnigengesticht, waar ze tot aan haar dood zou afzien.
Typisch Frans nogal geromantiseerd, maar al bij al erg genietbaar.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 10-03-2014 11:06 by nark Profiel van nark

Nu weer verder met de Martin Beck serie van Sjowal en Walo.
Deel 5 dus halverwege bijna.

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 10-03-2014 11:07]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 10-03-2014 20:07 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Nu begonnen aan De Bliktrommel van Gunther Grass.

Vage bedoeling nog.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 10-03-2014 20:21 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

quote:
Op 10 maart 2014 11:06 schreef nark het volgende:
Nu weer verder met de Martin Beck serie van Sjowal en Walo.
Deel 5 dus halverwege bijna.


He Nark, heb je nou al iets van Håkan Nesser gelezen? Ik heb gisteren het laatste deel van de Barbarotti reeks uitgelezen. Ik ga nu beginnen aan het eerste deel van de Bergmankronieken van Hjorth Rosenfeldt.


5 Euro's? Op je muil!!


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 10-03-2014 21:52 by nark Profiel van nark

quote:
Op 10 maart 2014 20:21 schreef Sgeiterdt het volgende:
He Nark, heb je nou al iets van Håkan Nesser gelezen? Ik heb gisteren het laatste deel van de Barbarotti reeks uitgelezen. Ik ga nu beginnen aan het eerste deel van de Bergmankronieken van Hjorth Rosenfeldt.





Nee nog niet, heb jij de boeken van Almar Otten al gelezen dan.
Best goed voor een Nederlandse schrijver in dit genre


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 10-03-2014 22:15 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Nee nog niet, eerst nog 3 boeken van Hjorth Rosenfeldt en daarna de laatste 2 van Deon Meyer, dus ik vermaak me voorlopig nog wel. Misschien dat ik daarna Almar Otten ga lezen.

Håkan Nesser is zeer de moeite waard, maar ik zou ze wel in de goede volgorde lezen, dus gewoon bij de eerste beginnen.


5 Euro's? Op je muil!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-03-2014 23:59 by iPim (Administrator) Profiel van iPim



Gewoon zwaar genieten.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 11-03-2014 8:44 by nark Profiel van nark

quote:
Op 10 maart 2014 22:15 schreef Sgeiterdt het volgende:
Nee nog niet, eerst nog 3 boeken van Hjorth Rosenfeldt en daarna de laatste 2 van Deon Meyer, dus ik vermaak me voorlopig nog wel. Misschien dat ik daarna Almar Otten ga lezen.

Håkan Nesser is zeer de moeite waard, maar ik zou ze wel in de goede volgorde lezen, dus gewoon bij de eerste beginnen.




Ga straks es even zoeken op de reader dan


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 11-03-2014 10:01 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Ah jij bent ook overgestapt dus, ik heb sinds een maand ook een e-reader en het bevalt me prima.


5 Euro's? Op je muil!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-03-2014 11:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

http://www.spritzinc.com/#

fucking irritant.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-03-2014 11:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 maart 2014 11:42 schreef ElitE het volgende:
http://www.spritzinc.com/#

fucking irritant.

Is dit echt of een grap? Ik vind het heel raar, namelijk. Goede/snelle lezers lezen niet een woord te gelijk, maar in groepen. Dacht ik. In een boek ben je met pak 'm beet 5 'slagen' wel door een zin heen. Kan me voorstellen dat als je je woord voor woord moet doen het lezen alleen maar trager wordt...

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-03-2014 11:46]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-03-2014 13:44 by Mark Profiel van Mark

Gatver, werkt echt niet. Als je even je concentratie verliest kun je niet meer terugspringen, en skimreaden is al helemaal geen optie meer zo. Dit gaat echt nooit aanslaan.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 11-03-2014 14:04 by Helvete Profiel van Helvete

Ik vind het niet eens zo vervelend lezen. 400 ging vanaf het begin al zonder problemen en 500 is ook nog wel te doen. Natuurlijk wel vervelend dat je niet terug kan lezen of langzamer kan lezen bij lastigere stukjes tekst.

Aangezien het voor smartphones/kleine schermen bedoeld is, lijkt het me handig voor mensen met een slechter zicht, als je de tekst ook full-screen kan tonen.

Nu lezende: Buddhism - A Very Short Introduction
Ik ben wel fan van de reeks.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-03-2014 23:31 by faalhaas Profiel van faalhaas

Cameron White - Mr. Nasty


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-03-2014 23:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 11 maart 2014 14:04 schreef Helvete het volgende:
Ik vind het niet eens zo vervelend lezen. 400 ging vanaf het begin al zonder problemen en 500 is ook nog wel te doen. Natuurlijk wel vervelend dat je niet terug kan lezen of langzamer kan lezen bij lastigere stukjes tekst.

Aangezien het voor smartphones/kleine schermen bedoeld is, lijkt het me handig voor mensen met een slechter zicht, als je de tekst ook full-screen kan tonen.

Nu lezende: Buddhism - A Very Short Introduction
Ik ben wel fan van de reeks.

Ik trok het tot 600 best prima, dat was voor mij het punt ook niet. Meer dat ik twijfel of je hier echt het snelste mee kan zijn (met redelijke 'comprehension'), en dat dit in de context van boeken lezen sowieso gewoon kut is


Quis moderabat ipsos moderatores?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-03-2014 10:24 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ik vind het zwaar kut. Je leest de woorden wel maar je neemt er inhoudelijk toch minder van op.


... hoe de hazen lopen ...


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-03-2014 9:28 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Deze net uit



Niet altijd even gemakkelijk te volgen vanwege die Russische namen waar ik moeilijk onderscheid in kon maken. Maar over het algemeen een ontspannend tussendoortje.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-03-2014 12:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos


Ik ben voor de eerste keer een braille thriller aan het lezen en ik ben er zeker van dat er iets gruwelijk spannends gaat gebeuren.

Ik voel het gewoon!


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen